![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() We zien wel, we gaan alleszins lachen met de uitslag van de traditioneel anti-Vlaamse partijen, niet waar?
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet het precieze cijfer niet, maar ik geloof dat als je nu een kaartje koopt van 2 euro, de belastingbetaler daar al 2 euro moet bijleggen, opdat de Lijn uit haar kosten zou geraken. Ondertussen las ik ook dat er een risico is dat het brood verdubbelt in prijs. Wat besluiten we dan? Prijs je gelukkig, als je je geen brood meer kunt aanschaffen, kan je nog altijd vrij goedkoop met de bus naar de bakker ....
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou een overheid die nu niet ingrijpt in de prijs aan het pompstation voor u dan een probleem zijn ? Je gaat misschien eens om de drie maanden tanken.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vivaldi verlaag de prijs aan de pomp???
Noem jij 17,5 eurocent per liter een verlaging van de prijs? Van 2,2 euro per liter naar 2,025 euro per liter ??? Weet jij wel hoeveel belastingen er nog geheven worden op die nieuwe "verlaagde" prijs???
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer Vlaanderen onafhankelijk is en ze doen het dan niet goed, dan mag je reclameren.
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik betaal op mijn auto - btw - inverkeerstelling - jaarlijkse tax - btw op de verzekering - heel veel taxen op de brandstof (en nu plots ... een klein aalmoesje minder btw ...) En vrachtwagens betalen daar bovenop nog eens een kilometerheffing.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.standaard.be/cnt/dmf20220314_96460564 Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voila! Alleen maar de auto uit de garage halen als het echt nodig is. En als de brandstof tot een prijs stijgt die vergelijkbaar is met het edel metaal zet ik geen poot meer buiten en laat ik, net zoals tijdens de lockdown, alles bezorgen via bestelling online. Be happy!
![]() |
#30 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Neen ook U komt er niet toe om enige inspanning van de Vlaamse regering aan te brengen die, hoe symbolisch klein ook, die de huidige dagdagelijkse energiefactuur van de werkende Vlaming verlaagt. Die hardwerkende vrouw uit de Pano reportage die uitsprak dat ze zich niet meer dagelijks durfde wassen uit angst voor de energiefactuur heeft niets, nada, rien aan die renovatie en isolatie....Zulke mensen kunnen nu al nauwelijks hun facturen betalen, laat staan dat ze rijk genoeg zijn (of om te lenen) voor een peperdure (gaat rap over 100 000 of meer) renovatie ? Blijft het feit dat Vivaldi wel iets doet, en de Vlaams echt wel niets om de huidige dagdagelijkse energiefactuur van de Vlaamse burger te verlagen.
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 15 maart 2022 om 11:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
Want uw thuisbestelling zal allicht wel de prijsstijging aangrijpen om ook de bestelkosten te verhogen. Anders zult u rap terug zelf naar de winkel kunnen wegen thuisbestelling failliet. Maar ook U brengt mij op een idee Waarom financieert de Vlaamse regering bvb niet de thuisbestelling van boodschappen voor mensen boven de 70.
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 15 maart 2022 om 11:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Elke vier of vijf jaar is die verkiezingsavond de meest dolkomische van die periode. Kronkelaars die zwaar verliezen zien uitleggen dat ze eigenlijk gewonnen zijn...bestaat er iets meer lachwekkend?
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Niets is wel heel weinig om over content te zijn hé ?
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo'n koerier komt niet enkel uw pakje brengen hé. Die doet tientallen stops kort bij elkaar. De kost per delivery is dus redelijk beperkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het lukt je dus duidelijk niet om één maatregel van de Vlaamse regering & haar geniale minister Demir te benoemen die onze energierekening doet dalen ?
![]() Engie couilloneren met tegen te werken in vergunningen voor gascentrales die ze nota bene zelf willen bij NVA zal heus niet helpen hoor, als men binnenkort moet gaan vragen aan datzelfde Engie om de kerncentrales toch te verlengen... En de meer dan honderdduizend bezitters van zonnepanelen die door Zulma droog in de kakker zijn gepakt op financieel vlak zullen dat ook nog niet vergeten zijn. Conclusie : het is inderdaad héél simpel : de Vlaamse regering produceert nutteloze decibels, de federale regering levert resultaten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het overgrote deel zijn immers geen Gewestelijke heffingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat gaan we binnenkort nog te horen krijgen. Dat de Vlaamse regering niets doet aan de tarieven van de personenbelasting?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
Maar als u afschrijving van de auto, personeelskosten (lonen), overheads,...winst ook moet betalen (en dat lijkt mij toch logisch) dan zie ik in vele gevallen dat de transportkosten echt niet zoveel lager liggen bij een thuisbestelling dan het product heel lokaal zelf gaan kopen. Maar dat is een andere discussie
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |