![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit gebeurt elke dag, maar meestal met autochtone slachtoffers, en in die gevallen zagen jullie nooit over het 'raciestiesche' gedrag van de allo's. Beetje consequent blijven hé. Goed voor koetjes en kalfjes rubriek. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die zwarte die op de bus de MIVB controleur ineensloeg sprak ook over racisme! Waarschijnlijk was het een zwarte skinhead?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laat dat leugenfabriekje van jou maar sluiten. Het stinkt er te hard voor de omgeving. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
|
![]() Citaat:
Maar stop dan van op te roepen tot vreemdelingenhaat. Want het een heeft overduidelijk iets met het ander te maken. Ik wil er aan toevoegen dat ik nog nooit een racistische of blankenhatende toespraak of pamflet van de "islamisten" in mijn brievenbus kreeg, of in een politiek programma als dagelijkse kost kreeg aangeboden. Van het VB wél. Het lijkt me dus duidelijk wie er hier moet stoppen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarschijnlijk gaat het om dezelfde Heilige Geest die maakte dat 6 kansarme, NIET-RACISTISCHE allochtonen een half uurtje hun rol van modelleerling (voor links : model-recidivist) en teer geliefde medeburger vergaten om de blanke kaffer Guido Demoor de dood in te jagen. Waarschijnlijk dezelfde Heilige Geest die gisteren een NIET-RACISTISCHE zwarte ertoe noopte zijn aangemeten rol van multicultureel verrijkende aanwinst een tiental minuten aan de wilgen te hangen om een onschuldige blanke buschauffeur in het Brusselse half-dood te kloppen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik zal de voorzet geven: Hans Van Temsche (atypisch, maar duidelijk "racistisch"); misschien ook dit voorval met de skinheads (niet bewezen tot dusver, maar ik wil je vermoedens nog volgen). Allez, Eric... vul nu eens verder aan (nummer 3,4,5,6,...) en overtuig ons van de omvang van die racistische geweld-tsunami. Toon eens aan dat het méér is dan sfeerschepperij in de aanloop naar de verkiezingen. Feiten graag...
![]() |
![]() |
#188 | |
|
![]() Citaat:
Het is nog maar het begin, en blijkbaar gaat de frequentie van de misdaden omhoog. Indien we wachten tot het te laat is, tot het een tsunami is, dan is het definitief té laat. In plaats van hier luchtig over te gaan is de grootst mogelijke waakzaamheid geboden. Het lynchen van één "neger" (Lynch is een eigennaam) kan je indertijd ook hebben weggelachen. Hoeveel doden door vreemdelingenhaat moeten er nog volgen voor het ernstig is? Nog één? Zeven? 400.000? Zeg het eens! We zijn nieuwsgierig... ![]() Laatst gewijzigd door ericferemans : 29 augustus 2006 om 15:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#192 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#193 | |
|
![]() Citaat:
Is dat je verdediging: er zijn mensen die fout denken, DUS mogen wij dat ook? En dat er meer racisme is bij vreemdelingen dan bij ons kan al niet: er zijn zes tot zeven keer meer blokstemmers dan er vreemdelingen zijn. Het soort vreemdelingen waar het VB het op gemunt heeft. De rest zijn Hollanders, Fransen en andere "geliefde vreemdelingen" Laatst gewijzigd door ericferemans : 29 augustus 2006 om 15:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In de laatste weken voor de zomervakantie heeft de VRT nagenoeg élke dag een topic gewijd aan dat fameuze "klimaat van racistisch geweld" in ons land. Ik ben echter kritisch ingesteld en eerder dan mee te huilen met de wolven in het bos, wil ik weten op basis van welke harde feiten de pers (én de politiek) die straffe uitspraken doet. Is het zoveel gevraagd om je straffe taal ook daadwerkelijk te onderbouwen? Als ik je zeg dat ik hier tot aan m'n oksels in de sneeuw sta en oproep om de strooidiensten te laten uitrukken, geloof je me dan zomaar? Of wil je dat ik het je bewijs? Twee misdrijven, waarvan ééntje bijzonder atypisch als hate-crime (volgens deskundigen is het zelfs geen hate-crime) en ééntje waar je enkel voortgaat op min of meer "ernstige vermoedens", vind ik niet meteen overtuigend om te spreken over een "klimaat van systematisch racistisch geweld". Eén (of twee) manke zwaluwen maken de lente niet, imo.
![]() |
![]() |
#195 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dus hou op met enkele voorvallen uit uw buurt - zonder enige referentie. Als ik de moeite doe om mijn bronnen op te zoeken en te publiceren, dan eis dat ook van u. Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 29 augustus 2006 om 15:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
|
![]() Ik citeerde harde cijfers: 800 vreemdelingen op een bevolking van 32.000 inwoners. Waar zijn de jouwe?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Over harde cijfers gesproken: zou U er niet beter aan doen om uit te leggen hoe 2,5% van de bevolking van Tienen een "demografische, sociale en economische druk" veroorzaakt die geweldpleging rechtvaardigt? En waaruit bestaat die "druk" dan wel, daar in dat slaperige provinciestadje? Concreet graag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Boadicea;1932536]
Citaat:
Wie als autochtone Vlaming meent zijn cultuur met andere middelen te moeten verdedigen, heeft zijn cultuur in het beste geval gedegradeerd, in het slechtste geval overboord gegooid. Als de autochtone Vlamingen om hun cultuur te verdedigen menen te moeten overgaan tot het soort gedrag waarover nu in deze draad gediscussiëerd wordt, dan hebben ze die cultuur gewoon vernietigd. Laatst gewijzigd door djimi : 29 augustus 2006 om 16:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Bij de skinheads is dat vermoeden er per definitie wél, dat is nogal evident. |
|
![]() |
![]() |