![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar beweren dat er best een eenheidsstatuut (arbeider-bediende-ambtenaar) komt, is dan wel een open deur intrappen. Dat de vakbonden nog niet op dat idee gekomen zijn. |
|
![]() |
![]() |
#182 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vooral de de RTT vroeger... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#183 |
Europees Commissaris
|
![]() Bij de Belgacom hebben ze volk teveel, ik merk dat op omdat men bij de helpdesk een snelle service geeft.
#184 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#185 |
Banneling
|
![]() Getuige het grote aantal contractuelen dat de afgelopen jaren ontslagen werd ? Komaan zeg, een beetje eerlijkheid zou niet misstaan.
In de overheid wordt er veel minder volk op straat gezet als in de privé. Een privé onderneming moet winst maken om te overleven, of toch op zijn minst break-even. Dat is bij de overheid per definitie niet zo. |
![]() |
![]() |
#186 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2. Wie zegt dat er in de schoolvakanties door die leraren niet aan kinderopvang zou kunnen gedaan worden, of opleidingen voor werklozen ? Het is hun gegund hoor, maar wees dan toch op zijn minst zo eerlijk om een voordeel ook daadwerkelijk als een voordeel aan te duiden. Het enige grote nadeel aan leerkracht zijn zie ik de onzekerheid als je niet vastbenoemd bent, en voor de klas moeten staan als het een bende losgeslagen adolescenten zijn waar niets mee aan te vangen valt zal ook geen pretje zijn. Ik zie het voor een deel toch als een roeping. |
|
![]() |
![]() |
#187 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#188 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U weerlegt trouwens de kritiek niet dat ze hun eigen regels niet kennen. Hetzelfde probleem heb je trouwens bij de belastingsdiensten. Mijn vrouw is boekhoudster, het gebeurt, al is het geen regel, dat ze de wetteksten onder de neus van de controleur moeten schuiven. |
|
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
#190 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat geldt ook voor werknemers in de publieke sector.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe kan ik dat weerleggen? Ik weet niet eens waar het over gaat...
|
![]() |
![]() |
#192 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#193 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee dat zijn call centers die u gewoon bezighouden, als je geen klachtennummer hebt, gebeurt er gewoon niets.
|
![]() |
![]() |
#194 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Maar wie betaald dat cliché? Een onderneming kan het doorrekenen in haar produkt of dienst en dan is het wel de consument/klant die beslist. Bij de overheid werkt men met middelen van de gemeenschap en voor de gemeenschap, en de belastingbetaler heeft niet de keuze om op een ander te gaan voor die overheidsdienstverlening. |
|
![]() |
![]() |
#195 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb u geen woorden in de mond gelegd. U bent een beetje defensief, maar het is niet mijn bedoeling om u persoonlijk aan te vallen. Enkel een open en eerlijke discussie. Wij verschillen van mening, en we zullen elkaar niet overtuigen, maar dat hoeft ook niet. Ik zit net op dit forum om ook andere meningen te lezen. En dat zal wel een lichte invloed hebben op mijn mening, maar ik zal wellicht wel altijd centrum rechts blijven. Laatst gewijzigd door stuyckp : 1 december 2011 om 14:56. |
|
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Economisch houdt dat honder procent steek Staat = 10 keer lager risico ergo lagere vergoeding normaal, men kan daar zelfs een getal op kleven. Bovendien hebben ze van die fantastische uitrangeersystemen waar ze levenslang hun rechten op loon blijven behouden dus ook daar is dat een fantastisch systeem zonder risico's zoals in de privé. BOvendien hebben ze zelfs geen risico met belastinge, want in feite moeten zij nooit discuteren over hun forfaitaire en andere kosten zoals de privésector Staat = onthaast en ontstrest werken dus lagere vergoeding is normaal Staat = hoger pensioenplan, dus een overdracht van 20% van hun huidig loon om die derde pijler te blijven betalen is normaal Nochthans is er een duidelijke statistische analyse waar bewezen wordt dat zij in feite evenveel verdienen als de privé Ergo, moet je besluiten dat bij ambtenaren best ofwel het pensioenplan gelijkgeschakeld wordt, ofwel dat hun huidig loon 20% verminderd wordt om het zilverfonds te spijzen voor hun royaal pensioenplan |
|
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2M privé x 1000 1M ambtenaren x 2000 4000 / 3 = 1333 Dus mathematisch zou de privé dan 33% meer pensioen krijgen als ze een eenheidsstelsel maken. Pasop ik zou dat zeer billijk en rechtvaardig vinden, en intellectueel is dat best te verdedigen. |
|
![]() |
![]() |
#198 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Uit eerlijke schaamte? ![]() Wie zal het zeggen? Ik alleszins niet... ![]() |
|
![]() |
![]() |
#199 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Richt uw woede op de juiste personen!
![]() |
#200 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ze zouden dan waarschijnlijk wel winst maken,maar ge zou het voelen in uwe zak!