![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij minder dan 30 km pu flits hij ook niet.
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 20 februari 2022 om 20:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Citaat:
Motorgeluid van een in de buurt zijnde versnellende wagen en je hebt het aan je been.
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In sommige landen begint het oranje of het groen eerst te knipperen. Je moet dus geen extra kleur invoeren. Laatst gewijzigd door reservespeler : 21 februari 2022 om 07:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat geloof je toch zelf niet hé.
Vraag dat maar eens aan mijne kameraad. Hij stond voor het rode licht om af te slaan. De bestuurders naast hem kregen groen. Hij was een beetje verstrooit en vertrok ook om af te slaan. Volgens hem waren het mooie foto's (drie stuks) die de rechter hem liet zien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voorrang kan je enkel krijgen of verlenen. Het is perfect mogelijk dat je een boete krijgt, ook al kwam je van rechts.
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'Het gebeurt vaak dat wanneer een vrachtwagen links moet afslaan, hij nog met zijn achterste wielen voor de witte lijn staat. Wanneer het licht dan op rood springt, moet hij de weg wel kunnen vrijmaken. Daarbij blijft zijn snelheid onder de 30 km/u. Het zou mss kunnen dat uwe maat iets te snel was.
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben geen cowboy in het verkeer. Dus respecteer ik de "voorrang van rechts" regel. Maar toch heb ik het altijd ergens niet 100% logisch gevonden. Immers wanneer je het bekijkt vanuit de situatie op een normaal (recht op recht) kruispunt, van waar komt het onmiddellijk gevaar? Van links om de eenvoudige reden dat iedereen volgens ons verkeersreglement op het rechtse baanvak moet rijden. Ik zou spontaan verwachten dat voorrang van rechts logisch is in een land waar de regel geldt dat men op het linkse baanvak moet rijden, want op een kruispunt komt daar dan het onmiddellijk gevaar van rechts.
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat die gast daar deed , bijna kamikaze !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op een parking heeft die volgens mij wel nog nut. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De landen die links rijden zoals Australië zijn dus slimmer en hebben voorrang van rechts. https://en.wikipedia.org/wiki/Priority_to_the_right In alle landen waar ze rechts rijden zoals hier zou er voorrang van links moeten zijn. Het zijn ook de deskundigen die dat uitleggen, en er komt nog wat meer bij: Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Micele : 22 februari 2022 om 12:25. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op een rotonde wordt geen voorrang aan links gegeven in die zin van het woord. Op een rotonde gelden de regels als je de rotonde wilt oprijden, dat je voorrang moet verlenen aan het verkeer dat van links of rechts komt. Dat er van rechts geen verkeer mag komen, is bijzaak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Bovendien zullen er nog altijd veel ronde punten bestaan waar de voorrang van rechts geldt. (Of een ringweg rond een rond plein). Weet je ronde punten zijn geen rotondes volgens de wegcode. ![]() Toch al eens in Parijs geweest? Laatst gewijzigd door Micele : 22 februari 2022 om 12:36. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik me nog goed herinner was het (zo vele jaren geleden) Frankrijk die het eerst de dag kwam met die idiote voorrang van rechts verkeersregel. Niet erg snugger…
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe kan remmen voor oranje ervoor zorgen dat je op het kruispunt stilstaat? Het licht staat geplaatst voor je het kruispunt betreedt hé...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het andere geval was een keikop agent. En ik was de dupe.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 23 februari 2022 om 18:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
Gezien de lage maximum snelheid die zowat iedereen aanhoudt wordt je toch onmiddellijk beboet wegens overdreven snelheid? Of werken die flitspalen aan de verkeerslichten niet bij overdreven snelheid? Dus een agent die een PV opstelt wegens 'gas geven' om door het oranje te rijden moet daar volgens mij de boete van overdreven snelheid bijvoegen. Anders is hij aan het zeveren.
![]() |