Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juni 2005, 22:40   #181
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
Maakt niet uit of De Groot in fout is of niet. Verkeersongevallen gebeuren nu eenmaal (jammer genoeg). Er is vrijwel niemand die opzettelijk een verkeersongeval veroorzaakt. Het is wel toevallig een blokker die een ongeval meteen omtovert in een politieke taalkwestie. Een kleine maar niet onbelangrijke nuance.
Ik zie niet wat er mis is een potentieel dodelijk taalprobleem aan te klagen. Goed, ongetwijfeld hoopt het VB hier politieke munt uit te slaan. Maar de manier waarop daartegen wordt gereageerd door sommige anti-VBers hier vind ik nog een pak lager.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2005, 22:53   #182
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Ik zie niet wat er mis is een potentieel dodelijk taalprobleem aan te klagen.
Mocht het blok een dergelijk probleem hebben aangekaart alvorens de feiten zich daadwerkelijk voordeden, met een blokker als betrokkene, kan ik er inkomen.
Citaat:
Goed, ongetwijfeld hoopt het VB hier politieke munt uit te slaan.
Inderdaad.
Citaat:
Maar de manier waarop daartegen wordt gereageerd door sommige anti-VBers hier vind ik nog een pak lager.
Het is niet zozeer het feit dat een blokker iemand heeft doodgereden waartegen wordt gereageerd. Dit kan iedereen overkomen, ongeacht de politieke overtuiging, huidskleur, religie,... er is niemand vrij van. De reacties zijn voornamelijk gericht tegen de politieke recuperatie van het ongeval.
Oud 27 juni 2005, 22:55   #183
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zie niet wat er mis is een potentieel dodelijk taalprobleem aan te klagen. Goed, ongetwijfeld hoopt het VB hier politieke munt uit te slaan. Maar de manier waarop daartegen wordt gereageerd door sommige anti-VBers hier vind ik nog een pak lager.
(Ik mag er niet aan denken dat het zou gebeuren) Als ik morgen iemand dood rijd, denk ik niet dat ik nog de kracht zou hebben om een rel te veroorzaken omdat bepaalde ambulanciers een bepaalde taal niet zouden spreken.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2005, 22:58   #184
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mocht het blok een dergelijk probleem hebben aangekaart alvorens de feiten zich daadwerkelijk voordeden, met een blokker als betrokkene, kan ik er inkomen.
Dit probleem ligt al heel lang op tafel.

Citaat:
Het is niet zozeer het feit dat een blokker iemand heeft doodgereden waartegen wordt gereageerd. Dit kan iedereen overkomen, ongeacht de politieke overtuiging, huidskleur, religie,... er is niemand vrij van. De reacties zijn voornamelijk gericht tegen de politieke recuperatie van het ongeval.
Die reacties zijn zelf een politieke recuperatie. Op basis van vermoedens dan nog.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 27 juni 2005, 22:59   #185
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
(Ik mag er niet aan denken dat het zou gebeuren) Als ik morgen iemand dood rijd, denk ik niet dat ik nog de kracht zou hebben om een rel te veroorzaken omdat bepaalde ambulanciers een bepaalde taal niet zouden spreken.
Ik wellicht ook niet. De Groot blijkbaar wel. Een betere constitutie?
Oud 27 juni 2005, 23:07   #186
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die reacties zijn zelf een politieke recuperatie. Op basis van vermoedens dan nog.
Welke vermoedens? Trek je in twijfel dat die blokker-doodrijder een politieke rel heeft proberen te veroorzaken op de kap van de ambulanciers uit Tubize?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2005, 23:11   #187
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het kan niet anders of het moet een "zeer kil", harteloos en "gevoelloos" individu zijn.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Pietje on 28-06-2005 at 00:18
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Het kan niet anders of het moet een "zeer kil", harteloos en "gevoelloos" individu zijn.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Het kan niet anders of het moet een "zeer kil" en "gevoelloos" individu zijn.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Pietje : 27 juni 2005 om 23:18.
Oud 27 juni 2005, 23:24   #188
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
ik er inkomen.
Inderdaad.
topic gestart door Raf: Vlaams Blokker rijdt vrouw dood en maakt er taalkwestie van

commentaar van Raf:

Een verkeersongeval kan iedereen overkomen en je kan als autobestuurder alleen maar hopen dat er niets ergers gebeurt dan wat blikschade. Als er een dode valt, is het leed natuurlijk niet te overzien, zowel voor de autobestuurder die het ongeval overleeft als voor de nabestaanden van de bestuurder die het ongeval niet overleeft. Wanneer er echter een Vlaams Blokker bij het ongeval betrokken is, zoals hier het geval was, kan je er donder op zeggen dat ie gaat proberen om een zondebok te vinden waar hij de verantwoordelijkheid op kan afwentelen. Hier zijn het nog maar eens de hulpverleners die het moeten ontgelden. In plaats van deemoedig zijn spijt en medeleven te betuigen aan de nabestaanden van het slachtoffer, probeert deze Vlaams Blokker politieke munt te slaan uit het ongeval en teert hij op de dood van de bejaarde dame die hij zelf het hoekje om hielp. Schaamte is hem volkomen vreemd; zoveel is duidelijk. Er is maar één woord voor: walgelijk!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
die blokker-doodrijder
[edit]
[size=1]After edit by Seba on 28-06-2005 at 00:32
Reason:

Citaat:
ik er inkomen.
Inderdaad.
topic gestart door Raf: Vlaams Blokker rijdt vrouw dood en maakt er taalkwestie van

commentaar van Raf:

Een verkeersongeval kan iedereen overkomen en je kan als autobestuurder alleen maar hopen dat er niets ergers gebeurt dan wat blikschade. Als er een dode valt, is het leed natuurlijk niet te overzien, zowel voor de autobestuurder die het ongeval overleeft als voor de nabestaanden van de bestuurder die het ongeval niet overleeft. Wanneer er echter een Vlaams Blokker bij het ongeval betrokken is, zoals hier het geval was, kan je er donder op zeggen dat ie gaat proberen om een zondebok te vinden waar hij de verantwoordelijkheid op kan afwentelen. Hier zijn het nog maar eens de hulpverleners die het moeten ontgelden. In plaats van deemoedig zijn spijt en medeleven te betuigen aan de nabestaanden van het slachtoffer, probeert deze Vlaams Blokker politieke munt te slaan uit het ongeval en teert hij op de dood van de bejaarde dame die hij zelf het hoekje om hielp. Schaamte is hem volkomen vreemd; zoveel is duidelijk. Er is maar één woord voor: walgelijk!

Citaat:
die blokker-doodrijder
[/size]

Citaat:
ik er inkomen.
Inderdaad.

commentaar van Raf:

Een verkeersongeval kan iedereen overkomen en je kan als autobestuurder alleen maar hopen dat er niets ergers gebeurt dan wat blikschade. Als er een dode valt, is het leed natuurlijk niet te overzien, zowel voor de autobestuurder die het ongeval overleeft als voor de nabestaanden van de bestuurder die het ongeval niet overleeft. Wanneer er echter een Vlaams Blokker bij het ongeval betrokken is, zoals hier het geval was, kan je er donder op zeggen dat ie gaat proberen om een zondebok te vinden waar hij de verantwoordelijkheid op kan afwentelen. Hier zijn het nog maar eens de hulpverleners die het moeten ontgelden. In plaats van deemoedig zijn spijt en medeleven te betuigen aan de nabestaanden van het slachtoffer, probeert deze Vlaams Blokker politieke munt te slaan uit het ongeval en teert hij op de dood van de bejaarde dame die hij zelf het hoekje om hielp. Schaamte is hem volkomen vreemd; zoveel is duidelijk. Er is maar één woord voor: walgelijk![/size]
[/edit]
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat

Laatst gewijzigd door Seba : 27 juni 2005 om 23:32.
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2005, 23:31   #189
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Welke vermoedens? Trek je in twijfel dat die blokker-doodrijder een politieke rel heeft proberen te veroorzaken op de kap van de ambulanciers uit Tubize?
waarom spreekt u weer over "blokker-doodrijder" terwijl die feiten helemaal nog niet duidelijk zijn??? Voor iemand die de mond vol heeft van "politieke recuperatie" doet u blijkbaar maar weinig moeite om uw hypocrisie te verbergen...

en nogmaals:
hallo? aan Raf de politieke recuperatie-bestrijder: waar haalt u de informatie vandaan dat de VB'er schuldig is in het ongeval, een assumptie waarop u de essentie van uw openingspost baseert, namelijk dat de man "een zondebok zoekt" en "de verantwoordlijkheid probeert af te wentelen", en dit zelfs oorzakelijk toeschrijft aan zijn VB-lidmaatschap ("want als het een VB'er is, dan kan je er van de donder op aan dat...")
U zou toch niet willen dat die insinuaties hier blijven staan en dat iedereen kan zien dat U het bent dieduidelijk de zaak politiek recupereert?
Oud 27 juni 2005, 23:47   #190
Gray
Burger

Gray's schermafbeelding

Standaard

rel????? ik heb ier nog niks gehoord of gezien. Het is trouwens wel een rel waard!

Heb trouwens nog een ander artikel gelezen hierover.
Het betreft dus een ongeval tussen 2 wagens, in de ene wagen zat de 81 jarige oude vrouw, in de andere Stefan de groot. Aangezien in het artikel wordt gesugereerd dat de vrouw kort daarvoor `onwel` is geworden, lijkt het me logisch dat de vrouw door het rood is gereden (of stopbord genegeerd heeft), en op de wagen van Stefan is gereden.
Stefan en zijn vrouw waren lichtgewond en werden naar het ziekenhuis gebracht door de mug van tubize. die blijkbaar geen Nederlands praten.

Dus het is een compleet normale reactie, had het iemand van de CD&V of VLD geweest hadden ze dit zeker ook gedaan... zij hebben de macht om het probleem aan te kaarten.

Persoonlijk vind ik goed dat ze tegen iemand gereden is dat in de gemeenteraad zeteld, en zo nog meer druk op de zaak komt, zo is ze niet voor niks gestorven![edit]
[size=1]After edit by Gray on 28-06-2005 at 00:52
Reason:

rel????? ik heb ier nog niks gehoord of gezien. Het is trouwens wel een rel waard!

Het betreft dus een ongeval tussen 2 wagens, in de ene wagen zat de 81 jarige oude vrouw, in de andere Stefan de groot. Aangezien in het artikel wordt gesugereerd dat de vrouw kort daarvoor `onwel` is geworden, lijkt het me logisch dat de vrouw door het rood is gereden (of stopbord genegeerd heeft), en op de wagen van Stefan is gereden.
Stefan en zijn vrouw waren lichtgewond en werden naar het ziekenhuis gebracht door de mug van tubize. die blijkbaar geen Nederlands praten.

Dus het is een compleet normale reactie, had het iemand van de CD&V of VLD geweest hadden ze dit zeker ook gedaan... zij hebben de macht om het probleem aan te kaarten.

Persoonlijk vind ik goed dat ze tegen iemand gereden is dat in de gemeenteraad zeteld, en zo nog meer druk op de zaak komt, zo is ze niet voor niks gestorven![/size]

Dus het is een compleet normale reactie volgens mij, had het iemand van de CD&V of VLD geweest hadden ze dit zeker ook gedaan... zij hebben de macht om het probleem aan te kaarten.

Persoonlijk vind ik goed dat ze tegen iemand gereden is dat in de gemeenteraad zeteld, en zo nog meer druk op de zaak komt, zo is ze niet voor niks gestorven![/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Gray : 27 juni 2005 om 23:52.
Gray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2005, 00:10   #191
Gray
Burger

Gray's schermafbeelding

Standaard

[size=3]Volgens u is het precies alsof de VBer de vrouw heeft doodgereden en nu koud op de mug afgeeft...blijkbaar niet he[/size]
[size=5][/size]
[size=5]UWEN TITEL KLOPT PRECIES NIMEER HE RAFKE! [/size]
Oud 28 juni 2005, 00:17   #192
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gray

Dat hij eerst en vooral eens dankbaar is dat hij geholpen werd. Als ik gekwetst ben, maakt het mij absoluut niet uit welke taal die ambulanciers praten. Desnoods Swahilli. Hij moest dan maar consequent zijn, alle hulp weigeren van die "Nederlandsonkundigen" en weigeren met die Waalse MUG mee te gaan. Een harteloze, kille klootzak is het [edit]
[size=1]After edit by Pietje on 28-06-2005 at 01:33
Reason:

Citaat:

Dat hij eerst en vooral eens dankbaar is dat hij geholpen werd. Als ik gekwetst ben, maakt het mij absoluut niet uit welke taal die ambulanciers praten. Desnoods Swahilli. Hij moest dan maar consequent zijn, alle hulp weigeren van die "Nederlandsonkundigen" en weigeren met die Waalse MUG mee te gaan. Een harteloze, kille klootzak is het [/size]

[size=1]After edit by Pietje on 28-06-2005 at 01:32
Reason:

Citaat:

Dat hij eerst en vooral eens dankbaar is dat hij geholpen werd. Als ik gekwetst ben, maakt het mij absoluut niet uit welke taal die ambulanciers praten. Desnoods Swahilli. Hij moest dan maar consequent zijn, alle hulp weigeren van die "vuil Walen" en weigeren met die Waalse MUG mee te gaan. Een harteloze, kille klootzak is het [/size]

Citaat:

Dat hij eerst en vooral eens dankbaar is dat hij geholpen werd. Als ik gekwetst ben, maakt het mij absoluut niet uit welke taal die ambulanciers praten. Desnoods Swahilli. Hij moest dan maar consequent zijn en weigeren met die Waalse MUG mee te gaan. Een harteloze, kille klootzak is het [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Pietje : 28 juni 2005 om 00:33.
Oud 28 juni 2005, 00:55   #193
Gray
Burger

Gray's schermafbeelding

Standaard

Het machtig zijn van de Nederlandse taal in Halle is voor ambulanciers een MEDISCHE NOODZAAK, het gaat niet omdat ze toevallig `Bonjour Monsieur` zeiden ipv Goeiendag, maar omdat de vrouw misschien (geef maar een voorbeeld) niet het juiste woord voor `duizelig` in het frans kende.

(zou het trouwens zelf ook ni wete, beter is opzoeke, dat ik het weet eer het zover is... )
Oud 28 juni 2005, 01:02   #194
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het machtig zijn van de Nederlandse taal in Halle is voor ambulanciers een MEDISCHE NOODZAAK

Het was de MUG van Tubize, en die mensen hebben daar geen uitstaans mee.
Oud 28 juni 2005, 01:18   #195
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het was de MUG van Tubize, en die mensen hebben daar geen uitstaans mee.
die MUG is een openbaar voertuig en opereerde op een institutioneel tweetalig gebied, bijgevolg is het niet meer normaal dat de ambulanciers
a) ofwel ééntalig waren en logischer wijs de taalgrens niet voorbijkwamen en op het grondgebied van Tubize bleven

b) tweetalig waren indien ze ook op tweetalig grondgebied opereerden (zoals het geval nu hier)
Oud 28 juni 2005, 01:26   #196
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
die MUG is een openbaar voertuig en opereerde op een institutioneel tweetalig gebied, bijgevolg is het niet meer normaal dat de ambulanciers
a) ofwel ééntalig waren en logischer wijs de taalgrens niet voorbijkwamen en op het grondgebied van Tubize bleven

b) tweetalig waren indien ze ook op tweetalig grondgebied opereerden (zoals het geval nu hier)
Ik denk wel dat je anders zoudt piepen, indien het toevallig jij bent die hulp nodig heeft. Of ga je die ambulanciers eerst een taalexamen afnemen alvorens ze je mogen aanraken ??
Oud 28 juni 2005, 01:33   #197
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik denk wel dat je anders zoudt piepen, indien het toevallig jij bent die hulp nodig heeft. Of ga je die ambulanciers eerst een taalexamen afnemen alvorens ze je mogen aanraken ??
uw opmerking doet helemaal niet ter zake. Uiteraard ga ik daar op het moment zelf niet om malen en zo goed mogelijk Frans proberen te spreken. Daarna is het een perfect wettige eis om te vragen dat de wet toegepast wordt, namelijk dat ambulanciers die op tweetalig grondgebied opereren ook daadwerkelijk tweetalig zijn. Zéker wanneer ik geen Frans kan en omstaanders als tolk meosten optreden tussen mij en de ambulanciers (cf. artikel)
Oud 28 juni 2005, 01:41   #198
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
uw opmerking doet helemaal niet ter zake. Uiteraard ga ik daar op het moment zelf niet om malen en zo goed mogelijk Frans proberen te spreken. Daarna is het een perfect wettige eis om te vragen dat de wet toegepast wordt, namelijk dat ambulanciers die op tweetalig grondgebied opereren ook daadwerkelijk tweetalig zijn. Zéker wanneer ik geen Frans kan en omstaanders als tolk meosten optreden tussen mij en de ambulanciers (cf. artikel)
Wat jij "daarna" zou doen, doet op dat moment ook niet ter zake. Feit is dat die "blokker" zijn beklag niet tegen die ambulanciers had moeten maken, want zij staan er volledig buiten.
Ze hadden hem misschien beter ziektogend achtergelaten.
Oud 28 juni 2005, 01:42   #199
Gray
Burger

Gray's schermafbeelding

Standaard

Halle is NIET 2-talig maar 1-talig Nederlands!

Ik denk dat we klein Pietje maar gelijk zulle geven want hij wilt het blijkbaar niet snappen (koppig manneke hè),
we zijn ier dus ons toetsenbord voor niks aant verslijten..[edit]
[size=1]After edit by Gray on 28-06-2005 at 02:45
Reason:

Halle is NIET 2-talig maar 1-talig Nederlands!

Ik denk dat we klein Pietje maar gelijk zulle geven want hij wilt het blijkbaar niet snappen (koppig manneke hè),
we zijn ier dus ons toetsenbord voor niks aant verslijten..[/size]

Halle is NIET 2-talig maar 1-talig Nederlands![/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Gray : 28 juni 2005 om 01:45.
Oud 28 juni 2005, 01:58   #200
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Als we allemaal €1 in een pot doen, kunnen we die mensen van de MUG een cursus "spreek alle talen" cadeau doen. Opgelost.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be