Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juni 2011, 23:13   #181
EchteVlaming
Burger

Standaard

Van Brussel kan ik niet spreken. Maar ik heb wel vele jaren in de sleepstraat in Gent gewoond en heb daar toch echt NOOIT problemen gehad. Daarvoor zat ik 4 jaar op kot in de Phoenixstraat, ook daar nooit een probleem gehad.
Eerlijkheidshalve heb ik in de overpoort 1 maal een probleem gehad. Ik was in nogal dronken toestand en had wat geluld tegen een gekleurde Vlaming, hij vond het ook tof dacht ik. Enkele uren later liep ik terug in de overpoort met een pak friet en kwam die kerel weer tegen (maar deze keer was hij in gezelschap van vrienden) dus zei ik vriendelijk goeiendag waarna hij mijn pak frieten op de grond sloeg. Tot vandaag begrijp ik nog steeds niet wat hier aan de hand was. Ik kan genoeg verhalen vertellen over onaangename ontmoetingen met blanke Vlamingen alhoewel ik nooit in contact gekomen ben met echt fysiek geweld (gelukkig maar).

Btw ik heb nog steeds gekleurde vrienden van die tijd. Had altijd zeer goeie relaties met de buren en vreemd genoeg (na al die posts hier te lezen) waren ze net tijdens de ramadam veel opener. Heb verschillende malen 's nachts aan hun tafel gezeten...

Laatst gewijzigd door EchteVlaming : 20 juni 2011 om 23:15.
EchteVlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2011, 23:50   #182
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EchteVlaming Bekijk bericht
Hoe wist je dat ik graag thee drink? Van koffie moet ik niet weten, kan zelfs niet tegen de geur. Je hebt gelijk I love arabische theehuizen maar heb er enkel nog maar in Spanje bezocht. Voor zover ik weet bestaat dat hier niet.

Btw mijn lievelingsstad is Granada, een oude arabische vesteging, die mannen wisten tenminste hoe ze prachtige steden moesten bouwen.
Dank zij de Byzantijnen. Niet dank zij islam. Ik zal je waarschijnlijk de lof niet horen zingen over de Byzantijnen. De lof over islam bezingen echter is vandaag 'a must' om het zogenaamde 'racisme/islamofobie te bestrijden.

Citaat:
In een moskee ben ik spijtig genoeg nog nooit binnen geweest maar zou het wel graag eens doen.
Moet je zeker doen. Een ware verrijking.

Laatst gewijzigd door smiley : 20 juni 2011 om 23:51.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2011, 23:56   #183
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EchteVlaming Bekijk bericht
Van Brussel kan ik niet spreken. Maar ik heb wel vele jaren in de sleepstraat in Gent gewoond en heb daar toch echt NOOIT problemen gehad. Daarvoor zat ik 4 jaar op kot in de Phoenixstraat, ook daar nooit een probleem gehad.
Eerlijkheidshalve heb ik in de overpoort 1 maal een probleem gehad. Ik was in nogal dronken toestand en had wat geluld tegen een gekleurde Vlaming, hij vond het ook tof dacht ik. Enkele uren later liep ik terug in de overpoort met een pak friet en kwam die kerel weer tegen (maar deze keer was hij in gezelschap van vrienden) dus zei ik vriendelijk goeiendag waarna hij mijn pak frieten op de grond sloeg. Tot vandaag begrijp ik nog steeds niet wat hier aan de hand was. Ik kan genoeg verhalen vertellen over onaangename ontmoetingen met blanke Vlamingen alhoewel ik nooit in contact gekomen ben met echt fysiek geweld (gelukkig maar).

