![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn punt was net als mensen ergens onderaan de sociaal-economische ladder bungelen ze geneigd zijn meerdere kids te nemen.... en als die dan uit elkaar gaan en weer een ander leren kennen krijg je een vervolgverhaal Citaat:
Lijkt me zeer logisch...als we dat morgen invoeren dan zal een gemiddeld autochtoon Vlaming (Belg) niet meteen geneigd zijn daarvoor te gaan omdat dat inderdaad niet in zijn cultuur ligt Citaat:
Gij kwam toen met een stelling, je baserende op een (ouder) prominente authoriteit die zelf niet eens zijn stelling ooit heeft aangetoond maar ja we gaan dat laten ... op dit : Citaat:
Het is jouw bewering dus gij moet dat hard maken ... niet omgekeerd |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is een paar trappen hoger dan " er geen jota van begrijpen". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Evenmin slaat het ergens op dan te stellen dat wanneer kansarmen uit mekaar gaan, ze " toch nog meer kinderen krijgen". Dat kan natuurlijk, maar heeft niets met kansarmoede te maken, veel nieuwe samengestelde gezinnen krijgen nog samen één of meerdere kinderen, maar de redenering blijft gelden, het blijven boeren met één en geen vier kippen! Wanneer de haan maar één kip heeft, vindt jij minder eieren, ook al verzet je hem naar een ander hok met een andere kip! ![]() Wat homoseksualiteit betrof, baseer ik me op 3 jaar seksuologie, waar dit onderwerp uiteraard ter sprake kwam, de invloed van omgeving bepaald wel de ruimte die iemands seksuele geaardheid krijgt. Niet meer en niet minder...blijkbaar ligt dit al vast in de baarmoeder, en heeft het te maken met te weinig hormonen in een fase van ontwikkeling. ( meest recente inzichten) Wat is daar mis mee met die stellingname? Ze is gangbaar onder de meeste artsen hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat is bullshit hé...nergens ligt dat vast behalve in de hoofden van wat de goegemeente ( wij dus ) ervan denken En da's nu net het ironische : dan dat ook cultureel bepaald Wettelijk is het zelfs zo vaag dat zelfs artsen het probleem aankaarten Wat ge nu hebt is een soort gedoogbeleid voor al wat dan volgens die goegemeente valt onder 'correcties' Citaat:
De minste vorm lijkt me dus vergelijkbaar inzake 'ernstigheid' (verminking) van de ingreep 2) 'ernstigheid' (verminking) zou geen rol mogen spelen als het gaat over zelfbeschikkingsrecht over het eigen lichaam Zo niet kunnen geslachtsverandering dan ook niet hé...dat lijkt me toch de meest ultieme vorm van verminking 3) Ik heb me al meermaals uitdrukkelijk uitgesproken dat vrouwenbesnijdenis of wat dan ook die wordt uitgevoerd tegen de wil ( dat is dus inclusief een onmondige onvolwassene ) absoluut niet kan getolereerd worden (Geldt mijn inziens ook voor circumcisie bij jongetjes ...waarom de discriminatie ?) En dit voor zowat eender welke reden Of dat nu cultuur, religie of esthetisch zou zijn De enigste uitzondering die ik zie is een medische reden waar de ouders dan beslissen voor een kind 4) ook hier weer bemerk ik een dubbele moraal net gelijk in de discussies rond hoofddoeken etc Uiteindelijk wensen we iets te beteugelen omdat het ons vreemd is of niet zint volledig haaks op de principes van persoonlijke integriteit en steeds onder het mom dat het moet dienen om de ware misdaad ( het opleggen, verplichten ) te lijf te gaan Ge gooit steeds het kind met het badwater weg En het meest vreemde vind ik dat je dan zelf nog een vrouw zijt... je zou extra alert moeten zijn las men wat rotzooit met je rechten ook al wens je er niet onmiddellijk gebruik van te maken Nogmaals.... herinner je de case van de sm-rechter en het toenaaien van de vulva ? Dat is lang ( hij is veroordeeld in 1997) voor die wet op vrouwenbesnijdenis ( nov 2000 ...en verfijnd in 2014 ) en dat op gronden van slagen en verwondingen. Die zaak heeft een hele controversie teweeg gebracht net omwille van het feit dat de wet zich ging bemoeien met iets dat zuiver tot de persoonlijke levenssfeer behoorde en van een vermeend slachtoffer hier absoluut geen sprake was daar het op haar vraag gebeurde. Laatst gewijzigd door praha : 7 maart 2020 om 14:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
jonge jonge Zelfs artsen stellen dit halen datzelfde aan Het gaat niet zozeer over de ingreep zelve De één noemt het een verminking de ander een esthetische verbetering of correctie Het gaat in feite over de sociale druk ( tot de verplichting ) bij zo'n ingreep Pas dan spreekt ge over een verminking hé Dat is met andere zaken toch ook zo Iemand die 50 sterretjes op zijn gezicht wilt laten tatoeëren die doet maar De helft van de bevolking zal die persoon wel gek verklaren maar als die persoon dat mooi vindt ok Dat is het enige wat van tel zou mogen zijn en het enige waarin een overheid zich te moeien heeft |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee echt waar? ![]() En ik maar denken dat een clitoris vooral mijn seksueel genot bepaald, en dat wanneer mijn schaamlippen worden dichtgenaaid, seks en bevallen een heuse hel worden.. dat beiden vormen zijn om vrouwen onder controle te houden als bezit, daar denken vrouwen binnen andere culturen anders over? Of zitten ze vast in een samenleving waar mannen bepalen welke vrouw goed of slecht is, huwbaar of niet? Maar ik ben mee hoor, een correctie is hetzelfde als verminking! ![]() Een eenvoudig prikje? Nee echt? Dat hoor ik besneden vrouwen niet vertellen! Wel over fistels, verklevingen en vergroeiingen, het ontbreken van seksueel genot en seksleven, problemen bij bevallen, schaamte en pijn. Maar ik geef het mee hoor, allemaal cultureel bepaald, valt hartstikke mee ! ![]() Ik weet het niet hoor, maar over vrouwen die zichzelf van clitoris beroven, of eigen schaamlippen dicht naaien heb ik nog niet gehoord, maar ik werk niet in de psychiatrie natuurlijk.. u wel? De meeste vrouwen willen hun clitoris namelijk niet missen! ![]() En die verminking beteugelen is " hetzelfde als de hoofddoekendiscussie"? Omdat " we het niet begrijpen"? Ik neme het mee, en zeg de volgende keer" schat, die zoekgeraakte clitoris is zoals een hoofddoek ,komt vanzelf goed! Wat totale onzin betreft op het forum, heeft u wel net de hoofdprijs gewonnen! En dan komt de kers op de taart, geslachtsverandering! ![]() Natuurlijk gaat dit niet over mensen die onder uitstekende medische zorg, na uitgebreid psychologisch onderzoek, als man of vrouw in het verkeerde lijf zitten...nee hoor, het is verminking, zoals kleine Afrikaanse meisjes die met glasscherven worden bewerkt door oude vrouwen, omdat anders hun huwelijkswaarde onder nul zakt, hun enige economische toekomst.. Echt , hoe kun je zo totaal van de pot gerukt redeneren en nog blijven volhouden ook... weer zo', discussie die u "wint"? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge gaat er steeds vanuit dat meerdere vrouwen zou includeren dat ge steeds gemiddeld genomen meerdere kinderen zou hebben dan in een ander geval. En daar hebt ge nog niks van aangetoond Citaat:
Iemand die vanuit zijn cultuur polygamie kent zal niet zo vlug geneigd zijn het westerse gebruik van serieel gezinnetjes te gaan stichten Citaat:
Maar daar ( no offence) stopt het ook hé Ge zijt geen bioloog, neurowetenschapper, etc hé...en ge baseert u op, weliswaar hardnekkig standvastig, oudere opvatting En ge moet niet zwaaien met wat gangbaar is bij de meeste artsen...die hebben dat ook maar van hun opleiding Het gaat erover dat het niet klopt met de werkelijkheid en dat ge als wetenschapper bereid moet zijn een theorie ( dat is het niet eens strikt genomen) te herzien of uit te breiden. Maar zoiets gebeurt natuurlijk niet onmiddellijk en wordt al helemaal niet onmiddellijk gemeengoed al zeker als ge niet de juiste vinger kunt leggen. Ik zie het al gebeuren als een arts moet antwoorden : ja 't is uw geaardheid die ligt vast hoor maar toch ook weer niet zo vast blijkt uit dit en dat |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of fysieke last, omdat het probleem er inderdaad is. Niemand noemt die correctie verminking behalve u! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Al die vrouwen die vertellen over 24 kinderen waartussen ze opgroeiden kunnen niet tellen ! Tuurlijk schat, wie praat vanuit zijn vakgebied, " moet het maar met de opleiding doen". Alsof bijscholing onbestaande is, toch? Al gehoord van hypothese die zich laat onderbouwen of niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mij geen woorden in de mond leggen hé Ik heb het erover dat de ingreep op zich niet van belang is zolang ge er zelf voor kiest dan moet dat kunnen GIJ maakt daarvan : "meisje/ vrouw beroven" En natuurlijk is de visie erop ( inzake de ingreep zelve ) cultureel bepaald. Lees er eens wat over Motieven zijn in diverse landen en culturen veschillend : religie, traditie, en zelfs schoonheid Neen, alice nu maakt ge het echt wel té bont hoor als ge vindt dat de meridiaan door ons gat zou lopen Citaat:
Maar daar wringt het schoentje blijkbaar Citaat:
En je stropoppen ook niet...zoek het gewoon op Wat is de minst extreme vorm, wat houdt dat precies in en bedenk dat dit zou gebeuren in de juiste chirurgische omstandigheden en uiteraard met toestemming van de persoon. Nu ja het maakt eigenlijk totaal niet uit Ge hoeft die kaart niet te trekken om voor een ander te gaan uitmaken wat overdreven of gekheid zou zijn en dat vervolgens te gaan verbieden onder het voorwendsel dat het te overdreven of zou getuigen van gekheid Maar daar fiets je natuurlijk handig rond Citaat:
Op die manier gooi je steeds het kind (eigen integriteit) met het badwater weg. Ik begrijp soms niet dat ge zo kortzichtig kunt zijn...maar kom Citaat:
Citaat:
alice heeft haar kers gevonden want ze kan nu appelen met zelf toegevoegde peren gaan vergelijken Het ene kan want gebeurt steeds nadat men weet dat de persoon het echt wel wilt en in zeer goede omstandigheden het ander kan niet want dat gebeurt steeds tegen de wil in de meest erbarmelijke omstandigheden Een mens vraagt zich af of gij één letter gelezen hebt van wat ik allemaal schreef Ja en ik "win" ze ( als je dan toch zo nodig wilt) , alice want gij hebt het blijkbaar alleen maar nodig van stroppoppen en zaken in mijn mond leggen die ik nooit gezegd heb WAAR heb ik gesteld dat zulke ingrepen tegen de zin van de betrokkene moet kunnen ? WAAR heb ik gezegd dat het maar moet kunnen met een scheermeske in de achtertuin door de schoonmoeder in de meest miserabele omstandigheden ? Echt mens UW argument was de ernst van de ingreep wat voor UW altijd een verminking was ipv een esthetische ingreep...en als ik daarop in ga verdwijnt dat argument plots als sneeuw en begin je gewoon over wat anders |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar is niks tussen in de brengen dat is gewoon zo : een cultuurgegeven dus Citaat:
Citaat:
Bij deze ben jij die derde hé ...en ik haalde het artikel aan omdat ze een eigen invulling hebben van 'verminking' Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 7 maart 2020 om 15:16. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen zijn geen hanen en kippen Citaat:
Citaat:
En uiteraard heb ik daarvan gehoord maar gij blijkbaar niet hé Want anders zou je weten dat een hypothese die zich laat onderbouwen ( wat mijn inziens niet is want dan moet ge het mechanisme weten te duiden ) meteen ook onderhevig is aan falsificatie...en dat heeft ze niet doorstaan Leg je er gewoon bij neer Laatst gewijzigd door praha : 7 maart 2020 om 15:22. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#194 |
Minister-President
|
![]() https://nl.wikipedia.org/wiki/Godsdienstvrijheid
1. Een ieder heeft het recht op vrijheid van denken, geweten en godsdienst. Dit recht omvat mede de vrijheid een zelf gekozen godsdienst of levensovertuiging te hebben of te aanvaarden, alsmede de vrijheid hetzij alleen, hetzij met anderen, zowel in het openbaar als in zijn particuliere leven zijn godsdienst of levensovertuiging tot uiting te brengen door de eredienst, het onderhouden van de geboden en voorschriften, door praktische toepassing en het onderwijzen ervan. 2. Op niemand mag dwang worden uitgeoefend die een belemmering zou betekenen van zijn vrijheid een door hemzelf gekozen godsdienst of levensovertuiging te hebben of te aanvaarden. 3. De vrijheid van een ieder zijn godsdienst of levensovertuiging tot uiting te brengen kan slechts in die mate worden beperkt als wordt voorgeschreven door de wet en noodzakelijk is ter bescherming van de openbare veiligheid, de orde, de volksgezondheid, de goede zeden of de fundamentele rechten en vrijheden van anderen. 4. De Staten die partij zijn bij dit Verdrag verbinden zich de vrijheid te eerbiedigen van ouders of wettige voogden, de godsdienstige en morele opvoeding van hun kinderen overeenkomstig hun eigen levensovertuiging te verzekeren.[15] En de gekleurde teksten zijn er m.i. wat over zeker als je in een vreemd land bent waar zulke godsdienstpraktijken zoals besnijdenissen niet toegepast worden - |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Godsdienst die gebaseerd is op leugens, kan nooit de vrijheid zijn, maar alleen de Godsdienst die de waarheid is.
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. Het besnijden van vrouwen degradeert iedere vrouw tot object, binnen door mannen gedomineerde samenlevingen waarbij haar waarde wordt gereduceerd tot de mate waarin de man controle over haar kan uitoefenen. Om die reden worden clitorissen verwijderd, schaamlippen dicht genaaid, in clitorissen gesneden, geprikt... Ik heb een ontzettende hekel aan mannen die dan gaan zemelen over" ja maar die culturele achtergrond" of " kijk eens bij ons" of " het kan ook een prikje zijn, dus echt niet erg". Het getuigt van intellectuele luiheid, gebrek aan kennis over de gevolgen, en vrouwenhaat wanneer je dergelijke praktijken niet dooreenvoudig veroordeelt, ongeacht de culturele achtergrond of levensovertuiging van slachtoffers. Het idee dat "het wel kan wanneer slachtoffer zelf akkoord gaan" betuigt enkel van ontstellend gebrek aan inzicht, betreffende collectieve verwachtingen, dwang, leeftijd slechtoffers en mate van zelfbeschikkingsrecht. Het is ronduit kortzichtig om met die factoren geen rekening te houden. Wie het onderscheid niet begrijpt tussen een correctie of verminking , blijkbaar nog steeds problematisch voor u, kan best eerst eens iets aan je kennis doen, alvorens je je in dit debat waagt. Maar kom, legt u maar eens uit onder welke omstandigheden een vrouw WEL volledig vrijwillig kiest om haar clitoris te laten weg snijden en haar schaamlippen laat dicht naaien? Wat dat is toch dat standpunt waarmee je jezelf de bonus gaf? Een haan die te vroeg victorie kraait eindigt in de pot Praha! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een man met meerdere vrouwen, zal meer kinderen verwekken dan een man met één vrouw, en er zullen ook meerdere echtgenotes via gezinsvorming en hereniging binnen komen. NU al hebben allochtone gezinnen meer kinderen dan gemiddelde autochtonen. In thuislanden zie je binnen die gezinnen met polygamie, vaak tussen 15 tot 30 kinderen, dus eenmaal via gezinshereniging in landen die ook extra fin voordelen aan kinderen verbinden, is er geen reden om te veronderstellen dat die gezinnen plots niet meer kinderen dan gezinnen met één moeder zouden krijgen. niet te begrijpen dat u er niet in slaagt om die logica te zien! Maar onderbouwt u maar eens uw hypothese, bij polygamie krijgen die gezinnen niet meer kinderen dan huishoudens met één moeder... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Flink zo schat Citaat:
En ik heb een geweldige hekel aan mensen die denken dat ze onder het mom van potentiële slachtoffers moeten gaan rommelen met zelfbeschikkingsrecht Citaat:
Citaat:
Of stond die onder sterke sociale en culturele druk om haar dicht te laten naaien En ja hoor hier hoor ik je weer van ver afkomen: Dat is niet hetzelfde als een clitoris afsnijden Dat is stropop die ge dan zelf geïntroduceerd hebt en enkel betrekking heeft op de ernst of onomkeerbaarheid van de ingreep terwijl een eenvoudig tegenvoorbeeld aangaf dat dat blijkbaar geen argument is Ge blijft rond de pot draaien hé De stelling is dat eenieder vrij zou moten zijn daarin hoever zij of hij wilt gaan zolang dat het uitdrukkelijk haar of zijn wens is Antwoord daar nu eens op ipv van zijsporen te bewandelen Laatst gewijzigd door praha : 10 maart 2020 om 12:04. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat u ook heel goed weet dat Magda en het SM verhaal los staan van de discussie, omdat dit een grote uitzondering was, die niet binnen deze discussie als argument kan dienen. SM is niet waar het hier over gaat. Dus opnieuw, legt u eens uit wanneer de gemiddelde vrouw akkoord zou gaan om haar clitoris weg te snijden en schaamlippen dicht te naaien? Wanneer zou ze die " wens " hebben? Welke vrouwen zien genitale verminking als " het uitvoeren van hun zelfbeschikkingsrecht"? Onderbouw uw stellingname maar eens... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Ik ben bereid de discussie verder uit te breiden alice maar dan zult gij toch eerst even moeten weerwoord geven op de discussie rond wat ik als stelling lanceerde Opnieuw neem je je eigen normen & waarden als bepalend waar je de grenzen wilt leggen van wat een persoon mag en kan laten met zijn/haar lichaam En opnieuw klopt het ook niet echt Magda zal niet een alleenstaand geval zijn en haar wens zal zeker niet het mest extreme geweest zijn Het voorbeeld van een geslachtsverandering is er net eentje van een even zwaarwichtige 'onomkeerbare' ingreep waar de maatschappij zich 101% heeft laten verzekeren dat het om een eigen wilsbeschikking ging. Maar dat hebt gij gewoonweg genegeerd/vermeden door terug over dwang etc te beginnen Nogmaals de stelling is/was eenvoudigweg dat het moet kunnen dat iedereen voor zichzelf uitmaakt wat daar beneden gesneden, geknipt of geplakt wordt Niet meer dan dat. Antwoord daar nu eens op ipv over andere dingen te beginnen Laatst gewijzigd door praha : 10 maart 2020 om 15:05. |
|||
![]() |
![]() |