Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 1 december 2011, 09:54   #181
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred Kroket Bekijk bericht
't is nogthans makkelijk om te besparen op het pensioen van al die overheidsfuncties.
Bereken het pensioen op de volledige loopbaan en niet op de laatste vijf jaar.
Iedereen gelijk voor de wet, prive en ambetantenaarij.
Gedaan met het gemanouveer om nog ergens een burgemeesterscherp mee te pakken, of een andere ministerpost of voorzitterschap.
Kom, dat is uiteindelijk niet de grootste abnormaliteit. Deze zit in de perekwatie, die ge nergens anders terugvind. Temeer daar afschaffen van de perekwatie geen enkel bloedbad tot gevolg heeft, en daarenboven direct invloed heeft op de begroting.
Maar beweren dat er best een eenheidsstatuut (arbeider-bediende-ambtenaar) komt, is dan wel een open deur intrappen. Dat de vakbonden nog niet op dat idee gekomen zijn.
Bob is offline  
Oud 1 december 2011, 10:30   #182
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
alee jong,dan hebt ge de kans gemist om alles daar beter te doen gaan!
Het enige wat daar mss nog een beetje menselijker is dat ge mss wat minder druk op de ketel hebt,voor de rest moeten ze daar ook werken.
Toch raar dat de commentaar veelal komt van diegenen die het waarschijnlijk vinden om steeds te schelden op de ambtenaren,maar er anderzijds zelf zouden willen werken(alee niks doen als ik u hoor).
De meeste mensen beseffen niet hoe hard er gewerkt wordt bij de openbare dienst en zeker vroeger...

Vooral de de RTT vroeger...
freelancer is offline  
Oud 1 december 2011, 11:14   #183
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
De meeste mensen beseffen niet hoe hard er gewerkt wordt bij de openbare dienst en zeker vroeger...

Vooral de de RTT vroeger...
Bij de Belgacom hebben ze volk teveel, ik merk dat op omdat men bij de helpdesk een snelle service geeft.
Oud 1 december 2011, 12:32   #184
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poxers Bekijk bericht
Nog zo ene die jaloers is op een ander, Ga een leraaropleiding volgen en begint eraan, het si zo rooskleurig, start ermee en hou op van zagen, uw gebleet zal nooit gehoord worden, leraars blijven zoals ze zijn.
Op een dag vind je de job van uw leven...
Doe het nu
het is allemaal zo roos..
start ermee
doe er moeite voor
Lol. En nu gaan dergelijke argumenten wel op, maar als er een gelijkaardig antwoord wordt gegeven aan al die ambtenaren die janken dat de privé meer krijgt, aan al diegenen die janken dat zelfstandigen het zoveel beter hebben omdat ze kunnen foefelen, of aan al diegenen die bleiten om dat kaders, directie of managers meer verdienen, dan is dat allemaal niet juist
Sfax is offline  
Oud 1 december 2011, 12:38   #185
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Nee, dat is niet (meer) zo.
Getuige het grote aantal contractuelen dat de afgelopen jaren ontslagen werd ? Komaan zeg, een beetje eerlijkheid zou niet misstaan.
In de overheid wordt er veel minder volk op straat gezet als in de privé. Een privé onderneming moet winst maken om te overleven, of toch op zijn minst break-even. Dat is bij de overheid per definitie niet zo.
stuyckp is offline  
Oud 1 december 2011, 12:42   #186
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Die zijn inherent aan het onderwijssysteem. Of vind jij misschien dat de schoolvakanties maar moeten afgeschaft worden?
1. Dat kan inherent zijn aan het schoolsysteem, maar ze hebben het toch maar dus het mag vermeld worden als groot voordeel.
2. Wie zegt dat er in de schoolvakanties door die leraren niet aan kinderopvang zou kunnen gedaan worden, of opleidingen voor werklozen ?

Het is hun gegund hoor, maar wees dan toch op zijn minst zo eerlijk om een voordeel ook daadwerkelijk als een voordeel aan te duiden.
Het enige grote nadeel aan leerkracht zijn zie ik de onzekerheid als je niet vastbenoemd bent, en voor de klas moeten staan als het een bende losgeslagen adolescenten zijn waar niets mee aan te vangen valt zal ook geen pretje zijn. Ik zie het voor een deel toch als een roeping.
stuyckp is offline  
Oud 1 december 2011, 12:44   #187
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat hardnekkige cliché kennen we allemaal. Ik ken ook gemeentewerkmannen die de kantjes eraf lopen, maar ik ken net zo goed werknemers uit de privé die dat doen. In hoeverre je daaruit conclusies kan trekken die voor de hele ambtenarij opgaan, is nog maar zeer de vraag...
Werknemers in de privé die er de kantjes aflopen worden op termijn betrapt en ontslagen. Dat is een kwestie van tijd tot de directie daarvan op de hoogte komt.
stuyckp is offline  
Oud 1 december 2011, 12:47   #188
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ons land puilt zowat uit van de bouwmisdrijven, gepleegd door mensen die denken dat ze het beter weten dan de mensen van de diensten stedenbouw.
In mijn ogen juist een bewijs dat die dienst niet goed werkt.
U weerlegt trouwens de kritiek niet dat ze hun eigen regels niet kennen.
Hetzelfde probleem heb je trouwens bij de belastingsdiensten.
Mijn vrouw is boekhoudster, het gebeurt, al is het geen regel, dat ze de wetteksten onder de neus van de controleur moeten schuiven.
stuyckp is offline  
Oud 1 december 2011, 13:54   #189
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Getuige het grote aantal contractuelen dat de afgelopen jaren ontslagen werd ? Komaan zeg, een beetje eerlijkheid zou niet misstaan.
In de overheid wordt er veel minder volk op straat gezet als in de privé. Een privé onderneming moet winst maken om te overleven, of toch op zijn minst break-even. Dat is bij de overheid per definitie niet zo.
Ik heb nergens over een "groot aantal" gesproken, beste. Gelieve u ervan te onthouden mij woorden in de mond te leggen. Dat is niet erg netjes. Ik heb u er eerder al op gewezen dat èlk onrechtmatig ontslag er eentje te veel is.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 1 december 2011, 13:55   #190
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Werknemers in de privé die er de kantjes aflopen worden op termijn betrapt en ontslagen.
Dat geldt ook voor werknemers in de publieke sector.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Raf is offline  
Oud 1 december 2011, 13:58   #191
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In mijn ogen juist een bewijs dat die dienst niet goed werkt.
Nee, een bewijs dat de politiek niet goed werkt. Het vaststellen, verbaliseren en bestraffen van bouwmisdrijven wordt in vele gevallen tegengewerkt door lokale politici. Bouwmisdrijven bestraffen levert immers geen stemmen op.

Citaat:
U weerlegt trouwens de kritiek niet dat ze hun eigen regels niet kennen.
Hoe kan ik dat weerleggen? Ik weet niet eens waar het over gaat...

Citaat:
Raf is offline  
Oud 1 december 2011, 14:10   #192
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Maaltijdcheques die als deel van loon niet meetellen om het pensioen te berekenen, het geplafonneerde pensioen tot 1.500 Euro/maand in de privé, ...
En nu wordt het brugpensioen kwasi afgeschaft.
De mensen uit de privé hebben het niet onder de markt.
Zeker als je weet dat, hoewel de ambtenaren slechts 20% vd gepensionneerden uitmaken, zij met 55% van alle pensioengelden gaan lopen.
Nu de druk steeds meer bij de werkenden en de bedrijven komt te liggen, hoelang gaat het nog duren om deze grove discriminatie ts zij die benoemd voor het leven zijn en zij die voor de welvaart zorgen maar daar niets voor in de plaats zien?
Hoe lang nog?
Bedoel je de proletariërs?
eno2 is offline  
Oud 1 december 2011, 14:30   #193
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Bij de Belgacom hebben ze volk teveel, ik merk dat op omdat men bij de helpdesk een snelle service geeft.
Nee dat zijn call centers die u gewoon bezighouden, als je geen klachtennummer hebt, gebeurt er gewoon niets.
brother paul is offline  
Oud 1 december 2011, 14:44   #194
zebrapad
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Dat hardnekkige cliché kennen we allemaal. Ik ken ook gemeentewerkmannen die de kantjes eraf lopen, maar ik ken net zo goed werknemers uit de privé die dat doen. In hoeverre je daaruit conclusies kan trekken die voor de hele ambtenarij opgaan, is nog maar zeer de vraag...
Dat is juist en waarschijnlijk nog erger in grote ondernemingen.
Maar wie betaald dat cliché? Een onderneming kan het doorrekenen in haar produkt of dienst en dan is het wel de consument/klant die beslist.
Bij de overheid werkt men met middelen van de gemeenschap en voor de gemeenschap, en de belastingbetaler heeft niet de keuze om op een ander te gaan voor die overheidsdienstverlening.
zebrapad is offline  
Oud 1 december 2011, 14:55   #195
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb nergens over een "groot aantal" gesproken, beste. Gelieve u ervan te onthouden mij woorden in de mond te leggen. Dat is niet erg netjes. Ik heb u er eerder al op gewezen dat èlk onrechtmatig ontslag er eentje te veel is.
U heeft inderdaad niet gezegd dat er een groot aantal mensen uit de publieke sector ontslagen werden, dat kan ook niet, omdat het niet gebeurt. Dat is mijn punt juist. In de privé gebeurt dit wel. Ondernemingen in moeilijkheden gaan mensen ontslaan, zelfs als ze bekwaam zijn, puur om economische redenen. Maw wat ik zeg is dat zelfs een contractueel bij de overheid veel en veel veiliger zit dan in de privé. (Wat betreft kans op ontslag). Ik zou zelfs durven beweren dat een lager loon het gevolg zou kunnen zijn van een kleiner risico. Als ik een job heb waar ik het risico loop om volgend jaar ontslagen te worden, dan wil ik een risico dekking. In die redenering is een hoger pensioen voor ambtenaren ook niet rechtvaardig.

Ik heb u geen woorden in de mond gelegd. U bent een beetje defensief, maar het is niet mijn bedoeling om u persoonlijk aan te vallen. Enkel een open en eerlijke discussie. Wij verschillen van mening, en we zullen elkaar niet overtuigen, maar dat hoeft ook niet. Ik zit net op dit forum om ook andere meningen te lezen. En dat zal wel een lichte invloed hebben op mijn mening, maar ik zal wellicht wel altijd centrum rechts blijven.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 1 december 2011 om 14:56.
stuyckp is offline  
Oud 1 december 2011, 15:18   #196
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U heeft inderdaad niet gezegd dat er een groot aantal mensen uit de publieke sector ontslagen werden, dat kan ook niet, omdat het niet gebeurt. Dat is mijn punt juist. In de privé gebeurt dit wel. Ondernemingen in moeilijkheden gaan mensen ontslaan, zelfs als ze bekwaam zijn, puur om economische redenen. Maw wat ik zeg is dat zelfs een contractueel bij de overheid veel en veel veiliger zit dan in de privé. (Wat betreft kans op ontslag). Ik zou zelfs durven beweren dat een lager loon het gevolg zou kunnen zijn van een kleiner risico. Als ik een job heb waar ik het risico loop om volgend jaar ontslagen te worden, dan wil ik een risico dekking. In die redenering is een hoger pensioen voor ambtenaren ook niet rechtvaardig.

Ik heb u geen woorden in de mond gelegd. U bent een beetje defensief, maar het is niet mijn bedoeling om u persoonlijk aan te vallen. Enkel een open en eerlijke discussie. Wij verschillen van mening, en we zullen elkaar niet overtuigen, maar dat hoeft ook niet. Ik zit net op dit forum om ook andere meningen te lezen. En dat zal wel een lichte invloed hebben op mijn mening, maar ik zal wellicht wel altijd centrum rechts blijven.

Economisch houdt dat honder procent steek
Staat = 10 keer lager risico ergo lagere vergoeding normaal, men kan daar zelfs een getal op kleven. Bovendien hebben ze van die fantastische uitrangeersystemen waar ze levenslang hun rechten op loon blijven behouden dus ook daar is dat een fantastisch systeem zonder risico's zoals in de privé. BOvendien hebben ze zelfs geen risico met belastinge, want in feite moeten zij nooit discuteren over hun forfaitaire en andere kosten zoals de privésector

Staat = onthaast en ontstrest werken dus lagere vergoeding is normaal

Staat = hoger pensioenplan, dus een overdracht van 20% van hun huidig loon om die derde pijler te blijven betalen is normaal

Nochthans is er een duidelijke statistische analyse waar bewezen wordt dat zij in feite evenveel verdienen als de privé

Ergo, moet je besluiten dat bij ambtenaren best ofwel het pensioenplan gelijkgeschakeld wordt, ofwel dat hun huidig loon 20% verminderd wordt om het zilverfonds te spijzen voor hun royaal pensioenplan
brother paul is offline  
Oud 1 december 2011, 15:27   #197
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Kom, dat is uiteindelijk niet de grootste abnormaliteit. Deze zit in de perekwatie, die ge nergens anders terugvind. Temeer daar afschaffen van de perekwatie geen enkel bloedbad tot gevolg heeft, en daarenboven direct invloed heeft op de begroting.
Maar beweren dat er best een eenheidsstatuut (arbeider-bediende-ambtenaar) komt, is dan wel een open deur intrappen. Dat de vakbonden nog niet op dat idee gekomen zijn.
in feite zou je met het ambtenarenpensioen te nivelleren met de burgerpensioenen een doelstelling kunnen realiseren dat de pensioen zo niet meer bij de laagste van europa zijn. Dan heb je zo niet meer de schande van europa dat onze pensioenen de laagste van europa zijn. Want dan krijg je mathematisch volgende

2M privé x 1000
1M ambtenaren x 2000

4000 / 3 = 1333

Dus mathematisch zou de privé dan 33% meer pensioen krijgen als ze een eenheidsstelsel maken. Pasop ik zou dat zeer billijk en rechtvaardig vinden, en intellectueel is dat best te verdedigen.
brother paul is offline  
Oud 1 december 2011, 16:53   #198
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poxers Bekijk bericht
Wie houd er je tegen om het werk daar te doen? je zegt zelf alleen maar voordelen, waar wacht je op? op een dag vind je de job van je leven.
Ga ervoor.
Begint eraan.
Nu.
Er zijn er ook die er gaan lopen... zelfs na een wondermooie en goedbetaalde job... naar de privé...

Uit eerlijke schaamte?

Wie zal het zeggen? Ik alleszins niet...
freelancer is offline  
Oud 2 december 2011, 21:45   #199
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Zo hebben de vlamingen ook commentaar op de walen en de ocmwallochtonen. Maw wat is daar raar aan ?
tja, de crisis komt ook door de ambtenaren zeker,mss had er een beetje meer overheidscontrole moeten zijn en hadden we die misere allemaal niet gehad, mss moesten ze die mensen dan allemaal decoreren ipv ze steeds te minimaliseren.
Richt uw woede op de juiste personen!
Oud 2 december 2011, 21:49   #200
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zebrapad Bekijk bericht
Dat is juist en waarschijnlijk nog erger in grote ondernemingen.
Maar wie betaald dat cliché? Een onderneming kan het doorrekenen in haar produkt of dienst en dan is het wel de consument/klant die beslist.
Bij de overheid werkt men met middelen van de gemeenschap en voor de gemeenschap, en de belastingbetaler heeft niet de keuze om op een ander te gaan voor die overheidsdienstverlening.
Als ze elk papiertje bij de overheid zouden aanrekenen zou je dan content zijn?
Ze zouden dan waarschijnlijk wel winst maken,maar ge zou het voelen in uwe zak!

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be