![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Bembem beweert dat neger geen goed woord is voor een neger omdat sale negre een scheldwoord is en ik betwist dat en vraag dus sommige mensen gebruiken sale flamand als scheldwoord is Vlaming nu ook een scheldwoord snap je?
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is het woord 'neger' een scheldwoord ?
Ik persoonlijk vind van niet, maar ik ga toch akkoord met het gezegde: Citaat:
Ik kan er zelf soms niet goed tegen, maar het is nu zo eenmaal. Vroeger zegden ze tegen sommige mensen die een ongeval of ziekte overkomen waren, gebrekkigen. Dat werd dat woord besmet, en zei men gehandicapte. Dan werd het minder-valide. Dan werd het anders-valide. Dan werd het een mens met een lichamelijke beperking, en ik vergeet er nog bla bla ... Feit is dat die getroffen mensen er niet minder fysieke pijn van hadden, van al die nieuwe woorden. Besluit voor de Schoof: ik verzet me voorlopig tegen het aanvaarden van het predicaat scheldwoord, voor het woord neger. Voorlopig zit ik nog in het goede gezelschap van de komiek M. Van Peel, met zijne 'neiger' op zijn Antwaarps. Toch zal ik het woord niet gebruiken in een situatie waar ik ook maar het minste vermoed dat het kwetsend zal overkomen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Moest Karel Martel een "bosneger" zijn, had U gelijk. Maar U weet dat niet. Dit impliceert dat U hem wil beledigen door hem doelbewust iets te noemen wat hij niet is. Dus U gebruikt de term "bosneger" als belediging. Beetje racistisch, niet ? ![]()
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) Laatst gewijzigd door schietboog : 12 juni 2014 om 15:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 juni 2014 om 15:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'Neger' komt gewoon van 'niger' en dat betekent 'zwart'. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 juni 2014 om 15:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het blijft nog steeds de vraag of het twee turkse koppels waren die niet door een neger wilden gehuwd worden, of dat het een anti-vlaams nationalistisch koppel was die niet door een "zwarte" wilden gehuwd worden, gezien het zwarte verleden van zijn adoptie-ouders.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U heeft duidelijk de lessen over WOII niet goed gevolgd.
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een gezaag over een negerin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de kans is klein dat men als Vlaming "Vlaming" op zijn muur zal geschreven zien, "N-VA'er" of "VB'er" daarentegen .. ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() U doet maar.
![]() |
#200 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De manier waarop U het gebruikt wel.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) |
|
![]() |
![]() |