Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 augustus 2015, 11:46   #181
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Antwoord op de eerste vraag : het gemeenschapsgeld kwam van linkse regeringen.

Antwoord op de tweede vraag : die regeringen waren democratisch verkozen.
Die regeringen waren misschien democratisch verkozen maar regeerden niet democratisch en dat werd, dank zij hun invloed op de regimepers, waarschijnlijk met het vele geld en de invloed van hun zuilen, niet doorverteld aan de bevolking.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2015, 12:02   #182
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Flexibel??? U noemt dat flexibel??? De bekrompen anti-Vlaamse hetse in heel Vlaanderen noemt u flexibiliteit???

Man, man, bekrompener en beperkender dan dat, niets is nog toegestaan dan brave, grijze, pro-Belgische muizen te baren...
En hier durft men dat flexibiliteit te noemen...
Inderdaad, dat is flexibel zijn.
Je moet niet bijten in de hand waaruit je eet.
Als je werkgever een Belgisch product wil, dan moet je dat ook afleveren, zelfs al ben je een diehard-vlaamse-vlaggezwaaier.

Citaat:
Linkse vrienden trekt openlijk jullie fachistische laarzen aan; noem ze zelfs indien dat jullie geweten in slaap sust, noem ze anti-facistisch...
maar één pot nat is het en het wordt duidelijker met de dag...

De Godwin-brigade komt weer aangestormd.

Citaat:
Leve Vlaanderen, dat ze die linkse anti-Vlaamse verzuurde en koude indoctrinatie zonder al te veel kleurscheuren mag doorstaan en dat ze daarna eindelijk terug haar eigen warme Vlaamse inborst terug vindt.
Komt ge dan terug uit Wallonië?
Oud 23 augustus 2015, 12:52   #183
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Na 17 jaar?
Je hebt vast al eens van evolutie gehoord. De verbroedering met Harold Polis is er zo één.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2015, 14:35   #184
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Je hebt vast al eens van evolutie gehoord. De verbroedering met Harold Polis is er zo één.
Maar het ontslag van Drabbe gaat tegen diezelfde evolutie in...
Oud 23 augustus 2015, 21:43   #185
werkman
Europees Commissaris

Standaard het geval Drabbe

En nu wordt ik het echt beu! Wat is hier in feite gaande?

Laatst gewijzigd door werkman : 23 augustus 2015 om 22:07.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2015, 21:43   #186
werkman
Europees Commissaris

Het zoveelste geval in een lange rij.
Ik begrijp best dat alle middelen goed zijn om Vlamingen te nekken.
Maar het is ergerlijk als zogezegde Vlamingen er volop aan meewerken.
In de politiek echte vrienden maken is zo al moeilijk maar bij zogezegde Vlamingen vrienden hebben is nog veel moeilijker.
Ten gepasten tijde steken ze wel mee een mes in uwe rug.
En nadien kijken ze onschuldig de andere kant op.
Het zijn kwezels die zich graag onder het schootsveld bukken; er wel bij denkend dat zij gelukkig niet in het vizier staan.
En juist daarom is er hier op dit forum of elders maar zeer matig protest.
Drabbe zal wel merken dat er in geval van nood geen Vlaamse vrienden meer zijn. Moge het hem een magere troost wezen te weten dat er nog Vlamingen geweest zijn in hetzelfde geval.
Stank voor dank is ook een Vlaamse lijfspreuk.
Of zijn er hier soms die er nog anders over denken?
Of hebben ze hun energie nodig om te denken aan het algemeen belang?
Tja; dan is het geval Drabbe weer peanuts natuurlijk.
Er zijn veel belangrijker dossiers.
Zo onder andere de opvang van vreemdelingen.
Vlamingen opvangen en onderdak verschaffen is niet aan de orde.
Trouwens Vlamingen kunnen toch ook vluchten.
Uit politieke motieven dan. Want echte oorlog is het hier niet.
Koude oorlog en slagen onder de gordel zoveel te meer.
Oud 23 augustus 2015, 23:30   #187
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
En nu wordt ik het echt beu! Wat is hier in feite gaande?
Alle middelen zijn goed voor onze regeringen om de aandacht af te leiden van hun beleid.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2015, 09:57   #188
werkman
Europees Commissaris

Drabbe zal waarschijnlijk moeten vaststellen dat hij niet het enige geval zal zijn dat op de "Groeninghe kouter" zal worden achtergelaten.
Ondertussen stormen wel zegevierende Vlamingen verder door "the Flamisch Fields" om bij het einde van de mais-velden vast te stellen dat er een afgrond ligt.
Maar dat Vlaanderen stinkt van de achtergelaten lijken zal voor velen geen zorg zijn. Het is alleen een kwestie van er niet bij te zijn.
Dat noemt men dan verandering. Democratisering en meer eerlijkheid ook.
Hoezo? Wat is er verandert tegenover vroeger ?
Geef mij de verschillen en ik zal zwijgen.
Trouwens; wij zitten in Europa. Daar zal nogal gelachen worden met die Vlaamse regering.
En om ons monddood te maken moeten wij blijven Frans studeren in de scholen. Vergelijk onze Vlaamse internethandel even met de Nederlandse en je zal vaststellen waar ik het over heb.
En in Wallonië mogen ze natuurlijk wel Engels studeren als tweede taal.
Als ze het begrijpen en kunnen natuurlijk.
Een eerlijk compromis zit er weeral niet in.
Wij Vlamingen moeten een knieval blijven doen en met onze Waalse buren dan maar praten in de taal van Voltaire.
Want anders wordt het "comprend pas!"
Is de Franse taal nu werkelijk de taal waarmee wij door de wereld kunnen?
Nee dus. Dat is het Engels.
Is wereldhandel dus voorbehouden voor alle Europese concurrenten
en moet men in Vlaanderen eerst voor tolk studeren om toegang tot de wereld te krijgen? Of moet men behoren tot de happy-few om via privé-scholen wel Engels als tweede taal te krijgen?
En het plebs mag blijven stotteren in het het Frans of de taal van "bachte de kupe" beoefenen. Inbegrepen de dt foutjes en allerlei gadgets.
Zoals we bijvoorbeeld hebben een pruimenboom of is het een pruimeboom.
En een appelenboom hebben wij dus niet. Wij hebben alleen appelbomen met één appel. En ook een ploeg geleerden die Nederlandse dictees kunnen opdienen waarvan de laureaat maar twintig fouten of meer maakt.
Waar zijn we hier mee bezig?
Oud 24 augustus 2015, 10:03   #189
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Hier klopt iets niet meer.
Bij het versturen van mijn inbreng kom ik automatisch drie keer te voorschijn met mijn proza. Echt vervelend!
Wat zeg ik? Drie keer? Verdorie er komt een boek te voorschijn met uitsluitend bladzijde 69.
Ik zal mijn nieuw programma weeral ontregelt hebben met naar sex-filmpjes te kijken. Of kijken ze er teveel naar bij Windows onder de werktijd?

Laatst gewijzigd door werkman : 24 augustus 2015 om 10:10.
Oud 24 augustus 2015, 10:29   #190
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij het versturen van mijn inbreng kom ik automatisch drie keer te voorschijn met mijn proza. Echt vervelend!
Wat zeg ik? Drie keer? Verdorie er komt een boek te voorschijn met uitsluitend bladzijde 69.
Ik zal mijn nieuw programma weeral ontregelt hebben met naar sex-filmpjes te kijken. Of kijken ze er teveel naar bij Windows onder de werktijd?
Ja werkman, je boodschap werd ons drie maal geserveerd. Maar da's niet zo erg (voor één keer ). Want in die boodschap schuilen wel een paar harde waarheden. De domme koppigheid waarmee in het Vlaams onderwijs prioriteit aan le français wordt gegeven is tekenend voor de nog steeds veel te grote Vlaamse onderdanigheid aan België, of laat mij liever zeggen aan "La Belgique une et indivisible". Als Vlaanderen internationaal sterker op zijn poten wil staan en zich meer wil bekend maken, dan zal het hoe dan ook in het Engels moeten gebeuren. Niet in het Frans. Er hoort véél meer druk op onze politici uitgeoefend te worden om op dat punt een en ander in ons onderwijs te veranderen.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2015, 10:57   #191
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ja werkman, je boodschap werd ons drie maal geserveerd. Maar da's niet zo erg (voor één keer ). Want in die boodschap schuilen wel een paar harde waarheden. De domme koppigheid waarmee in het Vlaams onderwijs prioriteit aan le français wordt gegeven is tekenend voor de nog steeds veel te grote Vlaamse onderdanigheid aan België, of laat mij liever zeggen aan "La Belgique une et indivisible". Als Vlaanderen internationaal sterker op zijn poten wil staan en zich meer wil bekend maken, dan zal het hoe dan ook in het Engels moeten gebeuren. Niet in het Frans. Er hoort véél meer druk op onze politici uitgeoefend te worden om op dat punt een en ander in ons onderwijs te veranderen.
2
er zal enorm veel druk van onderuit moeten komen opdat de opgeblazen waterkop boven eindelijk openbarst...
Het zal dat zijn of verzuipen voor het volk...
Oud 24 augustus 2015, 20:19   #192
werkman
Europees Commissaris

Een paar harde waarheden?
Als ze nu bij de N-VA ook eens nadenken en ook eens iets via Internet wilden kopen dan kunnen ze zelf vaststellen hoe achterlijk wij aan het worden zijn.
De tijden zijn door dat "les fils �* papa" in hun deur stonden te wachten om aan een volgende klant te moeten zeggen "dat hebben wij niet!"
En waar kan ik het dan wel vinden?
Ook dat weten ze niet natuurlijk want dat is dan bij de concurrentie.
Spring maar in uw wagen en begin het land af te dweilen op zoek naar het onvindbare.
Time is money. En mijn autokosten ook.
Dan maak ik liever gebruik van het Nederlands internet.
En die paar euro's verzendingskosten neem ik er dan maar bij.
Ze zijn trouwens maar een fractie van hetgeen het mij zal kosten als ik in "bachte de kupe" opsporingswerk moet verrichten.
Maar internet is in het Engels nietwaar.
Wij zijn echter slimmer. Wij kennen Frans.
En in "bachte de kupe" gaan ze nog winkelen met hun "piepegaille"
In Europa wordt er nogal gelachen met die Galliërs.
Maar we kweken in onze moerassen toch aalscholvers.
Het zal van onze landbouwactiviteiten dus afhangen of we het zullen redden.
Wil er soms nog iemand een kilootje aalscholvers?
Want onze varkens redden het ook al niet meer.
Bovendien gaan we die ook al niet kwijtraken aan al dat vreemd volk dat ons heden overspoeld.
Zouden we beter niet beginnen met hasj te kweken?
Want ook daar is Nederland ons reeds jaren voor.
Oud 24 augustus 2015, 20:20   #193
werkman
Europees Commissaris

Weer tweemaal! Ergerlijk!

Laatst gewijzigd door werkman : 24 augustus 2015 om 20:25.
Oud 24 augustus 2015, 20:36   #194
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Rustig blijven : lees dit misschien eerst.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2015, 21:45   #195
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Rustig blijven : lees dit misschien eerst.
Wat heeft uw advies te maken met het feit dat ofwel mijn Windows10 programma te vlug schijnt te zijn voor dit forum.
Ik stel zojuist weeral vast dat ik bij het lezen van al die edele gedachten er weeral niet in slaag om bladzijde 7 te openen.
Na een storende vijf minuten wachten blijf ik vanzelfsprekend niet meer rustig.
Ik vermoed dat het forum ofwel te druk bezocht wordt ofwel dat het soms zijn taak niet meer aankan.
Ofwel is het mijn nieuwe PC ofwel is het Windows 10 dat het laat afweten.
Weet U het beter?
Want U schijnt nogal veel beter te weten dan de rest.
We kunnen niet allemaal een IQ hebben van 150.
Maar tot die uitzonderingen schijnt U dus te behoren. Proficiat.
God heeft het geld en ook de mayonaise niet eerlijk verdeeld.
Maar we komen allemaal wel in de hemel hoor.
De ene zonder onderbroek en de andere met een hoedje op.
Hoe God dan zal uitmaken dewelke de meest verdienste heeft vraag ik mij af.
Want die zonder onderbroek heeft misschien gestolen om er eentje te kopen en die met zijn hoedje op had dit mogelijk beter weggegeven.
Uit de inhoud van dit forum maak ik op dat we nooit zover zullen geraken.
Mens zijn en blijven tegenover soortgenoten blijkt uiterst moeilijk.
Ook dat is moeilijk in een particratie. (sorry = democratie)
Oud 24 augustus 2015, 22:45   #196
werkman
Europees Commissaris

Wel Pandadwerg, lees ook eens de topic "Franstalige agressie aan de Belgische kust".
Blijkbaar ben ik niet de enige die daar last heeft van driedubbele inbrengen.
En dit zelfs door meerdere deelnemers aan deze topic.
Ga je die ook adviseren om computerlessen te volgen?
Mijn advies?
Denk eens tweemaal na alvorens uw eigen gewaand hoog IQ op hol te laten slaan. En vraag je vooral eens af wat het forum eraan heeft indien er geweten zou zijn dat ik computerles zou moeten krijgen.
Kun je werkelijk niet beter dan te pas en onpas te trollen?
Wanneer echte inhoud dat aan uw super-brein zal ontspruiten?
Oud 25 augustus 2015, 05:55   #197
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kijk opa, jij bent degene die je jeremiades komt afsteken over windows 10, forumsoftware, dat je berichten x keer verschijnen enz enz.
Dan krijg je het voor de hand liggende antwoord hee : leer er mee werken. En er zijn cursussen en handboeken specifiek voor senioren. Stapje per stapje, niet te snel. Doen !
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2015, 14:25   #198
marie daenen
Banneling

Standaard De foute kant in de geschiedenis

http://de-bron.org/content/de-foute-...e-geschiedenis

Citaat:
De weerstand tegen afwijkende ideeën heeft altijd bestaan. Maar door dissidente stemmen monddood te maken, komt de democratie en vrije meningsuiting onder grote druk te staan.

Het plotse ontslag van uitgever Karl Drabbe bij Pelckmans is, blijkens alle informatie en de uitvoerige en opmerkelijk eerlijke berichtgeving in De Morgen – De Standaard ontbrak aanvankelijk eens te meer – het bewijs dat de donkere tijden heus niet voorbij zijn. De donkere wolken hangen heus niet alleen boven de gebieden waar IS het voor het zeggen heeft.

Er is al veel over deze zaak geschreven. Zelfs Jean-Marie Dedecker wijdde er wat bewegingen van zijn vaak scherpe pen aan en Pierre Therie, gekend voor zijn vaak spitse uitspraken in zijn blog Media en Politiek anders gelezen en De Bron (hier) drukte dezelfde zorg uit als hier te lezen staat: de frontale aanval op de democratie, een democratie waarvoor onze voorgangers zich zo hebben ingespannen.

Natuurlijk is in deze concrete kwestie niets juridisch-sluitend bewezen, maar met de ellebogen voelt iedereen hoe de vork aan de steel zit. Dat is zeker zo voor iemand die de betrokkene sedert vele, vele jaren beter kent, zoals schrijver dezes.

Imagoschade heet het tegenwoordig, als een uitgever nota bene in Vlaanderen in een internetblad opkomt voor de belangen van datzelfde Vlaanderen. Een bedrijf dat imagoschade lijdt omdat een haar medewerkers datgene doet wat in alle landen in de hele wereld elke dag opnieuw gebeurt: de belangen van de gemeenschap waartoe men behoort ten dienste staan! Zulk een bedrijf moet dringend een streng zelfonderzoek doen. Imagoschade! Hoe verzint men het! Imagoschade omdat een uitgever iederéén aan het woord laat, van Abou Jahjah tot Wim van Rooy? In een democratie hoort dat toch zo? Als dit imagoschade is, is het ijveren voor een democratische samenleving dus…imagobeschadigend?

Pelckmans heeft met zijn buitengewoon zwakke houding – al dan niet via een nieuwbakken ‘manager’, het soort lieden dat al zoveel kwaad heeft aangericht – niet alleen zichzelf en zijn uitstekende uitgever beschadigd, maar zich in deze zaak vooral langs de foute kant van de geschiedenis geplaatst.
Vroeger was ik een roepende in de woestijn; nu zijn er meer en meer journalisten die hetzelfde roepen en overal waar ik het tegenkom zal ik het hier copieren.

De vrije meningsuiting is de hoeksteen van de democratie en zonder vrij debat en nog meer met een officiële media die elk debat wil uitschakelen en aan banden wil leggen gaat Vlaanderen regelrecht duistere en heel duistere tijden tegemoet.
Daar tegen waarschuwen kan nooit, nooit te veel zijn...

Dit is spijtig genoeg vandaag delijn van de officiële media in Vlaanderen, nl.

Citaat:
Imagoschade heet het tegenwoordig, als een uitgever nota bene in Vlaanderen in een internetblad opkomt voor de belangen van datzelfde Vlaanderen. Een bedrijf dat imagoschade lijdt omdat een haar medewerkers datgene doet wat in alle landen in de hele wereld elke dag opnieuw gebeurt: de belangen van de gemeenschap waartoe men behoort ten dienste staan! Zulk een bedrijf moet dringend een streng zelfonderzoek doen. Imagoschade! Hoe verzint men het! Imagoschade omdat een uitgever iederéén aan het woord laat, van Abou Jahjah tot Wim van Rooy? In een democratie hoort dat toch zo? Als dit imagoschade is, is het ijveren voor een democratische samenleving dus…imagobeschadigend?
Oud 26 augustus 2015, 14:33   #199
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Was het niet de Khalief aan de Schelde die hevig fulmineerde tegen de Standaard omdat ze Abou JahJah aan het woord lieten?
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2015, 14:47   #200
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Als ik in Vlaanderen kom heb ik al lang niet meer de indruk van een vrije media eerlijk gezegd. Maar het kan dus blijkbaar nog erger.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be