Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 november 2009, 18:09   #181
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bozoboko Bekijk bericht
Beter dan snoep, waar je obees van wordt.
voor overgewicht volstaat een dieet en sport.
voor een gestoorde hersenontwikkeling vanaf de kindertijd dankzij foutief gebruik medicatie zijn er niet zo'n eenvoudige oplossingen
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2009, 18:10   #182
bozoboko
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
voor overgewicht volstaat een dieet en sport.
voor een gestoorde hersenontwikkeling vanaf de kindertijd dankzij foutief gebruik medicatie zijn er niet zo'n eenvoudige oplossingen
Het zal onze kinderen moeilijk vallen, met of zonder medicatie, om krankzinniger te worden dan de voorgaande generatie.
bozoboko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2009, 18:16   #183
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Proficiat, ik ben onder de indruk.
Allez, merci
Maarja, laat me simpel zijn en al wat je wilt...

Maar het opvoeden van mijn kind is prior. Ik mag dan wel een overbezorgde vader zijn met veel onnodige kopzorgen, ik heb met haar het beste voor.
En ik zal ook het beste tot de maximum uit mij pompen om haar te brengen waar ze hoort te geraken.

Mijn kind is mijn alles. En als ik het van mezelf mag zeggen? Ik ben een verdomd goeie liefdevolle vader. Ze is een oppergelukkig kind dat mij nog veel traantjes van geluk zal geven. En ik moet hier al gaan stoppen met schrijven of ik kan er al eentje wegpinken.....
Oud 12 november 2009, 18:17   #184
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
De mijn krijgt honing in hare warme melk...
Een koffielepeltje levertraan door haar patatjes en das ook ineens goed voor haar immuunsysteem.

Al die medicamenten... Het is mij opgevallen, hoe meer mensen naar de dokter gaan, hoe vaker ziek ze worden.
Ik heb op tien jaar tijd enkel dafalgan codeïne geslikt tegen enorme tandpijn.
En voor de rest? Ik moet al gaan denken....

Al die medicamenten en al wat erbij komt kijken is zo opgeblazen.
Als ge nu echt antibiotica MOET slikken tegen een infectie, ok! Dat is pure noodzaak.
Maar ik vind persoonlijk in mijn levenservaring dat er (te) veel mensen te snel achter medicatie grijpen.
En dit dan helaas overgeven aan hun kinderen (kids for the haters).
Het gaat hier helemaal niet over ziekte. Bij mij thuis wordt er zelden iemand ziek. Mijn zoontje van 7 jaar heeft nog nooit een dokter gezien, nog nooit medicijnen genomen. Je reactie is dus compleet naast de kwestie
ADHD is helemaal geen ziekte.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2009, 18:20   #185
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Het gaat hier helemaal niet over ziekte. Bij mij thuis wordt er zelden iemand ziek. Mijn zoontje van 7 jaar heeft nog nooit een dokter gezien, nog nooit medicijnen genomen. Je reactie is dus compleet naast de kwestie
ADHD is helemaal geen ziekte.

Ahhh ja sorry
Maar ik had nu goesting om da te schrijven

ADHD tjah... enige wat ik daarvan vind, dat men maar gauw iets beter uitvind dan ritalin.
Oud 12 november 2009, 18:21   #186
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Ahhh ja sorry
Maar ik had nu goesting om da te schrijven

ADHD tjah... enige wat ik daarvan vind, dat men maar gauw iets beter uitvind dan ritalin.
Als je gewoon goesting hebt om zever te schrijven kan je nog altijd terecht bij koetjes en kalfjes hoor.
Oud 12 november 2009, 18:41   #187
bozoboko
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je gewoon goesting hebt om zever te schrijven kan je nog altijd terecht bij koetjes en kalfjes hoor.
Tiens dat is raar, ik kom daar altijd terecht als ik serieuze dingen schrijf over moderatie.
bozoboko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2009, 19:29   #188

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je weet toch dat dit een bekende hoax is?
Is dat zo?
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2009, 19:51   #189
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Is dat zo?
Het is geen hoax pure sang, maar hij vraagt toch om hem door te sturen naar iedereen die u kent met kinderen. De email versie er van welliswaar.
Oud 12 november 2009, 20:05   #190
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Iedereen Relatine. Meer moet dat toch niet zijn.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2009, 14:46   #191
BlueThunder
Banneling

Standaard

Ritalin heeft mogelijk lange termijn gevolgen voor de ontwikkelen van de hersenen

Pediatric ritalin use may affect developing brain, new study suggests

Use of the attention deficit/hyperactivity disorder (ADHD) drug Ritalin by young children may cause long-term changes in the developing brain, suggests a new study of very young rats by a research team at Weill Cornell Medical College in New York City.

http://news.med.cornell.edu/wcmc/wcm...7_17d_07.shtml
BlueThunder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2009, 14:50   #192
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
Ritalin heeft mogelijk lange termijn gevolgen voor de ontwikkelen van de hersenen

Use of the attention deficit/hyperactivity disorder (ADHD) drug Ritalin by young children may cause long-term changes in the developing brain, suggests a new study of very young rats by a research team at Weill Cornell Medical College in New York City.

En het niet gebruiken van rilatine kan ernstige gevolgen hebben op zowel sociaal als psychisch vlak.
Oud 13 november 2009, 15:06   #193
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je een kind die geen ADHD heeft relatine geeft zal die echt geen betere resultaten halen, integendeel!
Zeg dat tegen die ouders.
Oud 13 november 2009, 15:46   #194
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Zeg dat tegen die ouders.
En ook tegen de onderwijzers! Want zij oefenen vaak héél wat druk uit op de ouders zodra een kind iets meer energie of iets minder concentratie heeft dan het doorsnee kind! Lijkt wel alsof alle kinderen gelijk moeten zijn, te stil is niet goed, te druk is niet goed....

Gelukkig zijn niet alle onderwijzers zo. Mijn jongste zoontje vorig jaar (eerste leerjaar): Komt binnen in de klas en begint luid op een mondharmonica te spelen terwijl iedereen al stil op zijn stoel zit, even later staat hij tijdens de les ineens recht van zijn bankje, kruipt tussen de benen van de juf door omdat hij iets wil pakken wat daar ligt. Hij gaat weer zitten maar even later springt hij middenin de les weer recht en zegt luid: "heb ik mijn zwemzak wel mee?" waarop hij zomaar naar de gang loopt om te zien of hij zijn zwemzak wel mee heeft.... Die juf had alle geduld met mijn zoontje en ze kon daar enorm goed mee omgaan.

Maar evengoed kan het gebeuren dat zo'n juf elke dag bij je komt om steen en been te klagen en te vertellen dat het zo echt niet meer gaat, dat dat kind vast wel ADHD heeft enzovoort....of erger. Mijn oudste zoon werd constant uitgescholden en vernederd door zijn juf. Ik wist van niets tot héél de klas (derde leerjaar) ineens aan mijn deur stond om mij te vertellen hoe vreselijk het er aan toe ging in de klas tussen de juf en mijn zoon. Een gesprek met die juf was niet mogelijk want ze flipte compleet door tijdens ons gesprek en schreeuwde onophoudelijk. Het was zo erg dat ik alles deed om haar te kalmeren omdat ik bang was dat ze iets aan haar hart zou krijgen. Enige optie was toen mijn zoon van school veranderen wat in die tijd een hele procedure was....

Laatst gewijzigd door debbie : 13 november 2009 om 15:47.
Oud 13 november 2009, 16:22   #195
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ook tegen de onderwijzers! Want zij oefenen vaak héél wat druk uit op de ouders zodra een kind iets meer energie of iets minder concentratie heeft dan het doorsnee kind! Lijkt wel alsof alle kinderen gelijk moeten zijn, te stil is niet goed, te druk is niet goed....

Gelukkig zijn niet alle onderwijzers zo. Mijn jongste zoontje vorig jaar (eerste leerjaar): Komt binnen in de klas en begint luid op een mondharmonica te spelen terwijl iedereen al stil op zijn stoel zit, even later staat hij tijdens de les ineens recht van zijn bankje, kruipt tussen de benen van de juf door omdat hij iets wil pakken wat daar ligt. Hij gaat weer zitten maar even later springt hij middenin de les weer recht en zegt luid: "heb ik mijn zwemzak wel mee?" waarop hij zomaar naar de gang loopt om te zien of hij zijn zwemzak wel mee heeft.... Die juf had alle geduld met mijn zoontje en ze kon daar enorm goed mee omgaan.

Maar evengoed kan het gebeuren dat zo'n juf elke dag bij je komt om steen en been te klagen en te vertellen dat het zo echt niet meer gaat, dat dat kind vast wel ADHD heeft enzovoort....of erger. Mijn oudste zoon werd constant uitgescholden en vernederd door zijn juf. Ik wist van niets tot héél de klas (derde leerjaar) ineens aan mijn deur stond om mij te vertellen hoe vreselijk het er aan toe ging in de klas tussen de juf en mijn zoon. Een gesprek met die juf was niet mogelijk want ze flipte compleet door tijdens ons gesprek en schreeuwde onophoudelijk. Het was zo erg dat ik alles deed om haar te kalmeren omdat ik bang was dat ze iets aan haar hart zou krijgen. Enige optie was toen mijn zoon van school veranderen wat in die tijd een hele procedure was....
Met mij was dat vroeger ook ongeveer zo, niet dat ik actief was. Allez niet speciaal. Ik had enkel moeite met het aanvaarden van autoriteit, van een 'zwakker' iemand.

Ik werd trouwens ook voor het vuil van de straat uitgemaakt door de juffrouw. Op klassenraden en oudercontacten.

In het humaniora was ik een voorbeeldige student.
Oud 13 november 2009, 16:56   #196
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Met mij was dat vroeger ook ongeveer zo, niet dat ik actief was. Allez niet speciaal. Ik had enkel moeite met het aanvaarden van autoriteit, van een 'zwakker' iemand.

