Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2009, 16:28   #181
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ge hebt het toch ook over “buurtwinkeltjes” die verdwijnen ?
Over de reden waarom ze niet "voldoende" renderen voor de eigenaars. (en waarom ze niet worden voortgezet door de zonen als de ouders alles eruit halen en gaan rentenieren in Knokke of in de Provence)

Laatst gewijzigd door filosoof : 26 augustus 2009 om 16:29.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 17:16   #182
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Die belastingen zijn wel niet weg hé!
Die komen het derde jaar...van het eerste jaar.
Een winkel die niet meer bestaat kan je niet belasten
Oud 26 augustus 2009, 17:19   #183
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manuel Bekijk bericht
Da's wel onredelijke onzin hé. Mochten al die allochtonen die blijkbaar toch zo goed de achterpoortjes van ons belastingsysteem kennen, ze echt kennen,ze zouden geen bakkerij openen maar allemaal werken als belastingconsulent hé. Misschien veranderen ze na 2 jaar, gewoon omdat ze zien dat de winkel niet leefbaar is... Als dat allemaal zo gaat zoals u beweert, dan kunnen we maar een conclusie trekken. Die autochtonen zijn nog dommer dan een achterdeur. Kijk, als een een 'autochtoon' (wat een vreselijk woord) een zaak opent en die draait goed, dan is dat omdat hij veel werkt. Als de andere een zaak opent, dan is dat om te profiteren ?
Ik zeg helemaal niet dat autochtonen daar te dom voor zijn. Maar de sociale situatie laat dat meestal niet toe. Een bakkerij is bv. meestal een eenmanszaak en daar hangt een familie achter die eten moet krijgen. Zoeits kan je niet laten failliet gaan.

De allochtone winkel is vaak een groepsonderneming, en kan doorgegeven worden.

Men doet exact hetzelfde bij autochtone bedrijven op de rand van de afgrond. Laat het failliet verklaren, en wegens bvba of nv kan men u toch niets maken. Dus start de zaakvoerder gewoon een nieuw bedrijf op, ondanks familiesituaties.

Laatst gewijzigd door Raven : 26 augustus 2009 om 17:20.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 17:23   #184
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Moet dan dringend aan mijn boekhouder eens gaan vragen waarom ik de eerste 2 jaren zoals iedereen 'gewone' belastingen heb betaald. Wat men een 'herziening' noemt in de volksmond daar heb je nog nooit van gehoord zeker?
De 'allochtone' winkel om de 2 jaar van eigenaar veranderen? De Libanees en Turk in centrum Dendermonde en deze in Aalst op de hoek zijn al vele jaren dezelfde. Van de rest weet ik het niet, ik hou dat niet zo in het oog. Jij wel?

Ze hebben u liggen gehad dan. Elke nieuwe zaak krijgt, mits een aantal voorwaarden, bijna een volledige vrijstelling.

Gerelateerd hieraan is het grote aantal failliete kmo's na 2 a 3 jaar... ze kunnen of willen niet daarzonder bestaan.
Oud 26 augustus 2009, 17:53   #185
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Een winkel die niet meer bestaat kan je niet belasten
Achter een winkel staat altijd een naam hé.
Belastingen ben je nog zo snel niet kwijt.
Oud 26 augustus 2009, 17:58   #186
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indigo-blues Bekijk bericht
De allochtoon doet bij zijn aankoopprijs 20%, de autochtoon 120%.

De openingsuren!!! Bij ons in het dorp zijn er nog steeds 3 bakkers. Deze zijn wel gesloten op maandag en dinsdag. De dagen dat ze open zijn, zijn ze ook gesloten onder de middag en als je er na 14 komt, liggen er misschien nog een aantal sandwiches of pistolets.

Prijs malse sandwich bakker A: 40 eurocent
Prijs malse sandwich bakker B: 50 eurocent

En gelle vindt dat nog normaal? Schandalig is eerder het woord. Maar ja, de Vlaamse bakker wil ook een buitenverblijf en een dikke mercedes onder zijn gat!
Daar heb je zeker een punt mee.
Vlaamse handelaars werken zichzelf in de vernieling momenteel...dat staat vast.
Allochtonen zijn wat dat betreft wel wat slimmer bezig.

Maar al bij al is het spijtig dat een land een allochtoon moet laten voorgaan in zijn handels patrimonium daar waar het net zijn eigen handel zou moeten uitbreiden in andere landen en culturen.

Spijtige zaak...te weinig ambitie langs onze kant. (jeugd vooral)
Oud 26 augustus 2009, 19:06   #187
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indigo-blues Bekijk bericht
Er zijn er ook die hun cola in de Colruyt gaan halen. Als ik in de colruyt ben, kom ik geregeld thuis met producten die over hun datum zijn. Ze kunnen toch moeilijk alle producten manueel controleren.
In een goed uitgebate supermarkt kunnen producten gewoon niet overtijd geraken.
Trouwens, iets wat ik uit ervaring weet, supermarkten die te veel van "onze producten" inkopen ,en het geraakt over datum- wat door europa op 1 jaar na productie is gezet-, kunnen het in alle geval terugsturen, met volledige refund.

Citaat:
Ik geeft wel toe dat het soms echt marginaal is wat je in nachtwinkels ziet, maar dat beperkt zich helaas niet enkel tot de nachtwinkel van de joviale paki. Dat zie je ook in andere winkels, restaurants,...
Ik weet niet in welke restaurants jij gaat eten, maar ik ben vrij zeker van de kwaliteit van het eten in de paar restaurants waar wij klant zijn.
Oud 26 augustus 2009, 19:16   #188
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar heb je zeker een punt mee.
Vlaamse handelaars werken zichzelf in de vernieling momenteel...dat staat vast.
Sommigen willen alles in 1 keer. Het valt vooral op hoe 3de generaties de zaak van ouders/grootouders binnen kortste keren in de vernieling kunnen draaien. Anderen zijn gewoon niet goed genoeg en gaan ten onder.

Citaat:
Allochtonen zijn wat dat betreft wel wat slimmer bezig.
Ze krijgen dan ook een paar voordeeltjes. 1 voorbeeld.Probeer als "autochtoon" maar eens een eigen zaak op poten te zetten zonder een certificaat bedrijfsbeheer.

Citaat:
Maar al bij al is het spijtig dat een land een allochtoon moet laten voorgaan in zijn handels patrimonium daar waar het net zijn eigen handel zou moeten uitbreiden in andere landen en culturen.
Da' problematisch nietwaar.

Citaat:
Spijtige zaak...te weinig ambitie langs onze kant. (jeugd vooral)
De ambitie word eruit geklopt door de staat en het miljoen reglementjes dat op je afstormd.
Hier kan ik ook een voorbeeld van geven. Ik heb een kleine, maar goed voorziene metaalwerkplaats door mijn hobby.
Op navraag aan wat ik allemaal moet voldoen om die commercieël te kunnen uitbaten.
VLAREM II was mijn dooddoener, en het feit dat je zulke activiteiten niet mag uitoefenen in je eigen huis het nekschot. Dus, blijf ik lekker hobbyën.
Oud 26 augustus 2009, 19:17   #189
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Over de reden waarom ze niet "voldoende" renderen voor de eigenaars. (en waarom ze niet worden voortgezet door de zonen als de ouders alles eruit halen en gaan rentenieren in Knokke of in de Provence)
En waar verdienen die zonen dan hun schatten mee ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 19:19   #190
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De ambitie word eruit geklopt door de staat en het miljoen reglementjes dat op je afstormd.Hier kan ik ook een voorbeeld van geven. Ik heb een kleine, maar goed voorziene metaalwerkplaats door mijn hobby.
Op navraag aan wat ik allemaal moet voldoen om die commercieël te kunnen uitbaten.
VLAREM II was mijn dooddoener, en het feit dat je zulke activiteiten niet mag uitoefenen in je eigen huis het nekschot. Dus, blijf ik lekker hobbyën.
Zo is het.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 21:33   #191
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze krijgen dan ook een paar voordeeltjes. 1 voorbeeld.Probeer als "autochtoon" maar eens een eigen zaak op poten te zetten zonder een certificaat bedrijfsbeheer.
Ik neem aan dat dit het zelfde is voor de allochtonen?
In elk geval...bedrijfsbeheer ...velen hebben toch redelijk wat school tegenwoordig achter de rug?
En dan nog, er zijn daar mogelijkheden in om het op 1 week te behalen tegenwoordig.

Citaat:
De ambitie word eruit geklopt door de staat en het miljoen reglementjes dat op je afstormt.
Kwee nie...wie handel wil doen trekt zich daar doorgaans niet teveel van aan is mijn ondervinding.
t' is eerder ambitie..motivatie..drang..waar het doorgaans aan ontbreekt.
Het gemak van een uitkering ook wel.

Citaat:
Hier kan ik ook een voorbeeld van geven. Ik heb een kleine, maar goed voorziene metaalwerkplaats door mijn hobby.
Dat klopt wel, door die vlarem II zijn er al veel handelszaken gesneuveld. Dikwijls nog voor ze begonnen zijn.
Oud 27 augustus 2009, 06:56   #192
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Ik neem aan dat dit het zelfde is voor de allochtonen?
In elk geval...bedrijfsbeheer ...velen hebben toch redelijk wat school tegenwoordig achter de rug?
En dan nog, er zijn daar mogelijkheden in om het op 1 week te behalen tegenwoordig.
Dat is idd hetzelfde voor allochtonen. Omdat vele vrienden van mijn man een eigen zaak hebben terwijl ze geen Ned of Fr praten, niet gestudeerd hebben,... wou ik daar meer over weten. Velen namen een BVBA over en dan neem je gewoon het BTW nr mee over (bedrijfsbeheer is enkel nodig om een BTW nr aan te vragen), met een eenmanszaak gaat dat niet.
Anderen nemen iemand in dienst die het vereiste getuigschrift heeft of gebruiken dat van hun echtgenoot, dat kan perfect en wordt door autochtonen ook vaak gebruikt, zelfs ivm vestigingswet.
Je hebt ook tegenwoordig een jaar de tijd, nadat je gestart bent, om je getuigschrift te halen.

Laatst gewijzigd door Laya : 27 augustus 2009 om 06:57.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2009, 07:35   #193
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mambo, allochtonen- en dan niet alle types- kunnen hulp krijgen qua bedrijfsbeheer issues van de overheid. Die startende zaak krijgt dan een administrative kracht toegewezen die de klappen van de zweep kent.

En zowat alles wat met techniek te maken heeft-uitgezonderd IT, valt onder de VLAREM II wetgeving.
Oud 27 augustus 2009, 18:32   #194
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mambo, allochtonen- en dan niet alle types- kunnen hulp krijgen qua bedrijfsbeheer issues van de overheid. Die startende zaak krijgt dan een administrative kracht toegewezen die de klappen van de zweep kent.
Dat is niet enkel voor allochtonen zo.
Wie wil kan via unizo ook een "mentor" krijgen...of er zijn zo nog organisaties waarschijnlijk die dat doen.
In elk geval, het kan voor iedereen.

Ik vraag het me dikwijls af waarom Vlamingen in het algemeen niet sneller naar een eigen zaak grijpen.

Misschien ligt het probleem in de vakgebieden waar te weinig belangstelling is en er te weinig mogelijkheden zitten in de algemene schoolopleiding?
Oud 8 april 2024, 12:15   #195
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Niet enkel in Merksem werd een moslimbakkerij opgerold die met illegalen werkte, nu ook eentje opgerold in Vilvoorde. Veel te laat waarschijnlijk. Net als in Merksem zijn de meeste eigen bakkerijen ondertussen kapot geconcurreerd door de inzet van illegale arbeid en de boycot van de autochtone winkels door de kolonisten.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Laatst gewijzigd door Vlad : 8 april 2024 om 12:15.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2024, 13:07   #196
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Overal hetzelfde liedje.
Smedenstraat Brugge, ook daar verbruining…
Oud 8 april 2024, 13:17   #197
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

https://www.youtube.com/watch?v=GN5JEK2D9GA

United Kashmir
Wees welkom hier
Ik doe de winkel
Alle dagen open

(c) Gorki

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2024, 16:00   #198
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Interessant.

In 15j (!) is er precies niet zoveel veranderd...
Oud 8 april 2024, 17:00   #199
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Interessant.

In 15j (!) is er precies niet zoveel veranderd...
Oh jawel, meer leegstaande winkels, en meer kebap/pitta/telefoo/nacht/vape/pizza en andere keelschraap toestanden, waar ge nooit een klant ziet.
Oud 8 april 2024, 18:38   #200
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oh jawel, meer leegstaande winkels, en meer kebap/pitta/telefoo/nacht/vape/pizza en andere keelschraap toestanden, waar ge nooit een klant ziet.
internet pleegt kaalslag

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be