![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Staatssecretaris
|
![]() voor een groot stuk bepaalt je direct omgeving je stabiele of in deze gevallen labiele toestand maar uiteraard blijf je de eind verantwoordelijke voor je eigen daden punt uit
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Feit is dat een gewaarschuwde mens er twee waard is. Citaat:
![]() Ik krijg eerder het verwijt dat ik wat meer "ijdel" moet worden.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Banneling
|
![]() Daarom wapenbezit hard aanpakken, het hoort gewoonweg niet thuis in een beschaafde maatschappij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zou dat De Gelder gestopt hebben?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Niet met beschaafde en ontwikkelde samenlevingen. Er is dus alleszins geen enkel positief precedent voor wat u voorstelt.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben dus eerder voor het streng controleren van wapenbezit. En dat begint al met streng screenen van iedereen wie om een wapenvergunning (lees: aankoopvergunning) vraagt. Eveneens noodzakelijk : het aankweken van een wapenbeheersing en het verplicht afvuren van een minimum aantal kogels/maand op een schietstand (kwestie van te zorgen dat iemand kan schieten - niks zo gevaarlijk als vuurwapens in handen van onervaren schutters)
![]() |
![]() |
#188 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een samenleving waarin een gezin veertien(!) van die tuigen bezit en zoonlief de rondslingerende Beretta en honderden kogels van paps ff leent om op zijn ex-school het één en het ander recht te gaan zetten en ook daar wat gaten door de schedels van wat tieners te schieten, evenmin. Men kan ook een bloedbad aanrichten zonder vuurwapens, maar het is jammergenoeg het meest efficiëntste instrument dat er bestaat. Het zijn snelle, extreem dodelijke en eigenlijk relatief gemakkelijk te gebruiken tuigen. Het is normaal dat het die dingen zijn die we als samenleving het strikst moeten reguleren en waar we het meest huiverachtig tegenover staan. En ja, ik hoor sommigen al afkomen. Ik kan inderdaad ook iemand vermoorden met een keukenmes, frietpotketel of schoenveter. Maar met een Beretta92FS kan ik geen groenten snijden, frieten bakken of schoenen dichtknopen. Dat is het cruciale probleem met die dingen: heeft men dat als burger nodig? Hoeft een burger een voorwerp te bezitten waarvan het eerste en eigenlijk enige doel is dat het iemand kan ombrengen of op zijn minst zwaar verwonden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
|
![]() Citaat:
Vuurwapens in de handen van ervaren schutters, dat is nog net iets gevaarlijker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
|
![]() Citaat:
Niet alleen mag een mens zich verdedigen, hij mag zich verdedigen met de best daartoe geêigende middelen, vuurwapens. En wat de staat daarvan vindt is mij eenders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=54
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Burger
|
![]() Inderdaad, al dat gelul over de lethaliteit van keukenmessen en aanverwanten overstijgt geenszins het niveau van het toejuichen van een horecapromotiestunt waarbij men gratis een wagen van de zaak ter beschikking krijgt na het consumeren van 15 pinten (wie er 30 opkrijgt mag met de Porsche naar huis).
![]() |
![]() |
#193 | |
Banneling
|
![]() Bon we hebben eens een wetenschappelijk artiekel opgevist, want ik geloof wikipedia en al die zooi niet echt. Peer reviewed journals dan weer wel.....
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Banneling
|
![]() Misschien ook even op wijzen dat de helft van die unintentional deaths JONGEREN zijn...en zelfs erg veel kinderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=154 http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=208 Dit zijn feiten waar u niet omheen kan. Voor Zwitserland hetzelfde: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=271
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 13 maart 2009 om 23:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Banneling
|
![]() Hmmm die auteurs hebben serieus wat gepubliceerd over de relatie tussen gun ownership en gezinsdramas en dergelijke....
Morgen wat meer sciencedirecten, kijken of er nog leuke conclusies uitkomen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() U hebt duidelijk mijn posts niet gelezen.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 13 maart 2009 om 23:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je bent appelen met peren aan het vergelijken mijn beste. Begin eens met grootsteden te vergelijken met elkaar. LA/Washington DC/NY/etc... Rurale landbouwgebieden vergelijken met een verstedelijkt gebied zoals Boston vind ik nogal kort door de bocht. En mijn post had het over accidentele doding. Wat heb je daar over te zeggen. En ik heb nog steeds geen solide bewijs gezien trouwens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In steden waar meer auto's zijn zijn er meer ongelukken met auto's. Doch zij voorzien gemakkelijk transport. In plaatsen waar meer vuurwapens zijn zijn er meer ongelukken met wapens. Doch zij zorgen voor vermindering van criminaliteit. Je moet dus auto ongelukken afwegen tegen gemakkelijkheid van transport en ongelukken met wapens tegen verminderde criminaliteit. Je moet het hele plaatje bekijken en niet afkomen met gemakkelijke trukken: http://en.wikipedia.org/wiki/For_The_Children_(politics) Citaat:
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 13 maart 2009 om 23:36. |
||
![]() |
![]() |