Ik werd trouwens ook voor het vuil van de straat uitgemaakt door de juffrouw. Op klassenraden en oudercontacten.

In het humaniora was ik een voorbeeldige student.
Dat is het probleem hé, als je niet 100 % in het plaatje past dan kunnen ze echt wel keihard zijn!
Mijn oudste zoon was trouwens helemaal niet actief in de klas, hij was vooral afwezig, afgeleid door alles om hem heen, met zijn hoofd in de wolken..... Ze waren dan al 20 minuten bezig met taal en bij hem lag het boek van rekenen nog voor zijn neus. De juf dacht dat hij dat deed om haar te pesten en heeft toen zijn lessenaar tegen haar lessenaar gezet. Elke keer dat hij droomde en met zijn gedachten ver weg was (constant dus) begon ze te schreeuwen tegen hem of sloeg heel hard met haar boek op zijn bank waardoor hij zich dood schrok. Een marteling voor hem want hij kon zijn gedachten er nu eenmaal geen moment bij houden. (Later vertelde hij me hoe erg hij dat vond en hoe eenzaam hij zich voelde) Ik merkte wel dat er iets scheelde en dat hij niet goed kon slapen maar hij wilde er niets over kwijt... tot zijn klasgenoten dus voor mijn deur stonden. Wat al veel wil zeggen als kinderen van het derde leerjaar beslissen om samen aan de alarmbel te gaan trekken.

In dat "gesprek" met de juf schreeuwde ze alleen maar dingen zoals: "je kind is niet normaal, die doet dat om mij te pesten, die is mentaal achterlijk,...." In zijn volgende school ging het dan weer perfekt. Maar ja, iemand die zich nooit en te nimmer kan concentreren kan geen resulaten halen natuurlijk.

In het middelbaar waren de leraars gek op hem. Een heel aangename jongen vonden ze hem. (af en toe wel een nota natuurlijk ook )
Na twee jaar technisch is hij dan afgezakt naar het beroepsonderwijs wat zowel de leraars als het CLB heel spijtig vonden omdat hij echt enorm verstandig is. Op IQ testen scoorde hij ook telkens goed boven het gemiddelde. En als het om inzicht, taal, wiskunde,... ging was hij altijd enorm goed. Maar ja, de druk om op tijd de hoeveelheid te verwerken was gewoon veel te groot voor hem. We hebben geprobeerd, ik heb elke dag twee uur uitgetrokken om hem te helpen voor school en in de weekends zelfs veel meer. Telkens 15 minuten en dan een pauze....

Met nu als gevolg dat hij nergens werk kan vinden. Ja, een interim van twee dagen zo nu en dan maar verder is er niets.
Oud 13 november 2009, 17:00   #197
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel ja, als die leraar dat met de mijne moest proberen, kon ik weer bij den directeur komen omdat hem de leraar in een kuip cement had gestoken. lmao

Hmmm ja actie - reactie wou ik maar zeggen,

Als den uwen nen baksteen naar mijnen kop zou gooien en hij heeft de pech te missen , ... ben gene agresieve mens, maar dan gaat het licht toch ook wel even uit.

ik bedoel maar hij kan agressief uit de hoek komen, maar ooit kan hij wel eens zjin meerdere daarin ontmoeten. En dan wordt het gevaarlijk he, ik hoop voor u en voor hem dat dat nooit gebeurd.

Om nu terug op onze cementleeraar te komen, god weet wat heeft die mens meegemaakt he, om tot die actie over te gaan, ik bedoel maar je kan het ze niet altijd kwalijk nemen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2009, 17:09   #198
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht

Als den uwen nen baksteen naar mijnen kop zou gooien en hij heeft de pech te missen , ... ben gene agresieve mens, maar dan gaat het licht toch ook wel even uit.

ik bedoel maar hij kan agressief uit de hoek komen, maar ooit kan hij wel eens zjin meerdere daarin ontmoeten. En dan wordt het gevaarlijk he, ik hoop voor u en voor hem dat dat nooit gebeurd.

Om nu terug op onze cementleeraar te komen, god weet wat heeft die mens meegemaakt he, om tot die actie over te gaan, ik bedoel maar je kan het ze niet altijd kwalijk nemen.
Je kan ook niet zomaar goed praten wat die leraar deed hé. Dan schort er wel degelijk iets aan het onderwijssysteem. Leraars en onderwijzers moeten de kans krijgen om aan te geven dat ze er even door zitten. Het valt absoluut niet goed te praten dat een leraar op zo'n manier reageert!!! Moest die man dat met mijn zoon doen, het zou hem wel berouwen achteraf en terecht.
Oud 13 november 2009, 17:10   #199
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht

Lees eerst den topic en zever dan he.
Het gaat hier over ADHD en Rilatine gebruik.
Oud 13 november 2009, 18:24   #200
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht

Heb je eigenlijk gelezen wat daar staat?
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be