![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind dat tegenwoordig erg.
Vrije keuze bestaat steeds minder en minder. En als je dan toch durft om je afwijkende keuze bekend te maken wordt je onmiddellijk neergesabeld. Nee, ik ben geen fan van Poetin maar als ik lees wat er met mensen gebeurt die dat wel zijn stel ik me vragen. Nee, ik ben geen voorstander van EV's en als ik dus besluit een benzinewagen te kopen lijkt het wel alsof ik persoonlijk de planeet om zeep help. Net zo als ik besluit geen zonnepanelen, warmtepomp of wat dan ook te installeren. Ik word dan niet alleen scheef aangekeken, ik wordt er (binnenkort) nog eens duchtig voor gestraft ook. (verplichte warmtepomp bij nieuwbouw of renovatie) Kortom: onze keuzes worden ons tegenwoordig bijna allemaal opgelegd. Het is alsof je, wanneer je bij de minderheid hoort, geen recht van spreken of kiezen meer hebt. Onlangs zag ik hier nog iemand verklaren dat mensen met een tweetakt-brommer gelynched zouden moeten worden. En niemand stelt zich bij zulke opmerkingen vragen. Ik vind dat erg. Tot zo ver deze mededeling.
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het verdienmodel wordt verkocht/afgedwongen via mysterieuze wegen.
Ze moeten het maar 10 keer herhalen op de tv en het is overal aanwezig om u in beleid te dwingen.
![]() |
#3 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Net om die mensen zelf en vooral ook andere mensen te beschermen tegen deze grenzeloze dommigheid, dient de overheid allerhande regels opleggen en de regels ook handhaven door middel van controles en boetes. Europa legt ook allerhande normen op die gaandeweg steeds strenger worden met als bedoeling de impact van het menselijk handelen op natuur en omgeving te verminderen, de levenskwaliteit te verbeteren en ook de toekomstige generaties nog een toekomst te kunnen bieden. De lokale overheden hebben zich daarnaar te schikken. Twee takt motoren zijn inderdaad bijzonder vervuilend en schadelijk voor mens en milieu doordat ze letterlijk olie opbranden. Niet voor niets zijn ze al meer dan 30 jaar geleden verdwenen als aandrijving voor auto's en vervangen door meer milieuvriendelijke 4 takt exemplaren. Een achterhaalde technologie die best zo snel mogelijk verdwijnt, wat ook door de academisch wereld unaniem wordt aangegeven. Citaat:
Ik ken zo bijvoorbeeld ook iemand die steeds zit te fulmineren tegen al die milieuregelgeving zoals u, maar sinds hij een nieuwe buur heeft die op hout verwarmt, loopt hij wel de hele tijd tegen iedereen te neuten en te janken als een peuter over de overlast die hij ondervindt van die vervuilende rook. Hij kan niet meer in de tuin zitten, niet meer verluchten, rook kruipt in de was, etc. Hij zegt zelfs geen goedendag meer tegen zijn buur. Enfin, het is maar best dat men dergelijke regelgeving aan mensen overlaat die ervoor gestudeerd hebben en over de nodige kennis beschikken zodat de maatschappij vooruit kan gaan en niet aan de Vlaming die ervoor bekend staat vastgeroest te zijn in zijn gewoontes en erg enggeestig te zijn. Moest het aan hen liggen, dan leefden we nu nog in holen ...
Ignorance is bliss Laatst gewijzigd door Blue Sky : 22 mei 2022 om 10:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Dat betekent de werking van de maatschappij in goede banen te leiden voor het algemeen welzijn en ten dienste van de bevolking. Geen regelneverij, controles, boetes als dwang om mensen van hun grondwettelijke rechten van zelfbeschikking en vrije keuze te beroven. Politiekers hebben geen bevoegdheid en geen zaken met ons privéleven waarvoor ze regels willen opleggen! Citaat:
Europa beweert te dienen om in alle lidstaten overeenstemming te bereiken in beleid betreffende maatschappelijk bestuur zodat elk land op hetzelfde welvaartniveau geraakt waarmee overal dezelfde regeltjes van toepassing zijn: lonen, transport, basisbehoeften etc....ze falen zelfs al 30 jaar om in alle lidstaten tot eenzelfde verkeersreglement te komen maar ze blijven wel ruim miljarden subsidies van welvarende staten versluizen naar straatarme eu-lidstaten, die enkel werden toegelaten om welvaartstaten te verarmen. ![]() Europa is enkel een onverkozen adviesorgaan dat geen wetten kan verplichten aan de lidstaten maar enkel adviezen kan geven waarover de lokale overheden als soevereine staten voor binnenlandse aangelegenheden alle beslissingen nemen. Lokale, nationale parlementen/overheden hoeven zich dus als soevereine staat helemaal niet te schikken naar europese richtlijnen. Citaat:
Ga maar eens kijken in india, bangladesh, z-amerika, afrika, china etc...het is bespottelijk om milieu aan te halen als vals voorwendsel om enkel in het westen/europa burgers een verbod op te leggen. Best voor het milieu dat deze achterhaalde technologie zo snel mogelijk verdwijnt waar ze nog met miljoenen er vervuilend gebruik van blijven maken en dat is niet in europa! Citaat:
Citaat:
![]() Jij kunt je best wilsonbekwaam onder curatele laten stellen, dan kunnen de mensen die ervoor gestudeerd hebben, beslissen en kiezen wat goed is voor jou, je hoeft dan zelfs niet meer na te denken, alleen nog 'ja' knikken en braaf gehoorzamen. ![]() Enkel door de medewerking van politiek-correcte en zelfkastijdende azijnpissers boert de maatschappij al jaren achteruit door politieke bemoeienis met ons privéleven en (wan)beleid, terug naar de tijd van paard en kar en de middeleeuwen.
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven: de zon, de maan en de waarheid. Laatst gewijzigd door Oma : 22 mei 2022 om 13:00. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals met sommige politici die je dan voor mestkevers gaan uitschelden, of vergelijken met verstandelijk gehandicapten? Of gewoon zeer kordaat zeggen dat jij je vergist?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een medeforummer waar ik niet meer wens op te reageren, stelde:
Citaat:
Europa streeft enkel gelijke concurrentievoorwaarden, en minimum individuele rechten en dito democratie na.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De medeforummer zal je ongewenste reactie dan ook niet lezen. ![]()
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vrije keuze om je geld op te doen aan wat jij wilt?
Schaf alle uitgaven aan basisbehoeften dan maar al af, geen vrije keuze. Voedsel, onderdak, stromend water, energie. Dat is al chantage. Dan word je ook nog eens gestuurd in luxe aankopen? De staat neemt ook al de helft. Over hoeveel % van je budget heb je vrije keuze. Ik zou zeggen voor een middenklasser. 20%. 20% Dat is niets hé.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met die karaktermoorden sabelen ze de foute meningen neer. Met mijn eigen ogen gezien.
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je mag over Putin nu niks meer positiefs zeggen. Anderzijds mag je je zoals ik net zag in De Afspraak Napoleon Bonaparte verheerlijken . Ik vind dat bizar want volgens mij heeft die schurk toch meerdere soevereine staten aangevallen ?? ![]() Je mag niks slecht meer zeggen over EV maar in NL hou je best je bek als het gaat over Max Verstappen. ![]() Je mag niet zeggen dat je een lastig hondje een trap hebt gegeven maar je mag wel vertellen dat je net een lekker konijntje met pruimen hebt opgepeuzeld. Vetgemest in een hokje van een halve m² ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |