Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 22 juli 2010, 22:18   #181
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Voor mijn part mogen ze verdrinken.
Maar dat gaan ze nu juist niet doen.
Garry is offline  
Oud 22 juli 2010, 22:19   #182
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Wat hebben de groenen daarmee te maken?
De vervuiler moet betalen.
Dus ik hoop dat de clan van Centurio Bart dat oneerlijke verkeersbelastings-systeem volledig zal hervormen. Wegenbelasting afschaffen en vervangen door extra accijnzen, zo betaald wie veel vervuilt ook meer dan iemand die zijn voiture alleen gebruikt om 's zondags naar de mis te gaan.
Henri1 is offline  
Oud 22 juli 2010, 22:20   #183
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Daarvoor heb ik mensen afgevaardigd in het parlement.
Ik dacht nu echt dat uw engagement ruimer was.
Henri1 is offline  
Oud 22 juli 2010, 22:36   #184
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus U bent een anarchist.
Verleidelijk...

Maar neen, ik ben een democraat. Meer niet.

Citaat:
Het zal dus nooit goed of genoeg zijn ?
Ecoutez, la Belgique sera latine ou ne sera pas. Begrijpt u, de Belgisch-Brusselse staat kan niet anders dan oneervol zijn voor de Vlamingen. Zo is hij gemaakt, en zo zal hij sterven.

Citaat:
Ik stel U even een vraag: Stel Vlaanderen wordt 100% onafhankelijk. Op wie gaat U dan kankeren ?
Even op rust komen. Na een kleine halve eeuw zal ik eindelijk in een normaal land leven. Nooit gedacht dat dat in mijn leven nog zou gebeuren. En daarna kan ik, eindelijk, de politieke strekking van mijn voorkeur omarmen.
Oud 22 juli 2010, 22:38   #185
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dus moet hij Milquet doen opdraaien voor zijn NON aan Groen!
Inderdaad!

En voorlopig is dat in elk geval aan het lukken. Ge ziet dat De Wever niet zo'n sukkel is als Leterme.
Oud 22 juli 2010, 22:39   #186
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een instinker, denkt U echt dat de kiezer zo dom is ?
Hoe dom bedoelt u exact?

Nee, de kiezer is slimmer dan u denkt, daarom heeft hij zijn conclusies getrokken en de N-VA geplebisciteerd.
Oud 22 juli 2010, 22:40   #187
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik dacht nu echt dat uw engagement ruimer was.
O maar dat is het wel, hoor.
Oud 22 juli 2010, 22:50   #188
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad!

En voorlopig is dat in elk geval aan het lukken. Ge ziet dat De Wever niet zo'n sukkel is als Leterme.
Zou YLT al gesnapt hebben hoe BDW met zijn kleurpotloden heeft gerammeld? Ik betwijfel het. De VL pers zag het niet (of wilde het niet zien) toen het gebeurde. Dus de kiezer werd ...

Citaat:
Een instinker, denkt U echt dat de kiezer zo dom is ?

Laatst gewijzigd door filosoof : 22 juli 2010 om 22:54.
filosoof is offline  
Oud 22 juli 2010, 22:50   #189
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De vervuiler moet betalen.
Dus ik hoop dat de clan van Centurio Bart dat oneerlijke verkeersbelastings-systeem volledig zal hervormen. Wegenbelasting afschaffen en vervangen door extra accijnzen, zo betaald wie veel vervuilt ook meer dan iemand die zijn voiture alleen gebruikt om 's zondags naar de mis te gaan.
Wat versta jij onder "wegenbelasting" ?

Laatst gewijzigd door Boduo : 22 juli 2010 om 22:51.
Boduo is offline  
Oud 22 juli 2010, 23:07   #190
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Allé, Joëlleke is er aan voor de moeite.

Citaat:
Groen! laat zich niet opjagen door Milquet

Groen! is bereid om de staatshervorming mee te steunen vanuit de oppositie. De partij gaat daarmee in tegen de druk die CDH-voorzitster Joëlle Milquet uitoefent.

Groen! heeft vandaag urenlang met preformateur Elio Di Rupo (PS) vergaderd. 'Als de andere partijen willen dat Groen! in de regering komt om zo een tweederde meerderheid te hebben, is dat voor ons goed. Maar als de anderen dat niet willen en vragen om de staatshervorming vanuit de oppositie te steunen, is dat ook goed', zei voorzitter Wouter Van Besien vanmorgen op VRT-radio.

'Milquet heeft schrik'

Daarmee schuift Van Besien de druk van zich af die CDH-voorzitster Joëlle Milquet de groenen gisteren heeft opgelegd. Ze wil dat de partijen voor de staatshervorming ook deel moeten uitmaken van de toekomstige regering. 'Ik denk dat Milquet schrik heeft', zegt Van Besien.

De Groen!-voorzitter onderstreept dat zijn partij hoedanook wil meewerken aan de staatshervorming, op voorwaarde 'dat die sociaal is'.
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100722_038
Oud 22 juli 2010, 23:20   #191
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

mille kit is hardleers...
haar NONsens zijn voeding voor de extreem-rechtsen.
zeker weten !
Boduo is offline  
Oud 22 juli 2010, 23:31   #192
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Het is niet meer dan normaal dat Ecolo niet in een regering wil stappen zonder Groen!. De verkozen politici van Ecolo zijn de volksvertegenwoordigers van de fractie Groen!-Ecolo van een deel van de kieskringen en die van Groen! zijn die van de andere kieskringen. Of N-VA'ers het nu graag willen of niet, er bestaat een unitaire partij/fractie in dit land.

Tenzij De Wever er zelf geen problemen mee heeft om te regeren zonder zijn partijgenoten van enkele kieskringen, moet hij consequent zijn en de regeringsvorming hier niet voor blokkeren. Het zijn in dit geval zeker niet de Franstaligen die tegenwerken, maar wel de Nederlandstaligen. Meneer NEE is in de maak.

De Wever moet begrijpen dat het in een democratie niet mogelijk is om geen rekening te houden met de wensen van anderen.
Robinus V is offline  
Oud 22 juli 2010, 23:36   #193
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Het is niet meer dan normaal dat Ecolo niet in een regering wil stappen zonder Groen!. De verkozen politici van Ecolo zijn de volksvertegenwoordigers van de fractie Groen.
Daarom dat Groen! als enige Vlaamse (sic) partij de splitsing van BHV niet mee wou goed keuren.
Ze lopen in het gareeltje van hun Franstalige broeders.

Laatst gewijzigd door daiwa : 22 juli 2010 om 23:37.
daiwa is offline  
Oud 22 juli 2010, 23:36   #194
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het niet erg dat ze moeilijk doet. Dat zal de scheiding enkel bespoedigen.
Inno is offline  
Oud 22 juli 2010, 23:40   #195
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is niet meer dan normaal dat Ecolo niet in een regering wil stappen zonder Groen!. De verkozen politici van Ecolo zijn de volksvertegenwoordigers van de fractie Groen!-Ecolo van een deel van de kieskringen en die van Groen! zijn die van de andere kieskringen. Of N-VA'ers het nu graag willen of niet, er bestaat een unitaire partij/fractie in dit land.

Tenzij De Wever er zelf geen problemen mee heeft om te regeren zonder zijn partijgenoten van enkele kieskringen, moet hij consequent zijn en de regeringsvorming hier niet voor blokkeren. Het zijn in dit geval zeker niet de Franstaligen die tegenwerken, maar wel de Nederlandstaligen. Meneer NEE is in de maak.

De Wever moet begrijpen dat het in een democratie niet mogelijk is om geen rekening te houden met de wensen van anderen.
Zeg, simpele, Groen! wil niet in de regering. OK?

En De Wever, die 17,40 pct van de Belgische stemmen gehaald heeft, moet geen rekening houden met een prutspartijtje van goed 5 pct (CdH). Het prutspartijtje mag een toontje lager gaan zingen, we leven niet meer onder Leopold II.
Oud 22 juli 2010, 23:47   #196
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Ik vind het niet erg dat ze moeilijk doet. Dat zal de scheiding enkel bespoedigen.
Voor de duidelijkheid. Meneer NEE doet moeilijk, niet Madame NON.

Citaat:
Zeg, simpele, Groen! wil niet in de regering. OK?

En De Wever, die 17,40 pct van de Belgische stemmen gehaald heeft, moet geen rekening houden met een prutspartijtje van goed 5 pct (CdH). Het prutspartijtje mag een toontje lager gaan zingen, we leven niet meer onder Leopold II.
Ecolo, Groen! en CdH zijn allemaal de mening aangedaan dat Ecolo en Groen! samen in de regering moeten. Samen halen die bijna evenveel stemmen als N-VA, dus moet er met hen even veel rekening gehouden worden als met N-VA.

De Wever zal met zijn 18% van de zetels hoe dan ook rekening moeten houden met ten minste 32 procentpunten oftewel 39% van de andere zetels.

Laatst gewijzigd door Robinus V : 22 juli 2010 om 23:52.
Robinus V is offline  
Oud 22 juli 2010, 23:51   #197
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ecolo, Groen! en CdH zijn allemaal de mening aangedaan dat Ecolo en Groen! samen in de regering moeten.
Gij hoort niet goed zeker: Groen! wil niet in de regering. http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100722_038.

Of bepalen gij en Milquet wat Groen! wilt, misschien?
Oud 22 juli 2010, 23:56   #198
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Gij hoort niet goed zeker: Groen! wil niet in de regering. http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100722_038.

Of bepalen gij en Milquet wat Groen! wilt, misschien?
Hoe je het ook draait of keert, meewerken aan de staatshervorming is mee regeren, al is het maar bij een beperkt aantal bevoegdheden die een 2/3 meerderheid nodig hebben.
Robinus V is offline  
Oud 23 juli 2010, 00:05   #199
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe je het ook draait of keert, meewerken aan de staatshervorming is mee regeren, al is het maar bij een beperkt aantal bevoegdheden die een 2/3 meerderheid nodig hebben.
Begint u nu een beetje vaagjes te doen om te verhullen dat u fout zat? De Wever wil Groen! niet in de regering, De Wever onderhandelt met Groen! om de staatshervorming vanuit de oppositie te steunen, en Groen! vindt dat OK.

Groen! zal dus niet in de regering zitten. Wat is uw en madame Milquets probleem? Een hypothese: jullie willen genoeg volk in de regering zodat N-VA er kan uitgegooid worden als ze te lastig doen over BHV en de staatshervorming.

't En zal niet pakken.
Oud 23 juli 2010, 00:18   #200
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Begint u nu een beetje vaagjes te doen om te verhullen dat u fout zat? De Wever wil Groen! niet in de regering, De Wever onderhandelt met Groen! om de staatshervorming vanuit de oppositie te steunen, en Groen! vindt dat OK.

Groen! zal dus niet in de regering zitten. Wat is uw en madame Milquets probleem? Een hypothese: jullie willen genoeg volk in de regering zodat N-VA er kan uitgegooid worden als ze te lastig doen over BHV en de staatshervorming.

't En zal niet pakken.
Doe ik vaag? Ik zeg alleen maar dat tot een compromis komen samen met partijen die bij de normale regering in de oppositie zitten eigenlijk samenwerken is in een tweede regering. Het idee van Di Rupo om twee regeringen te vormen steun ik volledig. Het is niet nodig om te doen alsof één van die twee regeringen geen echte regering is, want die oppositiepartijen moeten mee akkoord gaan en hebben dus ook hun stem in de onderhandelingen.

Wat Milquet net wilt, dat weet ik niet, maar zeg alsjeblieft niet dat ik bepaalde dingen wil, terwijl ik dat helemaal niet gezegd heb. N-VA mag wat mij betreft regeren, maar N-VA heeft geen 50% van de zetels, dus zullen de N-VA'ers ook rekening moeten houden met anderen.
Robinus V is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be