![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#181 | |||
|
Minister
|
Per land anders, maar dat zoek ik nog uit voor we zo ver zijn
Citaat:
Citaat:
Maar enkele redenen waarom ik Z-A verkies: - Beter klimaat - Vrolijkere mensen - Je euro's hebben veel meer koopkracht dan hier - Je vastgoed zal in waarde toenemen, ten minste als je een beetje slim aankoopt - stranden in de nabijheid Citaat:
|
|
|
|
#182 |
|
Minister
|
Wel een realiteit voor heel wat mensen. Ik heb eens een week of 10 productiearbeid gedaan als jobstudent. Dat soort jobs zijn gewoon deprimerend
|
|
|
#183 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wel ik geef een praktisch voorbeeld: (hoe ik dat zie) In de zaak van mijn grootouders zaliger (zelf lang gewerkt) was de meestergast in het atelier iemand die van zijn 14 jaar werkte. Zijn laatste dag voor hij op pensioen ging, ik herinner mij die nog goed, die was best dramatisch in de zin van: hij bleef werken tot het einde van de dag. Wij zaten al in de kroeg om het te 'vieren'. De man heeft welgeteld 1 jaar van zijn pensioen kunnen genieten en eensklaps stond die met zijn zijs daar met een ticket voor de eeuwige jachtvelden. Rode draad door het verhaal: Dat hebben ze liever dat ze iemand maar 1 jaar pensioen moeten uitbetalen tegen sommigen die misschien al wel 25 of 30 jaar op pensioen zijn. De jonge garde staat er goed op.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 26 augustus 2018 om 18:32. |
|
|
|
|
|
|
#184 | |
|
Minister
|
Citaat:
Als de jonge garde nog een fatsoenlijke levensstandaard wil overhouden, moeten ze maar bedachtzaam zijn als ze aan kinderen beginnen. Wie ik in 2018 drie of meer kinderen zie maken moet achteraf echt niet komen klagen dat het leven duur is. Mijn kind (want ik wil er niet meer dan 1) zal niet afhankelijk zijn van een pensioenstelsel dat overkop gaat
|
|
|
|
#185 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
|
|
|
|
|
#186 | |
|
Minister
|
Citaat:
Ik vind vooral de successierechten bij erfenis een hele grote schande in BE. En als het pensioenstelsel in de toekomst niet haalbaar blijkt, vrees ik dat de staat daar nog veel meer komt graaien
|
|
|
|
#187 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Guinevere : 26 augustus 2018 om 19:35. |
|
|
|
|
|
|
#188 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Allemaal dikke zever. Zorg gewoon zelf voor een goed pensioen. De overheid is een onbetrouwbare partner. |
|
|
|
|
|
|
#189 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#190 | ||
|
Minister
|
Citaat:
Citaat:
Ik wil 1 kind, en natuurlijk een resem huisdieren. Die moeten niet studeren
|
|
|
|
#191 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#192 |
|
Minister
|
Eentje waar mensen passioneel over kunnen zijn, eentje die fatsoenlijk betaalt, en eentje die niet het risico loopt om binnen 2 decennia vervangen te worden via automatisatie.
Volgens mij blijft er dan niet veel over waar je niet voor gestudeerd hoeft te hebben.
|
|
|
#193 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
|
|
|
|
|
#194 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#195 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Je moet natuurlijk een beetje geluk hebben in het leven. Onze 3 kinderen konden tot hun 18 jaar binnen de 500 meter naar school gaan. Daarna gingen ze op dezelfde unief in dezelfde goedkope (enkel cursussen, bijna geen dure boeken) richting verder studeren. Met drie kotstudenten valt de huurprijs dan nogal mee. Als de student tevreden is met een gewoon eenvoudig kot. In België wonen en studeren is zo al bijzonder goedkoop. Iedere student een vakantiejob als productiearbeider brengt geld in het laatje, en geeft ze daarnaast een interessante blik in de arbeidswereld. Daarmee is misschien wel mijn voornaamste doel in het leven bereikt: Kinderen met een mooi diploma dat hun de kans biedt op een interessante job. Citaat:
Laatst gewijzigd door pajoske : 26 augustus 2018 om 22:50. |
||
|
|
|
|
|
#196 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#197 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#198 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat is er in dit geval niet absoluut?
|
|
|
|
|
#199 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#200 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Eurosceptic haalt aan, dat er in de toekomst nauwelijks nog baantjes gaan overblijven waarvoor je niet geschoold moet zijn. Jij noemt dat relatief hoewel het er dik inzit, dat Eurosceptic gelijk krijgt. Hoe moeten we dat opvatten?
|
|
|