Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 maart 2008, 20:32   #181
Sickboy
Lokaal Raadslid

Sickboy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Vreemd, ik voel nooit de behoefte om die vergelijking te maken; typerend voor de keuzes die je maakt zeg maar
Dus die vergelijking maak je niet maar jouw situatie vergelijken met die van iemand anders die misschien minder ver komt in het leven,om welke reden dan ook,doe je wel?

Kijk,ik heb niet gestudeerd,maar ben wel al ergens geraakt,ik heb een mooie functie,een mooie verloning.Maar daarbij dient gezegd dat ik echt onderaan de ladder ben begonnen,als helper-monteerder op een scheepswerf,vuil,smerig,ongezond werk.
Ik heb mijn legerdienst vervuld en nog 6 jaar de wereld rondgetrokken al beroepsmilitair,een ervaring die me heeft gesterkt en gevormd.Ik heb later het GELUK gehad dat ik de juiste man,met de juiste capaciteiten op de juiste plaats en tijd was.
Maar desondanks besef ik en heb ik al aan den lijve ondervonden dat inzet en flexibiliteit niet altijd de maatstaaf zijn voor een werkgever om je op waarde te schatten,met als gevolg dat ik veel terughoudender ben geworden als het erop aan komt om op eisen of wensen van mijn werkgever in te gaan.

Maar ik ben niet vergeten waar ik ben begonnen en als je diezelfde ervaring zou hebben zou je weten dat het niet altijd de keuzes zijn die je maakt die bepalend zijn voor je loopbaan,soms worden de keuzes voor jou gemaakt.

Ik heb respect voor iemand die zoveel overheeft voor zijn job maar verwacht niet van iedereen hetzelfde.Er zijn mensen die niet kunnen,er zijn er die niet willen...Ieder heeft zijn eigen lot in handen maar tegelijkertijd zijn we mens met alle beperkingen van dien,hetzij financieel,mentaal,verstandelijk,...Of niet?
Sickboy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2008, 20:42   #182
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sickboy Bekijk bericht
Dus die vergelijking maak je niet maar jouw situatie vergelijken met die van iemand anders die misschien minder ver komt in het leven,om welke reden dan ook,doe je wel?
Zoals ik al zei, de keuzes die iemand maakt, zijn letterlijk het minst van mijn zorgen. Die keuzes beoordeel ik niet; ik beoordeel enkel hen die keuzes maken, maar de negatieve gevolgen van hun keuzes niet willen dragen.

Citaat:
Kijk,ik heb niet gestudeerd,maar ben wel al ergens geraakt,ik heb een mooie functie,een mooie verloning.
Dat is heel fijn voor jou. Moet ik daar verder nog iets specifiek over denken?

Citaat:
Maar daarbij dient gezegd dat ik echt onderaan de ladder ben begonnen,als helper-monteerder op een scheepswerf,vuil,smerig,ongezond werk.
Ik heb mijn legerdienst vervuld en nog 6 jaar de wereld rondgetrokken al beroepsmilitair,een ervaring die me heeft gesterkt en gevormd.Ik heb later het GELUK gehad dat ik de juiste man,met de juiste capaciteiten op de juiste plaats en tijd was.
Maar desondanks besef ik en heb ik al aan den lijve ondervonden dat inzet en flexibiliteit niet altijd de maatstaaf zijn voor een werkgever om je op waarde te schatten,met als gevolg dat ik veel terughoudender ben geworden als het erop aan komt om op eisen of wensen van mijn werkgever in te gaan.
Even goed; dat is jouw keuze, net zoals het mijn keuze is mijn conclusies te trekken wanneer mijn werkgever me niet naar waarde schat. De gevolgen van die keuzes moet je er zelf maar bijnemen...

Citaat:
Maar ik ben niet vergeten waar ik ben begonnen en als je diezelfde ervaring zou hebben zou je weten dat het niet altijd de keuzes zijn die je maakt die bepalend zijn voor je loopbaan,soms worden de keuzes voor jou gemaakt.
Als je dat als premisse neemt, dan zal dat ook gebeuren. Als je dat niet als premisse neemt, dan maak je wel degelijk je eigen keuzes.

Citaat:
Ik heb respect voor iemand die zoveel overheeft voor zijn job maar verwacht niet van iedereen hetzelfde.Er zijn mensen die niet kunnen,er zijn er die niet willen...Ieder heeft zijn eigen lot in handen maar tegelijkertijd zijn we mens met alle beperkingen van dien,hetzij financieel,mentaal,verstandelijk,...Of niet?
Tuurlijk; als je dat verschil onderkent, dan is het besef dat het eindresultaat niet voor iedereen hetzelfde moet zijn een eenvoudige volgende stap. Zit je in één van de bovenstaande situaties, dan is je waarde op de arbeidsmarkt navenant en dan moet je niet gaan zeuren over anderen...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2008, 23:37   #183
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sickboy Bekijk bericht
Heb je kinderen,een gezin?Kan je begrijpen dat er mensen zijn die door omstandigheden die keuzes niet kunnen maken?En heb je er al eens bij stilgestaan dat,om verschillende redenen,niet iedereen toegang heeft tot hoger onderwijs...Dat zijn dan maar een bende sukkels in jouw ogen of hoe moet ik dat bekijken?En kan je begrijpen dat er mensen zijn voor wie het gezin,de familie,vrienden,hobby's...belangrijker zijn dan werk?
Ik begin pas aan een gezin als mijn carriere op zijn poten staan. Een gezin impliceert dat ik een verantwoordelijkheid neem, en die verantwoordelijkheid wil ik pas nemen als ik content ben met mijn baan en me kan vastleggen aan een hypotheek bijvoorbeeld.

Ik kom uit een gewoon gezin, en ik heb veel van mijn studie zelf moeten betalen. Nooit geen frang beursgeld gezien, terwijl ik het erg hard kon gebruiken. Wel veel gewerkt....duizenden euros bijeen gewerkt na mijn uren in de collegebanken. 5 jaar gestudeerd en geen enkel herexamen.

En als ge uw gezin echt belangrijk vindt he, zorgt ge er voor dat ge hun kunt onderhouden, en dat kan doen op een manier dat gij savonds niet thuis moet komen als een grommelende bompa. Denk daar maar eens over na....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2008, 23:40   #184
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Noem jij dat leven voor je werk?????

Wat denk je van 16 tot 18 per dag, 12 dagen op de 14 bezig zijn met je werk en zelfs op je werk slapen.

8 tot 10 uur per dag met je werk bezig zijn is wat elke werknemer doet.

Vraag aan Mambo eens hoeveel uren per dag zijn mensen met hun job bezig moeten zijn.

Als die daar slechts 10uur per dag mee bezig zijn, dan kan je ze na een tijdje van de grond krabben.
8-10 uur per dag is voldoende voor mij om te zeggen dat ik erg veel tijd spendeer op mijn werk, en ik vind jobsatisfaction daarom ook van primair belang.

En ik vergelijk mezelf niet met een andere generatie. Die vinden zichzelf kapot werken blijkbaar plezant.....en het is donders inefficient. Ik KAN mijn werk zelfs niet efficient doen als ik niet genoeg slaap en rust heb.
Oud 9 maart 2008, 01:48   #185
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Een beetje initiatief nemen, je eigen lot beheren, het brengt je al ver.
Ik ga zonder angst om buiten gesmeten te worden naar mijn werk; willen ze dat toch doen, dan doen ze dat maar en dan heb ik sowieso ruim voordat de settlement afloopt al ander werk... Zelfs zonder die actie krijg ik wel contractvoorstellen... Noem dat gerust slaven als je dat wil. Ik weet wel beter.

Dat initatief nemen op het werk is er bij mij wel uitgestampt.
Maar als mijn baas me morgen ontslaat, dan zie ik geen enkele reden om overmorgen niet op een ander te beginnen.

En 12 uur werken, 5 of 6 dagen op de week, ik zie het probleem niet, als de verloning maar evenredig is. (€3000 netto+)
Oud 9 maart 2008, 07:40   #186
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
8-10 uur per dag is voldoende voor mij om te zeggen dat ik erg veel tijd spendeer op mijn werk, en ik vind jobsatisfaction daarom ook van primair belang.

En ik vergelijk mezelf niet met een andere generatie. Die vinden zichzelf kapot werken blijkbaar plezant.....en het is donders inefficient. Ik KAN mijn werk zelfs niet efficient doen als ik niet genoeg slaap en rust heb.
se Tavek, dat is nu het grote verschil. Mijn werk was mijn hobby of omgekeerd mijn hobby was mijn werk.

Waarmee ik dus wil zeggen dat ik met mijn ontspanningsbezigheid mijn boterham verdiende. en ik sprak toen over een netto inkomen van meer dan 200.000BFR (5000€)per maand 20jaar geleden. Enkel om mijn hobby te mogen uitvoeren.
Als jonge vrijgezel had ik immers toch niet te kijken naar derde, dus ik woonde en leefde daar waar ik geld kon verdienen.

En ik kan je verzekeren dat als ik nu niet voor een zoontje van 11 jaar zou moeten zorgen, ik daar na mijn echtscheiding terug mee zou zijn begonnen.
Maar met een kleine van 11 jaar kan je niet de wereldrond zwerven. Die heeft een vaste plaats nodig om zijn basisopleiding te genieten en zijn vriendjes om zich mee te ontwikkelen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2008, 11:48   #187
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik vind jobtevredenheid ook zeer belangrijk. Maar mijn privéleven gaat voor. Dit is voor mij van primair belang.
Ik besef dat ik veel geluk heb. Ik heb een job, die me veel voldoening geeft, en goed betaald is, en perfect te combineren is met mijn privéleven.
Ik besef dat niet iedereen evenveel geluk en keuzes heeft.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2008, 13:26   #188
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik vind jobtevredenheid ook zeer belangrijk. Maar mijn privéleven gaat voor. Dit is voor mij van primair belang.
Ik besef dat ik veel geluk heb. Ik heb een job, die me veel voldoening geeft, en goed betaald is, en perfect te combineren is met mijn privéleven.
Ik besef dat niet iedereen evenveel geluk en keuzes heeft.
Eigen leven eerst...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2008, 13:37   #189
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Eigen leven eerst...
Ga jij nu ook al beginnen met woorden te verdraaien, en dingen te insinueren die er niet staan?
Ik vind mijn privéleven belangrijker dan mijn beroepsleven.
Oud 9 maart 2008, 18:01   #190
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ga jij nu ook al beginnen met woorden te verdraaien, en dingen te insinueren die er niet staan?
Ik vind mijn privéleven belangrijker dan mijn beroepsleven.
Voor mij is dat hetzelfde, ik trek geen scheidingslijn tussen beroepsleven en prive leven. Ik maak vrienden op het werk, waarmee ik savonds gerust nog leuke dingen mee doe.
Oud 9 maart 2008, 19:20   #191
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor mij is dat hetzelfde, ik trek geen scheidingslijn tussen beroepsleven en prive leven. Ik maak vrienden op het werk, waarmee ik savonds gerust nog leuke dingen mee doe.
Ik doe ook soms leuke dingen met collega's buiten de werkuren. Dat noem ik geen beroepsleven.
Ik heb 's avonds nog huishoudelijk werk, en wil ook nog wat tijd doorbrengen met mijn gezin. En ik wil ook nog wat tijd overhouden voor andere dingen die ik leuk vind.
Oud 9 maart 2008, 19:55   #192
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik doe ook soms leuke dingen met collega's buiten de werkuren. Dat noem ik geen beroepsleven.
Ik heb 's avonds nog huishoudelijk werk, en wil ook nog wat tijd doorbrengen met mijn gezin. En ik wil ook nog wat tijd overhouden voor andere dingen die ik leuk vind.
Maar U kunt niet verdragen dat iemand anders, die meer presteert, meer dan U verdient/bezit?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2008, 20:11   #193
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Noem jij dat leven voor je werk?????

Wat denk je van 16 tot 18 per dag, 12 dagen op de 14 bezig zijn met je werk en zelfs op je werk slapen.

8 tot 10 uur per dag met je werk bezig zijn is wat elke werknemer doet.

Vraag aan Mambo eens hoeveel uren per dag zijn mensen met hun job bezig moeten zijn.

Als die daar slechts 10uur per dag mee bezig zijn, dan kan je ze na een tijdje van de grond krabben.
Goe zot!
leven om te werken noem ik dat.. Roofbouw

Achja, tis jouw leven
Oud 9 maart 2008, 20:19   #194
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Goe zot!
leven om te werken noem ik dat.. Roofbouw

Achja, tis jouw leven
Nee, hoor das enkel leven en wonen op je job.
Je denkt toch niet dat een zeevarende alle dagen naar huis kan wandelen vanop het schip.

En daar je toch niet weg kan, kan je beter bezig zijn met geldverdienen, dan met zuipen en drugs.

Trouwens elke zelfstandige is 24 uur per dag bezig met zijn job.

Laatst gewijzigd door Jantje : 9 maart 2008 om 20:20.
Oud 9 maart 2008, 20:21   #195
Sfax
Banneling

Standaard

Da's veel te veel moeite om je geld te verdienen Jan!
En het feit dat je er dan ook goed voorbetaald wordt, is helemaal not done!
Oud 9 maart 2008, 20:34   #196
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Da's veel te veel moeite om je geld te verdienen Jan!
En het feit dat je er dan ook goed voorbetaald wordt, is helemaal not done!
Maar nee, jong.
Je kan werken op een schip niet vergelijken met werken in een fabriek hoor.

Op zee gaat alles tegen afrikaanse snelheid en lopen de uren dus wel op.

Daarbij was het dan vaak nog touwwerken, en daar ben ik nu nog vaak een hele dag mee bezig als hobby.

Of werken in de stijgers en in de touwen, of op de brug studeren onder toezicht van een master in scheepvaart.

Dus nee dat is niet veel moeite voor wat je vangt.
Oud 9 maart 2008, 20:53   #197
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar nee, jong.
Je kan werken op een schip niet vergelijken met werken in een fabriek hoor.

Op zee gaat alles tegen afrikaanse snelheid en lopen de uren dus wel op.

Daarbij was het dan vaak nog touwwerken, en daar ben ik nu nog vaak een hele dag mee bezig als hobby.

Of werken in de stijgers en in de touwen, of op de brug studeren onder toezicht van een master in scheepvaart.

Dus nee dat is niet veel moeite voor wat je vangt.
Mij moet je niet overtuigen
Oud 9 maart 2008, 20:56   #198
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Maar U kunt niet verdragen dat iemand anders, die meer presteert, meer dan U verdient/bezit?
Kan ik dat niet verdragen? Waar haal je dat vandaan? Ik ben vré content met mijn werk en mijn wedde.

Ik een eerder bericht schreef ik
"Ik vind jobtevredenheid ook zeer belangrijk. Maar mijn privéleven gaat voor. Dit is voor mij van primair belang.
Ik besef dat niet iedereen evenveel geluk en keuzes heeft."

En dat heb je gelezen want je hebt er op geantwoord.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be