![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#22901 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22902 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat Le Pen meer voor de arbeidsklasse gaat doen dan Macron. Liever Le Pen dan "gauche caviar". Macron is zelfs niet gauche, gewoon het mannetje van de banken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22903 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als Zekensky tot dat inzicht komt zou hij misschien wel eens vervangen kunnen worden (of geofferd in een valse vlag). Ik krijg meer en meer de indruk dat het land geregeerd wordt van buitenaf. Dreigt er vrede komt er wel een of andere gruwelijke aanslag die niet alleen mensen maar ook de onderhandelingen opblaast. Zelfde scenario als in Syrië.
Laatst gewijzigd door Bach : 21 april 2022 om 22:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22904 |
Parlementslid
|
![]() Enige bron?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22905 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Als Oekraïne nog decennia de speelbal van Rusland wil zijn, moet ze een 'vredes'akkoord sluiten. Als ze haar eigen toekomst wil bepalen zal Rusland nu de deur moeten gewezen worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22906 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Is nog redelijk mals uitgedrukt . Het systeem heeft een paar super schokken nodig. Dat staat vast. En die zullen blijven komen sowieso. Zelfs zonder een Le Pen win. De eerste -niet geheel overwachte- grote schok is dit Oekraiene gebeuren en de lijn in het zand die Putin en de Russen getrokken hebben. The Woke West wuifde de diplomatisch geformuleerde waarschuwingen van de Russen / Putin steeds weg. De globalisten met hun op hol geslagen liberaal progressieve werelderovering ontzien immers niets. Nu hebben ze een voorwendsel om Rusland op de knieen te dwingen met alle middelen en hun woke gedoe daar op te gaan dringen. En Oekraiene wordt doodgewoon gebruikt, die worden de echte grote verliezers van dat gepoker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22907 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Iedereen die Oekraiene en Zelenski blijven steunen en aanmoedigen is pro bloedvergieten. Zelenski de marionet zal zich ook moeten verantwoorden. Een verloren oorlog toch maar willen uitvechten "tot de laatste Oekraiener". Het Westen de Oekraieners toch maar wapens in de handen blijven duwen. Maar goed, we weten dat er heel wat meer belangen meespelen en dat Oekraiene gebruikt wordt. En de massa moet dus ten allen prijze pro-oorlog gehouden worden. De vijand is een monster. Apropos, ik ben super rechts, jij (super) links, maar ik bewonder uw geduld, standvastigheid en intellectuele eerlijkheid doorheen de constante belegering, het getrol en de beledigingen die jij hier moet ondergaan. Ik kende jou nog van vele jaren terug hier en toen dacht ik er ook al zo over. Ideologisch staan we volledig tegenover elkaar, maar veel van uw beweringen bevatten kilos waarheid en dwingen respect af. En nu terug terzake. Of de meesten in het Westen beseffen dat ze belazerd worden door de mainstream en de "machthebbers" betwijfel ik wel zeer sterk. 80% van de massa loopt gewoon zeer gewillig mee en weet niet beter. Meelopen naar hun ondergang. De censuur hier in het Westen in het algemeen, loopt de spuigaten uit. Zelfs Elon Musk en Marc Andreessen verkondigen het nu luidop en ondernemen actie. Musk denkt eraan controle te verwerven over Twitter om het gecensureer wat tegen te gaan. Specifiek wat het Oekraiene gebeuren betreft mogen we NIKS of nilks van de andere kant horen, alles wordt gecensureerd. En dan horen we vandaag nog Biden lullen over de "free world"... Wie kan dat nog serieus nemen? En dan de propaganda. De propaganda hier is versmachtend maar wel zeer doeltreffend en geslaagd want die 80% van de massa beseft het niet of wil het niet beseffen. De nieuwsaggegator hier op mijn scherm is een niet aflatende stroom-op het belachelijke af- van anti Poetin en anti Russen headlines. En niks of niks negatiefs over Zelenski of dodencijfers binnen de Oekraiense strijdkrachten. Doet me wat denken aan de tijd toen we overstelpt werden in de media met anti Trump berichten en dat die dan toch het presidentschap in de wacht wist te slepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22908 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22909 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22910 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Le Pen mag dan de dochter van Jean-Marie zijn, op sommige vlakken heeft ze echt gebroken met haar pa. Het racisme is er wat uit, dat kun je niet zeggen van ons VB. Ze heeft socio-economisch een vrij links programma. En bovenal is ze geen stroman van de financiële elite zoals Macron duidelijk wel is. Het valt allemaal nog af te wachten hoe dit in de realiteit uitpakt er is altijd een gigantisch verschil tussen verkiezingsprogramma en realiteit. Maar Macron is gewoon het mannetje van de elite, van het regime. Daarom vind ik het wat zwak van Melenchon dat hij adviseerde niet op Le Pen te stemmen. Op die manier draagt hij bij aan de overwinning van de gevestigde orde, waar hij naar eigen zeggen zo'n hekel aan heeft. Het is natuurlijk niet gezegd dat zijn kiezers zijn politiek correct advies zullen opvolgen. Ik denk zowiezo dat de meeste gewoon niet gaan stemmen zou ik ook niet doen moest ik in Frankrijk wonen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22911 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie je hier meer en meer pogen te vermijden om de verachterlijke politiek van Rusland te moeten verdedigen. Is jouw veertje een beetje gebroken, tomm?
![]() |
![]() |
#22912 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is de beste methode om het bloedvergieten te beëindigen niet dat Rusland gewoon stopt met de invasie? Wat u verkondigt is exact hetzelfde als zeggen dat een vrouw (Oekraïne) die wordt verkracht zich maar niet te hard moet verzetten tegen de verkrachter (Rusland), omdat het anders nog veel meer pijn gaat doen. U legt de schuld bij de vrouw die weerstand biedt en met de bevolking die de vrouw steunt, in plaats van bij de verkrachter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22913 |
Gouverneur
|
![]() Het is ook algemeen geweten dat wanneer je aan een verkrachter één keer toegeeft, hij het voor bekeken zal houden, en verder nooit meer iemand zal verkrachten.
![]() Alsof Poetin, eens Oekraïne ook de jure afstand zou nemen van de Donbas en de Krim, zich voor lang koest zal houden. Zijn regime kan enkel overleven door de Russen een betere levensstandaard te geven, of door het nationalistisch en fascistisch vuur aan te wakkeren. Het eerste wil de oligarchie niet lukken, dan maar het tweede, totdat het regime ineenstort. Dat nominaal linkse, of zogezegd maatschappijkritische forumleden dit fascisme volmondig steunen, ik zal dat nooit begrijpen.
![]() |
#22914 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet te geloven.
![]() |
![]() |
#22915 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22916 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zou wellicht het beste zijn daar speciaal een nieuwe draad voor op te starten. Zodoende vermijdt u dat ze ondermeer in deze draad 'verdrinken' in het overaanbod van meningen, opinies, reacties, tegenwerpingen, ...
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22917 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oekraïners die willen leven in vrijheid hebben maar 1 keuze: vechten tot het einde.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22918 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
btw: Iets verder aan de kanten van Bergen ligt een veel interessanter doelwit alsook in Nederlands limburg. Het is misschien symbolisch om wat kantoren op te blazen maar dat is het dan ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22919 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb geen tijd voor een nieuwe draad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22920 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is geen of of verhaal. 15 kernkoppen (wat de nieuwste raket kan dragen) vernietigen EN Brussel, EN Kleine Brogel EN Mons.
|
![]() |
![]() |