![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moet ik dan in elk jullie gat een pluim in een andere kleur steken om 't onderscheid te maken? Jullie gedragen zich een beetje als coyotes. De ene trekt de aandacht en de andere bijt in 't gat. Ik doe enkel m'n (spreekwoordelijk) best om het verder te kunnen zeggen. Als het niet geeft! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Waarom praten we niet gewoon verder over de grond van de zaak? Vind jij dat een paar fotos (60 of zo) van recent extreem rechts geweld, genoeg zijn om met zekerheid te kunnen zeggen dat de grote noemer "Rechts" een gewelddadige stroming is? Als er ook nog andere punten zijn die je wenst te bespreken, vermeld ze gerust.
![]() |
![]() |
#183 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind eigenlijk topics als deze zelfs geen mening waard. En ik heb al gezegd waarom: men trekt zaken uit z'n context om in te passen in het eigenbelang. Politieke spelletjes. Ik vermoed dat hier redelijk wat politici zitten, dat kan haast niet anders gezien de dagelijkse flood aan dergelijke posts. Ik ben trouwens al veel van de interesse die ik eerst had in dit forum kwijt door dit maar aanhoudend gezever en beledigingen. Ik zie hier sommige nieuwelingen (herkenbaar aan het aantal posts) soms op een manier 'verbeterd' worden die me doet schamen in de verbeteraars zijn plaats. Dat doet U trouwens ook. U raast door een topic, en doet 3 posts achter elkaar om die en die en die te verbeteren. Er is wel degelijk een verschil tussen verbeteren op een betweterige manier en op een deftige manier door het uit te leggen. U discussieert eigenlijk niet. U zegt dat U al duizenden posts gedaan hebt hier, maar ik zie eigenlijk geen door U gestarte topics. Dat wijst erop dat U op de bank commentaar zit te leveren en ook dat het U eigenlijk niet om het onderwerp zelf gaat. Om terug te komen op het topic, U beschouwt m'n eerdere antwoord als onvoldoende. Wat kan ik eraan toevoegen? Al dit soort posts, deze van Kaiser zijn een schoolvoorbeeld omdat het gebruik van smilies en de manier van spreken zeer provocatief zijn, zijn geen antwoord waard. Ik neem een standpunt in over een onderwerp door verschillende stukjes informatie samen te passen. Om die reden geef ik pas m'n mening als ik denk dat ik voldoende stukjes heb om die te rechtvaardigen. Inzake die foto's: dat is één kant. Diegenen die op die foto's staan kan crapuul zijn dat meeloopt in een betoging enkel en alleen om amok te maken, hetgeen de situatie dus totaal verandert. Ik weet niet verder. Dus vind ik dat ik niet voldoende basis heb om een mening te geven. Ze zou niet onderbouwd zijn dus laat ik ze achterwege. Als ik dan zie dat anderen een duidelijk ongefundeerde mening geven dan zeg ik dat. Daarover ging m'n post hier. Truder heeft dit topic vermoedelijk gestart om een reden waar ik ietwat begrip voor kan opbrengen: men trekt dit soort berichten, over 't Vlaams Blok dan, uit z'n context al zolang het Vlaams Blok bestaat. Dat geeft een impuls om als er dan eens iets gebeurt door verbanden met zelfverklaard- correct politici het ook op deze manier voor te stellen. Kijk naar wat ThePiano doet met z'n zeer extreme beweringen. Als ik vind dat jullie nogal vaak elkaar naar de mond praten dan is dat ook omdat het me beginnen opvallen is. En als ik daarbij zie (wel, ik bezoek niet alle topics, bvb die 500000 posts - homo topics interesseren me niks, wat doet dat op een politiek forum, ook partijdiscussies weinig) dat er nogal vaak en systematisch aan één kant gescheerd wordt dan stel ik dat aan de kaak omdat zoiets nogal vaak bewuste manipulatie is. En als eindpunt: Ik ben geen voorstander van welke partij dan ook, alleen Vivant zou een kans maken, moest het zo groot zijn als 't Vlaams Blok. De politieke kul op dit forum begint me trouwens danig te storen. Ik zit hier om iets over de maatschappij en het bestuur bij te leren, en ik heb totnogtoe bitter weinig opgestoken voor de tijd die ik er al ingestoken heb, inclusief de kul uit dit topic. Dus zie me maar als een tijdelijke ambetanterik, als het me beu is dan kunnen jullie (ja, "jullie" hebben allemaal op me zitten flamen uit eigen beweging) zich weer volledig concentreren op jullie dubieuze bezigheid hier. Ik kan alleen maar hopen dat er niet teveel mensen op een dwaalspoor gebracht worden. Mijn voornaamste zorg op dit forum is momenteel om 't Vlaams Blok te verdedigen, omdat dat begot het enige is dat het belangenweb van het beleid nog kan uiteenrafelen voor het te laat is. Ik denk dat het Vlaams Blok als een katalysator gezien moet worden. Der zitten positieve elementen in elke partij maar op dat belangenweb hebben ze weinig vat. Die zullen wel boven komen drijven als de boot gezonken is. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Ok, laten we misschien een en ander voor wat het is en terug gaan naar het onderwerp. Misschien.
Citaat:
Voor u dan weer in actie schiet en zegt dat ik de zaken omdraai: dat is mijn punt niet. Punt is dat er hier nu een kip-ei verhaaltje van gemaakt wordt en dan komen we er nooit uit. Lees even verder. Citaat:
Kijk, wat Truder had kunnen doen met die foto's (bijvoorbeeld) is zeggen dat er wel degelijk gevallen zijn van extreem-links geweld als extreem-rechts geweld en dat beide niet kunnen. Beetje moraliserend en misschien wat minder provocatief, maar eerlijk en terecht, of hij/zij nu rechts- of linksgezind is. Je zegt het al een beetje zelf: de zaken worden hier dikwijls uit context getrokken om een politiek standpunt op een foute manier te staven, maar in dit geval, en waarschijnlijk vanuit je eigen politieke voorkeur gedacht, tracht je het te verdedigen, al is het alleen maar door de pot uit te hangen en de ketel te verwijten. Beetje flauwtjes. In ieder geval, en je hoeft me niet op mijn woord te geloven, als ik een post tegenkom die aan de hand van 60 foto's heel rechts over 1 kam tracht te scheren, zal ik daar ook tegenin gaan. En terecht. Want het klopt niet. Is niet moeilijker dan dat. Maar alles is wat dit betreft nu wel gezegd geweest en wat mij betreft kan deze topic echt wel afgesloten worden want eigenlijk zijn we het over het onderwerp an sich allemaal wel eens: het houdt geen steek. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Z'n website heb ik niet kunnen controleren, want ik wil die Flashplayer bazar niet. Dat moet je eens vergelijken met de anti Vlaams Blok topic starters. Het kan niet schreeuwerig genoeg zijn, en liefst in hoofdletters in de topic titel zelf zodat iedereen het goed ziet zelfs zonder in het topic te gaan. Dus stel ik dat uw (jullie) reactie fel overdreven is. Citaat:
Als jullie in team de voor mij vrij acceptable manier van posten van Truder hekelen maar posts die stukken meer provocerender zijn 'met rust laten' dan trek ik conclusies en noem het systematisch. Ik reageer meestal gewoon niet op zulke posts, enkel als het soms op een extreem kinderachtige manier gedaan is en duidelijk niet als een grap bedoeld dan reageer ik op de persoon zelf. Waarom reageren jullie dan wel? Om de andere forumgebruikers voor een 'incorrect denken' te 'behoeden'? Als U een pot zoekt die een ketel verwijt, hier hebt U een schoolvoorbeeld: TomB's eerste antwoord hier was dit, het is een selectie van foto's met minimalisatie en argument enkel Blokkers hebben een skinhead: Citaat:
Hiermee gaat hij nog een stap VERDER dan wat Truder doet en jullie hekelen. Met Skinhead = Rechts insinueert hij ook nog dat je Rechts kunt herkennen aan hun skinhead. En allemaal omdat Truder de mening toegedaan is dat "links" geweld voornamelijk verzwegen wordt. Tjah! En IK hang dan nog de pot uit huh? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() Volgens jou is het dus aanvaardbaar zolang het vage, veralgemenende en onweerlegbare (want niet specifieke) laster is. Zodra het echter om gedetailleerde, specifieke en controleerbare feiten gaat zijn we verkeerd bezig volgens jou. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iets wat ik ook aangaf met mijn stelling (laatste 2 lijnen): Citaat:
Citaat:
Dit 'voortborduren' is voor uw rekening, niet de mijne. En ik vind het een vrij smerige truuk trouwens. Al hetgeen waartegen ik me in dit topic moeten verdedigen heb is hoofdzakelijk dat 'voortborduren', het is begonnen met Nou Nou en dat dubbel account - vragen aan webmasters gedoe dat TomB als een papegaai nasprak toen hij het zag, terwijl hij door dat foefelen met quotes zelf de basis gelegd heeft ervoor. Al de rest werd er door het 'clubje' (zie terug moest U niet weten wat ik bedoel) erbij 'geborduurd'. Zeg me nou niet dat U er ook al mee begint als nummer 4? Kaart U regelmatig? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#189 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U wordt pas beleefd als een discussie nergens toe leidt? Leuk... What the hell is "intellectueel eerlijk"? Ik noem het me doelbewust negatieve en belachelijke zaken in de mond leggen niet eerlijk, en zelfs smerig als het gebruikt wordt om m'n stellingen af te breken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik geloof niet meer dat U niet weet over wat het ging, en 'die rode post' aanhaalt. Het is gewoon NOG een poging tot hetzelfde. Smeerlapke huh? |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#193 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#194 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
- Ook persaandacht voor het extreem-linkse geweld. - Ook stoppen van het linkse geweld.
![]() |
![]() |
#195 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik acht die dubbel-trippel-quadrupele of zelfs quintupele accounter van een TomB capabel om als Truder zélf die 'geweldige' foto's te plaatsen, puur om controverse uit te lokken. Als ultrarechtse (Guderian?-Seba?) keurt hij de plaatsing dan goed en als ultraliberaal met latente linkse trekjes (TomB?) gaat hij ertegenin, en dan nog wat olie op het vuur gooien met nieuwe provocatieve accounts (Nounou? Supe®staaf?) Ik heb soms ook het gevoel dat die vaderlandsverrader vanuit de USA met zijn MPS heel het forum volkladt, en met iedereens kloten rammelt. Laat u begot niet doen hoor ERW! Vroeg of laat is zijn captagon op, tuimelt hij uit zijn manische fase rechtstreeks in een diep dal, en dan ligt het hele forum dagenlang plat en kan je als argeloze gebruiker enkel nog tegen jezelf tekeergaan.
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#198 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Gij snoodaart, ge wilt gewoon bij het clubje zitten.
![]() |
![]() |
#199 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Hetgeen mij stoort is dat dit extreem-linkse geweld "systematisch" getollereerd wordt door de brede linkse beweging. Het omgekeerde komt m.i. minder voor: extreem-rechts geweld dat niet krachtig wordt veroordeeld door mensen die zich tot politiek rechts bekennen.
![]() |
![]() |
#200 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |