Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 10 mei 2022, 08:40   #23841
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Nederlanders en elementaire beleefdheid....of het zich houden aan het forumreglement.
Awel, ik vind dat ook. Putin's fans ratten noemen?
Hoe durven ze: ik hou het tenminste op een lagere levensvorm.
Oud 10 mei 2022, 08:49   #23842
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Awel, ik vind dat ook. Putin's fans ratten noemen?
Hoe durven ze: ik hou het tenminste op een lagere levensvorm.
In het algemeen mag dat maar persoonlijke aanvallen en beledigingen zijn hier, al dan niet terecht, niet toegelaten.
Oud 10 mei 2022, 08:55   #23843
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In het algemeen mag dat maar persoonlijke aanvallen en beledigingen zijn hier, al dan niet terecht, niet toegelaten.
Ik zou dat dan ook niet aandurven, hé
Oud 10 mei 2022, 09:56   #23844
Gerard R.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
De Krim werd in 1954 door de toenmalige leider van de USSR, Nikita Khrushchev, overgedragen aan Oekraïne dat op dat ogenblik ook deel uitmaakte van de USSR.
Het is nooit formeel bekrachtigd. Ukraine bestuurde het gebied, maar op papier was het altijd USSR->Rusland.
Met de Krim heb ik persoonlijk ook nooit veel problemen gehad, hoewel het niet 'mooi' was uiteraard.
Dit wat er nu gebeurt is gekkenwerk. Het is de politiek, ooit bedacht en geuit door Zirinovsky ttv. Jeltsin, meen ik. 'Maak voortdurend regionale oorlogen aan de randen van het Russische rijk', was zijn credo, dan worden al die republieken bang, kan je problemen wegvagen. En dat is nu geopolitiek van de Russen. En zo hebben we gezien: Afghanistan, Tsjetsjenië, Georgië, Syrië en Ukraine. Wordt vervolgd als hij niet een keer teruggeknald wordt (mag ook met geduld, b.v. economisch; zachte krachten).

Laatst gewijzigd door Gerard R. : 10 mei 2022 om 09:57.
Gerard R. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2022, 09:58   #23845
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nederlanders en elementaire beleefdheid....of het zich houden aan het forumreglement.
Net alsof iemand als jij ook maar enige autoriteit heeft om mij terecht te wijzen. Bovendien noemde de Stalinistische Poetinpropagandapapegaai stomm mij een nazi. Uiteraard reageer je daar niet op.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2022, 10:07   #23846
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Net alsof iemand als jij ook maar enige autoriteit heeft om mij terecht te wijzen. Bovendien noemde de Stalinistische Poetinpropagandapapegaai stomm mij een nazi. Uiteraard reageer je daar niet op.
U doet maar op, aan de moderatie om uit te maken of u dat punten/een ban zal kosten.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 10 mei 2022 om 10:08.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2022, 10:10   #23847
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Volgens Tomm gaat alles ook weer stilaan prima in Mariupol.

Dankzij de duizenden burgerdoden is er nu meer plaats op de bus. Allemaal dankzij het Russisch leger!
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2022, 10:16   #23848
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht

Dankzij de duizenden burgerdoden is er nu meer plaats op de bus. Allemaal dankzij het Russisch leger!
Ook de files op de drukke kruispunten zijn verdwenen.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2022, 10:23   #23849
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gerard R. Bekijk bericht
Het is nooit formeel bekrachtigd. Ukraine bestuurde het gebied, maar op papier was het altijd USSR->Rusland.
Met de Krim heb ik persoonlijk ook nooit veel problemen gehad, hoewel het niet 'mooi' was uiteraard.
Dit wat er nu gebeurt is gekkenwerk.
Oekraine was effectief plannen aan het maken om de krim terug te halen, het water werd afgesloten met een heuse dam en de opstandige gebieden werden steeds zwaarder gebombardeerd met Turkse drones, tegen de Minsk-akkoorden in.

