Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 maart 2022, 13:08   #281
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Klopt.
De berekeningen zijn ergens in een vorig topic gegeven geweest.
Werden afgedaan als onzin.
Is ook onzin.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2022, 13:11   #282
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Voor dikke onzin en leugens ben je ook niet verlegen. Multimiljarden? Zijn dat uw Covid-doden?

Een degelijk laadpunt is ook niet meer als het verbruik van een electrisch fornuis.

Ik wist niet dat ze daarvoor dikkere kabels aangelegd hebben. Zijn die koperen/aluminium kabels dan versleten?

Bovendien liggen de kabels er al want 95% laadt in de regel thuis. En die kleinigheid snelladers aanleggen is nu ook geen hindernis.

Het stroomverbruik is in alle sectoren en in de huishoudens sterk gedaald en die gaan nog altijd door dezelfde kabels. Dat de connectoren eens vervangen mogen worden is hoog tijd. Men steekt nu ook mengkranen, en geen 2 afzonderlijke voor warm en koud water. lol.

Een slim 7,3 kW-laadpunt 1 faze-230V/32A (loadbalancing) is voor de meeste lange afstandrijders al ruim voldoende, voor de meerderheid is zelfs 3,7 kW al genoeg. De laadtijden bij AC-punten kun je overal vinden.

Je wilt toch geen grafieken wat alle sectoren al aan stroom bespaard hebben door veel efficiëntere machines en apparatuur en verlichting?


Dat heb je dus niet begrepen.
Wat ik wel begrijp en jij niet is dat wanneer stroom van punt a naar punt b moet het overal dezelfde bekabeling nodig heeft.
Ongeacht huisjes die er tussen staan.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2022, 13:25   #283
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Wat ik wel begrijp en jij niet is dat wanneer stroom van punt a naar punt b moet het overal dezelfde bekabeling nodig heeft.
Ongeacht huisjes die er tussen staan.
Speelt geen rol. Wat jij niet begrijpt is dat al dezelfde huisjes in het midden van de nacht amper stroom verbruiken.

Dat is dus dezelfde stroom en dezelfde kabels als 20 jaar geleden zonder BEV-laadpunten. Vraag maar aan de netbeheerder. lol

Mijn huis en menige anderen staan hier al 27 jaar en langer (toen en nu verkavelingen komen er altijd bij, hier en daar een nieuw stroomhuisje voor de aansluitingen van een paar korte straten meer, allemaal geen enkele BEV te zien.
Maar 27- 35 jaar later ligt meer dan de helft van de daken vol zonnepanelen.

Nog altijd dezelfde dikke kabel die via mijn wachtput binnenkomt, 3-fazige kabel maar ik gebruik die niet, nog niet. 2x40 A is genoeg stopcontacten/verlichting.

Om naar 3 faze te gaan en een 11 kW-AC-laadpunt (meer kunnen de meeste wagens sowieso niet aan) heb ik gewoon een andere meter nodig, de electricien die enkele maanden geleden mijn 27 jaar oude kast verving en een digitale meter erbij (ook nieuwe gasmeter) zei dat dit een fluitje van een cent was, ook mijn zekeringskast had nog voldoende plaats voor een paar extra beveiligingen.

Waar zie jij toch het probleem? Spoken ofzo?

Kijk eens naar evolutie Noorwegen, enkel personenwagens. (BEV aandeel wagenpark is nu +16%)

2011 : ~ 4000 BEV voor 3100 openbare laadpunten, private laadpunten niet geteld. Of bijna 1 openbaar laadpunt per 1 BEV

2021 : ~ 435.000 BEV voor 19.500 openbare laadpunten, private laadpunten niet geteld, zullen er wslk 400.000 zijn, de laadpunten bij de werkgever of semi-publieke bij de horeca ook niet meegeteld.

