Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juli 2010, 05:46   #181
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Onbegrijpelijk hoe sommigen hier aan normvervaging doen. Hitler en Pol-Pot zijn foei, maar Leopold II moet kunnen...

Onbegrijpelijk? Neen, typisch voor de corruptie die België over ons gebracht heeft.
In de weverijen in Vlaanderen zijn duizenden kinderen gestorven, men moet dus de weverijen verbieden en verwijderen uit Vlaanderen.

Terwijl Willem van Oranje een luxe leven leed, stierven er honderdduizenden Nederlanders en Belgen van honger en ontbering in het VKN tijdens zijn bewind.

Maar nu zit men Leopold II te bachen, terwijl er nergens bewijzen zijn dat hij ergens opdracht tot doden en verminken heeft gegeven, er zijn zelfs geen bewijzen dat hij op de hoogte van de, naar huidige normen, misdrijven was.
In diezelfde periode werden er in alle kolonies, van alle Europese landen mensen uitgebuit, verminkt en vermoord uit naam van de heersende koningshuizen.

Ik wil nu wel eens zien of er iemand is die het aandurft om te eisen dat er onderzoeken komen naar de misdaden tegen de mensheid te doen die door de Britse vorsten zijn opgedragen.
In India zijn er tenslotte ook miljoenen mensen vermoord geweest door de Engelsen, zelfs tijdens de geweldloze opstand van Gandhi werden er kogels afgevuurd door de Britse soldaten.
In Zuid Afrika werden zwarten zelfs gewoon afgeslacht omdat ze niet hard genoeg werkten of omdat ze niet wilden/konden zeggen waar het Zoulou leger zich bevond.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2010, 06:28   #182
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
In de weverijen in Vlaanderen zijn duizenden kinderen gestorven, men moet dus de weverijen verbieden en verwijderen uit Vlaanderen.

Terwijl Willem van Oranje een luxe leven leed, stierven er honderdduizenden Nederlanders en Belgen van honger en ontbering in het VKN tijdens zijn bewind.

Maar nu zit men Leopold II te bachen, terwijl er nergens bewijzen zijn dat hij ergens opdracht tot doden en verminken heeft gegeven, er zijn zelfs geen bewijzen dat hij op de hoogte van de, naar huidige normen, misdrijven was.
In diezelfde periode werden er in alle kolonies, van alle Europese landen mensen uitgebuit, verminkt en vermoord uit naam van de heersende koningshuizen.

Ik wil nu wel eens zien of er iemand is die het aandurft om te eisen dat er onderzoeken komen naar de misdaden tegen de mensheid te doen die door de Britse vorsten zijn opgedragen.
In India zijn er tenslotte ook miljoenen mensen vermoord geweest door de Engelsen, zelfs tijdens de geweldloze opstand van Gandhi werden er kogels afgevuurd door de Britse soldaten.
In Zuid Afrika werden zwarten zelfs gewoon afgeslacht omdat ze niet hard genoeg werkten of omdat ze niet wilden/konden zeggen waar het Zoulou leger zich bevond.
Het gaat hier niet over onrecht, die Kongolezen kunnen hun gestolen worden als ze eerlijk zijn.
Het gaat om de operatie al wat Belgisch was, is en zal zijn zwart te maken.
Leopold is daarvoor een geschikte figuur, natuurlijk was de man een klootzak, maar hij was een kind van zijn tijd.

Nu, ze doen maar, ik leef al 35 jaar in mijn land en elke dag extra dat België bestaat is een middenvinger naar separatisten.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2010, 07:01   #183
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht

Luister toch eens naar uzelf... hoe u hier zichzelf uitput, en verder en verder gaat om een genocide goed te praten...

Er zijn in Congo onder Leopold II 15 miljoen mensen gestorven door zijn beleid, én handjeskap voor werkonwilligen was er een structurele maatregel. Hoe u dat als een normale praktijk voor die tijd kan zien, is mij een raadsel.

Met de Britse vorsten hebben wij geen zak te maken, daar zullen de Britten wel mee afrekenen. Maar Leopold II, die door de wereld aanzien wordt als onze vertegenwoordiger, is wel degelijk onze crimineel. En de valse glorie die men ons terzake opgedrongen heeft diende wel degelijk een politiek doel. Het klopt dus dat wij die glorie moeten afbreken om verder te kunnen.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 15 juli 2010 om 07:16.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2010, 07:03   #184
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dode mensen aanklagen, dat is wat Vlaanderen nodig heeft.
En Hergé ook, de vorte racist.
We wissen alle sporen van de schukenstaat België-Brussel van voor 2010.

Ja, dat is de richting die we uit moeten.
De geschiedenis is door de Belgicisten lelijk vervalst. Om een toekomst te hebben moeten wij inderdaad onze geschiedenis weer rechtzetten.

Dat is overigens iets wat overal gebeurt waar een misdadig regime ten val komt. Kijk naar Oost-Europa, Rusland, Zuid-Afrika, Spanje etc.
Oud 15 juli 2010, 08:06   #185
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Luister toch eens naar uzelf... hoe u hier zichzelf uitput, en verder en verder gaat om een genocide goed te praten...

Er zijn in Congo onder Leopold II 15 miljoen mensen gestorven door zijn beleid, én handjeskap voor werkonwilligen was er een structurele maatregel. Hoe u dat als een normale praktijk voor die tijd kan zien, is mij een raadsel.

Met de Britse vorsten hebben wij geen zak te maken, daar zullen de Britten wel mee afrekenen. Maar Leopold II, die door de wereld aanzien wordt als onze vertegenwoordiger, is wel degelijk onze crimineel. En de valse glorie die men ons terzake opgedrongen heeft diende wel degelijk een politiek doel. Het klopt dus dat wij die glorie moeten afbreken om verder te kunnen.
15 miljoen doden, ik heb daar mijn twijfels over.
Je hebt toevallig geen bron?
Oud 15 juli 2010, 08:14   #186
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
15 miljoen doden, ik heb daar mijn twijfels over.
Je hebt toevallig geen bron?
Hier kan je beginnen: http://www.moreorless.au.com/killers/leopold.html. Onderaan staan nog een paar extra linken naar studies.

In deze studie van Arthur Conan Doyle wordt uiteengezet hoe de Belgische onderdrukking werkte: http://www.kongo-kinshasa.de/dokumen...e_of_congo.pdf.

Maar er is, ook op het net, véél meer te vinden over de Belgische misdaden in Congo.
Oud 15 juli 2010, 08:24   #187
Another Jack
Banneling

Standaard

Een site die "moreorless" heet en dan cijfers uit zijn duim zuigt, is niet mijn idee van betrouwbare geschiedenis.

Dat er onderdrukking is geweest betwist niemand.
Oud 15 juli 2010, 08:26   #188
giserke
Banneling

Standaard

Wouter Van Vellingen in het Afrikaans: Dingdong
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2010, 08:26   #189
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een site die "moreorless" heet en dan cijfers uit zijn duim zuigt, is niet mijn idee van betrouwbare geschiedenis.
Vertel me dan misschien eerst eens wat voor soort bronnen je wel wilt, alvorens ik de moeite doe om in jouw plaats materiaal te zoeken.

Overigens kan je het altijd lezen en weerleggen met betere bronnen. Tot zolang blijft het overeind staan.
Oud 15 juli 2010, 08:34   #190
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Vertel me dan misschien eerst eens wat voor soort bronnen je wel wilt, alvorens ik de moeite doe om in jouw plaats materiaal te zoeken.

Overigens kan je het altijd lezen en weerleggen met betere bronnen. Tot zolang blijft het overeind staan.
De meeste doden (cijfers zijn natte vingerwerk) die zijn gevallen werden veroorzaakt door epidemieën.
Niemand zal het afkappen van zwarte handjes ontkennen, maar ook hier is het gissen naar juiste aantallen.

De Britten zijn de laatste jaren ineens heel bedreven hun eigen Zulu trauma door te schuiven naar het continent.
Raar.
Oud 15 juli 2010, 09:52   #191
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat de persoon betreft, is er niet zoveel reden om hem af te zetten.
Wat het instituut betreft, des te meer.

Voorlopig is dat helaas nog niet aan de orde.

Maar die naamsverandering van de straten, dat zit er volgens mij aan te komen.

Maar daar zal jij toch geen last van hebben ?
Zolang dat ik niet in een Leopoldslaan of iets dergelijks woon kan het mij weinig last berokkenen dat de straatnaam veranderd word. Anders wél dus. En dat moet dan allemaal omdat een paar onnozelaars zich graag druk maken, en zich willen aanstellen, wat liggen lullen over zaken die reeds lang geleden gebeurd zijn. Als je het Koningshuis haat, heb je wel beter te doen : jaag de huidige, nog levende, en volop parasiterende koningsfamilie van haar troon af, en uit hun paleizen en domeinen, onteigen hen en smijt ze buiten.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2010, 09:54   #192
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is waar: hij is een politieker.
Daar heb je toch geen probleem mee ?
Ik heb wel een probleem met politiekers die inplaats van hun werk te doen, hun tijd verliezen met onnodige zaken.
Oud 15 juli 2010, 09:54   #193
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Bij gebrek aan een alternatief dat mij kan bekoren, zal ik voorlopig maar voorstander blijven van het veranderen van een straatnaam.
Dat is je goed recht.
Oud 15 juli 2010, 09:56   #194
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Leopold II aanklagen voor zijn misdaden tegen de mensheid, is meteen ook een aanklacht tegen de Belgische-Brusselse staat én tegen het huidige koningshuis. Dus dat moet gebeuren.
Een dode aanvallen omdat je de moed niet hebt zijn levende nazaten aan te pakken...Goed bezig. Daarmee wil ik mij niet inlaten. Daar voel ik mij te goed voor.
Oud 15 juli 2010, 09:58   #195
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Et alors? Zijn voorstel zit goed, verder mag hij voor mjin part in zijn blote poep op de Grote Markt van Brussel gaan staan.
En voor mijn part mag jij er naast gaan staan. Dan kunnen jullie een loopbaan als komisch, of liever, pathetisch duo beginnen.
Oud 15 juli 2010, 10:01   #196
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Vol kracht en waardigheid. Zielsroerend. Enz... Dit is 'pathetisch' in het Nederlands, in tegenstelling tot 'zielig'.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2010, 10:04   #197
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
De geschiedenis is door de Belgicisten lelijk vervalst. Om een toekomst te hebben moeten wij inderdaad onze geschiedenis weer rechtzetten.

Dat is overigens iets wat overal gebeurt waar een misdadig regime ten val komt. Kijk naar Oost-Europa, Rusland, Zuid-Afrika, Spanje etc.
Het is dankzij " separatisten " zoals jij , die hun tijd verdoen met het verleden, dat heden de Belgische onstaat nog steeds bestaat.
Laat de doden rusten, en concentreer je op de levenden. Probeer eerst een onafhankelijk Vlaanderen te bewerkstelligen, en dan kan je daarna de geschiedenisboekjes wat bijschaven, als je daar behoefte aan hebt. NIET omgekeerd.
Oud 15 juli 2010, 10:09   #198
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Vol kracht en waardigheid. Zielsroerend. Enz... Dit is 'pathetisch' in het Nederlands, in tegenstelling tot 'zielig'.
http://www.encyclo.nl/begrip/pathetisch
...overdreven hartstochtelijk en hoogdravend...( nr.4 ) ...In die betekenis dus.
Oud 15 juli 2010, 10:24   #199
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Als je het Koningshuis haat, heb je wel beter te doen : jaag de huidige, nog levende, en volop parasiterende koningsfamilie van haar troon af, en uit hun paleizen en domeinen, onteigen hen en smijt ze buiten.
De valse glorie van Leopold II ontmaskeren is daar één van de middelen voor. Heb je dat nog niet door?

Wie de ideeën beheerst, heeft de macht.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 15 juli 2010 om 10:24.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2010, 10:26   #200
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Probeer eerst een onafhankelijk Vlaanderen te bewerkstelligen, en dan kan je daarna de geschiedenisboekjes wat bijschaven, als je daar behoefte aan hebt. NIET omgekeerd.
Met permissie, maar dat zie je fout. De ideeën lopen voor op de feiten.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be