![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#901 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het onderhoudscontract voor een duur van 10 jaar kost evenveel als de prijs voor de windmolen zelf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#902 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het punt is dat hernieuwbaar niet stuurbaar is en dus onze vraag nooit volledig kan afdekken. Zelfs al bouw je 5X zoveel henieuwbare capaciteit, als het donker is en niet waait dan zit je nog altijd vast. Je moet de kost van buffers (batterij, waterbekkens, internconnecties) meerekenen in de kost van hernieuwbaar. In feite zou men bij iedere capaciteitsuitbreiding van hernieuwbaar een evenredige hoeveelheid buffercapaciteit (kort en langdurig) moeten bijbouwen. Eens men dat gerealiseerd heeft kan je hernieuwbaar beginnen vergelijken met andere meer stuurbare energie-opwekking. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#903 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#904 |
Staatssecretaris
|
![]() Nog even en alles veranderd voor miljarden mensen via carisgen
Free energie, of dacht ieder IQ dat het niet zou kunnen? Of denkt men dat enkel planeten oneindig kunnen draaien? Is ook voor energie. Met dank aan Poetin is het in stroom versnellingen gekomen. Afspraak 2023 juni. Gedaan met aardgas of olie. Via carisgen alles elektrisch. Laatst gewijzigd door Deo : 20 maart 2022 om 18:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#905 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onafgezien van het kostenplaatje dat Engie zal voorleggen (na 10 jaar geleidelijk aan sluiting voorbereiden en implementeren in hun organisatie van aankoop,onderhoud en personeel,mikkend naar 2025 voor de laatste, moeten ze straks binnen de 3 jaar weer vol operationeel zijn voor 10 jaar,dat KAN niet "gratis"...)hebben we straks vertragingsmaneuvers aan de broek van onze goede vrienden de Duitsers(ach,de leidende natie in de EU) en mogelijk zelfs de Luxemburgers...De Nederlanders gaan vermoedelijk niet lastig doen gezien ze zelf plannen hebben...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#906 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De laatste doet het licht uit?
En nu maar gokken wie dat het zal zijn? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#907 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van der Straeten heeft duidelijk gelogen over het plan B. De twee jongste kerncentrales zouden pas tegen 2027 klaar zijn om verder te kunnen energie produceren. Er was helemaal geen plan B. Gelukkig voor haar dragen ministers geen verantwoordelijkheid meer dus hoeft ze niet af te treden voor een leugen met zulke verstrekkende gevolgen.
En de ngo's zoals Greenpeace die de verlenging gaan vertragen met rechtszaken moeten onmiddellijk alle overheidssubsidies ontnomen worden. Stop met het aftrekbaar maken van giften aan door extreem links geïnfiltreerde organisaties!
Tijd voor Ättestupa. Laatst gewijzigd door Vlad : 24 maart 2022 om 12:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#908 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gelukkig is Elia,de beheerder van ons hoogspanningsnet,nooit verkocht geraakt aan het buitenland of speelbal geworden van politieke spelletjes...
Met als resultaat dat Elia nog bestaat,de beslissingscentra nog in Belgie liggen en de firma zelfs bezig is aan buitenlandse expantie (Duitsland bijvoorbeeld...) Helaas,dat maakt het een steeds aantrekkelijker prooi... https://trends.knack.be/economie/bed...n-1847025.html Maar wat het openhouden van twee van onze oude nucleaire stoomkachels betreft.Het is precies of er een probleem opgelost is nu? Geen woord meer over het vervolg,zelfs geen princiepsverklaring? Zjjn de Vivaldi partijen bang van de groene misschien? We hebben geen ritje op de windmolen nodig,we hebben elektriek uit de prise nodig ! We hadden het in 1945 en we willen het nog steeds in 2045 ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 26 maart 2022 om 15:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#909 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tijd voor Ättestupa. Laatst gewijzigd door Vlad : 26 maart 2022 om 15:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#910 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#911 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
U slaat kompleet de bal mis met het noemen van namen. Zodanig zelfs dat het een beetje veel overtrokken begint over te komen en eerder de lachspieren aanspreekt dan de zin voor waarheid.
![]() |
![]() |
#912 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kerncentrales in de strijd tegen het versterkt broeikaseffect.
Kerncentrales Doel 1 en 2 open tot 2025 Het lijkt mij dan ook nog steeds de beste optie om de centrales nog een hele tijd operationeel (open) te houden. p.s. Zelf ben ik altijd van mening geweest dat wat atoomcentrales weten te produceren men dat nooit zal kunnen ophalen met wat zonnepanelen of héél der rijen windmolens (in zee bvb.) te plaatsen. En wat draait er niet op elektriciteit de laatste tijden? Er zal verder moeten gezocht worden op één of ander deftig alternatief als men de kerncentrales wil vervangen. Zoals ik al eerder schreef zijn er op huidig ogenblik kerncentrales die voor een deel hun eigen afval weten 'op te eten'. Dat nog even een 'overjarig artikel' Is kernenergie een milieuvriendelijke energiebron? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 1 april 2022 om 08:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#913 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De gasprijzen onder de aandacht dan maar: Let op! De gasprijzen zijn in 13 jaar niet zo hoog geweest.
Energietarieven zijn torenhoog! Zorg dat uw energietarief niet meer omhoog kan gaan!
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#914 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aanpassing wet op kernuitstap goedgekeurd, ontmanteling kerncentrales duurt “minstens tot 2135 en kost tot 40 miljard euro”
2135 dan ben ik er al laaaaaaaang niet meer ... Best een aardig bedrag die 40 miljard € wat niet door iedereen gesmaakt zal worden. Dus openhouden de centrales en ze misschien de nodige updates/herstellingen geven indien nodig? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#915 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zijn dan ook de groeneschandaalsandaalschoenzolen die de ontmanteling eisen.
Afbreken om meer afval te maken, wat ze met plezier als levensgevaarlijk omschrijven. Gewoon laten staan, die bunkers. Binnen wat opruimen en de rommel daar opslaan. Niks 40 miljard, en dan mag het duren tot aan Sint-Juttemis.
![]() |
#916 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een 'overjarig' overzicht?
Citaat:
Vrij recent dan weer ... Franse president Emmanuel Macron wil tot 14 nieuwe kerncentrales bouwen tegen 2050 p.s. De kennis ontbreekt mij om daar over te oordelen. Niet goed voor het milieu: zonnepanelen leveren 300 keer meer giftig afval op dan kerncentrales. Een kritische blik
|
![]() |
![]() |
![]() |
#917 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#918 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die kan ze niet aan zichzelf houden. Als ze de verkoop ongedaan probeert te maken, zou ze wel eens last kunnen krijgen van het Cools syndroom.
![]() |
![]() |
#919 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#920 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat: