![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nu? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#183 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Een beschaafd land wijst de doodstraf principieel af http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/...pieel-af.dhtml
![]() |
![]() |
#184 |
Gouverneur
|
![]() Ik denk niet dat jij een dochter hebt, ik heb een dochter en moest dat die van mij zijn was ik nu ver voorbij het verdriet. Ik zou buiten mezelf zijn en die klootzak kapot maken... maakt niet uit wie waar en wanneer 'eraan gaan zal hij'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En mijn vader zou die kerel niet afmaken, als dit met zijn dochter zou gebeuren. Wel zou hij heel veel verdriet hebben, dat wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Gouverneur
|
![]() Vraag het hem eens in plaats van de verdraagzame pacifist uit te hangen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Gouverneur
|
![]() Nope... ik wil zeggen dat zulke gevoelens boven komen en niet 'gewoon verdrietig zijn'.... wat denk je dat ze met pedo's en verkrachters in het gevang doen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat wordt mogelijk, omdat er mannen zijn die vrouwen als object zien, hen de schuld geven, in kleding, houding, manier van kijken, kortom van het slachtoffer iemand maken die hun daden uitlokt. Dat is zo fout als het maar zijn kan en een stap terug in de tijd die ik als vrouw niet wil zien gebeuren. Denk je nu echt, dat wanneer een volwassen man met handlangers die minderjarig zijn, een meisje bewust een verdovend middel toedienen, met de bedoeling haar mee te nemen en te verkrachten, jij dit voorkomt enkel en alleen door je aanwezigheid? Onze maatschappij is inderdaad te laks, tegenover daders, en niet tegenover ouders die een meisje naar godbetert, een shoutsfuif laten gaan! Onze maatschappij haalt gewoon veel te veel regelrechte Neanderthalers binnen, met opvattingen over meisjes en rouwen die een regelrechte oorlogsverklaring zijn, dan moeten meisjes en rouwen hun vrijheid niet ingeperkt worden, maar die kerels met foute mentaliteit glashard worden aangepakt! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
De Amerikanen hebben alleen maar een Vlaming aan het hoofd gesteld van een gesimuleerde bemande Marsmissie in Utah. http://www.belgiuminspace.be/nieuws/...missie-in-utah Bovendien kan België als klein land best buigen over heel wat verwezenlijkingen. Zo was België de 3de grootste economische wereldmacht op het einde van de 19de eeuw. Zo reed de eerste trein op het Europese vasteland in België. Zo speelden Belgen een cruciale rol in de ontwikkeling van de auto, de cartografie, de anatomie, de oerknaltheorie, de mitrailleur, het internet, een waslijst aan medicijnen... Geen reden dus om je tegenover Belgen hooghartig op te stellen als protagonist van een volkje wiens belangrijkste uitvindingen de scheve pet en de afgezakte broek zijn. Maak je je alleen maar een beetje belachelijk mee. Citaat:
De USA zijn gesticht met een voor die tijd ontzettend humanistische grondwet waarin er veel rechten en vrijheden voor burgers in stonden. Veel humanistischer dan de meeste islamitische landen vandaag. De zgn. Bill of rights verbiedt trouwens 'cruel and unusual punishment' en noemt het recht op een eerlijk proces met jury. De USA is een product van het Europese humanisme en verlichtingsdenken. Je kunt dat moeilijk los van elkaar zien. Citaat:
Nu nog zelf iets leren uitvinden, jongens. Laatst gewijzigd door Vrolijk op Vrijdag : 20 februari 2013 om 17:16. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zou je weten dat de "redenen" achter een verkrachting, mentale ziekte uitgezonderd, dezelfden zijn, ongeacht cultuur, godsdienst of wat dan ook... Ik spreek dan nog niet over uw beweringen die door niks worden gestaafd. ![]()
![]() |
![]() |
#197 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben het met je eens dat een ouder steeds beschikbaar moet zijn 's nachts wanneer de kinderen uitgaan. Voor noodgevallen. En ik denk dat dat doorgaans ook zo is. Ik ben ook meer dan een nacht wakker geworden met een blik op de klok (3uur of later) en niet meer kunnen slapen en maar wachten. Mijn persoonlijke zekerheid was dat mijn kinderen opggroeid zijn op één en dezelfde plaats. Als ze dus uitgaan, komen ze mensen tegen van de chiro, van de scouts, van de school, van de dansles, van de voetbal .... Dat is die hechte gemeenschap die jij vernoemde. Die sociale cohesie is indd goud waard. Maar soms loopt het mis. Zoals het in klaarlichte dag op een zebrapad mis kan lopen. Dat er in de jaren vijftig en zestig en zeventig groepsverkrachtingen plaatsvonden, ontken ik niet (in de geparkeerde auto, na of tijdens een fuif ...) We zijn nu wel in 2013 en de frequentie van die feiten lijkt alleen maar toe te nemen. Als ik terugkijk op mijn jeugdig uitgaansleven (vanaf 13,5) dan heb ik enorme risico's gelopen en veel geluk gehad. Het lijkt zo maar ik ben daar niet van overtuigd. Ik heb nooit die sociale cohesie gekend die mijn twee kinderen kennen. En toch was die periode veiliger dan nu. De maatschappij gaat niet alleen te laks om met mogelijke gevaren, ze roept die mogelijke gevaren zelf in het leven en cultiveert ze zelfs. Ik ben hier een stukje kritischer in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bizar is dat zeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Ik zie trouwens geen andere godsdienst die dezelfde principes hanteert, NU, niet in de voorbije eeuwen uiteraard..." ??? Was jij dat die het had over "begrijpend lezen"? Of bedoel je dat de moslims van nu nog leven en redeneren zoals wij in de tijd van Alva enz? Dan kan ik je geen ongelijk geven. |
|
![]() |
![]() |