![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#462 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar vorig jaar was zijn kwalificatie nog "hele blokker" !!
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#463 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat ze liever zouden samenwerken met een ideologisch gelijkgezinde Franstalige partij en hun communautaire plannen - net zoals N-VA dat deed - in de koelkast schuiven. Citaat:
Moeilijk te bepalen of ze het anti-moslim discours niet gewoon gebruiken om 'legaal' anti-makak te mogen zijn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#464 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#465 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#466 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) een onafhankelijk Vlaanderen, maar wel met dezelfde bevolking als nu (dus inclusief de migrantenproblemen 2) een unitair België waar alle probleemwijken vrij van migranten zijn gemaakt (de methode laat ik in het midden) en terug bevolkt door autochtone Belgen Mijn aanvoelen zegt het 2de. Maar meningen kunnen natuurlijk verschillen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#467 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#468 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar de essentie is natuurlijk "de methode laat ik in het midden" en die methodes zijn er niet in het VB programma. Kortom, het zal dan zijn zoals N-VA vrees ik: gewoon "meedoen". Laatst gewijzigd door patrickve : 1 juli 2022 om 13:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#469 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar toch belangrijke verschillen. Moest ik een dochter hebben, zou het me echt niet kunnen schelen welke huidskleur haar vriendje (of vriendinnetje) heeft. Moest zij met een moslim thuis komen, zou ik het daar wel moeilijk mee hebben. Zeker als het een blanke (bekeerde) moslim is, want dat zijn geen moslims uit gewoonte / van jongs af aan, maar overtuigde religieuze zotten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#470 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mij ook. En eerlijk gezegd, ik denk, de meeste "racisten" van het VB ook. Ik heb het idee dat dat verwijt van racisme gewoon handig gecultiveerd wordt om het moslim probleem niet moeten aan te pakken.
Laatst gewijzigd door patrickve : 1 juli 2022 om 13:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#471 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anders is je reactie wat verwarrend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#472 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#473 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is de core business van Vlaams Blok, haar aantrekkingskracht. Moesten ze enkel met onafhankelijkheid bezig zijn dan deemsteren ze weg. Daar zit het publiek niet op te wachten, behalve een relatief kleine groep. Je kent de peilingen hieromtrend ook. Dat onafhankelijkheid in hun geschreven propaganda -excuseer, hun programma- plaats krijgt is gewoon cosmetica. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#474 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#475 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#476 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Pandareus : 1 juli 2022 om 14:57. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#477 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Idem hier.
![]() |
![]() |
#478 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
In welke mate is jouw opinie over Blokkers anders dan de mening van Guy over zwarten ? Dat je het met zijn mening over wie nu inferieur is oneens kan zijn is uiteraard je goeie recht - ik denk ook dat hij daar in principe mis is. Maar dat is precies wat "verschillende politieke meningen hebben" betekent. Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 1 juli 2022 om 15:05. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#479 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#480 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zou je anders als Vlaams-nationalistische partij gaan feesten met een Franse partij. Zeker gelet op het feit dat Frankrijk niet enkel Franstalig is, maar ook nog eens zeer centralistisch (totaal het omgekeerde dus als hetgeen waar regionalistische partijen in Vlaanderen voor staan). |
|
![]() |
![]() |