Snellaadpunten 2011 langs snelwegen: wslk een handvol per 100 km snelweg van die Chademos voor de Leaf. Niets ze zien op de stats: https://www.eafo.eu/countries/norway...re/electricity

Snellaadpunten 2012: 11 per 100 km snelweg
Snellaadpunten 2021: 1.241 per 100 km snelweg

Heben ze daar overal nieuwe kabels moeten leggen? Neen, enkel naar nieuwe snellaadstations langs de primaire wegen is een serieuze verzwaring nodig.

Zie het als een nieuw-geëlectrifceerde spoorlijn maar deze keer zonder de veel duurdere bovenleidingen die extra infra nodig hebben. En zonder de transfohuisjes om de x km langs de spoorlijn.

De trafohuisjes staan deze keer bij het snellaadstation

Laatst gewijzigd door Micele : 17 maart 2022 om 13:54.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2022, 13:31   #284
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dat is dezelfde stroom en dezelfde kabels als 10 jaar geleden zonder BEV-laadpunten. Vraag maar aan de netbeheerder. lol
En de netbeheerder zegt dat ons stroomnetwerk het niet aankan.

Lees zelf keikop.

https://www.rtlnieuws.nl/economie/be...uctuur-liander
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2022, 13:46   #285
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
..................

Een degelijk laadpunt is ook niet meer als het verbruik van een electrisch fornuis.

Ik wist niet dat ze daarvoor dikkere kabels aangelegd hebben. Zijn die koperen/aluminium kabels dan versleten?

Bovendien liggen de kabels er al want 95% laadt in de regel thuis. En die kleinigheid snelladers aanleggen is nu ook geen hindernis.

Het stroomverbruik is in alle sectoren en in de huishoudens sterk gedaald en die gaan nog altijd door dezelfde kabels. Dat de connectoren eens vervangen mogen worden is hoog tijd. Men steekt nu ook mengkranen, en geen 2 afzonderlijke voor warm en koud water. lol.

Een slim 7,3 kW-laadpunt 1 faze-230V/32A (loadbalancing) is voor de meeste lange afstandrijders al ruim voldoende, voor de meerderheid is zelfs 3,7 kW al genoeg. De laadtijden bij AC-punten kun je overal vinden.

Je wilt toch geen grafieken wat alle sectoren al aan stroom bespaard hebben door veel efficiëntere machines en apparatuur en verlichting?
........
Om welke eerste redenen denk je dat ze het capaciteitstarief gaan toepassen?
Is de bedoeling dat iedereen gespreid gaat verbruiken omdat het NET dit niet massaal aan kan! Ons NET is verouderd!
De meeste zware laadpalen staan al op hoog NET en niet op laag NET.

Laatst gewijzigd door Deo : 17 maart 2022 om 13:50.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2022, 13:59   #286
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
En de netbeheerder zegt dat ons stroomnetwerk het niet aankan.

Lees zelf keikop.

https://www.rtlnieuws.nl/economie/be...uctuur-liander
Lees wat er in dat clickbait-artikel staat keikop, de titel is genoeg.
Citaat:
Voor iedere auto een laadpaal? Dat kan ons stroomnet helemaal niet aan
Sinds wanneer gaan 100% van het wagenpark BEVs worden? In 2070 ofzo?
En geen enkele waterstofwagen? Dat was toch uw dada-toekomst?

Dat wat de NL-overheid wil en de snelheid van het aanleggen is helemaal niet nodig, Noorwegen bewijst het toch.

Lees nog eens begrijpend uw NL-linkje:

Citaat:
Er zijn nu 222.000 laadpunten voor elektrische auto's in Nederland. Over 9 jaar moeten dat er volgens overheidsplannen ruim 1,7 miljoen zijn.

Het overgrote deel ervan, namelijk bijna 800.000, moet bij particulieren komen te staan om de ongeveer 1,9 miljoen volledig elektrische auto's van stroom te voorzien die dan naar schatting in Nederland rondrijden.

Gaat veel te snel

Dat gaat volgens de elektriciteitsnetbeheerders te snel. In veel straten en buurten ligt een stroomnet dat dit helemaal niet aankan.

"Op sommige plaatsen is het niet toereikend. Dat net is vaak honderd jaar oud en ooit aangelegd om stroom van een kolencentrale naar je huis te transporteren", zegt een woordvoerder van netbeheerder Liander.
Lees eens een beter artikel:
Citaat:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/10...rische-auto-s/

België heeft stroom voor ruim 1 miljoen elektrische auto's

Het duikt af en toe op in de media: meer elektrische auto’s, allemaal goed en wel. Maar gaan we genoeg elektriciteit hebben om al die auto’s te laten rijden? Want we hebben toch al stroom tekort? Een studie van de federale energiewaakhond CREG toont nu aan dat het kan. Meer nog: zelfs twee miljoen elektrische auto’s moeten we probleemloos aankunnen. Op voorwaarde dat we onze auto’s ’s nachts opladen.

Laatst gewijzigd door Micele : 17 maart 2022 om 14:13.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2022, 14:23   #287
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
Om welke eerste redenen denk je dat ze het capaciteitstarief gaan toepassen?
Dat men vooral snachts gaat laden als men een BEV eens wil bijladen. En bij de werkgever en horeca overdag als het zonnetje schijnt. En de SEV laden gratis bij zonder laadpaal.

En dat de ICEs snachts gaan tanken, lol. Want overdag tanken en dan nog alllemaal tegelijk tijdens de spitsuren is ook niet ideaal die brandstofpompen draaien toch op elentriek? En de electrische treinen moeten ook meer snachts rijden. Lol

Citaat:
Is de bedoeling dat iedereen gespreid gaat verbruiken omdat het NET dit niet massaal aan kan! Ons NET is verouderd!
NEEN ons net blijft hetzelfde snachts, waarom denk je dat ze de beroemde belgische snelwegverlichting de hele nacht lieten branden? Er was teveel kernstroom 's nachts. Tijdens de daluren is er stroomoverschot voor dezelfde kabels. Electrische autos als laadbuffer is daar ideaal.

Citaat:
De meeste zware laadpalen staan al op hoog NET en niet op laag NET.
De meeste EVs zien nooit een snelllaadpaal in eigen land.

In Nederland is de laadmix snelladen van 11% naar 9% gedaald. En de gemiddelde tijd aan een duurdere snellaadpaal is gezakt naar een kwartiertje, zelfs 5 minuten is genoeg om thuis te geraken.
Ze kunnen immers op goedkopere laadpunten laden (meestal thuis)

Dat voor het snelladen het net aangepast moet worden ontkent ook niemand.
Men zou het snelladen in de late uurtjes ook wat goedkoper kunnen maken.

Of meer spreiden de dagen voor de grote vakantie-uittocht, en niet allemaal dezelfde dag. Heeft Tesla overigens al gedaan. Die weet waar de stroomrekening van komt.

Noorwegen heeft per 1 openbaar laadpunt (traag en snel) 22 BEVs rijden, en het werkt nog altijd vlotjes.

Als de zotte NL overheid meent 1 miljoen openbare laadpalen te moeten zetten is dat dan al voor 22 miljoen BEVs? Tiens NL heeft vandaag maar 9 miljoen personenwagens.

Laatst gewijzigd door Micele : 17 maart 2022 om 14:38.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2022, 14:36   #288
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dat men vooral snachts gaat laden als men een BEV eens wil bijladen. En bij de werkgever en horeca overdag als het zonnetje schijnt. En de SEV laden gratis bij zonder laadpaal.

En dat de ICEs snachts gaan tanken, lol. Want overdag tanken en dan nog alllemaal tegelijk tijdens de spitsuren is ook niet ideaal die brandstofpompen draaien toch op elentriek? En de electrische treinen moeten ook meer snachts rijden. Lol


NEEN ons net blijft hetzelfde snachts, waarom denk je dat ze de beroemde belgische snelwegverlichting de hele nacht lieten branden? Er was teveel kernstroom 's nachts. Tijdens de daluren is er stroomoverschot voor dezelfde kabels. Electrische autos als laadbuffer is daar ideaal.

De meeste EVs zien nooit een snelllaadpaal in eigen land.

