Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 augustus 2014, 00:00   #181
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Beetje drastisch uitgedrukt, maar de pocomentaliteit is in Nederland nog altijd een stuk meer pominent aanwezig dan in ons landje. Werd daar oiit eens als grote racist beschouwd omdat ik een opmerking durfde te geven op een moslima die in haar functie van kassière een nikab droeg die haar volledige gezicht bedekte. Ben ook eens opgestapt uit een Afrikaans restaurant in de Schilderswijk in Den Haag, omdat de uitbater weigerde één woord Nederlands tegen me te spreken (bij een Chinees, Thai of voor mijn part Argentijn die hier restaurant houdt zou ik overigens hetzelfde doen !). Ik moest letterlijk hard weglopen, want ik kreeg al de Afrikaanse klanten over me heen en werd luid als 'racist' nageroepen. Ik vraag me soms af waarop we het zo ver hebben laten komen !
tell me it's not true !!!
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2014, 00:01   #182
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'Zwarten' moeten ophouden met zich steeds in een historische slachtofferrol te blijven duwen! Ook bijvoorbeeld moslimjongeren hier moeten daar dringend mee ophouden. Terug over de zwarten: de slavenhandel is hier in Europa ca. 200 jaar afgeschaft, in de USA ondertussen ook al een goede 150 jaar. Toch hoor ik zogenaamd 'kritische' zwarten nog steeds een retoriek verkondigen die refereert naar dat slavenbestaan en de dito behandeling van hen als inferieur ras door de witten, om hun 'mislukkingen' goed te praten. De Amerikaanse zwarte komiek Bill Cosby, om maar een voorbeeld te noemen, ergert zich hier al geruime tijd aan. Hij roept de zwarte jongeren op om vooral zichzelf te ontplooiien, zelf verantwoordelijkheid op te nemen en zichzelf niet steeds in een slachtofferrol te duwen. Volgens mij heeft hij groot gelijk. Hierbij een interessante link:

http://nation.foxnews.com/2014/08/20...s-racial-fears

Laat je niet afschrikken door 'fox news', het oorspronkelijke artikel met open brief van Cosby verscheen in de Washington Post, maar is volgens mij niet gewoon vrij en gratis (zonder subsription) te raadplegen.

In plaats van te zeuren over zoiets onschuldigs en onbenulligs als het Sinterklaasfeest zouden die zwarte 'Piethaters' beter zelf de handen uit de mouwen steken en zorgen dat ze een fatsoenlijk diploma halen en uit de criminaliteit blijven.
lmao@foxnews
Oud 28 augustus 2014, 00:30   #183
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
pepernoten kennen we hier wel ....
Neen, we kennen hier geen pepernoten. Zulke woorden gebruiken we hier niet.
Oud 28 augustus 2014, 00:37   #184
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
De moordaanslag was in 2013, poepeke.
nee
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2014, 00:40   #185
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En jij gaat dat de kindertjes nu dus ontzeggen ?
https://www.youtube.com/watch?v=nbRJ4IGQ-H0

https://www.youtube.com/watch?v=Jf42_C4W16k
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2014, 03:20   #186
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Die regenboogpiet vind ik een goede (tussen-)oplossing.
regenboog = homo (dacht ik)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Maar ook sommige kinderversjes moeten aangepast of geschrapt worden op school.
Welke geschrapt , welke aangepast ??

http://forum.politics.be/showpost.ph...2&postcount=20

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2014, 03:59   #187
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Neen, we kennen hier geen pepernoten. Zulke woorden gebruiken we hier niet.
maar we weten wel wat een pepernoot is dus ...
Oud 28 augustus 2014, 11:24   #188
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Hema? Een van mijn favoriete winkels! Maar nu dus niet meer....
Wat was de meerwaarde van de Hema ?

bezoek eens een Albert Hein.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2014, 11:36   #189
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou in de verste verte niet weten wat een pepernoot is. En na het nodige zoeken op internet zie ik dat ik dat nog nooit van mijn leven heb gezien, laat staan gegeten....
Laat eens weten in welke streek in den Belziek dat wordt gegeten/verkocht ?
Oud 28 augustus 2014, 12:25   #190
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Stoppen met zeveren nu, ik weet niet wat een pepernoot is.
Oud 28 augustus 2014, 12:26   #191
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Ik zou in de verste verte niet weten wat een pepernoot is. En na het nodige zoeken op internet zie ik dat ik dat nog nooit van mijn leven heb gezien, laat staan gegeten....
Laat eens weten in welke streek in den Belziek dat wordt gegeten/verkocht ?
2
Oud 28 augustus 2014, 12:32   #192
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'Zwarten' moeten ophouden met zich steeds in een historische slachtofferrol te blijven duwen! Ook bijvoorbeeld moslimjongeren hier moeten daar dringend mee ophouden. Terug over de zwarten: de slavenhandel is hier in Europa ca. 200 jaar afgeschaft, in de USA ondertussen ook al een goede 150 jaar. Toch hoor ik zogenaamd 'kritische' zwarten nog steeds een retoriek verkondigen die refereert naar dat slavenbestaan en de dito behandeling van hen als inferieur ras door de witten, om hun 'mislukkingen' goed te praten. De Amerikaanse zwarte komiek Bill Cosby, om maar een voorbeeld te noemen, ergert zich hier al geruime tijd aan. Hij roept de zwarte jongeren op om vooral zichzelf te ontplooiien, zelf verantwoordelijkheid op te nemen en zichzelf niet steeds in een slachtofferrol te duwen. Volgens mij heeft hij groot gelijk. Hierbij een interessante link:

http://nation.foxnews.com/2014/08/20...s-racial-fears

Laat je niet afschrikken door 'fox news', het oorspronkelijke artikel met open brief van Cosby verscheen in de Washington Post, maar is volgens mij niet gewoon vrij en gratis (zonder subsription) te raadplegen.

In plaats van te zeuren over zoiets onschuldigs en onbenulligs als het Sinterklaasfeest zouden die zwarte 'Piethaters' beter zelf de handen uit de mouwen steken en zorgen dat ze een fatsoenlijk diploma halen en uit de criminaliteit blijven.
Dat is allemaal naast de kwestie. De figuur van Zwarte Piet zoals die altijd werd voorgesteld is zonder twijfel een uiting van onderhuids blank racisme. Wie dit niet wilt zien, is van slecht wil.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2014, 13:56   #193
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Altijd moet de blanke man voorzichtig zijn om de zwartjes niet op hun gevoelige tenen te trappen.
Altijd moet de blanke man rekening houden met de tedere gevoelens van godsdienstige en andere bruintjes.
We moesten eens een woord verkeerd zeggen! Dan zouden we toch zeker racisten zijn!
En wat is het gevolg van die laffe houding? Ongestraft worden decennia lang kinderen verkracht en op andere manieren misbruikt in Engeland want niemand dierf de klachten serieus te nemen omdat de verdachten een bruine huidskleur hebben. En een beledigde Pakistaan is toch zeker veel erger dan een verkracht kind!
Zaniken tot bij de VN toe over Zwarte Piet maar over de echte problemen durven ze zelfs niet spreken.
Ik walg van deze mentaliteit!
Oud 28 augustus 2014, 14:05   #194
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat is allemaal naast de kwestie. De figuur van Zwarte Piet zoals die altijd werd voorgesteld is zonder twijfel een uiting van onderhuids blank racisme. Wie dit niet wilt zien, is van slecht wil.
We schelden de Mechelaars uit voor maneblussers, de Brusselaars voor kiekefretters, die van Olen voor lompe boerkes enzovoort, enzovoort.
Noem mij dan maar van slechte wil! Ik durf een beetje gevoel voor humor opbrengen en een oud kinderfeest zonder bijbedoelingen vieren.
U hangt de verzuurde knar uit en zaagt over pietluttigheden en hebt over alles onfrisse bijgedachten ...
Oud 28 augustus 2014, 14:08   #195
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Altijd moet de blanke man voorzichtig zijn om de zwartjes niet op hun gevoelige tenen te trappen.
Altijd moet de blanke man rekening houden met de tedere gevoelens van godsdienstige en andere bruintjes.
We moesten eens een woord verkeerd zeggen! Dan zouden we toch zeker racisten zijn!
En wat is het gevolg van die laffe houding? Ongestraft worden decennia lang kinderen verkracht en op andere manieren misbruikt in Engeland want niemand dierf de klachten serieus te nemen omdat de verdachten een bruine huidskleur hebben. En een beledigde Pakistaan is toch zeker veel erger dan een verkracht kind!
Zaniken tot bij de VN toe over Zwarte Piet maar over de echte problemen durven ze zelfs niet spreken.
Ik walg van deze mentaliteit!
Ik heb het hier over de negers. Als ik zo de geschiedenis doorblader, ben ik meer dan eens echt beschaamd een blanke te zijn. De zwarte medemens zoveel leed te hebben aangedaan in de loop van de eeuwen én eeuwen. Het heeft echt geen naam!!

