Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 december 2007, 14:40   #181
markasiet
Burger

markasiet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Mijn waarde Markasiet,

U werkt hard om de lang verwaarloosde vierde breuklijn in België te promoten : de kloof die bestaat tussen TSOërs en niet-TSOërs.
Voor eens ben ik, bij het mogen aanschouwen van dergelijke grenzenloze eruditie, sprakeloos. Onbenul staat overduidelijk haaks op deze 4de scheidingslijn.

virmiljoen
Ik ben net bezig met die 4de breuk te lijmen
Ik sta in het TSO onderwijs en wil niets liever dan herwaardering voor het kruim van onze actieven, alleen...

Door kortzichtige ouders ( de generatie die nu pubers levert ) komt er niets van terecht
De regels en uitvindingen en ziektes ( ADHD, ADD, NLD.... ) zijn eigenlijk maar schaamdoekjes om toch maar in het ASO te kunnen blijven hangen. Als ze dan toch weggedelibereerd worden en in ons TSO onderwijs komen hangen ze nog es de arrogante leegloper uit, want ze hebben een "wijde" algemene kennis.

pff mijn oren ja

En de huidige brulkikkers in rode of soms ook groene vestjes zijn vaak diegenen die met de hakken over de sloot er door gesparteld zijn en zich manifest tegen regels en boven economische wetmatigheden stellen!

Dus vergeef me dat ik hierover een verkeerde indruk gaf !

Laatst gewijzigd door markasiet : 29 december 2007 om 14:57.
markasiet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2007, 14:56   #182
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door markasiet Bekijk bericht
Door kortzichtige ouders ( de generatie die nu pubers levert ) komt er niets van terecht
De regels en uitvindingen en ziektes ( ADHD, ADD, NLD.... ) zijn eigenlijk maar schaamdoekjes om toch maar in het ASO te kunnen blijven hangen. Als ze dan toch weggedelibereerd worden en in ons TSO onderwijs komen hangen ze nog es de arrogante leegloper uit want ze hebben een "wijde" algemene kennis.
En dat terwijl een goeie TSO-opleiding goud waard kan zijn...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2007, 15:00   #183
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
En dat terwijl een goeie TSO-opleiding goud waard kan zijn...
En jongeren een zekerheid biedt op een stabiel en goed loon ten andere! Men smeekt immers om timmerlieden of loodgieters met gouden handen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2007, 15:06   #184
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En jongeren een zekerheid biedt op een stabiel en goed loon ten andere! Men smeekt immers om timmerlieden of loodgieters met gouden handen.
Als mijn kinderen zich niet goed voelen in een ASO, is er geen haar op mijn hoofd dat er aan zou twijfelen hen in een goeie TSO-school/opleiding te steken.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2007, 15:07   #185
markasiet
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als mijn zoon bakker of timmerman wil worden, mag hij op voorwaarde dat hij zijn gekozen richting GOED doet ( geen 50,3 %'er )
want daar plaveien ze straten mee!
Oud 29 december 2007, 15:13   #186
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben net bezig met die 4de breuk te lijmen
Ik sta in het TSO onderwijs en wil niets liever dan herwaardering voor het kruim van onze actieven, alleen...

De regels en uitvindingen en ziektes ( ADHD, ADD, NLD.... ) zijn eigenlijk maar schaamdoekjes om toch maar in het ASO te kunnen blijven hangen. Als ze dan toch weggedelibereerd worden en in ons TSO onderwijs komen hangen ze nog es de arrogante leegloper uit, want ze hebben een "wijde" algemene kennis.

pff mijn oren ja

En de huidige brulkikkers in rode of soms ook groene vestjes zijn vaak diegenen die met de hakken over de sloot er door gesparteld zijn en zich manifest tegen regels en boven economische wetmatigheden stellen!

Dus vergeef me dat ik hierover een verkeerde indruk gaf !

Mijn waarde Markasiet,

Maakt U zich vooral geen zorgen: U gaf helemaal geen verkeerde indruk. Het verblijdt me, na dit jarenlang zelf in het ASO en overstijgende aan den lijve ondervonden te hebben, uit uw bijdragen te mogen vaststellen dat het onbenul ook stevig huis weet te houden in het TSO.

drager van een rood vestje en andere minder grootse onderscheidingen,
virmiljoen

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 29 december 2007 om 15:15.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2007, 15:17   #187
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als mijn zoon bakker of timmerman wil worden, mag hij op voorwaarde dat hij zijn gekozen richting GOED doet ( geen 50,3 %'er )
want daar plaveien ze straten mee!
Natuurlijk, daarom is het een verkeerde filosofie leerlingen naar het TSO-onderwijs door te sturen wanneer ze slecht scoren in het ASO. Men moet een positieve keuze maken: leerlingen kiezen voor het TSO als die opleiding hen bevalt, ook als ze een hoge graad van intelligentie bezitten. Een schrijnwerker, loodgieter, bakker... is immers geen beroep voor "dommekloten" om het even plat uit te drukken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2007, 15:19   #188
markasiet
Burger

Standaard

Citaat:
Mijn waarde Markasiet,

Maakt U zich vooral geen zorgen: U gaf helemaal geen verkeerde indruk. Het verblijdt me, na dit jarenlang zelf in het ASO en overstijgende aan den lijve ondervonden te hebben, uit uw bijdragen te mogen vaststellen dat het onbenul ook stevig huis weet te houden in het TSO.

virmiljoen
ok dan
bewijs het ongelijk van mij

Japan's recessie is voor een groot stuk te wijten aan de slabakkende jeugd
Geef het land nog 20 jaar en we spreken er niet meer over!
Onze grondstof in België is "de werkende mens" : wij hebben niets anders!
Laat ze niet werken maar staken => ..
Oud 29 december 2007, 15:24   #189
markasiet
Burger

Standaard

Citaat:
Mijn waarde Markasiet,

virmiljoen
leuk om dadelijk te schimpen, geeft het niveau weer!
en ik heb 1 onderscheiding : een kritisch gezonde geest
Oud 29 december 2007, 15:26   #190
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

wat houdt zo'n minimumregeling in feite in? 1 trein op 2? of nog minder? of wat juist?
Oud 29 december 2007, 15:45   #191
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niveau? Iemand die zijn homoseksuele medemensen omschrijft als "uitwassen van het menselijk ras" is niet meteen het best geplaatst om anderen een gebrek aan niveau te verwijten...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2007, 15:47   #192
markasiet
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Niveau? Iemand die zijn homoseksuele medemensen omschrijft als "uitwassen van het menselijk ras" is niet meteen het best geplaatst om anderen een gebrek aan niveau te verwijten...
ah, niet dan hé
Oud 29 december 2007, 15:53   #193
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
wat houdt zo'n minimumregeling in feite in? 1 trein op 2? of nog minder? of wat juist?
Dat zou ik eigenlijk ook wel willen weten. Maar al die grote (anti-vakbonds)lichten gaan ons dat hier vertellen.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2007, 15:55   #194
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en ik heb 1 onderscheiding : een kritisch gezonde geest
Lap, weeral zo'n zelfverklaard groot licht. Spijtig voor jou, maar de lichtjes in mijne kerstboom zijn helderder dan jouw "gezonde geest".
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2007, 16:08   #195
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Dat zou ik eigenlijk ook wel willen weten. Maar al die grote (anti-vakbonds)lichten gaan ons dat hier vertellen.
ik zie er naar uit.

liefst natuurlijk iemand die ook elke dag de trein moet nemen uiteraard.
Oud 29 december 2007, 16:15   #196
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis Bekijk bericht
Een treinbestuurder kan elk moment van de dag, nacht, week, maand, jaar moeten werken. Er moet gewoon 14 uur tussen twee diensten zijn. Om de zes weken staat hij drie weken buiten reeks en weet pas wanneer hij gedaan heeft om hoe laat zijn volgende dienst is. Waar vind je zo'n flexibiliteit in de privé ?
Dat weet je toch op het moment dat je zulke job aanvaard?
Ik werk ook op alle mogelijke uren van de dag en op zaterdag, zondag en feestdagen. Weet ook nooit wanneer ik terug thuis ben.
Om een klein voorbeeldje te geven. De 2 laatste weken van november 7/7 gewerkt. Bijna dagelijks van 0600u tot 2400. Naar huis rijden, douchen, eten, slapen en om 0600uur weer aan de slag. Dat zulke zaken konden gebeuren wist ik toen ik de job aannam. Moet er nadien ook niet over klagen. Staat het je niet aan zoek dan gewoon iets anders. Zo simpel ligt dat.
Oud 29 december 2007, 16:33   #197
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
Dat weet je toch op het moment dat je zulke job aanvaard?
Ik werk ook op alle mogelijke uren van de dag en op zaterdag, zondag en feestdagen. Weet ook nooit wanneer ik terug thuis ben.
Om een klein voorbeeldje te geven. De 2 laatste weken van november 7/7 gewerkt. Bijna dagelijks van 0600u tot 2400. Naar huis rijden, douchen, eten, slapen en om 0600uur weer aan de slag. Dat zulke zaken konden gebeuren wist ik toen ik de job aannam. Moet er nadien ook niet over klagen. Staat het je niet aan zoek dan gewoon iets anders. Zo simpel ligt dat.
Ge moet nu ook niet overdrijven in de andere richting.
Veertien dagen werken aan 16 u per dag, dat zou slechts mogen gebeuren door brandweermannen en soortgelijke (medisji, siviele bescherming ...) tijdens een grote ramp.
Het is aan de werkgever (privé of staat) om zich zo te organiseren dat zoiets niet gebeurt.
Daarvoor zijn er vakbonden, daarvoor is er overleg.
En als dat niet fatsoenlijk lukt, dan ga je zien dat er meer personeelsverloop is dan goed voor het bedrijf. In de privé zal zo'n bedrijf wellicht failliet gaan.

Maar den nmbs mag niet failliet gaan, omwille van de maatschappelijk-sosiale èn maatschappelijk-ekonomische funktie.

Die "cons" (dat wil blijkbaar toch niet zeggen "klootzakken") moeten dus niet trachten misbruik te maken van de situatie.

Overigens even wat anders.
Want sommigen weten niet goed wat "staken" eigenlijk is.
Dat is eigenlijk geen wapen, maar wel een juridische bescherming.

Tegenover "je werk neerleggen" staat "ontslag". (dat spreek je af als je je arbeidskontrakt tekent)
Gezamenlijk je werk neerleggen volgens afgesproken regeltjes, betekent dat de werkgever daar tegenover stelt dat er dan ook geen ontslag volgt.

Stakingsrecht is dus eigenlijk een verkeerd woord, want iedereen (behalve militaire deserteurs) heeft het recht om het af te bollen (en er misschien op te rekenen dat de werkgever met hangende pootjes je terug komt vragen, als je echt onmisbaar bent).

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2007, 16:42   #198
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Zelfs al zijn er 1000 treinbestuurders, helaas voor het ene individu dat ik nu viseer, maar één ervan zal de man/vrouw zijn met het laagste IQ.

Wel deze ongelukkige zal, mits 5 minuten nadenken, een best aanvaardbaar zinnig voorstel kunnen doen.

En wat mij, vakbondslid en eks-vakbondsbestuurslid, betreft, mag dat zelfs een getrapt sisteem zijn, waarbij de uiterste trap toch de volledige staking is, mits enkele voorwaarden, bvb. één maand vooropzeg en twee weken op voorhand een raadpleging van al het nmbs-personeel, waarbij de klassieke 66 prosent pro staken moet stemmen.
(maar het foefke van één treinbestuurder die staakt of de boel saboteert met de gekende rode gevaarsvlag op de sporen waardoor de treinbestuurder niet mag passeren, waardoor de rest van het personeel wel komt werken, maar lekker met zijn vingers zit te draaien, die vlieger gaat niet op hé)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2007, 16:50   #199
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malafiet Bekijk bericht
Dat is belachelijk - Ik durf erop te wedden dat vakbondsdelegees een hoger opleidingsniveau hebben dat gemiddeld. Uw rechtse gezever slaat in deze nergens op.

Jammer dat daar geen onderzoek over bestaat, maar de delegees die ik ken zijn over het algemeen universitairen die uiteindelijk een job zijn gaan doen die minder "academisch" is dan hun diploma. Ik zou de pol-en-soccers, regenten en licentiaten niet willen gaan tellen onder de vakbondsdelegees.

Daarnaast vraag ik mij trouwens af wat die "economische wetmatigheden" zijn.

En voor u ermee afkomt - ik heb mijn ASO met glans doorstaan en als je mij op straat tegenkomt is dat nogal dikwijls eens als "brulkikker in een rood vestje" (sic) ...
Oud 29 december 2007, 16:53   #200
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Vind je het dan niet ironisch dat als er zulke deadlines gesteld worden deze meestal komen van bv de NMBS of MIVB. De job die ik doe is heel specifiek en de opleiding duurt al vlug een jaar. Ben momenteel bezig een paar jongere collega's op te leren om de druk wat te verlichten. Maar mij hoor je niet klagen, verdien er goed mijn brood (als TSO'er ) mee en zit als ik het echt wil nooit verlegen om verlof.
Het zou mss geen slecht idee zijn om dat nmbs personeel terug wat beroepsernst en collegialiteit aan te leren. Bij ons op het bedrijf worden de afspraken onderling gemaakt tussen de collega's. En zij die toevallig 2 maal na elkaar ziek melden als er in het weekend of feestdag moet gewerkt worden die ontnemen we de zin om zich nog langer tot een van onze collega's te laten noemen.

Laatst gewijzigd door Riksken : 29 december 2007 om 16:54.
Riksken is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be