In Nederland is de laadmix snelladen van 11% naar 9% gedaald. En de gemiddelde tijd aan een duurdere snellaadpaal is gezakt naar een kwartiertje. Ze kunnen immers op goedkopere laadpunten laden (meestal thuis)

Dat voor het snelladen het net aangepast moet worden ontkent ook niemand.
Men zou het snelladen in de late uurtjes ook wat goedkoper kunnen maken.

Of meer spreiden de dagen voor de grote vakantie-uittocht, en niet allemaal dezelfde dag. Heeft Tesla overigens al gedaan. Die weet waar de stroomrekening van komt.
Waarom bestaat dan het afschakel plan ? Stroom genoeg volgens u!
Dat afschakelplan bestaat NU en er rijden nog maar pineut van elektrische wagens.
Er is geen stroom genoeg , waar zouden ze stroom moeten halen ?Uit het buitenland? Die rijden in toekomst ook allemaal met elektrische wagen en hebben het zelf nodig.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2022, 14:44   #289
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
Waarom bestaat dan het afschakel plan ? Stroom genoeg volgens u!
Nee volgens CREG ook. Niet gelezen?

Citaat:
Dat afschakelplan bestaat NU en er rijden nog maar pineut van elektrische wagens.
Er is geen stroom genoeg , waar zouden ze stroom moeten halen ?Uit het buitenland? Die rijden in toekomst ook allemaal met elektrische wagen en hebben het zelf nodig.
Dat afschakelplan is op basis van een verouderde wet na WO II. Heeft er geen fluit mee te maken. Totaal achterhaald.
Stroom halen we vooral van het binnenland maar exporteren en importeren doen we ook volr de centen. Europees stroomnet is al oud met steeds meer zware DC-verbindingen. Heb je dat gemist?

Heel Europa en hun planbureau-techneuten hebben al lang uitgerekend wat het aan extra stroom kost om een deel van hun wagenpark geleidelijk te electrificeren. Wil je Duitse cijfers?

Wat ze toen ook deden toen de electrische trein massaal kwam.

Dat betekent geleidelijk hun stroomnet hier en daar aanpassen waar het moet. Met de tijd meegaan.

En dat moest sowieso aangepast worden omwille van windturbines en zonnepanelen en hun parken en hun opslag.

Het tijdperk van veel meer hernieuwbare energie is al een tijdje bezig. Oude fossiele stroomcentrales gaan zeker en vast langzaam uitdoven.

Laatst gewijzigd door Micele : 17 maart 2022 om 14:49.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2022, 14:53   #290
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dat afschakelplan is op basis van een verouderde wet na WO II. Heeft er geen fluit mee te maken. Totaal achterhaald.
Hoe ben je dit vergeten op te zoeken?

https://economie.fgov.be/nl/themas/e...hakelplan-voor
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2022, 14:53   #291
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
En de netbeheerder zegt dat ons stroomnetwerk het niet aankan.

Lees zelf keikop.

https://www.rtlnieuws.nl/economie/be...uctuur-liander

Als het niet op Wikipedia of een Duitse site of van Tesla komt ......ga je veel linken te zien krijgen
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2022, 14:55   #292
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Als het niet op Wikipedia of een Duitse site of van Tesla komt ......ga je veel linken te zien krijgen
Hopelijk niet
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2022, 14:58   #293
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

Ik ga regelmatig met motor rijden en rij soms door dorpjes en denk dikwijls als hier 10 elektrische auto's gelijktijdig laden springt de zekering af in plaatselijke cabine of vogels krijgen warme klauwtjes op de draad.

Laatst gewijzigd door Deo : 17 maart 2022 om 14:59.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2022, 15:05   #294
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
Hoe ben je dit vergeten op te zoeken?

https://economie.fgov.be/nl/themas/e...hakelplan-voor
Ken ik en heb ik al veel uitvoeriger gepost met de hele bedoeling erond sinds 70 jaar geleden, en wat is de relevantie? Gaat Poetin binnenvallen?

Dat oude afschakelplan moest nog eens opgefrist worden toen zelfs 7 van de 8 kerncentrales tijdelijk (1,5 maand) niet beschikbaar waren, was dat niet einde 2018?. Hadden we toen stroomuitval?

Laatst gewijzigd door Micele : 17 maart 2022 om 15:10.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2022, 15:16   #295
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Als het niet op Wikipedia of een Duitse site of van Tesla komt ......ga je veel linken te zien krijgen
De Belgische energiewaakhond CREG is alvast geloofwaardiger dan clickbaitmedia.

Maar die clickbait valt nog mee, ze maken duidelijk dat mensen helemaal niet kunnen lezen wat er in de context staat en ook niet goed kunnen rekenen. Zelfs niet uit het hoofd, ze laten wel eens een nul vallen ofzo.

Ik kan je ook de Duitse overheid citeren, of de Oostenrijkse, of de Zwitserse als je een niet-EU-land wilt.

Laatst gewijzigd door Micele : 17 maart 2022 om 15:18.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2022, 15:20   #296
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
Ik ga regelmatig met motor rijden en rij soms door dorpjes en denk dikwijls als hier 10 elektrische auto's gelijktijdig laden springt de zekering af in plaatselijke cabine of vogels krijgen warme klauwtjes op de draad.
Slimme laadpunten met loadbalancing zegt je wslk niets?

Nog nooit geen Belgisch superchargerstation gezien? Je rijdt niet ver met de motor zeker?

https://www.tesla.com/findus/list/superchargers/Belgium

zoek maar eentje uit. Die liggen niet direct langs de snelweg maar direct in de buurt langs gewone weg.

Die EVs kunnen allemaal tegelijkertijd laden. Aan de V3-chargers zelfs tot 250 kW aan elke laadzuil. Wil je een laadcurve?

Laatst gewijzigd door Micele : 17 maart 2022 om 15:29.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2022, 15:27   #297
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Nog nooit geen Belgisch superchargerstation gezien? Je rijdt niet ver met de motor zeker?
Denk dat ik meer buiten kom dan u zal wel een reden hebben zeker! Moet ze niet weten.
Soms ben je echt kortzichtig, die mensen willen wel hun auto zelf thuis laden. En die superchargers staan wel meer dan 40 km vandaan. Dergelijk kleine dorpjes staan er nog in overvloed.

Hij is hier weer met Tesla... Alsof dat het enige merk is.

Laatst gewijzigd door Deo : 17 maart 2022 om 15:28.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2022, 15:32   #298
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
Denk dat ik meer buiten kom dan u zal wel een reden hebben zeker! Moet ze niet weten.
Soms ben je echt kortzichtig, die mensen willen wel hun auto zelf thuis laden. En die superchargers staan wel meer dan 40 km vandaan. Dergelijk kleine dorpjes staan er nog in overvloed.

Hij is hier weer met Tesla... Alsof dat het enige merk is.
Bwah Tesla snellaadpunten komen nu al serieus in de minderheid in Belgie.
ff kijken slechts 189 van ~700 (50 kW-Chademos niet meegeteld).

Je moogt ook bij de vele andere Ionity, Fastned, enz... eens gaan kijken.

Het tis maar of je het wel kunt begrijpen dat al die snellaadpunten slim zijn en de EVs allemaal een batterijmanagement hebben om zo duurzaam mogelijk snel te laden omdat de celletjes netjes binnen een tempertuurvenster blijven.

Laatst gewijzigd door Micele : 17 maart 2022 om 15:37.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2022, 15:44   #299
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Binnen een maand of drie is het ook gedaan met goedkoop nachttarief.

Allemaal de schuld van die EV!
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2022, 15:49   #300
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

En om groen energie genoeg te krijgen moet de energie centrales ook opnieuw uitgevonden worden.
Energy on demand wel te verstaan.

Het beste idee tot hiertoe is een katrolsysteem met betonblokken gekoppeld aan wat dynamos.

Het lijkt wel de middeleeuwen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be