![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Minister
|
![]() Het is absoluut gegarandeerd dat bij ons in België morgen ook de teller op 10 en later in de week op 100 staat. Italië toont aan dat de protocollen en draaiboeken die we hier ook hebben niet volstaan. Er zijn nu al bedden tekort voor de ergst getroffen mensen. Dat gaat de volgende weken alleen nog erger worden.
Zou het niet beter zijn om in de scholen en gemeenten opvang te voorzien, zodat leerlingen die komen opdagen opgevangen worden in kleine groepen, verspreid? Onder de hoede van 1 leerkracht per dag, niet voor ieder vak een andere. Opeengepakt in een schoolgebouw en elk uur van de dag van klas veranderen lijkt me een ideale situatie waarin het virus zich kan verspreiden. Gelukkig gaan niet zoveel kinderen erge symptomen hebben (hopen we), maar ze nemen het wel allemaal mee naar huis en besmetten daar de soms erg kwetsbare mensen in hun omgeving. Wie voor een bedrijf en de overheid thuis kan telewerken, en dat zijn heel veel mensen, kunnen dat doen en terzelfdertijd hun eigen kinderen opvangen en die van de naaste buren. Zo hou je het lokaal en vermijd wie kan makkelijk openbaar vervoer en drukke plekken. Dat maakt de komende verdere isolatiemaatregelen en quarantaines veel makkelijker te overzien en te managen. Het is compleet onverantwoord om de mensen op de mouw te spelden dat ze het virus niet kunnen verspreiden als ze geen symptomen hebben. Dat kan je wetenschappelijk en moreel niet maken. Wetenschappers en politici die willens en wetens op grote schaal kinderen misbruiken om hun grootouders te besmetten - heel goed wetende dat er niet genoeg ziekenhuiscapaciteit is - gaan meer slachtoffers maken dan massamoordenaars. Laatst gewijzigd door discuz : 1 maart 2020 om 16:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Daar zijn nochtans niet veel klinken en veel gekust of handen geschud wordt er ook eerlijk gezegd niet, denk ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De bijbel spreekt in Leviticus over 7 dagen en dan nog eens 7 dagen als het niet helpt, willen we daarmee beginnen dan of heeft de NVA eerst de zegen van de paus nodig? Laatst gewijzigd door discuz : 1 maart 2020 om 17:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De dag dat ze dat gaan afschaffen zal ik geloven dat de toestand ernstig is zo niet.....lijkt het me gewoon paniekzaaierij. Zolang brood en spelen doorgaan zolang is er niks aan de hand dat heeft de geschiedenis ons al telkenmale bewezen. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 1 maart 2020 om 17:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
De arbeiders mogen ziek worden, maar bedienden lekker thuis met de familie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor alle anderen (me inclusief) is er minder volk op het openbaar vervoer en op de weg. Toch ook een voordeel ?
![]() |
#187 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Voka en de VLD en de EU hebben de mond vol over technologische vooruitgang maar ze zijn te stom om de opportuniteiten te zien. Wat een idioten. Want tel eens uit wat thuiswerk bespaart aan overheads. En uitkeringen. Dat de grote globale bedrijven vergaderingen afzeggen en het vliegen voor veel werknemers gaat inperken gaat blijven hoor, dat is zowiezo nodig. Het ook is een dure luxe, ook voor de economie. Het levert niet zo veel op als de andere passagiers. Het geld in de vliegindustrie en toerisme wordt al lang niet meer verdiend aan de business reizen. Het zijn de opkomende middenklassen in Azië en andere landen die voor de wereldgroei in veel sectoren zorgt. Massatoerisme, zo dicht mogelijk bijeengepropt en als vee van de ene naar de andere attractie, daar valt het geld mee te verdienen. Laatst gewijzigd door discuz : 1 maart 2020 om 17:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Arbeiders die willen zouden in technische werkloosheid moeten kunnen gaan. We houden best duizenden mensen achter de hand om als het nodig is de zieken te kunnen verzorgen, de voedselbedeling te regelen en voor veiligheid te zorgen. Enne... Ik weet niet hoe het bij jou op de firma zit, maar wie gaat doorgaans het vaakst op citytrip, het kader of de mensen op de werkvloer? Quarantaine werkt aan twee kanten ![]() Laatst gewijzigd door discuz : 1 maart 2020 om 17:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kreeg hier dan te lezen dat vliegmaatschappijen net hun winsten halen uit die Business class ? Inzake dat massatoerisme geef ik je wel gelijk.....ganse konvooien Chinezen strijken nu overal ter wereld toe.....stappen van de ene wachtende bus op de andere en worden voor de poort gedropt van de meest absurde attracties. Maar is niet veel anders bij Neckermann en andere van die groepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Op dezelfde manier heeft iedere burgemeester, schooldirecteur en bedrijfleider, maar ook alle mensen wiens job van ver of dicht met veiligheid te maken heeft, enorm veel macht om zaken en machines stil te leggen, te sluiten en zelf maatregelen te treffen als dat niet doen hun eigen veiligheid en de veiligheid van de mensen waarvoor zij verantwoordelijkheid zijn in gevaar brengt. Sla het wetboek er maar op na. Laatst gewijzigd door discuz : 1 maart 2020 om 17:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat weet ik niet. Ik heb overigens ook nergens geschreven dat de Aziatische vorm van begroeting de betrokkenen immuun zou maken voor Corona. Maar ik ben er toch van overtuigd dat groeten zonder lichamelijk contact in de huidige omstandigheden een heel stuk gezonder is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Minister
|
![]() Als alles achter de rug is moeten we de timeline van het begin van de uitbraak in België nog maar eens goed bekijken, en wie wat wanneer wist.
In Nederland was het erg geregisseerd. Ik weet niet of het in deze omstandigheden geholpen heeft om hier dit weekend twee keer een internationale wielerkaravaan door de Vlaamse Ardennen te sturen. Terwijl al uit het buitenland bekend was dat dit een verhoogd risico is, zowel voor deelnemers, volgers als publiek. Maar goed, we zullen de volgende dagen wel zien waar clusters opduiken. Laatst gewijzigd door discuz : 1 maart 2020 om 17:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Trouwens, waar zit Smartschool? Zowat heel Vlaanderen is aangesloten als ik mij niet vergis. Waar zitten die gasten? Hoog tijd dat een monopolie eens iets opbrengt. Laatst gewijzigd door discuz : 1 maart 2020 om 18:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |