![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#20821 |
Banneling
|
![]() https://edition.cnn.com/videos/world...tary-conflict/
helaas, deze man zal binnenkort wel vergiftigd zijn, mijn innige deelneming |
![]() |
![]() |
![]() |
#20822 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20823 |
Minister-President
|
![]() Helder, dank u
![]() |
#20824 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat niet wil zeggen dat ik dus blindelings aanneem wat ze verkondigen. Zo ben ik van mening dat HRW bijvoorbeeld in het Israel-Palestina conflict teveel de pro-underdog positie aannemen, zonder rekening te houden met de feitelijke situatie op de grond.
Maar in deze oorlog is het volgens mij glashelder wie de agressor is. Ja, Oekraïne heeft tuig als Azov, maar Rusland is Oekraïne binnengevallen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20825 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20826 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Samenvatting:
Rusland zegt NAVO niet dichtbij hebben -valt vervolgens een land aan om het te annexeren zodat de grenzen tegen Polen, Roemenië (allemaal NAVO) liggen - zeik weer om NATO grenzen -Duitsland appeaset weer -meer annexatie -… -m m maar NATO uitbreiding 1997! Dudayev zei het al: 'Rusland is een grote afpersingsstaat'. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20827 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() In de grond heb je gelijk, maar vind het op geo-politiek vlak wel begrijpelijk dat dit geneurd. De Russen gaan duidelijk over de schreef met de inval, langs de andere kant mogen we ook niet blind zijn hoe we hier gekomen zijn. Als we gaan blijven weigeren het geopolitieke spel op een nuchtere manier te bekijken zitten we diep in de shit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20828 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat als je iets wil zeggen, je dat ook zegt. Met 'we moeten rekening houden met geopolitiek' kan ik niets he. Wat bedoel je nou? specifiek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20829 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=QC-THuvbQ6w |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20830 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20831 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://twitter.com/francska1/status...13819043942404
De hersengymnastiek van intelligent-tuig. In 2016 stemde Rusland nog tegen een resolutie om Srebrenica als genocide te erkennen, nu gebruiken ze Srebrenica als dekmantel om de misdaden in Bucha te ontkennen. Het moet wel tollen in de hoofden van de Russische propagandisten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20832 |
Banneling
|
![]() of hoe een genocide geen fake news meer is:
https://www.hln.be/buitenland/afschu...rror~abb79bc2/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#20833 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://twitter.com/yungmuzhik/statu...17065229709314
Wat systematische propaganda ook doet. Dat wanneer je doorhebt dat je heel je leven bent bedrogen, je andere ook ernstig gaat wantrouwen. En dan er uiteindelijk er maar voor kiest niets meer voor 'waar' aan te nemen. Gevolg: defaitisme, de winnaar: de propagandisten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20834 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De hegemonie van de dollar is aan het wankelen, de oorlog in Oekraïne gaat daar onrechtstreeks over. Je kan zelfs de vraag stellen of de sancties om de Russen van swift te smijten juist niet de bedoeling was van de Russen. Hun koppeling van de Roebel met het goud is toch ook een interessante zet. Een ander punt is dat sinds de val van de ussr er in het westen geen reden meer is om het volk zoet te houden met rechten en vrijheden. Het gevaar voor de sociale revolutie is weg. Het sociaal contract tss staat en volk wordt in vraag gesteld en de vraag is of dit wel zo gunstig is voor het volk. In een geglobaliseerde wereld hangt alles in grote mate aan elkaar, dus concreet worden is bijzonder moeilijk. Oekraïne is zoals 9:11, het heeft de wereld diepgaand verander. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20835 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De NAVO is een militaire samenwerking, waarin Amerika essentieel is. Je kunt perfect dat concluderen, en tegelijkertijd vinden dat 'wij' cultureel minder van alles uit dat land moeten importeren. 2: De hemagonie van de dollar is al jaren aan het wankelen. Al jaren hoor je daar alarmistische geluiden over. Ik ben niet overtuigd. Vooral omdat de alternatieven nu ook niet echt stabiel zijn. 3: Ook die diepgaande verandering is nog speculatief. Ik sluit niet uit dat wij over enkele jaren concluderen dat het allemaal nogal is meegevallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20836 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
wat de invloed van de us dollar is, interesseert 99% van de beroepsbevolking niet, zij moeten hun huishouden recht houden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20837 |
Banneling
|
![]() ik wordt toch zoooo moe van dat fake news gedoe zieg heil Poetin !
https://www.hln.be/buitenland/de-gru...eerd~a05ad852/ laat mij duidelijk zijn, Zelensky heeft geen fluit te zoeken op de 'grammy' awards, het soort eerbetoon aan narcistische nobody's met een ego Laatst gewijzigd door edwinp : 4 april 2022 om 17:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20838 |
Banneling
|
![]() onze forumtrollen zijn op dezelfde manier geëvolueerd als hun bazen
Eerst was het een militaire operatie om de nazi's en de bedreigingen van Oekraine te neutraliseren zonder ook maar èèn burgerdoel te viseren, en naderhand heeft de tactiek zich aangepast aan de realiteit ten velde vergezeld met de grootste divisie leugens die ooit ontplooid is op een slagveld |
![]() |
![]() |
![]() |
#20839 |
Banneling
|
![]() de bocht van de commies:
https://www.pvda.be/willen_de_vereni...lk_echt_helpen verbieden dien bucht cordon sanitaire voor deze stinkende partij |
![]() |
![]() |
![]() |
#20840 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |