![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#23841 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Hoe durven ze: ik hou het tenminste op een lagere levensvorm.
![]() |
![]() |
#23842 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In het algemeen mag dat maar persoonlijke aanvallen en beledigingen zijn hier, al dan niet terecht, niet toegelaten.
![]() |
#23843 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#23844 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Met de Krim heb ik persoonlijk ook nooit veel problemen gehad, hoewel het niet 'mooi' was uiteraard. Dit wat er nu gebeurt is gekkenwerk. Het is de politiek, ooit bedacht en geuit door Zirinovsky ttv. Jeltsin, meen ik. 'Maak voortdurend regionale oorlogen aan de randen van het Russische rijk', was zijn credo, dan worden al die republieken bang, kan je problemen wegvagen. En dat is nu geopolitiek van de Russen. En zo hebben we gezien: Afghanistan, Tsjetsjenië, Georgië, Syrië en Ukraine. Wordt vervolgd als hij niet een keer teruggeknald wordt (mag ook met geduld, b.v. economisch; zachte krachten). Laatst gewijzigd door Gerard R. : 10 mei 2022 om 09:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23845 |
Europees Commissaris
|
![]() Net alsof iemand als jij ook maar enige autoriteit heeft om mij terecht te wijzen. Bovendien noemde de Stalinistische Poetinpropagandapapegaai stomm mij een nazi. Uiteraard reageer je daar niet op.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23846 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U doet maar op, aan de moderatie om uit te maken of u dat punten/een ban zal kosten.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 10 mei 2022 om 10:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23847 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens Tomm gaat alles ook weer stilaan prima in Mariupol.
Dankzij de duizenden burgerdoden is er nu meer plaats op de bus. Allemaal dankzij het Russisch leger!
![]() |
#23848 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ook de files op de drukke kruispunten zijn verdwenen.
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
![]() |
![]() |
![]() |
#23849 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om de krim te behouden moest Rusland wel binnenvallen, de VS is hier natuurlijk erg blij mee, de Rus decimeert z'n leger en de VS moet niets doen behalve wapens geven die de Oekraïners later dubbel en dik zullen moeten terugbetalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23850 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23851 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Ongetwijfeld zou de betrokkene u weten te zeggen "dat het goed bedoeld was".
![]() |
![]() |
#23852 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23853 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb ik je al verteld over die vroegere Zeeuwse medewerker van mij die zijn baas uit Nijmegen vertelde dat die Nederlanders ginder in feite bijna allen "verbasterde moffen" waren? (En ik mijn gezicht maar in de plooi houden.)
![]() |
#23854 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rusland zat in de afgrond in de jaren 90, Poetin heeft het land er net uit geholpen. Oekraïne zit al jaren in de afgrond. Misschien dat er nu echt wel iets ten goede zal veranderen al was het maar in de streken die nu Russisch zijn. De westerse sancties zullen ontwikkeling moeilijker maken maar niet onmogelijk. Misschien is het net goed dat Oekraïne verlost werd uit de greep van een corrupte elite en het Westen. Macron zei dat het nog decennia zal duren voor het land lid zal worden van de EU. Ik denk dat tegen dan Rusland en de andere landen een heel andere manier van samenleving zal gevonden hebben, die aantrekkelijker is dan de periferie van de westerse mogendheden zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23855 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo cynisch is de westerse elite dus, ze klagen aan dat de Russen humanitaire convooien en passagierstreinen aanvallen, terwijl zijzelf die wapens daar geplaatst hebben! Een goed idee om met de vakbond hier te bespreken, en ook in landen als Roemenië moeten ze wakker worden. Dit is absoluut onaanvaardbaar! Laatst gewijzigd door tomm : 10 mei 2022 om 12:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23856 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze hebben gewoon de Amerikanen gekopieerd, hun oorlog in Irak noemden ze ook een "operatie", net als NAVO in Libië.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23857 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, dat hebben ze geleerd van de NAVO en de VS die de laatste decennia talloze landen zijn binnengevallen in strijd met het internationaal recht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23858 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En moest het mogelijk zijn om in Donbas te peilen... Volgens de BBC steunt een groot deel van de bevolking daar de Russische operatie. Geen verrassing uiteraard als je de streek kent... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23859 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tsjetsjenië is gewoon een autonoom stuk van Rusland. En ze leveren een belangrijke bijdrage aan deze oorlog. Als Oekraïne akkoord was gegaan met autonomie voor Donbas zoals ze zelf beloofd hadden in Minsk was er nu geen oorlog geweest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23860 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik merk alleen dat niet de hele stad in puin ligt zoals men hier beweert, dat er weer veel volk op straat loopt, de bus weer rijdt, restaurants en markten weer opengaan, etc. Ik merk ook dat men het steeds had over "vluchtelingen die nog vastzitten in Mariupol". Maar als je de kleine letterjes las begreep je dat het helemaal niet om gewone burgers ging, maar om "burgers" die (al dan niet vrijwillig) met de Azov strijders in de catacomben van de Azov staal fabriek waren gekropen. Laatst gewijzigd door tomm : 10 mei 2022 om 12:50. |
|
![]() |
![]() |