Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 25 januari 2011, 09:10   #181
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Goed, we zijn erin geslaagd om de betoging te herleiden tot drie krachtige beelden:
- 21 pct Vlamingen (met dank aan Le Soir);
- een leeuwenvlag met geweld verwijderd;
- en een racistische slogan die de wereld rondgaat.

Met deze perceptie is de betoging nu wel genoeg vernietigd in de Vlaamse publieke opinie. Ik ga me weer met iets nuttiger bezighouden.
2

Ik denk dat deze betoging al bij al een heel positief initiatief was
Oud 25 januari 2011, 09:12   #182
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Hebt u ze één voor één geteld?
U baseert zich op een staal van een 1000 ondervraagden. En dan nog omdat het in uw politieke kraam past. Want moest de Soir gezegd hebben dat er 20.000 Vlamingen aanwezig zouden geweest zijn, dan zou die krant als Vlaamsvijandige krant volgens u weer de waarheid verdraaien.
De treinen in Vlaanderen waren op zondag erg leeg, even leeg als op andere zondagen. Denk je nu echt dat ze met een dergelijke leugen zouden weggekomen zijn?

Citaat:
Ik zal u zeggen waarom nog altijd zit te zaniken over die betoging: het pikt en het blijft pikken bij u dat deze betoging uitgroeide tot een waar succes. Succes waar niemand zich aan verwacht had. Noch ik, noch u. En daar nijpt het schoentje. Nogmaals, leer er maar mee leven. Want deze betoging zal geboekstaafd blijven als één der grootste politieke betogingen in België. Helaas voor u.
Moet U nu geen vergelijkingen trekken met bepaalde fenomenen die zich vorige eeuw in de dertiger jaren afspeelden?
fonne is offline  
Oud 25 januari 2011, 09:15   #183
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Goed, we zijn erin geslaagd om de betoging te herleiden tot drie krachtige beelden:

Met deze perceptie is de betoging nu wel genoeg vernietigd in de Vlaamse publieke opinie. Ik ga me weer met iets nuttiger bezighouden.
Laat die pietluttigheden maar vallen. Wees een goede verliezer en leg u neer bij het feit dat de betoging een groot succes was. Dat is niet alleen het beste voor uw gezondheid, maar het is bovendien wijs ook nog.

Laatst gewijzigd door system : 25 januari 2011 om 09:15.
system is offline  
Oud 25 januari 2011, 09:18   #184
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik denk dat deze betoging al bij al een heel positief initiatief was
De organisatoren zeggen dat dit nog maar het begin is. Ik heb er mijn twijfels over, maar hoop dat ze het kunnen. Een betoging van honderdduizend Belgicisten (waarvan 21.000 Vlamingen) net voor de verkiezingen, zou schitterende propaganda zijn.
Oud 25 januari 2011, 09:19   #185
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laat die pietluttigheden maar vallen.
Nee hoor: jullie schenken ze ons, het is dus aan ons om ze zoveel mogelijk uit te vergroten en voor ons doel te gebruiken.*

* Het aikido-principe: de kracht van de tegenstander gebruiken om hem te vloeren.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 25 januari 2011 om 09:22.
E. Gidius is offline  
Oud 25 januari 2011, 09:21   #186
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat die pietluttigheden maar vallen. Wees een goede verliezer en leg u neer bij het feit dat de betoging een groot succes was. Dat is niet alleen het beste voor uw gezondheid, maar het is bovendien wijs ook nog.
de betoging was idd een groot succes voor de Brusselaars en de Walen. en daar stopt het, geeft het nu eens gewoon toe zeg, slechte verliezer.
Oud 25 januari 2011, 09:27   #187
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De organisatoren zeggen dat dit nog maar het begin is. Ik heb er mijn twijfels over, maar hoop dat ze het kunnen. Een betoging van honderdduizend Belgicisten (waarvan 21.000 Vlamingen) net voor de verkiezingen, zou schitterende propaganda zijn.
Met meerdere verscheurde en verbrande Vlaamse vlaggen.
Hollander is offline  
Oud 25 januari 2011, 09:27   #188
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:

Pas op, pas op, de Belgicisten hebben op elk van je argumenten een vlammende repliek klaar, zijnde ;

- Die peiling is gewoon niet wetenschappelijk gebeurd (Thomas Decreus kwam dit nog gisteren in Reyers laat verkondigen, maar werd hierbij gecounterd door Deborsu nota bene, die meende dat le soir en het onderzoeksbureau met betrekking tot deze peiling wel wat meer achting verdienden ("het gaat toch wel om een groot bureau").
- Dat van die leeuwenvlag was pure provocatie
- Die racistische slogan : de vrouw die deze vasthield zou betaald geworden zijn door de NVA om dit te doen Tja, die belgicisten durven dus echt ver gaan

Inmiddels hebben ze door dat die 5 studenten verkiezen er de brui aan te geven, en tracht men de meest belachelijke initiatieven op poten te zetten (sitting ins, klaxonneren als men voorbij het parlement passeert, taartacties tegen N-VA...), men moet immers het ijzer smeden als het heet is
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 25 januari 2011, 09:30   #189
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Die racistische slogan : de vrouw die deze vasthield zou betaald geworden zijn door de NVA om dit te doen
Wie heeft dat gezegd? Heb je een bron? Want dit is op zijn beurt weer prachtig bruikbaar als propaganda.
Oud 25 januari 2011, 09:31   #190
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Inmiddels hebben ze door dat die 5 studenten verkiezen er de brui aan te geven, en tracht men de meest belachelijke initiatieven op poten te zetten (sitting ins, klaxonneren als men voorbij het parlement passeert, taartacties tegen N-VA...), men moet immers het ijzer smeden als het heet is
En dat allemaal om de uitslag van democratische verkiezingen niet te moeten accepteren...
Oud 25 januari 2011, 09:43   #191
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie heeft dat gezegd? Heb je een bron? Want dit is op zijn beurt weer prachtig bruikbaar als propaganda.
Op de facebook-groep van shame online :

Klik

9de reactie :

" Où est la touche "Je n'aime pas !" ? Je déteste cet affront �* la culture flamande, qui mérite le respect !
C'est �* se demander si elle était payée par la NVA ?
... Typiquement le genre d'argument qui fait leur lit =(
"
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 25 januari 2011, 10:09   #192
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zou zelfs hopen te vermoeden dat van die 21% Vlamingen, er een zeker deel in het ootje is genomen en die naief dachten dat het ECHT een a-politieke betoging was ; ik vraag mij af hoeveel van die 21% Vlamingen die de slogan van die leuke mevrouw hebben gezien, nog fier durven te stellen dat ze "erbij" waren, en volgende keer weer zullen meedoen...
Oud 25 januari 2011, 10:13   #193
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zou zelfs hopen te vermoeden dat van die 21% Vlamingen, er een zeker deel in het ootje is genomen en die naief dachten dat het ECHT een a-politieke betoging was ; ik vraag mij af hoeveel van die 21% Vlamingen die de slogan van die leuke mevrouw hebben gezien, nog fier durven te stellen dat ze "erbij" waren, en volgende keer weer zullen meedoen...
Volgende keer, mijn waarde, zijn ze met 68.000.

Laatst gewijzigd door system : 25 januari 2011 om 10:14.
system is offline  
Oud 25 januari 2011, 10:14   #194
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jaja, maar het percentage Vlamingen ? Ik hoop dat ze met 200 000 komen, met 5% a 10% Vlamingen. Dan is het direct duidelijk. Dan willen de Franstaligen van de Vlamingen af. Plan-B.

Laatst gewijzigd door patrickve : 25 januari 2011 om 10:15.
patrickve is offline  
Oud 25 januari 2011, 10:15   #195
schaduwpremier
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Succes of niet, deze betoging zal België niet meer kunnen redden.
dat is toch wat je wenst?
schaduwpremier is offline  
Oud 25 januari 2011, 10:16   #196
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thefishdoesntthink Bekijk bericht
daar komt burgeroorlog van
tzou tijd worden
CyberpunX is offline  
Oud 25 januari 2011, 10:18   #197
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
PVDA, vakbonden, links journaille van de Morgen en Humo, linkse kultuurvernietigers, plus het grootkapitaal (vertegenwoordigd door Maurice Lippens), ze zullen er allemaal terug zijn. Alle 6000. Ik denk niet dat er ook maar één echte Vlaming in de opzet is ingetrapt, en ik denk niet dat er ook maar één van de deelnemers uit Noord-België aanstoot genomen heeft aan de racistische boodschap van die mevrouw.
fonne is offline  
Oud 25 januari 2011, 10:20   #198
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is perfect mogelijk dat ze 62.000 Franstaligen zover gaan krijgen, het volstaat de agitprop van Le Soir en radio Mille Collines nog wat aan te zwengelen.
fonne is offline  
Oud 25 januari 2011, 10:20   #199
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jaja, maar het percentage Vlamingen ? Ik hoop dat ze met 200 000 komen, met 5% a 10% Vlamingen. Dan is het direct duidelijk. Dan willen de Franstaligen van de Vlamingen af. Plan-B.
België wil van die Vlamingen af dat is heel juist, maar ze zijn zo mondig geworden verdorie.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 25 januari 2011 om 10:22.
Steben is offline  
Oud 25 januari 2011, 10:21   #200
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
PVDA, vakbonden, links journaille van de Morgen en Humo, linkse kultuurvernietigers, plus het grootkapitaal (vertegenwoordigd door Maurice Lippens), ze zullen er allemaal terug zijn. Alle 6000. Ik denk niet dat er ook maar één echte Vlaming in de opzet is ingetrapt, en ik denk niet dat er ook maar één van de deelnemers uit Noord-België aanstoot genomen heeft aan de racistische boodschap van die mevrouw.
'k zou hopen van niet. Je stiekem minderwaardig voelen, tot daar toe. Dat uiten door mee te gaan met de "superieuren", dat kan men dan wel begrijpen. Maar meestappen met mensen die het op een groot bord uitschreeuwen wat een boerke ge wel zijt, het massochisme gehalte moet toch wel behoorlijk hoog zijn...

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be