![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Banneling
|
![]() Over de reden waarom ze niet "voldoende" renderen voor de eigenaars. (en waarom ze niet worden voortgezet door de zonen als de ouders alles eruit halen en gaan rentenieren in Knokke of in de Provence)
Laatst gewijzigd door filosoof : 26 augustus 2009 om 16:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een winkel die niet meer bestaat kan je niet belasten
![]() |
#183 | |
|
![]() Citaat:
De allochtone winkel is vaak een groepsonderneming, en kan doorgegeven worden. Men doet exact hetzelfde bij autochtone bedrijven op de rand van de afgrond. Laat het failliet verklaren, en wegens bvba of nv kan men u toch niets maken. Dus start de zaakvoerder gewoon een nieuw bedrijf op, ondanks familiesituaties.
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 26 augustus 2009 om 17:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
|
![]() Citaat:
Ze hebben u liggen gehad dan. Elke nieuwe zaak krijgt, mits een aantal voorwaarden, bijna een volledige vrijstelling. Gerelateerd hieraan is het grote aantal failliete kmo's na 2 a 3 jaar... ze kunnen of willen niet daarzonder bestaan.
![]() |
![]() |
#185 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Achter een winkel staat altijd een naam hé.
Belastingen ben je nog zo snel niet kwijt.
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaamse handelaars werken zichzelf in de vernieling momenteel...dat staat vast. Allochtonen zijn wat dat betreft wel wat slimmer bezig. Maar al bij al is het spijtig dat een land een allochtoon moet laten voorgaan in zijn handels patrimonium daar waar het net zijn eigen handel zou moeten uitbreiden in andere landen en culturen. Spijtige zaak...te weinig ambitie langs onze kant. (jeugd vooral)
![]() |
![]() |
#187 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, iets wat ik uit ervaring weet, supermarkten die te veel van "onze producten" inkopen ,en het geraakt over datum- wat door europa op 1 jaar na productie is gezet-, kunnen het in alle geval terugsturen, met volledige refund. Citaat:
![]() |
![]() |
#188 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hier kan ik ook een voorbeeld van geven. Ik heb een kleine, maar goed voorziene metaalwerkplaats door mijn hobby. Op navraag aan wat ik allemaal moet voldoen om die commercieël te kunnen uitbaten. VLAREM II was mijn dooddoener, en het feit dat je zulke activiteiten niet mag uitoefenen in je eigen huis het nekschot. Dus, blijf ik lekker hobbyën.
![]() |
![]() |
#189 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In elk geval...bedrijfsbeheer ...velen hebben toch redelijk wat school tegenwoordig achter de rug? En dan nog, er zijn daar mogelijkheden in om het op 1 week te behalen tegenwoordig. Citaat:
t' is eerder ambitie..motivatie..drang..waar het doorgaans aan ontbreekt. Het gemak van een uitkering ook wel. Citaat:
![]() |
![]() |
#192 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Anderen nemen iemand in dienst die het vereiste getuigschrift heeft of gebruiken dat van hun echtgenoot, dat kan perfect en wordt door autochtonen ook vaak gebruikt, zelfs ivm vestigingswet. Je hebt ook tegenwoordig een jaar de tijd, nadat je gestart bent, om je getuigschrift te halen. Laatst gewijzigd door Laya : 27 augustus 2009 om 06:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mambo, allochtonen- en dan niet alle types- kunnen hulp krijgen qua bedrijfsbeheer issues van de overheid. Die startende zaak krijgt dan een administrative kracht toegewezen die de klappen van de zweep kent.
En zowat alles wat met techniek te maken heeft-uitgezonderd IT, valt onder de VLAREM II wetgeving.
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie wil kan via unizo ook een "mentor" krijgen...of er zijn zo nog organisaties waarschijnlijk die dat doen. In elk geval, het kan voor iedereen. Ik vraag het me dikwijls af waarom Vlamingen in het algemeen niet sneller naar een eigen zaak grijpen. Misschien ligt het probleem in de vakgebieden waar te weinig belangstelling is en er te weinig mogelijkheden zitten in de algemene schoolopleiding?
![]() |
![]() |
#195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet enkel in Merksem werd een moslimbakkerij opgerold die met illegalen werkte, nu ook eentje opgerold in Vilvoorde. Veel te laat waarschijnlijk. Net als in Merksem zijn de meeste eigen bakkerijen ondertussen kapot geconcurreerd door de inzet van illegale arbeid en de boycot van de autochtone winkels door de kolonisten.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Laatst gewijzigd door Vlad : 8 april 2024 om 12:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Overal hetzelfde liedje.
Smedenstraat Brugge, ook daar verbruining…
![]() |
#197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.youtube.com/watch?v=GN5JEK2D9GA
United Kashmir Wees welkom hier Ik doe de winkel Alle dagen open (c) Gorki
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Minister-President
|
![]() Interessant.
In 15j (!) is er precies niet zoveel veranderd... ![]()
![]() |
#199 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oh jawel, meer leegstaande winkels, en meer kebap/pitta/telefoo/nacht/vape/pizza en andere keelschraap toestanden, waar ge nooit een klant ziet.
![]() |
#200 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() internet pleegt kaalslag