![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: De toekomst van Vlaanderen: | |||
Een onafhankelijk Vlaanderen |
![]() ![]() ![]() |
12 | 25,00% |
Een hereniging met Nederland |
![]() ![]() ![]() |
24 | 50,00% |
Voortzetting België |
![]() ![]() ![]() |
12 | 25,00% |
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
In Amerika bijvoorbeeld spreekt men ook van "Holland" i.p.v. "the Netherlands". Sterker nog: voor de gemiddelde Amerikaan is "Holland" niet groter dan alleen Amsterdam! Maar je hebt gelijk hoor; ik ben b.v. een Zeeuw, en dus geen Hollander ; ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze zijn in Nederland al lang voor bij het "enkel kroket uit de muur" cliché, JayP. De restaurants zijn daar ook, over het algemeen, wat goedkoper dan in België.
Zelfs de sterrenrestaurants.
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ben met de trein op een halfuurtje in Nederland. Ik hoef er niet eerst een andere taal voor te leren. Ik kan er de steden bezoeken, de kust afwandelen, de cultuur opsnuiven, enz. En dat allemaal zonder dat Nederland en Vlaanderen eerst moeten samengaan om dat mogelijk te maken. Dus opnieuw, wat is de winst, zeker in verhouding tot de inspanning die zo'n vereniging onvermijdelijk met zich meebrengt? Want daar hoor ik jullie niet over.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb me al altijd afgevraagd wat al die Belgen in de horeca van Zeeuws-Vlaanderen komen zoeken als het in Nederland volgens sommigen hier op dit forum toch allemaal niet teveel voorstelt. Wat zegt dat dan over die landgenoten die wel in Nederland uit eten gaan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Europees Commissaris
|
![]() Jij bent een geografische Vlaming, een would-be Vlaming die erin slaagt dag in dag uit 45 % van de Vlamingen te schofferen. Jij bent dus in het beste geval een halve Vlaming. In feite ben je een belgicist die de Vlaamse welvaart betwist. Je schermt altijd met het feit dat "jullie" de Nederlanders buiten gesjot hebben. Spijtig genoeg hebben "jullie" door dit feit ook onze welvaart buiten gesjot en heeft het tot 1930 geduurd eer de Vlamingen hun elementaire rechten terug kregen. Niks om fier over te zijn.
Laatst gewijzigd door robert t : 30 mei 2020 om 10:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu hebben we het hoogste aantal coronadoden en is er enkel Belgisch nationalisme op de verkeerde momenten.
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men komt ook hier niet verder dan clichés, die door de media worden in stand gehouden.
Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 30 mei 2020 om 10:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
|
![]() Citaat:
in de Hoogstraat in Antwerpen is nu ook zo'n "kroketmuur" geïnstalleerd (er was er al één in het Centraal Station). Maar daar passeren dan ook veel Nederlanders. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 30 mei 2020 om 10:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn beste gokje is dat hij het niet vergeten is dat je er veel LOL in had toen hij een weekban kreeg, nadat hij in een discussie met onzen 'eik' wat hard reageerde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn smaak is individueel ook. Ik krijg het heen en weer van jouw veralgemening dat waar de massas aanschuiven goed moet zijn omdat ze met velen zijn. Groepdenkers hebben natuurlijk steeds problemen met individueel denken. Gij bewijst het elke dag hier op religieuze manier. Da's geen verrassing uiteraard. Mag ik dat doorzien? Neen? Pech voor jou dan ![]()
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Edoch edoch, de geschiedenis spreekt die snoodaards tegen. Immers, in illo tempore luidde het: "wij willen Willem weg wilde Willem wijzer worden wij willen Willem weer" Bemerk: de tekst is in het Vlaams, niet in het Frans. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 mei 2020 om 10:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aan u het antwoord om mij eens te vertellen welke hoge borst Belgen dan opzoeken en zich negatief uitlaten tegenover de Nederlandse keuken als zovele Belgen immers daartoe de grens oversteken? Probeer eens de inhoud te laten primeren in plaats van uw schijnbaar gekwetste gevoelens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kweetni... ![]()
![]() |
![]() |
#200 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ben benieuwd wat hij daarop heeft te zeggen.
|
![]() |
![]() |