![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#181 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#182 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
[quote]Een recht. En alsdusdanig voorwaardelijk. De relevante vraag is dan of de overheid in tijden van ernstige systeemcrisis mag nadenken en de voorwaarden aan sterk wisselende omstandigheden mag aanpassen. Of net niet natuurlijk. Daar zit voor mij de breuklijn. Dat interesseert me.
Citaat:
Citaat:
Mag de staat dan ook een woordje meespreken ? Het volstaat dat de democratie als antwoord 'nee' geeft in het parlement, of in tegendeel een 'ja' en we weten het. Maar dat 'recht' dat sommigen als heilig en onaantastbaar schijnen te zien, is dat niet. Citaat:
Citaat:
Wat ze er verder concreet mee doen is het laatste van mijn zorgen. Je moet er geen dingen gaan bij fantaseren. Citaat:
Citaat:
|
||||||
|
|
|
|
|
#183 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Daarom zei ik dat ik niet zeker was of dat hij het probleem werkelijk niet begreep of dat hij maar wat aan het trollen was.
|
|
|
|
|
#184 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#185 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#186 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#187 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#188 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#189 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Echter, aan de mensen over laten om het zelf te beleggen tegen dat ze op pensioen gaan? Niet iedereen heeft verstand van beleggen en er lopen een massa geldwolven rond, de banken op kop. Het zou kunnen dat er dan nog veel meer steuntrekkers, zie armoede zijn op latere leeftijd. Wat niet weg laat dat een overheid die naam waardig niet moet gaan sollen of gaten vullen met gedeponeerde pensioenvoorzieningen, dit is zelfs misdadig. Trouwens waar zit de keizer van Oostende met zijn zilverfonds .....? Dergelijke bedriegerij zou niet ongestraft mogen blijve.
|
|
|
|
#190 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#191 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Volgende stap is toeslaan waar ze de minste stemmen verliezen en waar ze het gemakkelijkst kunnen toeslaan zonder al te veel heisa. Dat zal dan bij diegenen zijn die gezorgd hebben voor wat extra pensioen en "dachten dat ze gerust waren later". Maffia is het, niet meer niet minder, enige verschil is dat zij de wet en de macht aan hun kant hebben.
|
|
|
|
#192 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Niet alleen op ouderen controleren maar ook of ze nog in staat zijn plezier aan hun geld te beleven ....?
|
|
|
#193 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Vandaag zou ik in België als zelfstandige zelfs niet meer willen beginnen. Ergens een plat jobke zonder moe worden aan de staat en een beetje bij klussen in het zwart zoals de meesten doen. Dikke netto pré, dik pensioen en niemand die je controleert.
|
|
|
|
#194 |
|
Europees Commissaris
|
Ik...niet.
als we nog een pensioen krijgen, ben je een arme sukkelaar. Ik plan om naar het buitenland te trekken. Huis verhuren en daar leven van het weinige pensioen dat je nog hebt en je huur en van wat je eventueel nog gespaard hebt. En met buitenland, bedoel ik zeker niet Europa. |
|
|
|
|
|
#195 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Maar wat vroeger kon is vandaag wel even anders, ja het lukt nog gedeeltelijk maar alles is in kaart gebracht en de laatste € winst moet er aan geloven van de belastingen. Zelf heb ik gelukkig ook nog leuke inkomsten van vastgoed maar de netto winst met zeg 20 jaar terug is enorm veel minder en ik moet zelfs via BTW aangiftes ook nog hun boekhouding doen en de centjes netjes "brengen" aan die gangsters.
|
|
|
|
#196 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
,
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 28 augustus 2014 om 11:08. |
|
|
|
|
|
#197 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Ik ben het met je eens dat in vgl met de waarde van het vastgoed de inkomsten heel wat lager liggen dan pakweg 20 jaar geleden. Op nieuwbouw investeringen heb je in het Brusselse een kleine 4% huurinkomsten. In principe moet je daar de meerwaarde van het vastgoed nog bij optellen. Voor vastgoed gekocht op de tweede markt heb je een kleine 8% huurinkomsten maar die wordt dan weer afgetopt door de hogere onderhoudskosten. Anderzijds is in vergelijking met de huidige opbrengsten van obligaties een rente van 4% wel super hoog. |
|
|
|
|
|
|
#198 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maw ge bent "verdoemd" om te blijven investeren. |
|
|
|
|
|
|
#199 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Het is tenslotte HUN fout dat ze met een laag loon de maand moeten volmaken nietwaar.... Als je netto minder dan 1500€ overhoud heb je al bijna geen ruimte om iets te sparen - laat staan centen wegzetten die je mogelijk binnen 45 jaar iets opleveren. Om 1500 netto over te houden dien je reeds 2250€ bruto te verdienen. Om 2250€ bruto uit te betalen dient je werkgever 3300€ uit zijn zakken te toveren. En dan komen de belastingen nog op de proppen... federaal/gewesten/provincies/gemeentes Met wat je overhoudt mag je iets aankopen waarbij je opnieuw mag bijpassen voor de btw/milieutaks/recyclage... Als datgene wat versleten is moet weggebracht worden staat het containerpark klaar met zijn torenhoge tarieven... ze durven zelfs nog geld te vragen voor materiaal waar het recycleren bij aankoop reeds is afgerekend. En als klap op de vuurpijl..... ze hebben NOG niet genoeg.... |
|
|
|
|
|
|
#200 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
[quote=Pandareus;7303796]
Citaat: