![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wanneer ik mij met mijn levensgezel aanbiedt bij de burgerlijke stand van mijn gemeente en de hoofddoekdragende moslimvrouw die daar zit, weigert omwille van religieuze overwegingen pertinent om mij te helpen bij de voorbereidingen van mijn huwelijk, dan gaat ze haar boekje te buiten en moet het gemeentebestuur daar tegen optreden. Voor hetzelfde geld zit daar echter een Vlaams Blokse madam zonder hoofddoek, die uit religieuze of morele overwegingen weigert mij verder te helpen. Wel, dan moet daar evengoed tegen opgetreden worden door datzelfde gemeentebestuur. Het dragen van uiterlijke kenmerken van een of andere religieuze of politieke overtuiging betekent niet per definitie dat de persoon in kwestie zich niet op neutrale en objectieve wijze van haar taken kan kwijten. Zoals ik al zei: tegen een gebrek aan neutraliteit en objectiviteit moet opgetreden worden op basis van feiten, niet op basis van uiterlijkheden.
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De overheid moet seculier zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Banneling
|
![]() Je wil rechtlijnigheid.
Hier krijg je rechtlijnigheid. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er is vrijheid van eredienst.
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is dus niet verboden. Drama P.S. Als ik hier 'hoofddoekjes' zie is het van bij van die uit de VS geïmporteerde 'fundamentalistische' christenen waar de vrouw een soort van bezit lijkt te zijn. Als men dáár nu eens iets aan zou proberen te veranderen. En dan bedoel ik niet die hoofddoekjes 'verbieden' zonder meer, want dat is slechts het oproepen van fata morgana's. Maar ondertussen is vrijheid dus 'evil' mijne dames en heren. Wat een oogklepperigheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sorry hoor. Ik vind het gewoon grappig hoe eenvoudig u hier zelfbedrog als dusdanig ontmaskerd, en ik ben niet te vergevingsgezind vandaag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik snap de commotie niet zo goed....
Bekijk het langs de positieve zijde en schaf je een vriendin aan met hoofddoek. Dan heb je je eigen glory-hole zonder dat je een gat in de muur van het toilet moet maken. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het is dan ook niet toegestaan om OP HET WERK constant te lopen mekkeren over zijn of haar persoonlijke religie/levensovertuiging. Of vind je het aanvaardbaar dat het diensthoofd bevolking zich uitdost een een SM lederen pakje als hij komt werken?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zoals er een verschil is tussen het vertellen over het zondagse uitstapje naar het zwembad en het dagelijks in badpak komen werken.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe ik zelfbedrog ontmasker? Ik ben niet mee, vrees ik...
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog iets anders, om aan te tonen hoe genuanceerd alles is:
er is al wat gepalaberd dat een werknemer het recht heeft - terecht - om zijn overtuiging te hebben/discreet te tonen .. Kan je je inbeelden dat een verkoopster van een modieuze kledingwinkel geen boerka mag dragen ? Kan je je inbeelden dat in de banksector ... Maar straffer, en hier wou ik toe komen: mag de werkgever eisen stellen ? Mag een kmo-leider eisen van zijn personeel dat ze op gezette tijden mee moeten het hoofd richten naar Mekka - hij betaalt ze zelfs verder door tijdens die pauzes -, en als ge niet akkoord zijt moet ge maar ander werk zoeken ?? Nu, neem een minder extreem voorbeeld: een zeer vroom man die zijn personeelsleden vraagt om een mooi klein kruistekentje (van de zaak niewaar ... deel van arbeidskledij) te dragen, desnoods half onder uw hemd weggestopt ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bijlange niet. Zo lang niemand jou verplicht een hoofddoekje te dragen, worden jou rechten op geen enkele manier geschonden door mensen die wel zo'n doekje dragen.
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(nogmaals, ik hoop dat binnen een aantal jaren het zover gaat komen dat dat religieuse symbool niet meer als problematisch beschouwd zal kunnen worden; maar dat is nu zeker nog niet het geval.)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Bij diezelfde werkgever maakt een hoofddoek voor vrouwen overigens ook deel uit van het uniform: ![]()
|
![]() |
![]() |