![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tegenwoordig bismuth. Lood is zo schadelijk voor het milieu. En niet alle hagelgeweren zijn geschikt voor de stalen hagel.
![]() |
#182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sedert ik hier in Elsene woon hoor ik ook regelmatig het geschreeuw van die groene halsbandparkieten. Lang geleden heb ik eens gelezen hoe het komt dat die zich over Brussel verspreid hebben. Het zou de schuld zijn van iemand uit een vestiging van de honing-importeur Meli (familie Florizoone uit Adinkerke) op de Brusselse Heyzel. Daar hadden ze ergens een soort mini-zoo waarin zich ook een grote volière met dergelijke groene ringparkieten bevond. Die ringparkieten komen oorspronkelijk uit de Indus-vallei (Pakistan). Een naïeve kloot uit die familie Florizoone had op een gegeven ogenblik blijkbaar een "leuke ideetje"."Je trouve que Bruxelles mérite un peu de couleur" zei hij, en hij zette de kooi van die beesten open. Wat mij betreft hadden ze hem daarvoor in de bak mogen draaien.
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
...Ze ontstonden daar inderdaad uit de ijle lucht of zo.... Ik neem aan dat het enkele generaties,zeg een 20 tal jaar, duurt voordat een nieuw geintroduceerde soort "zijn weg" vindt en begint te expanderen in aantallen.... Overigens komt de halsbandparkiet in gans het Indisch subcontinent voor en langsheen de evenaar in Afrika....Een perfecte match voor ons ecosysteem dus... helaas,hoewel het beest zo zonevreemd is als maar kan zijn doen gemeentebesturen er absoluut niks aan.....
Allemaal te vinden via links naar websites op het Internet Laatst gewijzigd door kelt : 21 oktober 2025 om 17:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=FvY-hFc96Wo |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou die verwerken tot een ragout ofzo.
![]() |
![]() |
#190 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |