Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juni 2022, 19:34   #381
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ze gaan blij zijn bij Johnson & Johnson dat Vermox, hun belangrijkste medicijn tegen parasieten door het Vlaams Blok niet langer meer mag verkocht worden omdat het Blok het recht op het houden van parasieten wil vastleggen.
Je vergist je. Het is de orde van geneesheren die dokters belet heeft om ivermectine voor te schrijven
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2022, 19:34   #382
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Baas over eigen zaad.
Maar ja, je mag je aftrekken
Oud 29 juni 2022, 19:42   #383
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar ja, je mag je aftrekken
Wanneer vrouwen zo gezegend zijn een paal te vinden om tegen aan te leunen, en ze zijn zo gelukkig zaad te vangen; dat zij dan de vrucht uitdragen.
Mijn zaad is zelfs in haar buik mijn zaad.
Gelijke rechten.

My semen my choice

Laatst gewijzigd door CUFI : 29 juni 2022 om 19:43.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2022, 19:57   #384
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat is een eigenschap van alle extremisten:
Als wij aan de macht komen zullen wij onze wil opleggen aan de anderen. We zullen ze eens eens lesje leren’.
Dat is niet de extremisten, dat is iedereen.

Waarom zou je anders macht willen verwerven? om niks te doen?

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2022, 20:29   #385
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De meerderheid legt haar wil op aan de minderheid, ja.

Opnieuw bemerken we bij u een probleem met de democratische basiswaarden.
Wat zijn democratische basiswaarden?
Oud 29 juni 2022, 20:46   #386
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Noemt u het liever basisregels, mij ook goed hoor. We gaan geen metafysische discussie starten om rook te spuiten over de manier waarop de democratie werkt.

De meerderheid beslist.
Oud 29 juni 2022, 20:48   #387
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Noemt u het liever basisregels, mij ook goed hoor. We gaan geen metafysische discussie starten om rook te spuiten over de manier waarop de democratie werkt.

De meerderheid beslist.
En wie is vragende partij de termijn te verhogen op die derde rijkers voor hun eugenetica na?
Oud 29 juni 2022, 20:53   #388
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De meerderheid beslist.
Erdogan is democratisch verkozen, hij had een duidelijke meerderheid. Dus Turkije is ‘technisch’ een democratie. Daar is geen discussie over. Voldoen Erdogan en Turkije aan uw democratische basisregels?
Oud 29 juni 2022, 21:24   #389
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een eigenschap van alle extremisten:
Als wij aan de macht komen zullen wij onze wil opleggen aan de anderen. We zullen ze eens eens lesje leren’.
Dat is toch wat het VB onlangs zei?
Is exact wat "Vivaldi" momenteel doet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 29 juni 2022 om 21:26.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2022, 21:53   #390
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Patrick, misschien, heeeel misschien moet je af en toe ook eens proberen om een praktisch en realiseerbaar standpunt in te nemen ?
In dit geval is het voorstel om ook boorlingen nog te euthanaseren wel degelijk al in de media besproken; ik gaf eerder het voorbeeld van Wim Rietdijk.
Oud 29 juni 2022, 21:54   #391
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Erdogan is democratisch verkozen, hij had een duidelijke meerderheid. Dus Turkije is ‘technisch’ een democratie. Daar is geen discussie over. Voldoen Erdogan en Turkije aan uw democratische basisregels?
Voor dat ik me daarover kan uitspreken zal ik me eerst geruime tijd moeten verdiepen in het volledige dossier.

We komen er later zeker nog op terug.
Oud 29 juni 2022, 21:57   #392
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor dat ik me daarover kan uitspreken zal ik me eerst geruime tijd moeten verdiepen in het volledige dossier.

Ik heb nog plaats vrij op Sint Juttemis. Of gebruik je de Griekse kalender?
Oud 29 juni 2022, 23:07   #393
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik parafraseer; de verkiezing wordt gewonnen door de beste stemcomputerhacker.
Oud 30 juni 2022, 04:44   #394
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die die een meerderheid van de leden beslissen dat het de basiswaarden zijn.

Kijk, het probleem van een "democratie" te definieren als zijnde "de keuze van de meerderheid EN MIJN DADA'S", is een contradictie he.

Je kan niet tegelijkertijd aangeven WIE beslist, en WAT beslist dient te worden. Je kan niet tegelijkertijd zeggen dat je de kleur mag kiezen op voorwaarde dat het groen is. Dat is wat er intrinsiek verkeerd gaat met mensen die democratie definieren "met nog extra dingen" zoals de EVRM en zo.

Natuurlijk zijn er VOORWAARDEN nodig opdat een democratie zelfs maar kan bestaan, namelijk die voorwaarden die nodig zijn zodat DE LEDEN VAN DE DEMOCRATIE HUN KEUZE VRIJ KUNNEN UITEN en DAT DIE KEUZE WET WORDT. Dat spreekt vanzelf, vermits de democratie gedefinieerd is als zijnde "de regels die beslist zijn door de meerderheid van de leden van de groep", moeten die leden hun aanvaarden of niet van de regels in kwestie vrij kunnen uiten, zoniet kan je die regels niet kennen.

Maar WELKE regels dat zijn, dat kan je natuurlijk niet opleggen, want PER DEFINITIE is dat de beslissing van de meerderheid van de leden.

Als een meerderheid van leden van de groep bijvoorbeeld niet akkoord gaat met een aantal items van de EVRM, dan spreekt het vanzelf dat het opleggen van die items niet-democratisch is. Dat is als iemand die de kleur mag kiezen op voorwaarde dat het groen is, en die zegt "rood".

Natuurlijk is het mogelijk dat een democratie zichzelf opblaast, maar de enige situatie waarin dat voorkomt is wanneer de regels zo zijn, dat de regels niet meer vrij door een meerderheid van de leden KUNNEN gekozen worden. Bijvoorbeeld, wanneer sommige keuzen "verboden" zijn. Of wanneer het systeem zo is, dat de regels niet meer afhangen van wat een meerderheid zou kiezen. Als die regels die dat veroorzaken, zelf door een meerderheid werden ingesteld, dan is de democratie opgedoekt uit zichzelf.
Elke bestuursvorm kan zichzelf opdoeken he. Een koning kan zijn koningschap afzweren bijvoorbeeld. Hij mag dat, hij is de koning die kan beslissen. En eens hij dat beslist heeft, is hij geen koning meer, en is er geen koning meer. Het koninkrijk heeft zichzelf dan opgedoekt.

Ah, ja, en "gedwongen worden om mensen aan te duiden die in uw plaats zullen beslissen" is GEEN democratie. Het is daar een heel ruwe verre benadering van, maar het is geen democratie.

Laatst gewijzigd door patrickve : 30 juni 2022 om 04:50.
Oud 30 juni 2022, 07:29   #395
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Pleegt een vrouw die tijdens haar zwangerschap rookt/alcohol drinkt/drugs gebruikt kindermishandeling volgens de wet?
Oud 30 juni 2022, 10:34   #396
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Je vergist je. Het is de orde van geneesheren die dokters belet heeft om ivermectine voor te schrijven
Dat is zo, maar Vermox is nog vrij verkrijgbaar hoor. Als natuurlijk het VB wil het recht op houden van parasieten wil afdwingbaar maken (en er dus een plicht van maken) dan moet zo een medicijn ook uit de handel.

Het Blok kan moeilijk een wetsvoorstel 'op maat' indienen waarbij de ene buikparasiet nog mag bestreden worden, en ongewenste parasieten in de vrouw haar baarmoeder niet meer mogen bestreden worden.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 30 juni 2022 om 10:44.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2022, 10:46   #397
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pleegt een vrouw die tijdens haar zwangerschap rookt/alcohol drinkt/drugs gebruikt kindermishandeling volgens de wet?
Natuurlijk niet, omdat er nog geen kind is.
Oud 30 juni 2022, 10:58   #398
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk niet, omdat er nog geen kind is.
Misschien beter de ongeboren kinderen dan in onze grondwet op te nemen en dat te veranderen?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Fetal_rights

Based on the 1959 Declaration of the Rights of the Child, preambular paragraph 9 of the Convention on the Rights of the Child (CRC) states that "the child... needs... appropriate legal protection before as well as after birth", but due to ambiguity the legal protection of the fetus conflicts with the rights of a pregnant girl under the same Convention.[39] Such conflict is sometimes called maternal-fetal conflict.[40] Under CRC, the rights of a pregnant girl are interpreted as superseding those of her fetus.[39] The states retain the power to decide for themselves what prenatal legal protection they would adopt under CRC.[41] A proposal to grant fetus the right to life from conception was put forward by Belgium, Brazil, El Salvador, Mexico and Morocco during drafting of the International Covenant on Civil and Political Rights (ICCPR), but it was rejected in favor of less stringent wording.[42] At the same time, ICCPR prohibits the execution of pregnant women.[43]

Oud 30 juni 2022, 11:22   #399
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Oud 30 juni 2022, 11:24   #400
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien beter de ongeboren kinderen dan in onze grondwet op te nemen en dat te veranderen?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Fetal_rights

Based on the 1959 Declaration of the Rights of the Child, preambular paragraph 9 of the Convention on the Rights of the Child (CRC) states that "the child... needs... appropriate legal protection before as well as after birth", but due to ambiguity the legal protection of the fetus conflicts with the rights of a pregnant girl under the same Convention.[39] Such conflict is sometimes called maternal-fetal conflict.[40] Under CRC, the rights of a pregnant girl are interpreted as superseding those of her fetus.[39] The states retain the power to decide for themselves what prenatal legal protection they would adopt under CRC.[41] A proposal to grant fetus the right to life from conception was put forward by Belgium, Brazil, El Salvador, Mexico and Morocco during drafting of the International Covenant on Civil and Political Rights (ICCPR), but it was rejected in favor of less stringent wording.[42] At the same time, ICCPR prohibits the execution of pregnant women.[43]

Probeer daar maar een parlementaire meerderheid van 2/3 voor te vinden... Ik wens je veel succes.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be