Btw ik heb nog steeds gekleurde vrienden van die tijd. Had altijd zeer goeie relaties met de buren en vreemd genoeg (na al die posts hier te lezen) waren ze net tijdens de ramadam veel opener. Heb verschillende malen 's nachts aan hun tafel gezeten...
Gekleurde vrienden hebben is hot vandaag de dag. Op tv laat men ook regelmatig gekleurde mensen zien. Moesten de meeste volgelingen van islam niet gekleurd zijn zouden de ziogenaamde antiracisten ook niet zo heftig reageren tegen diegenen die tegen de ideologie islam zitten te schrijven. De zogenaamde antiracisten kijken altijd naar de kleur van een persoon.
Oud 21 juni 2011, 07:39   #184
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
In mijn wijk/straat geen enkel probleem...0% allochtonen
In mijn straat zijn er wel problemen, bij ons voor de deur is nog weleens een autoraampje ingetikt, fietsen worden gejat, en de overburen hebben de politie op bezoek gekregen. Die overburen waren overgens blank, net als tussen de 80 en 90% van de bewoners hier.
Oud 21 juni 2011, 19:44   #185
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik woon in en Brusslse gemeente met redelijk veel migranten (néé, niet Molenbeek). In de straat en wijk waar ik woon ca 50 % en bijna geen problemen. In Molenbeek, Schaarbeek en Anderlecht kom ik ook wel. Nooit problemen gehad, familie en vrienden ook niet, hele slimme.
Waarom zou ik jou moeten geloven ? Anderzijds, misschien sta je in je buurt bekend als nuttige dhimmi, en word je dus getolereerd. Renegaten worden altijd overal aanvaard, toch zolang men ze nodig heeft. Eens ze geen nut meer hebben , worden ze doorgaans terechtgesteld.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2011, 19:46   #186
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik zal hier mijn adres posten zeker?
Waar zou dat goed voor zijn ? Denk je echt dat iemand je zou willen bezoeken ? Of heb je een slecht geweten dat je het niet wil zeggen ?
Oud 21 juni 2011, 19:49   #187
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
In mijn straat zijn er wel problemen, bij ons voor de deur is nog weleens een autoraampje ingetikt, fietsen worden gejat, en de overburen hebben de politie op bezoek gekregen. Die overburen waren overgens blank, net als tussen de 80 en 90% van de bewoners hier.
Is er dan iemand die beweert dat ALLE blanken eerlijk zijn ? Anderzijds kunnen de vandalen/dieven tot de gekleurde 10 % behoren ...Hoe zit het ? Enige bewijzen voor het één of ander ?
Oud 21 juni 2011, 20:13   #188
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Is er dan iemand die beweert dat ALLE blanken eerlijk zijn ? Anderzijds kunnen de vandalen/dieven tot de gekleurde 10 % behoren ...Hoe zit het ? Enige bewijzen voor het één of ander ?
Alleen dus voor de overburen. De fietsendieven kmen waarschijnlijk van buiten de buurt, gezien ze met sloten en al verdwijnen. Dat zal dus wel met een busje gebeuren. Die autoraampjes weet ik niet. Wat ik meer wilde zeggen is dat een blanke wijk niet automatisch schoon en probleemloos is en alle problemen van de zwartjoekels komen. Bij ons in het dorp vroeger woonde er haast geeneen allochtoon, toch zijn volwassen vrouwen daar tot vandaag de dag bang om 's nachts door het fietstunneltje te gaan waar weleens jeugd hangt. Inbraken waren er ook zat. En pesten beperkt ich ook echt niet tot zwarte scholen hoor.

Als je wel ies zinnigs wil kunnen zeggen over allchtonen en criminaliteit, en het verband dat er ondanks alles wat ik net gezegd heb ook echt wel is (in sommige groepen zijn wel vijf keer zoveel jongeren crimineel als onder autochtonen, wat vergelijkbaar is met het verschil tussen bijvoorbeeld autochtone mannen en vrouwen), pak er dan statistieken bij ofzo.

Dit is wel een aardige om mee te beginnen bijvoorbeeld. Pagina 125 bevat vrij veel informatie.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 21 juni 2011 om 20:24.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be