Om de krim te behouden moest Rusland wel binnenvallen, de VS is hier natuurlijk erg blij mee, de Rus decimeert z'n leger en de VS moet niets doen behalve wapens geven die de Oekraïners later dubbel en dik zullen moeten terugbetalen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2022, 10:24   #23850
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Ook de files op de drukke kruispunten zijn verdwenen.
Lege ziekenhuizen en all-in reizen naar de EU.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2022, 10:39   #23851
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ongetwijfeld zou de betrokkene u weten te zeggen "dat het goed bedoeld was".
Oud 10 mei 2022, 10:43   #23852
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De russen hun offensief lukt niet te best, en dus drijven ze de terreur op. Twee hotels en een shopping mall in Odessa zijn met Kinzhal raketten afgevuurd vanaf een vliegtuig in puin geschoten.
Zou er een bende Azov nazi's in die hotels of mall geweest zijn ?
https://edition.cnn.com/europe/live-...4b713df576b3f9
De president van de EU Michel, ramptoerist bij uitstek, logeerde tijdens die aanval in Odessa. Hij is weer een ervaring rijker geworden.
Oud 10 mei 2022, 10:46   #23853
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht

Ongetwijfeld zou de betrokkene u weten te zeggen "dat het goed bedoeld was".
Heb ik je al verteld over die vroegere Zeeuwse medewerker van mij die zijn baas uit Nijmegen vertelde dat die Nederlanders ginder in feite bijna allen "verbasterde moffen" waren? (En ik mijn gezicht maar in de plooi houden.)
Oud 10 mei 2022, 12:31   #23854
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Voor Poetin is Oekraïne geen ander land en Rusland is een totaal ander land dan de Westerse landen.
We hebben de vele jaren zonder oorlog te danken aan de NAVO en de EU en niet aan Rusland.
We hebben ook vele jaren met te weinig kennis van de buren een geopolitiek gevoerd, zoals een verkeerde inschatting van Erdogan en an Poetin.
Een verkeerde inschattingen van Arabische landen , die nog in de middeleeuwen leven.

Daarom zijn de oorlogen in Irak en Afghanistan zinloos geweest omdat je die landen niet kunt ombouwen naar een Westerse democratie.
De oorlog van Poetin en het vertrek uit Afhanistan heeft de ogen geopend en heeft de Westerse landen op de feiten gedrukt.
Een sterk Europa en een sterke NAVO is blijkbaar de beste oplossing om onze vrede ,rechtstaat en welvaart te verdedigen.

Poetin heeft het ware gezicht van Rusland laten zien en heeft zijn land in de afgrond gestort en niet de NAVO ,Amerika of Europa.
Het Westen bemoeid zich niet in heel de wereld om "vrede en democratie" te brengen maar om hun neokoloniale wereldorde in stand te houden en uit te breiden.
Rusland zat in de afgrond in de jaren 90, Poetin heeft het land er net uit geholpen. Oekraïne zit al jaren in de afgrond. Misschien dat er nu echt wel iets ten goede zal veranderen al was het maar in de streken die nu Russisch zijn. De westerse sancties zullen ontwikkeling moeilijker maken maar niet onmogelijk. Misschien is het net goed dat Oekraïne verlost werd uit de greep van een corrupte elite en het Westen.

Macron zei dat het nog decennia zal duren voor het land lid zal worden van de EU. Ik denk dat tegen dan Rusland en de andere landen een heel andere manier van samenleving zal gevonden hebben, die aantrekkelijker is dan de periferie van de westerse mogendheden zijn.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2022, 12:33   #23855
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Die raketten hebben een accuraatheid van 1 meter dus die gebouwen waren zeker het doelwit, dus ja, daar zaten militairen. Oekraïne is bekend voor het gebruiken van burger infrastructuur als dekking voor soldaten en wapens. De wapentransporten gebeuren bv over het reguliere burger spoornetwerk en regelmatig samen met passagierstreinen. Italiaans Luchthavenpersoneel staakte ook al omdat er wapens/munitie werden vervoerd als humanitaire hulp.

Dus ja, die worden gebombardeerd, zo werkt dat volgens oorlogsrecht.

https://peoplesdispatch.org/2022/03/...anitarian-aid/
OK interessante link!

Zo cynisch is de westerse elite dus, ze klagen aan dat de Russen humanitaire convooien en passagierstreinen aanvallen, terwijl zijzelf die wapens daar geplaatst hebben!

Een goed idee om met de vakbond hier te bespreken, en ook in landen als Roemenië moeten ze wakker worden. Dit is absoluut onaanvaardbaar!

Laatst gewijzigd door tomm : 10 mei 2022 om 12:34.
Oud 10 mei 2022, 12:36   #23856
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Welke oorlog ?

Rusland heeft nog niet eens niet de moeite gedaan om de oorlog te verklaren aan Oekraïne - verplicht volgens het oorlogsrecht - dus elke Russische daad van agressie kan beschouwd worden als terrorisme.
Ze hebben gewoon de Amerikanen gekopieerd, hun oorlog in Irak noemden ze ook een "operatie", net als NAVO in Libië.
Oud 10 mei 2022, 12:37   #23857
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Jij mag dat smalend "woordspelletjes" noemen, het feit blijft dat Rusland zijn voeten veegt aan het zgn. oorlogsrecht.

Dat zullen ze geleerd hebben van de nazi's toen ze nog dikke maatjes waren met elkaar.
Nee, dat hebben ze geleerd van de NAVO en de VS die de laatste decennia talloze landen zijn binnengevallen in strijd met het internationaal recht.
Oud 10 mei 2022, 12:40   #23858
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, ik vergelijk Poetinpropagandapapegaaien met ratten. De Russische ambassadeur in Polen is een vertegenwoordiger van het achterlijke Poetin-regime en daarmee een legitiem doelwit. Jij zou je naam beter omdopen tot stomm.
De grote meerderheid in Rusland staat achter Poetin en ook achter die oorlog.

En moest het mogelijk zijn om in Donbas te peilen... Volgens de BBC steunt een groot deel van de bevolking daar de Russische operatie. Geen verrassing uiteraard als je de streek kent...
Oud 10 mei 2022, 12:44   #23859
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gerard R. Bekijk bericht
Dit wat er nu gebeurt is gekkenwerk. Het is de politiek, ooit bedacht en geuit door Zirinovsky ttv. Jeltsin, meen ik. 'Maak voortdurend regionale oorlogen aan de randen van het Russische rijk', was zijn credo, dan worden al die republieken bang, kan je problemen wegvagen. En dat is nu geopolitiek van de Russen. En zo hebben we gezien: Afghanistan, Tsjetsjenië, Georgië, Syrië en Ukraine. Wordt vervolgd als hij niet een keer teruggeknald wordt (mag ook met geduld, b.v. economisch; zachte krachten).
Toen de Sovjet-Unie uit elkaar viel wilden er stukken van de nieuwe landen bij Rusland blijven. Waarom mag de ene zelfbeschikkingsrecht hebben en de andere niet?

Tsjetsjenië is gewoon een autonoom stuk van Rusland. En ze leveren een belangrijke bijdrage aan deze oorlog. Als Oekraïne akkoord was gegaan met autonomie voor Donbas zoals ze zelf beloofd hadden in Minsk was er nu geen oorlog geweest.
Oud 10 mei 2022, 12:47   #23860
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht

We weten absoluut niet echt wat daar gebeurd is. Alleen propaganda van beide zijden. Pas na jaren zal de waarheid stukje bij beetje aan het licht komen, zoals in Kosovo toen bleek dat die Kosovaren helemaal niet zulke arme slachtoffertjes waren maar extreme mensenrechtenschendingen begingen. Of in Irak waaruit bleek dat niet Saddam maar wel de VS de grote schuldige en oorlogsstokers waren.

Ik merk alleen dat niet de hele stad in puin ligt zoals men hier beweert, dat er weer veel volk op straat loopt, de bus weer rijdt, restaurants en markten weer opengaan, etc.
Ik merk ook dat men het steeds had over "vluchtelingen die nog vastzitten in Mariupol". Maar als je de kleine letterjes las begreep je dat het helemaal niet om gewone burgers ging, maar om "burgers" die (al dan niet vrijwillig) met de Azov strijders in de catacomben van de Azov staal fabriek waren gekropen.

Laatst gewijzigd door tomm : 10 mei 2022 om 12:50.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be