Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 oktober 2021, 11:03   #181
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
De beslissing van die task force zou gebaseerd zijn op onder andere dit onderzoek:

Effect of Aspirin on Disability-free Survival in the Healthy Elderly
Ik ga het Scheermes van Hanlon toepassen en mijn aluhoedje terug afzetten.

2 jaar is nu eenmaal de tijd die zo'n task force neemt om gevolg te geven aan nieuwe meetresulten. Ze hebben de draaicirkel van een volle olietanker op kruissnelheid.

Dus binnen 2 jaar kunnen we een nieuw advies verwachten dat een dagelijkse aspirine voor 65+'ers terug aanraadt, want covid.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2021, 12:07   #182
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Het is minstens een punt die moet vermeld worden als ze op TV komen of andere massa media. Zoals ik al eerder aangaf worden ze regelmatig in beeld als "former FDA official" en niet als vertegenwoordiger van een vaccin firma.

Conflict of interest
Inderdaad, waarom wordt die altijd beschreven als former FDA en niet als lid van een commerciëel bedrijf ?
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2021, 12:32   #183
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Walvader Bekijk bericht
Inderdaad, waarom wordt die altijd beschreven als former FDA en niet als lid van een commerciëel bedrijf ?
Niet zomaar een commercieel bedrijf maar firma die vaccins maakt die besproken worden in het artikel.

Voor corona was zoiets voldoende om de journalist in kwestie te ontslaan wegens zware deontologische fouten, dit is open bloot manipulatie en leugens voor het gepeupel.

---
Former FDA chief Gottlieb expects Delta to be last big pandemic wave in U.S.
https://www.reuters.com/business/hea...us-2021-10-04/

And the country urgently needs to upgrade its pandemic response capabilities to prevent future infectious calamities, argues former Food and Drug Administration Commissioner Scott Gottlieb.
https://www.npr.org/sections/health-...atch-for-covid

U.S. likely “much further in this epidemic than we’re picking up” says former FDA official
https://www.wbko.com/2021/07/25/us-l...-fda-official/

enz
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2021, 12:58   #184
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Het gaat bij onze politiekers dus ook over vrijheid en strafmaatregelen via de corona-pas.

Frank Vandenbroucke (Vooruit):
"Wie gevaccineerd is, zal een gemakkelijker, veiliger en vrijer leven hebben.”

https://www.hln.be/binnenland/minist...sker~a9cb0d07/
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2021, 13:04   #185
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat bij onze politiekers dus ook over vrijheid en strafmaatregelen via de corona-pas.

Het is pijnlijk dat er op dat niveau niemand is die rationeel kan nadenken. Ofwel is het moedwillig plat populisme, dat zou al even erg zijn.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2021, 13:07   #186
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Het is pijnlijk dat er op dat niveau niemand is die rationeel kan nadenken. Ofwel is het moedwillig plat populisme, dat zou al even erg zijn.
Het is pijnlijk, dat wel, maar inherent aan een politieke carriere die tot aan zulke posten kan leiden. Wie ook maar een klein beetje tijd besteedt aan rationeel nadenken kan zo geen loopbaan ontwikkelen. Dat vraagt 150% investering in onderkruipen, liegen, bedriegen, napraten, lulkoek eigen maken, en dergelijke meer. Enkel de meest incoherente gatlekkers en waanzinnige ego's geraken tot aan de top in zo een systeem. Want uiteindelijk moet er nooit het minste resultaat bekomen worden, enkel maar de juiste lulkoek nagepraat op het juiste ogenblik.

Gij en ik zijn daar niet voor geschikt, wij zouden geen debat fiche die vol lulkoek staat kunnen napraten met vuur en vlam he. Dat zou direct al over and out zijn.

Laatst gewijzigd door patrickve : 24 oktober 2021 om 13:08.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2021, 13:26   #187
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Gij en ik zijn daar niet voor geschikt, wij zouden geen debat fiche die vol lulkoek staat kunnen napraten met vuur en vlam he. Dat zou direct al over and out zijn.
Dat is helemaal correct. Deze week ook nog meegemaakt op het werk: waar het "senior management" de grootste lulkoek zit te vertellen aan mijn departement terwijl die goed genoeg weten dat het lulkoek is. Ik zou dat inderdaad niet kunnen.

Meer zelfs: ik snap niet hoe iemand dat wel kan: bewust onzin vertellen.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2021, 19:32   #188
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Meer zelfs: ik snap niet hoe iemand dat wel kan: bewust onzin vertellen.
Er is daar maar 1 uitleg voor: NIET dat scheermes van Hanlon, maar kwaadaardigheid ipv domheid. Kwaadaardigheid met motief anderen benadelen ter eigen bevoordeling.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2021, 20:06   #189
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:

En niemand die tegen deze lulkoek reageert: "Het biedt geen absolute veiligheid, maar het is wel veel veiliger als je weet dat iedereen rondom je gevaccineerd of getest is".
Oud 24 oktober 2021, 20:11   #190
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En niemand die tegen deze lulkoek reageert: "Het biedt geen absolute veiligheid, maar het is wel veel veiliger als je weet dat iedereen rondom je gevaccineerd of getest is".
Het gaat heel heel moeilijk zijn om te bekennen dat dat zever is he. Want dan stort gans hun tirannie als een kaartenhuis ineen.
Oud 24 oktober 2021, 21:19   #191
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Het gaat heel heel moeilijk zijn om te bekennen dat dat zever is he. Want dan stort gans hun tirannie als een kaartenhuis ineen.
En is die tirannie dan doelbewust of zitten die mensen dan in een tunnelvisie, zoals ten tijde van de Malleus Maleficarum? Die waren ECHT overtuigd van de logica van dat boek.
Oud 25 oktober 2021, 04:16   #192
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is pijnlijk, dat wel, maar inherent aan een politieke carriere die tot aan zulke posten kan leiden. Wie ook maar een klein beetje tijd besteedt aan rationeel nadenken kan zo geen loopbaan ontwikkelen. Dat vraagt 150% investering in onderkruipen, liegen, bedriegen, napraten, lulkoek eigen maken, en dergelijke meer. Enkel de meest incoherente gatlekkers en waanzinnige ego's geraken tot aan de top in zo een systeem. Want uiteindelijk moet er nooit het minste resultaat bekomen worden, enkel maar de juiste lulkoek nagepraat op het juiste ogenblik.

Daar zit wel iets in. Als puber was ik eens naar een bijeenkomst van de N-VA gegaan, en hoewel ik daar niets schrikbarends zag of hoorde, stond me dat niet aan. Je kan daar niet vrij in denken. Als De Wever al zegt dat een partij geen drie Peumansen verdraagt, weet je genoeg...
Oud 25 oktober 2021, 06:53   #193
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En is die tirannie dan doelbewust of zitten die mensen dan in een tunnelvisie, zoals ten tijde van de Malleus Maleficarum? Die waren ECHT overtuigd van de logica van dat boek.
Ik denk dat de psychologische muur waar je over moet om te zeggen "verdorie wat voor een ongelofelijke idioot ben ik geweest, en ik heb mensen GEDWONGEN om mijn zever na te volgen, ze hadden gelijk, die anderen" te hoog is, vooral voor persoonlijkheden die macht willen en succes willen in miss verkiezingen. Voor een ietwat eerlijk en goedbedoelend persoon is het gewoon het pad naar de zelfmoord he, het inzicht dat je gewoon tyranniek en verkeerd was, en gigantisch veel brokken gemaakt hebt omdat je overtuigd was en de andere voor een idioot nam, terwijl die gelijk had. Dan kan je enkel nog zelf aan een lantaarnpaal gaan bengelen he, je kan je niet meer in de spiegel bekijken.

Er is een groot verschil tussen gewoon mis zijn, dat met vuur, maar vrijblijvend verdedigd hebben, en dan tot het besluit komen dat je inderdaad mis was. Dat is al moeilijk, maar kom, je kan zeggen dat je wetenschapper bent, en dus nieuwe dingen bijleert. Maar eens je de dictator bent gaan uithangen, en mensen hebt GEDWONGEN, dan is er een geen excuus meer he. Als je dwingt, en je bent mis, dan is niks meer mogelijk, dan moet je er aan he. Dat is dus iets dat je nooit psychologisch kan aanvaarden.

Laatst gewijzigd door patrickve : 25 oktober 2021 om 06:55.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be