Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 april 2009, 22:21   #181
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T'serclaes Bekijk bericht
Perfect, belastingen ... op werkplaats ! ... zoals het overal gebeurt !
Een onafhankelijk brussel zal zijn hoofdstedelijke functie van Vlaanderen, België én Europa verliezen en dus ook niet veel werkplaatsen hebben. Nog minder dan nu. En nu is er al zo'n probleem met werklozen. Of ga je extra hoge belastingen heffen in de getto's van molenbeek en schaarbeek? veel succes Hoe je het ook draait of keert, de grote verliezer is... Brussel
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2009, 22:28   #182
T'serclaes
Parlementslid

T'serclaes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
De Brusselse Vlamingen zijn momenteel inderdaad geen vragende partij voor veranderingen omdat hun bedje goed gespreid wordt door... de Vlaamse Gemeenschap. In een Brusselse Gemeenschap, waar Vlaanderen geen bevoegdheid meer over hen heeft en ze overgeleverd zullen zijn aan de goodwill van de Franstalige meerderheid, vrees ik dat de ontnuchtering wel eens vrij snel zou kunnen volgen.
Is het zo moeilijk te begrijpen dat de Brusselse NEDERLANDSTALIGEN (niet Brusselse Vlamingen) en de Brusselse FRANSTALIGEN (niet Brusselse Walen) zijn het beu van dit FR-NL wedstrijd ! Die hebben geleerd samen te leven ! Nederlandstaligen binnen Brussel weten dat ze nooit onder druk zullen zijn !
T'serclaes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2009, 22:33   #183
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

tuurlijk nooit onder druk eh, daarmee dat de taalwetten zo consequent worden toegepast zeker
Oud 7 april 2009, 22:34   #184
T'serclaes
Parlementslid

T'serclaes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Een onafhankelijk brussel zal zijn hoofdstedelijke functie van Vlaanderen, België én Europa verliezen en dus ook niet veel werkplaatsen hebben. Nog minder dan nu. En nu is er al zo'n probleem met werklozen. Of ga je extra hoge belastingen heffen in de getto's van molenbeek en schaarbeek? veel succes Hoe je het ook draait of keert, de grote verliezer is... Brussel
Hoofdstedelijke functie van Vlaanderen ... Waarom niet ... Weinig te verliezen !
Als Europese Hoofdstad ... is er wel een risico ... Maar dit zou een drama ook voor de Rand zijn !
Voor de belsatingen is het heel simpel, pendelaars zullen hun belastingen in Brussel moeten betalen. Dit is de regel ! Dus belastingen kunnen enkel verminderen !
Belgie bestaat vooral door het feit dat alle 3 regios zouden de verliezers van een splitsing zijn !
T'serclaes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2009, 22:50   #185
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dat heeft toch geen belang. Is het historisch materialisme zoals boven omschreven juist of niet? Als het juist is, is het niet uitgekomen wat het voorspeld heeft. Als het niet juist, moet u het verbeteren. Maar het is juist omschreven. Zeker weten.
Het is nu toch niet moeilijk om die bron te geven?
Oud 7 april 2009, 22:54   #186
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom is dat grappig? Waarom blijven Belgen (Vlamingen, Walen én Brusselaars) deze stad kapotmaken?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 7 april 2009 om 22:54.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2009, 22:54   #187
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoofdstedelijke functie van Vlaanderen ... Waarom niet ... Weinig te verliezen !
Dat niet alleen hoor. Een onafhankelijk Brussel zal alleen van zichzelf hoofdstad zijn. Van niks dus.

Citaat:
Als Europese Hoofdstad ... is er wel een risico ... Maar dit zou een drama ook voor de Rand zijn !
Waarom?

Citaat:
Voor de belsatingen is het heel simpel, pendelaars zullen hun belastingen in Brussel moeten betalen. Dit is de regel !
welke pendelaars? Brussel gaat geen pendelaars meer hebben want alles trekt er dan weg. Bedrijven verhuizen nu al naar de rand en de openbare functies zullen ook verdwijnen. Ambtenarij verhuist naar de respectievelijke nieuwe hoofdsteden van Vlaanderen, Wallonië en de EU. Brussel gaat zijn dure sjieke infrastructuur niet meer kunnen betalen, zodat op termijn de hele stad een nog slechter versie van Molenbeek gaat worden.

Citaat:
Dus belastingen kunnen enkel verminderen !
belastingsinkomsten bedoel je. De belastingen zelf daarentegen zullen moeten stijgen anders heeft Bruxsel geen inkomsten meer...
Citaat:
Belgie bestaat vooral door het feit dat alle 3 regios zouden de verliezers van een splitsing zijn !
nee, alleen brussel verliest. Wallonië en Vlaanderen hebben er alles bij te winnen. Het is niet voor niets dat steeds meer Walen de communauté Française willen afschaffen ten voordele van een volwaardige Waalse deelstaat...
Oud 7 april 2009, 22:55   #188
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Waarom is dat grappig? Waarom blijven Belgen (Vlamingen, Walen én Brusselaars) deze stad kapotmaken?
het zijn enkel en alleen de brusselaars die die stad kapot maken. En daarom vind ik het grappig. De hoofdstedelijke arrogantie komt als een boemerang in hun gezicht vliegen ...
Oud 7 april 2009, 22:58   #189
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Pelgrim, jouw anti-Brusselse attitude is potsierlijk. Klassentegenstellingen worden geregionaliseerd: het Vlaamse en het Waalse proletariaat tegen de Brusselse bourgeoisie. De Vlaamse bourgoisie, daar blijk je als Marxist Pelgrim minder problemen mee te hebben.

In Molenbeek mag je lang zoeken naar jouw bourgeoisie, hoor. Zoek niet langer, ze zit niet in Brussel, maar in Tervuren!
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 7 april 2009, 23:18   #190
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
een nog slechter versie van Molenbeek gaat worden.
Wat heb je tegen mijn gemeente? Heb jij liever de saaie, kleinburgerlijke voortuintjes en opritten met 4x4's erop van de verkavelingsvlaampjes?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 7 april 2009, 23:43   #191
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat heb je tegen mijn gemeente? Heb jij liever de saaie, kleinburgerlijke voortuintjes en opritten met 4x4's erop van de verkavelingsvlaampjes?
Ik woon zelf in een van de meest marginale woonwijken van het land. En ik ken de andere kant van het spectrum, de hippe buurten van yuppies en zelfverklaarde kosmopolitische alternatievelingen, die uiteraard nooit een voet in mijn buurt zetten. Welnu, uit eerstehand ervaring weet ik dat de mensen in mijn buurt veel verdraagzamer en behulpzamer zijn dan die van de andere kant van 't stad.
Oud 7 april 2009, 23:44   #192
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pelgrim, jouw anti-Brusselse attitude is potsierlijk. Klassentegenstellingen worden geregionaliseerd: het Vlaamse en het Waalse proletariaat tegen de Brusselse bourgeoisie.
Nee, dat doe ik niet. Dat maak jij er van. Als je deze discussie hebt gevolgd zou je dat moeten weten, ik heb in die andere kvhv draad al duidelijk laten weten wat ik van de manier van werken vond en wat betere strategieën zouden zijn. Namelijk met een constructief verhaal naar het 'proletariaat' van Brussel stappen in plaats van hersenloze slogans scanderen.

Citaat:
De Vlaamse bourgoisie, daar blijk je als Marxist Pelgrim minder problemen mee te hebben.
ook daarin zou je beter moeten weten hoor.
Citaat:
In Molenbeek mag je lang zoeken naar jouw bourgeoisie, hoor. Zoek niet langer, ze zit niet in Brussel, maar in Tervuren!
Ik zal dan ook veel liever een Vlaamse campagne voeren in Molenbeek dan in Tervuren. En jij zou als zelf molenbekenaar zijnde moeten weten hoe Brussel in elkaar zit. De Bruxselisten denken dat gans Brussel na de glorieuze uitroeping van de Stadstaat een bruisende rijke metropool zal zijn, wel het zal wel bruisend zijn maar niet in de zin die de kleinburgerlijke gesubsidieerde middenklassers hopen. Het zal een metropool zijn waar iedereen aan zijn lot wordt overgelaten en waar het contrast tussen de verpauperde buurten en de afgeschermde villawijken enorm zal zijn.
Oud 7 april 2009, 23:54   #193
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat er om hoe je dat doet. Daar wat 'franse ratten rol uw matten' gaan schreeuwen zal ons niet verder helpen.
Eerder zei je dat het je om Brussel ging, en niet om "België barst" en dat soort leuzes. We zullen "Vlaanderen vrij" roepen, goed?! En daarna zal ik je helpen wafels te verdelen...
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2009, 00:08   #194
AEvanLoon
Gouverneur

AEvanLoon's schermafbeelding

Standaard

Ik was op zoek naar een "platformtekst", dus een tekst die gedragen wordt door alle deelnemende organisaties. Maar wat blijkt? De tekst is alleen ondertekend door 3 KVHV-praesessen.

Een rechtse studentenbetoging dus?

Of een grap?
Oud 8 april 2009, 07:35   #195
TVDD
Lokaal Raadslid

Standaard

aan al die reacties te zien... een complexloze Vlaamse betoging in Brussel, het is nog gevoeliger dan ik dacht. Excellent, Smithers.
TVDD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2009, 08:02   #196
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Het is nu toch niet moeilijk om die bron te geven?
Antwoord maar eerst eens op de kern van de zaak.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2009, 09:52   #197
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xrc Bekijk bericht
Eerder zei je dat het je om Brussel ging, en niet om "België barst" en dat soort leuzes. We zullen "Vlaanderen vrij" roepen, goed?! En daarna zal ik je helpen wafels te verdelen...
Haal geen dingen door elkaar. België Barst is niet Waalse Ratten. Datzijn twee fundamenteel andere dingen.
En weet je, als je daar 'vlaanderen vrij' zou staan roepen zou dat inderdaad véél beter zijn.
Oud 8 april 2009, 09:58   #198
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
De Brusselse Vlamingen zijn momenteel inderdaad geen vragende partij voor veranderingen omdat hun bedje goed gespreid wordt door... de Vlaamse Gemeenschap. In een Brusselse Gemeenschap, waar Vlaanderen geen bevoegdheid meer over hen heeft en ze overgeleverd zullen zijn aan de goodwill van de Franstalige meerderheid, vrees ik dat de ontnuchtering wel eens vrij snel zou kunnen volgen.
dat zien we vandaag weer duidelijk. In het Franstalig onderwijs in Brussel zal het aantal lessen Nederlands gewoon gehalveerd worden, van 4 uur naar 2 uur.

veel blabla over imersiescholen enzo ja, dat hoor je veel, maar als puntje bij paaltje komt, is het Nederlands voor de Franstalige Brusselaars echt enkel maar een salle patois.
Oud 8 april 2009, 10:01   #199
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is het zo moeilijk te begrijpen dat de Brusselse NEDERLANDSTALIGEN (niet Brusselse Vlamingen) en de Brusselse FRANSTALIGEN (niet Brusselse Walen) zijn het beu van dit FR-NL wedstrijd ! Die hebben geleerd samen te leven ! Nederlandstaligen binnen Brussel weten dat ze nooit onder druk zullen zijn !
taalwetten worden niet nageleefd.
het Nederlands wordt nog nauwelijks onderwezen in het Franstalig onderwijs.

maar het Nederlands staat niet onder druk in Brussel????
Oud 8 april 2009, 10:13   #200
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dat zien we vandaag weer duidelijk. In het Franstalig onderwijs in Brussel zal het aantal lessen Nederlands gewoon gehalveerd worden, van 4 uur naar 2 uur.

veel blabla over imersiescholen enzo ja, dat hoor je veel, maar als puntje bij paaltje komt, is het Nederlands voor de Franstalige Brusselaars echt enkel maar een salle patois.
En reken er ook maar op dat in het geval van een Brusselse Gemeenschap - die net als het Gewest nu wellicht ook altijd en overal geld tekort zou hebben - deze als eerste zal besparen op uitgaven die het Nederlands in Brussel ten goede komen. Dus minder geld voor Nederlandstalige culturele activiteiten of cultuurcentra, minder geld voor het Nederlandstalig onderwijs...
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be