Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 oktober 2024, 22:26   #181
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Steekpartij….jongemannen en mogelijk zijn er ook minderjarigen betrokken…Allé gij…

https://www.hln.be/beveren/jongeman-...roek~af53f1bd/
Zelfs in een klein ''boerendorpje'' zoals Verrebroek zijn ''jongeren'' al actief.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2024, 06:04   #182
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Zelfs in een klein ''boerendorpje'' zoals Verrebroek zijn ''jongeren'' al actief.
Altijd al geweten dat Verrebroek ook een Hellhole is.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2024, 09:03   #183
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

13jarige steekt zus van 7 dood….

https://www.hln.be/buitenland/famili...oken~a3f3b444/
Oud 27 oktober 2024, 09:09   #184
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nog eentje? Moordpartij door 15 jarige

https://www.hln.be/buitenland/meisje...pakt~a2acd401/
Oud 27 oktober 2024, 09:16   #185
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ontspoorde dobbernegerjongeren

https://www.hln.be/buitenland/ophef-...lokt~a03b0b46/
Oud 27 oktober 2024, 10:08   #186
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Het probleem is inderdaad dat de EU en een paar andere idiote verdragen dat verhinderen, maar sommige dingen hebben hun beste tijd misschien gehad en moeten dan maar eens herzien worden he.

Dwangarbeid voor criminelen van het zware soort moet kunnen, net zoals de doodstraf ook gewoon moet kunnen. Wat is hardvochtiger, levenslang de doos in, of de strop / shredder ?

Hardleerse figuren die serie gewijs kinderen ontvoerd, verkracht en vermoord hebben, moeten we kunnen "bewerken" zodat ze opbiechten waar de slachtoffers zijn etc...

Op een gegeven moment houden mensenrechten op te bestaan. Dan gaan ze voor mijn part maar op zijn middeleeuws te werk.

Als gemeenschap moeten we niet toestaan dat we bestolen, vermoord, verkracht worden door een bende krapuul.
Wie zijn de 3 meest gevaarlijke figuren dat doorsnee figuren tegenkomen.

-Degene die niets te verliezen hebben. Duidelijk genoeg.
-Degene die gewend zijn om een variatie van geweld en wapens te gebruiken. Een agent of cipier bijvoorbeeld.
-De verassing.

En dat klopt ongeveer. De anderen zijn veelal opgeblazen fantasietjes....
Oud 27 oktober 2024, 10:30   #187
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
De dader is 15…..euthanaseren want daar komt niets goeds meer van.
Oud 27 oktober 2024, 10:52   #188
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Misschien een kostenbesparing dat Tinnekes Prinses Elisabeth vakantie-energie-eiland.
Op een baggerschip leer je snel overeen komen en hard werken, of je leert niets meer. Maar niet meer dan 1% van zulke figuren mengen op die schepen, anders klitten ze samen.
Oud 27 oktober 2024, 11:22   #189
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een wel gemikte mep op zijn keel. Daar kan je iemand mee doden. De luchtpijp. Wetten en regels. Wil jij heel je leven brommen voor zoiets...
Oud 27 oktober 2024, 12:28   #190
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Je kan je hand breken in dichtbij zijnde clinches. Ellebogen zijn hierbij een zeer efficiënt middel.

Jaja, de typische zenuwknopen in het lichaam. De trachea, de solar plexus, de ogen. Er zijn andere plaatsen in het lichaam die veel meer schade aankunnen.

Wat is legaal in België? Niet veel ...

Je lesjes anatomie...
Oud 28 oktober 2024, 09:28   #191
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Je kan je hand breken in dichtbij zijnde clinches. Ellebogen zijn hierbij een zeer efficiënt middel.

Jaja, de typische zenuwknopen in het lichaam. De trachea, de solar plexus, de ogen. Er zijn andere plaatsen in het lichaam die veel meer schade aankunnen.

Wat is legaal in België? Niet veel ...

Je lesjes anatomie...
voilla je lesje anatomie
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2024, 14:17   #192
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hellhole st niklaas

https://www.hln.be/sint-niklaas/dit-...hool~af08f2c5/
Oud 28 oktober 2024, 23:57   #193
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De afghaanse Taliban heeft daar dan ook een bijhuis in een oude leger kazerne.

gerund door het rode kruis, ik denk dat ik nu maar eens ga stoppen met hun stickers te kopen. Vroeger deed ik dat uit sympathie van de lokale afdeling. Maar als die bijhuizen van terroristische organisaties gaan uitbaten, zien ze mijn centen niet meer.
Oud 29 oktober 2024, 08:13   #194
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De afghaanse Taliban heeft daar dan ook een bijhuis in een oude leger kazerne.

gerund door het rode kruis, ik denk dat ik nu maar eens ga stoppen met hun stickers te kopen. Vroeger deed ik dat uit sympathie van de lokale afdeling. Maar als die bijhuizen van terroristische organisaties gaan uitbaten, zien ze mijn centen niet meer.
Als het is om bruin en zwart gespuis te huisvesten kunnen ze hun stickers op hun gat plakken. Bloed of plasma doneren doe ik trouwens ook niet meer sedert ze een deel van het Belgisch plasma aan Australië verkopen en zo een 20 tal mensen hier hun job hebben doen verliezen.
Oud 30 oktober 2024, 21:52   #195
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vandaag weer een prachtvoorbeeld mogen meemaken.

Om 10u gaat dit museum open.
Een groep mensen wordt ontvangen door 2 oudere mannen , en krijgen een uitleg. Het museumpje zelf is gratis, maar voor de mensen die een treinrit hebben geboekt komt de uitdrukkelijke waarschuwing, de historische stoomtrein, in tegenstelling tot het echte openbaar vervoer , vertrekt exact 10u45. En als ze een goeie zitplaats willen, een beetje vroeger aan't stationneke zijn is aangeraden.

De treinrit was niet onze insteek van het bezoek, maar een deel van een paar dagen praktische historische stoomtechniek in Nederland (oa de Curquius en de Buffel)
Dus tijdens het museumbezoek doen we een babbel met de 2 onthaalmannen.
Om 10u 40 komt er een BMW X5 tot aan de toegang gereden (Niet de parking, neen, gewoon de toegang blokkerende), en een figuur met herkenbare trekken en typisch accent stapt uit. En op hoge poten onderbreekt die ons gesprek. "Dat we de trein kunnen laten wachten tot zijn vrouw en kinderen kunnen instappen".

De 2 museum mensen proberen uit te leggen dat de opstapplaats aan de andere kant van het terrein is en dat 5 minuten haalbaar is voor een snelle loper, maar een gezin, neen. Die kwispel begint van zijn oren te maken en dat ze maar moeten bellen dat de trein moet wachten, want ze hebben kaartjes.

Die 2 mannen leggen uit dat dat niet mogelijk is, de machinisten zijn niet bereikbaar, en de 300 passagiers die er al wel zijn verwachten een stipte regeling.

Ondertussen horen we een stoomfluit, en zien we achter een aantal gebouwen de rook/stoomwolk dikker worden.

De door Skobolev en mij al dikwijls genoeg beschreven "familie" staat ondertussen achter hun stamhoofd. Jonge vrouw ingezwachteld, met dikke buik, goed gevulde dubbele kinderwagen en 2 jochies die als razenden overal op en achter willen kruipen.

Blijkbaar kennen ze het daar al, want 1 van de mannen steekt gewoon zijn hand in een gebaar van "sorry, we willen geen herrie, noch hebben we enige schuld aan uw situatie, u bent gewoon te laat". En 2 prachthonden , ferme labradors, komen kwispelstaartend aangedrenteld.
Mama en koters doken snel terug in de wagen. Clanhoofd wist ook niets meer te zeggen.
Doordat de dreiging "gebroken" was, gaf de andere museummedewerker het advies: "Meneer, de trein stopt aan het andere station, en moet daar wisselen van positie, en komt dan terug gestoomt. Als u met de wagen naar daar rijd, kan u uw kaartjes nog steeds gebruiken, en daar opstappen, naar hier rijden, en om dan tijdens de 2de rit vandaag terug in uw wagen te stappen"
Die man draaide zich vuistenballend om , en na een hard dichtslaande autodeur (die bedoeld is om zacht dicht te gaan, stom effect) met gierende banden weg te rijden.
Is dat toeval, of ervaring?

Ik geloof niet dat die familie vandaag een stoomtrein van dichter dan 50 m heeft gezien.

Eneuh, ik heb een deftige donatie achtergelaten.
Oud 30 oktober 2024, 23:16   #196
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Altijd gezeik met die gasten, altijd.
Oud 31 oktober 2024, 07:12   #197
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Altijd gezeik met die gasten, altijd.
Echt eh?

Ik weet niet wat ze bezielt. Ze vinden zichzelf o-zo belangrijk, iedereen moet rekening houden met hun wensen en heel de rest van de wereld moet er maar mee omkunnen dat zij de boel voor anderen verpesten.
En dat enkel en alleen omdat ze met een stoomtrein rijden...

Oud 31 oktober 2024, 09:13   #198
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Echt eh?

Ik weet niet wat ze bezielt. Ze vinden zichzelf o-zo belangrijk, iedereen moet rekening houden met hun wensen en heel de rest van de wereld moet er maar mee omkunnen dat zij de boel voor anderen verpesten.

Bwa dat zijn nog brave jongens die treinofielen. en die doen dat voor de gemeenschap , industrieel erfgoed in leven houden.

Maar serieus Grote F , heb jij dat dan nog nooit meegemaakt, zo nen rifaap die voor het minste van zijn kloten staat te maken en altijd gelijk moet hebben en over van alles en nog wat lastig doet ?

Mijn devies is, laat mij gerust, dan laat ik u ook met rust, maar dat kunnen ze dus niet laten he. Als ze alleen zijn cava dan hebt ge er gene last van. Maar van zodra ze zich in kudde manifesteren is het prijs, intimideren , lastig doen, dreigen
Oud 31 oktober 2024, 10:00   #199
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bwa dat zijn nog brave jongens die treinofielen. en die doen dat voor de gemeenschap , industrieel erfgoed in leven houden.
Ik had het even goed in de andere draad kunnen schrijven, maar ik vond het wel gepast met het Ontspoorde jongeren plaatje hier.

Het is verbazingwekkend hoe weinig allochtonen van bepaalde strekking er te zien zijn in musea.
Chinezen en japanners gooien ze per buslading binnen, en het enige die doen is veel foto's maken en mooi in de rij mee volgen.

Voor vrijwilligers. In België, alleen in graaimandjes zoals Urban Dance of bepaalde sportclubs kan je ze vinden, maar als er echt werk bij komt kijken, of echte kennis, dan is het zoeken naar een naald in een hooiberg.

In Nederland, Duitsland of Engeland is het niet veel anders heb ik de indruk.
Oud 31 oktober 2024, 10:02   #200
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Echt eh?

Als u een sneer wil geven naar de vrijwilligers van dat museumpje, ga ervoor.

Maar dat een paar vrijwilligers met verouderd materiaal wel een urenregeling kunnen handhaven, dat spreekt boekdelen over de "openbare spoorwegen" van nu.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be