Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 februari 2022, 17:03   #81
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uitverveling Bekijk bericht
Leg uit? Asociaal? Omdat ik liever af en toe vrienden thuis uitnodig dan op café te gaan zitten? Op terras met terrasverwarmers kan ik 12 mensen aan een tafel zetten. Dat mag zelfs!
Asociaal, omdat ge alleen naar uw eigen subjectieve vrijheidsbeleving kijkt.

Dus als morgen iedereen terug binnen op café mag, maar er géén tuinfeestjes meer mogen georganiseerd worden, zijde dan ook nog content?

Vrij is vrij voor iedereen, anders zijn het privileges.
Oud 10 februari 2022, 17:04   #82
gunter5148

Standaard

Citaat:
Daar stel ik mij dan weer serieuze vragen bij. Welke absurde maatregelen? Noem 1 maatregel die absurd is? Of waar je persoonlijk echt last van hebt gehad. De jeugd kan ik nog een beetje begrijpen want die kunnen nu niet elke dag tot 's nacht zich in een of ander louche café in coma zuipen. Anderzijds die blijven toch feesten zij het dan bij iemand thuis. Maar de rest? Een anti-vaxer is voor mij gewoon iemand die wilt provoceren en een excuus zoekt om wat te gaan afbreken.
Maskers, lockdowns en vaccinaties, en de daarbij horende CST zijn absurd.

Ze hebben niets gedaan.
Oud 10 februari 2022, 17:10   #83
Tyler Durden
Partijlid

Tyler Durden's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moet alles onderbouwd zijn > google leren gebruiken en de actualiteit wat volgen. Wat ben je met een hoop links als niemand het toch zal lezen. Zo hard verveel ik mij nu ook weer niet. Dat is hier toch een discussieforum en geen kleutertuin? Het is precies geen school vandaag?
Iets onderbouwen is vrij eigen aan een discussieforum ja.

Gewoon in het wilde weg jouw mening roepen zonder dat daar een op feiten gebaseerde redenering achter zit is eerder iets voor de kleutertuin.
Oud 10 februari 2022, 17:19   #84
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyler Durden Bekijk bericht
Iets onderbouwen is vrij eigen aan een discussieforum ja.

Gewoon in het wilde weg jouw mening roepen zonder dat daar een op feiten gebaseerde redenering achter zit is eerder iets voor de kleutertuin.
Ons nieuw forumlid mag roepen en tieren.

En wij mogen negeren.

Ik kijk het nog een post of 5 aan, en dan weten we genoeg.
Oud 10 februari 2022, 17:26   #85
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat kunt ge ook op uw terras. Zelfs in de winter met ne gasverwarmer. Dat mag nog wel. Of gewoon binnen waar het lekker warm is. Eigenlijk hebt ge niet veel nodig om van het leven te genieten. Lekker eten en een goede fles wijn. Iets na de middag wandel ik naar de lokale supermarkt en ondertussen staat alles klaar om te beginnen koken. Tegen 19 uur komt iedereen thuis en staat de tafel klaar. Daarna een goede film of een fleske in de jacuzzi kraken. Mijn vrouw moet thuis niets meer doen. En binnenkort wordt het zomer en kan de tuin onder handen genomen worden. Ook is het huis elke dag spic en span en is alles gedaan. De nieuwe huisman
"Ik speel zelf geen voetbal, dus van mij mogen ze voetbal verbieden"

"Ik ben zelf geen jood, dus van mij mogen ze joden op de trein zetten"
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2022, 17:31   #86
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Het Europees konvooi komt op gang blijkbaar. De sociale media toont dat er genoeg volgers zijn en er dus wel wat steun is vanuit de gemeenschap. Vraag is of er ook genoeg manifestanten gaan zijn om Brussel te bezetten.

Hoe komt het toch dat dit nodig is vooraleer de politici inzien dat ze moeten stoppen met hun zinloze maatregels?

Dat extreem-rechts en extreem links de handen in mekaar slaagt hiervoor is veelzeggend over de malaise in het midden...

link
Als ik iets te zeggen had, gaf ik opdracht aan de flikken om al de banden in flarden te schieten.
Het is genoeg geweest met al dat geprotesteer, de normale burger is dat kotsbeu, en hij kan steeds opdraaien voor al die extra kosten.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2022, 17:35   #87
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Als ik iets te zeggen had, gaf ik opdracht aan de flikken om al de banden in flarden te schieten.
Het is genoeg geweest met al dat geprotesteer, de normale burger is dat kotsbeu, en hij kan steeds opdraaien voor al die extra kosten.
Stop met het gemaatregel en het geprotesteer zal ook stoppen. En aangezien het gemaatregel eerst begon, moet het eerst ophouden.
Oud 10 februari 2022, 17:50   #88
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Diegenen die nu nog steeds willen betogen gebruiken de corona-maatregelen als een goedkoop maar voorbijgestreefd excuus. Ze hebben een verborgen agenda, de ware reden is anarchisme. Ze willen doodeenvoudig blijven betogen ook al is hun oorspronkelijk anti-corona motief bezig met volledig te verdampen door het steeds verder verzwakkend virus en de steeds verder gaande opheffing van maatregelen. De ware reden is zuiver een anarchistische ingesteldheid tegen de parlementaire democratie.
Als het zo verder gaat gaan ze nog het voorbeeld volgen van de Trumpisten en de parlementen bestormen.
Oud 10 februari 2022, 17:52   #89
Tyler Durden
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Diegenen die nu nog steeds willen betogen gebruiken de corona-maatregelen als een goedkoop maar voorbijgestreefd excuus. Ze hebben een verborgen agenda, de ware reden is anarchisme. Ze willen doodeenvoudig blijven betogen ook al is hun oorspronkelijk anti-corona motief bezig met volledig te verdampen door het steeds verder verzwakkend virus en de steeds verder gaande opheffing van maatregelen. De ware reden is zuiver een anarchistische ingesteldheid tegen de parlementaire democratie.
Als het zo verder gaat gaan ze nog het voorbeeld volgen van de Trumpisten en de parlementen bestormen.
Ah. Zijn de maatregelen volledig weg dan?

Zo niet is er nog altijd meer dan reden genoeg om te betogen hé.
Oud 10 februari 2022, 17:53   #90
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Corona-maatregelen zijn dan voorbij gestreefd???
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2022, 18:07   #91
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
"Ik speel zelf geen voetbal, dus van mij mogen ze voetbal verbieden"

"Ik ben zelf geen jood, dus van mij mogen ze joden op de trein zetten"
Wie zijn bij ons de scheidsrechters die beslissen over botsende grondrechten?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2022, 18:10   #92
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wie zijn bij ons de scheidsrechters die beslissen over botsende grondrechten?
Degenen die de Voetbalbond de overheid gekozen heeft, eh.
Oud 10 februari 2022, 18:11   #93
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik moet denken aan boerenprotesten in de jaren 1960 en 1970.
Ze toonden beelden op de offciële staatszender van de rijkswacht die, na de nodige palabers die niet aanhoord werden, met een soort vooroorlogs voertuig schuins tegen de voorkant van een traktor botsten.
Hij reed nog hoor, die traktor, maar met "een wiel dat mank draaide".
Die andere boeren op hun traktoren waren nog rapper thuis, dan dat hun boerin hen had kunnen terugroepen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2022, 18:16   #94
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah. Zijn de maatregelen volledig weg dan?

Zo niet is er nog altijd meer dan reden genoeg om te betogen hé.
Zijn de maatregelen nog steeds dezelfde als drie/vier maanden geleden? Kom van onder uw steen. Het is aan de regering om te bepalen aan welk tempo het restant van de maatregelen zal verdwijnen. Niet het forum.politics.be en evenmin de betogers en wegenblokkeerders.
Oud 10 februari 2022, 18:18   #95
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Het Europees konvooi komt op gang blijkbaar. De sociale media toont dat er genoeg volgers zijn en er dus wel wat steun is vanuit de gemeenschap. Vraag is of er ook genoeg manifestanten gaan zijn om Brussel te bezetten.

Hoe komt het toch dat dit nodig is vooraleer de politici inzien dat ze moeten stoppen met hun zinloze maatregels?

Dat extreem-rechts en extreem links de handen in mekaar slaagt hiervoor is veelzeggend over de malaise in het midden...

link
De sociale media toont...
???
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2022, 18:19   #96
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Corona-maatregelen zijn dan voorbij gestreefd???
Zijn ze nog steeds dezelfde als drie of vier maanden geleden? Het komt jullie niet toe het tempo te bepalen waaraan ze verminderd en uiteindelijk afgeschaft zullen worden.
Oud 10 februari 2022, 18:21   #97
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zijn de maatregelen nog steeds dezelfde als drie/vier maanden geleden? Kom van onder uw steen. Het is aan de regering om te bepalen aan welk tempo het restant van de maatregelen zal verdwijnen. Niet het forum.politics.be en evenmin de betogers en wegenblokkeerders.
OK maar de chauffeurs protesteren niet alléén tegen de covid maatregelen.
Het gaat o.a. ook over de hoge energieprijzen.
Oud 10 februari 2022, 18:24   #98
Tyler Durden
Partijlid

Standaard

Citaat:
Zijn ze nog steeds dezelfde als drie of vier maanden geleden? Het komt jullie niet toe het tempo te bepalen waaraan ze verminderd en uiteindelijk afgeschaft zullen worden.
Het is mij al even duidelijk dat je een groot bewonderaar bent van de totalitaire, fascistische staat inderdaad.

Ongelofelijk dat je daar in essentie zegt: de regering zal alles wel bepalen voor de brave burgers en die moeten vooral hun bek houden. Een fundamenteel kenmerk van een gezonde democratie is net dat er ruimte is voor protest. Dat er ruimte is om aan ongenoegen uiting te geven.

Dat er een paar maatregelen afgeschaft zijn maakt daarin niks uit. Zo lang er maatregelen blijven bestaan, en zeker maatregelen zonder sanitair nut, is er nood aan protest.
Oud 10 februari 2022, 18:33   #99
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is mij al even duidelijk dat je een groot bewonderaar bent van de totalitaire, fascistische staat inderdaad.

Ongelofelijk dat je daar in essentie zegt: de regering zal alles wel bepalen voor de brave burgers en die moeten vooral hun bek houden. Een fundamenteel kenmerk van een gezonde democratie is net dat er ruimte is voor protest. Dat er ruimte is om aan ongenoegen uiting te geven.

Dat er een paar maatregelen afgeschaft zijn maakt daarin niks uit. Zo lang er maatregelen blijven bestaan, en zeker maatregelen zonder sanitair nut, is er nood aan protest.
Nogal wat grote woorden...
Oud 10 februari 2022, 18:36   #100
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Eigenlijk heeft 'oppositie' dan geen enkel bestaansrecht meer, hé.

Misschien is het ook aan 'de regering' om te bepalen wie haar zal opvolgen?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be