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 augustus 2014 om 14:10.
Oud 28 augustus 2014, 14:20   #196
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb het hier over de negers. Als ik zo de geschiedenis doorblader, ben ik meer dan eens echt beschaamd een blanke te zijn. De zwarte medemens zoveel leed te hebben aangedaan. Het heeft echt geen naam!!
En ik heb het over de huidige mentaliteit in het algemeen. Het éne hangt samen met het andere!
Ja, de zwarte medemens werd veel leed aangedaan. En de zwarte medemens blijft ons dat waarschijnlijk nog een paar eeuwen onder onze neus wrijven. Intussen veroorzaakt de éne zwarte medemens heel veel leed aan de andere, of weet u niet wat er de laatste decennia in Afrika - toevallig zo ongeveer in de periode sinds het einde van de koloniale tijd - allemaal aan het gebeuren is? Ook om die reden moet de blanke man natuurlijk veel kompassie hebben met de zwarte medemens want alles is de schuld van de blanke man, letterlijk alles ...
Ook de bendeoorlogen in alle grote steden o.a. tussen zwarten onderling, ook het grote onrecht Zwarte Piet aangedaan, ook de verkrachte kinderen in Engeland ...
Nooit zal één van die "andersgekleurden" opstaan en durven zeggen : ja, wij hebben ook fouten begaan. Ja, wij hebben ook schuld.
Nee, jongens, laat ons het gemakkelijk houden en alles op de blanke man schuiven, die voelt zich dan zo beschaamd dat hij miljarden pompt in de andersgekleurden hier en in hun thuislanden.
En waag het niet iets te zeggen, blanke man, want u bent een racist.
Kent u die mop "het reglement van de chef" die vroeger op bureaus circuleerde? "De chef heeft gelijk, de chef heeft altijd gelijk, zelfs als een bediende gelijk heeft, heeft de chef gelijk". Vervang nu maar het woord "chef" door ik zeg maar wat "moslim", "zwarte" ... en het woord "bediende" door "blanke". En dan hebt u de mentaliteit zoals die tegenwoordig is.
Ja knikken, altijd maar ja knikken en alle beschuldigingen deemoedig aanvaarden, dat wordt van ons verlangt!
Oud 28 augustus 2014, 14:24   #197
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
En ik heb het over de huidige mentaliteit in het algemeen. Het éne hangt samen met het andere!
Ja, de zwarte medemens werd veel leed aangedaan. En de zwarte medemens blijft ons dat waarschijnlijk nog een paar eeuwen onder onze neus wrijven. Intussen veroorzaakt de éne zwarte medemens heel veel leed aan de andere, of weet u niet wat er de laatste decennia in Afrika - toevallig zo ongeveer in de periode sinds het einde van de koloniale tijd - allemaal aan het gebeuren is? Ook om die reden moet de blanke man natuurlijk veel kompassie hebben met de zwarte medemens want alles is de schuld van de blanke man, letterlijk alles ...
Ook de bendeoorlogen in alle grote steden o.a. tussen zwarten onderling, ook het grote onrecht Zwarte Piet aangedaan, ook de verkrachte kinderen in Engeland ...
Nooit zal één van die "andersgekleurden" opstaan en durven zeggen : ja, wij hebben ook fouten begaan. Ja, wij hebben ook schuld.
Nee, jongens, laat ons het gemakkelijk houden en alles op de blanke man schuiven, die voelt zich dan zo beschaamd dat hij miljarden pompt in de andersgekleurden hier en in hun thuislanden.
En waag het niet iets te zeggen, blanke man, want u bent een racist.
Kent u die mop "het reglement van de chef" die vroeger op bureaus circuleerde? "De chef heeft gelijk, de chef heeft altijd gelijk, zelfs als een bediende gelijk heeft, heeft de chef gelijk". Vervang nu maar het woord "chef" door ik zeg maar wat "moslim", "zwarte" ... en het woord "bediende" door "blanke". En dan hebt u de mentaliteit zoals die tegenwoordig is.
Ja knikken, altijd maar ja knikken en alle beschuldigingen deemoedig aanvaarden, dat wordt van ons verlangt!
Welke fouten hebben de zwarten dan zo allemaal begaan in de Oudheid, of in de Middeleeuwen, of tijdens het koloniaal tijdperk? Kom, leg het ons eens omstandig uit. Ik ben benieuwd.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 augustus 2014 om 14:30.
Oud 28 augustus 2014, 14:36   #198
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welke fouten hebben de zwarten dan zo allemaal begaan in de Oudheid, of in de Middeleeuwen, of tijdens het koloniaal tijdperk? Kom, leg het ons eens omstandig uit. Ik ben benieuwd.
Loopt u met oogkleppen? Moet ik u echt de hele geschiedenis van het Afrikaans continent vertellen?
Enkele feiten.
De oudheid : waren de farao’s zo’n schatten? Het is trouwens zeker dat bepaalde farao’s zwarten waren (Nubiërs).
Nooit iets gelezen over de wreedaardigheden tijdens verschillende stammenoorlogen in Afrika?
Zijn het niet vooral de Afrikaanse milities die momenteel overal opduiken die zo graag kinderen ontvoeren om hen als slaaf te gebruiken of op te voeden tot kindsoldaten?

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 28 augustus 2014 om 14:41.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2014, 14:38   #199
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb het hier over de negers. Als ik zo de geschiedenis doorblader, ben ik meer dan eens echt beschaamd een blanke te zijn. De zwarte medemens zoveel leed te hebben aangedaan in de loop van de eeuwen én eeuwen. Het heeft echt geen naam!!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Imyourmirror Bekijk bericht
de zwarte medemens,
Hoe oud ben jij eigenlijk,85?
Vraag dat aan Het Oosten, die begon met die uitdrukking te gebruiken.
Oud 28 augustus 2014, 14:40   #200
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orie Bekijk bericht
Zwarte Piet is een overblijfsel uit een ver verleden van zwarte slavernij. Maar best dat zulke tradities worden aangepast of geschrapt.
Hema geeft nu eens het goede voorbeeld. Moge de rest volgen!
Nog zo een verzuurde ...

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be