Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 november 2003, 13:12   #181
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat
Nee filosoof (wat een arrogantie trouwens om zichzelf zo te noemen) die persoon is ziek verklaard door psychologen. De rechtbank heeft die man ontoerekeningsvatbaar verklaard. Uiteraard past zo'n veroordeling niet in het kraam van u en de morrende pc-achterban. Allicht vindt u de rechter dus ook wel 'verdacht'.

Een ander feit is dat uw politiek correct denken zo ver is gevorderd dat het zich uit in dogma's en axioma's waardoor het bijna een religieuze dimensie aanneemt. Dit heeft niets meer met denken te maken, maar met geloven. Feiten die niet in uw overtuiging passen, die zal u systematisch kapotrelativeren (wat ook niet moeilijk is, want je kan werkelijk alles kapotrelativeren). Mensen die zich niet onderwerpen aan uw geloof, die vindt u op z'n minst verdacht, racistisch, fascistisch, onverdraagzaam.

Pat,

Men heeft mij hier al "fascist", "communist", "anarchist", franskiljon" en meer van dat liefs(?) genoemd, dus jouw "opinie" kan er nog wel bij

Ik kan het toch niet laten even te reageren, zo ben ik nu eenmaal...
Je aanval verwondert me niet van iemand die een url naar een anti-islamitische site als onderschrift gebruikt ("a dead giveaway" zouden Amerikanen zeggen...)

1) Wat vooral opviel was de ultrahoge snelheid waarmee die dader ontoerekeningsvatbaar verklaard werd: een dergelijke snelheid is op zijn zachtst gezegd ongebruikelijk in de belgische rechtsgang, waar processen helaas 10 jaar kunnen aanslepen......waar of niet?
Citaat:
Ik en de morrende pc achterban
? de Parti Communiste dus? d�*�*r heb ik geen banden mee en ook nooit gehad! (ik heb trouwens nooit één enkele lidkaart, van welke partij ook, gehad )

2)
Citaat:
Arrogant,
"filosoof" als pseudo" te gebruiken? Je denkt maar, mij niet gelaten : Ik "filosofeer" nu eenmaal graag, veel en sinds lang. Etymologisch is het woord al sinds zijn ontstaan in Griekenland (langs het Latijn) tot bij ons gekomen en terug te brengen tot de woorden de woorden "filos"(=vriend) en "sofia" (wijsheid) of "sofos"(wijze) dus vrij vertaald: "vriend van de wijsheid" of "vriend van de wijze" .... Wat d�*�*r arrogant aan kan zijn ligt in jouw perceptie... Jouw probleem dus, niet het mijne!

3
Citaat:
politiek correct denken zo ver is gevorderd dat het zich uit in dogma's en axioma's waardoor het bijna een religieuze dimensie aanneemt.
"Politiek correct", J�*, d�*t wél! Wat hebben jullie toch tégen politieke correctheid?
Ja, ik wéét het, Pim Fortuyn zaliger fulmineerde daar ook tegen, maar wat is er verkeerd aan? D�*t heb ik nog nooit van iemand als onderbouwde stelling gelezen! Dat het stoort als men zich eens wil laten gaan aan zijn vooroordelen? Ja, d�*t kan...

Citaat:
dogma's en axioma's waardoor het bijna een religieuze dimensie aanneemt?
Zo ongeveer als de amerikaanse of franse en meeste andere grondwetten? Als de ideëen van de Verlichting? Ja, d�*�*r had Pim Fortuyn ook last meeen dus stelde hij voor om Art 1 en 2 van de Nederlandse Grondwet af te voeren.. Lepen is nog niet zover, dacht ik, maar dat komt wel!
Het zwartblok is er al geruime tijd:
Citaat:
Gerolf Annemans (VB-Kamerlid) op 15 juni 1992: "Het Vlaams Blok voelt zich niet gebonden door de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens. Die VN-verklaring is mee opgesteld door mensen uit Senegal en Ivoorkust. Daarmee moeten wij hier in Borgerhout geen rekening mee houden "
En dan laat ik even het 70-puntenprogramma buiten beschouwing

4)
Citaat:
Kapotrelativeren
? Denk je écht dat, gezien de verbetenheid waarmee hier regelmatig één bevolkingsgroep wordt aangevallen, relativeren nutteloos of overbodig is?? Ik denk dat dus niet, integendeel! als dat dan
Citaat:
kapotrelativeren
wordt, is het misschien wel omdat die aanvallen een slecht onderbouwde basis hebben?
5)
Citaat:
racistisch, fascistisch
Als je leest wat ik schrijf, ipv me ideëen of uitspraken toe te dichten, zal je merken dat ik het woord "racistisch" minimaal gebruik: gezien er in mijn ogen maar één enkel menselijk ras bestaat, gebruik ik gemakkelijker de term "xenofoob", die me juister lijkt. De term
Citaat:
fascistisch
gebruik ik voor wie of wat werkelijk naar dat gedachtengoed refereert, direct of indirect ... en dat komt hier helaas ook voor, dat weet je wel...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2003, 14:05   #182
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat vooral opviel was de ultrahoge snelheid waarmee die dader ontoerekeningsvatbaar verklaard werd: een dergelijke snelheid is op zijn zachtst gezegd ongebruikelijk in de belgische rechtsgang, waar processen helaas 10 jaar kunnen aanslepen......waar of niet?
U vergeet hier gemakshalve bij te vermelden dat deze persoon reeds een jarenlange psychiatrische behandeling achter de rug had, inclusief langere periodes van opname.

Bovendien maakt U geen enkel bezwaar tegen de snelle afhandeling van de roofmoord in de Brusselse kliniek, waarbij de allochtone dader - eveneens een psychiatrische patient ook geïnterneerd werd en evenmin gedurende 10 jaar op zijn proces heeft moeten wachten.

Citaat:
Als je leest wat ik schrijf, ipv me ideëen of uitspraken toe te dichten, zal je merken dat ik het woord "racistisch" minimaal gebruik: gezien er in mijn ogen maar één enkel menselijk ras bestaat, gebruik ik gemakkelijker de term "xenofoob", die me juister lijkt. De term fascistisch gebruik ik voor wie of wat werkelijk naar dat gedachtengoed refereert, direct of indirect ... en dat komt hier helaas ook voor, dat weet je wel...
Daarbij hou je echt wel enkel rekening met je eigen invulling van dat woord terwijl anderen klaarblijkelijk ook nog andere overtuigingen als facistisch wensen te beschouwen. Maar nét dat laatste hoort bij jou dan enkel onder de term xenofoob neem ik aan?

Citaat:
"Politiek correct", J�*, d�*t wél! Wat hebben jullie toch tégen politieke correctheid?
Onder het mom van politieke correctheid werden gedurende decennia gegronde kritieken of commentaren de mond gesnoerd. Ondertussen begint Europa wel wakker te worden en zijn er inderdaad een heleboel mensen die vooral l�*k hebben aan die politieke correctheid.

Als politiek correct betekent dat je enerzijds mensen mag benoemen als mestkevers maar anderzijds anderen niet mag benoemen als kakkerlakken dan zou het voor iedereen toch wel al wat mogen beginnen dagen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2003, 14:56   #183
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Ik kan het toch niet laten even te reageren, zo ben ik nu eenmaal...
Tenzij bepaalde feiten niet in je kraam passen natuurlijk. Ondertussen kan ik nl maar moeilijk meer geloven dat je naast mijn verwijzing naar 'Dans l'enfer des tournantes' gelezen hebt. Het is dus bewuste en daarom medeplichtige minimalisering en ontkenning van mistoestanden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filosoof
2)
Citaat:
Arrogant,
"filosoof" als pseudo" te gebruiken? Je denkt maar, mij niet gelaten : Ik "filosofeer" nu eenmaal graag, veel en sinds lang. Etymologisch is het woord al sinds zijn ontstaan in Griekenland (langs het Latijn) tot bij ons gekomen en terug te brengen tot de woorden de woorden "filos"(=vriend) en "sofia" (wijsheid) of "sofos"(wijze) dus vrij vertaald: "vriend van de wijsheid" of "vriend van de wijze" .... Wat d�*�*r arrogant aan kan zijn ligt in jouw perceptie... Jouw probleem dus, niet het mijne!
Van "a dead giveaway" gesproken....

Citaat:
Wat hebben jullie toch tégen politieke correctheid?
Ja, ik wéét het, Pim Fortuyn zaliger fulmineerde daar ook tegen, maar wat is er verkeerd aan? D�*t heb ik nog nooit van iemand als onderbouwde stelling gelezen!
'Politiek correct' betekent niet: datgene waarvan jij vindt dat het correct is, in jouw geval je eigen opvattingen.
Informeer je eens over de oorsprong van de term. Filosoferen gaat beter als je iets van ideeën en ideologieën afweet.

Citaat:
Dat het stoort als men zich eens wil laten gaan aan zijn vooroordelen? Ja, d�*t kan...
Van een "dead giveaway" gesproken (bis)

Citaat:
Als de ideëen van de Verlichting? Ja, d�*�*r had Pim Fortuyn ook last meeen dus stelde hij voor om Art 1 en 2 van de Nederlandse Grondwet af te voeren..
Je had het hier vroeger enkel over artikel 1, nu is het ook al artikel 2, nog enkele maanden en Fortuyn wilde zogezegd de hele Nederlandse Grondwet afschaffen.
Als je ook maar even de moeite zou doen om eens iets van Fortuyn of zelfs maar een interview met hem te lezen, zou je meteen begrijpen dat Fortuyn net de verlichtingsideeën verdedigde. Wel... hm, bij nader inzien ben ik niet zo zeker van dat 'meteen begrijpen': je moet op zijn minst een greintje aanleg hebben tot filosoferen.
Oud 4 november 2003, 17:36   #184
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sato
Citaat:
Citaat:

1) In Pakistan (of Iran of Afghanistan of Nigeria of Saudi-Arabië) gebeuren er erge zaken, men verontschuldigt dat ginds door met oude koranteksten te zwaaien. dat er bij 4 mia van de wereldbevolking helaas erge zaken gebeuren, buiten de islam om, vergeet je voor 't gemak van je redenering
2) d�*t is dus eigen aan de islam en de schuld van de islam
3) dus is de islam per definitie slecht
4) Marokkanen en Turken zijn islamieten
dus zijn Marokkanen en Turken.... (maar die conclusie laat je aan de onoplettende lezer...)
Dat is puur xenofobie die er niet voor durft uitkomen...: Het zwartblok overspoelt ons daarmee sinds maanden, steeds weer dezelfde redenering (Hitler gebruikte die ook tegen de joden in zijn beginperiode).
Een aantal mensen hier nemen die "redeneringen" klakkeloos over, zonder zélf te beseffen in wiens kaart ze zo spelen..
Wat daar beschreven wordt en waar circe teksten voor aanhaalt is helaas waarschijnlijk waar, al overdrijf je met je "emmers", maar komt dat hier voor, bij onze Marokkanen en Turken?
Neen.

Filo,

Heb je al gehoord van Samira Bellil, auteur van "Ontsnapt uit de hel". (Oorspronkelijke titel: Dans l'enfer des tournantes). Verschillende malen het slachtoffer geweest van groepsverkrachtingen door jongens uit ‘haar eigen cultuur’ in Frankrijk, niet in Pakistan of Saoudi-Arabië of Iran.

Citaten uit een interview met haar afgenomen door Mia Doornaert (Standaard der Letteren van 11/09/03):

Citaat:
,,De mannen van de banlieue zeggen dat ik mijn gemeenschap verraad. Progressieven vragen me of ik geen koren op de molen van het [uiterst-rechtse] Front National gooi. Maar wat hebben de jaren van stilzwijgen over de hel van de meisjes in de cités, om zogezegd geen racistische indruk te maken, opgeleverd? Dat Jean-Marie Le Pen vorig jaar tweede werd in de presidentsverkiezingen.''

(…)
Er bestaat ook elders een aanzienlijke overeenkomst tussen islamitische ,,grote broers'' en uiterst-rechts: ze vinden dat vrouwen hun plaats moeten kennen, ze houden niet van homo's, ze wijzen andere culturen af en geloven niet in integratie. ,,Wat die man niet zinde, was dat wij, de Maghrebijnse vrouwen, ook ons truitje droegen met ,,ni putes ni soumises'' . Dat de 'Françaises' dat dragen, tot daar. Dat zijn, in hun opinie, hoe dan ook allemaal hoeren.''

(…)
,,Maar wij zijn ook Françaises, wij behoren tot de republiek, haar wetten zijn er ook voor ons, de laïciteit moet ook voor ons gelden. Ik wil niet dat men mij definieert als Samira de moslima. De islam is mijn godsdienst, niet mijn identiteit. Mijn identiteit, dat is wie ik ben, wat ik wil.''

(…)
Maar de intimidatie en chantage werken, zegt ze. ,,Vijftien jaar geleden zag je nauwelijks sluiers in onze wijken. Vandaag dragen de meisjes ze opnieuw, ze onderwerpen zich weer . Het geweld wint het.''

In haar ogen is de sluier een symbool van onderwerping, geen bewijs van godsdienstigheid. ,,Vergis u niet. Er is het imago van la petite immigrée die goed werkt op school, die goede resultaten haalt. Maar de buitenwereld moet zich daar niet op verkijken.
Ze mag uitstekende resultaten op school hebben, ze mag zich volledig onderwerpen aan haar familie, dat is nog altijd niet genoeg. Ze zal nog altijd niet over haar eigen leven mogen beschikken. Nee, ze moet uitgehuwelijkt worden, en daarover beslist opnieuw niet zij, maar de familie. Je wordt niet behandeld als een individu, je wordt geformatteerd .''

Of zoals Bouzza het zegt (http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=7013 )

Citaat:
Religie was in Nederland altijd een individuele zaak, maar de islam is hier intussen tot politiek verheven. Daarom kon ik ook niet langer zwijgen: als de vrijheid in Nederland wordt aangetast, betekent dat dat ook mijn vrijheid in gevaar is. Als je moslims ziet als een onderdeel van de Nederlandse maatschappij - en dat zijn ze ook - kun je toch niet al die moslimvrouwen aan hun lot overlaten? Hoe kun je achter de façade van de islamitische cultuur zoveel onrecht toestaan? De paradox is dat je moslims in de samenleving wilt betrekken, terwijl ze constant achter het prikkeldraad van hun cultuur zitten.

(…)

Mijn hart gaat uit naar al die meisjes van zeventien die nog altijd met hoofddoekjes rondlopen. Denkt u echt dat dat een vrije keuze is? Ik vind dat de slachtoffers - in dit geval: de vrouwen - nog altijd veel te weinig aandacht krijgen. Men ziet liever Marokkaanse crimineeltjes als slachtoffer. In mijn ogen is de criminaliteit onder Marokkaanse jongens niets anders dan een uit zijn voegen gegroeid machismo. Het is één groot blok testosteron. We hebben in Nederland nu langzamerhand de vierde generatie Marokkanen, en wat ik om me heen zie, is voornamelijk domheid en fanatisme. Waar zijn de Marokkanen met zelfkritiek?

(…)

Het ergste vond ik nog die linkse rakkers die me gingen uitleggen dat ik niets van de islam begrepen heb en dat het christendom geen haar beter is.
Ik heb bepaalde zinnen in het vet gezet. Kwestie van het schoentje duidelijk voor je klaar te zetten. Als je het nu nog niet aantrekt, rest slechts de conclusie dat je blindheid ongeneeslijk is.
Terug bovenhalen, misschien heeft Filosoof erover gekeken?
Sato,
Het probleem van de franse HLM-wijken in 't algemeen is gekend, en was dat al voor de migratieflux... Toen het franse leger en de "colons" zich moesten terugtrekken uit Algerië werden de met de Fransen collaborerende Harkis meegebracht ( moest wel, anders zouden ze ofwel terechtgesteld ofwel gelyncht zijn wegens landverraad in Algerië) en door de Franse regering bij de rest gedumpt in de HLM-voorsteden en vergeten, uiteraard met véél te weinig opvangstructuur: als het probleem uit het zicht is, bestaat het niet. Zo werden al een aantal generaties Harkis opgeofferd.
Ja, we wéten ondertussen dat er in de parijse voorsteden één of meerdere bendes groepsverkrachtingen gepleegd hebben helaas, en dat dat Algerijnen waren/zijn (en dus verondersteld islamiet). In Brussel gebeurde hetzelfde, en daar waren het congolese snotapen, (en dus verondersteld RKK opgevoed). Het ene spreekt het andere in mijn ogen zeker niet goed, maar de link die jij legt tussen groepsverkrachtingen en islam maakt de vergelijking noodzakelijk. (evenals de vergelijking met de verondersteld "kristelijke" verkrachtingen van de Serviërs, of de even verondersteld "kristelijke" verkrachtingen van de Amerikanen in Viëtnam....

Zo islamitische inwijkelingen teruggrijpen naar hun godsdienst en de uiterlijke kentekenen ervan is dat omdat ze nog te véél uitgesloten worden uit onze maatschappij en zich dus terugplooien op de hun gekende "waarden".

In een aantal gevallen is het dragen van die hoofddoek idd. een vrije keuze van die meisjes, een vorm van puber-rebelleren: ze wéten dat ze daarmee hun feministische leraressen en een aantal leraars daarmee de gordijnen injagen, en wat doet een pubertje dan? (maar dat is geen criminaliteit, hoewel een aantal mensen hier het bijna zo voorstellen)
In een aantal gevallen wordt het opgelegd door gedesoriënteerde ouders die een houvast zoeken. Wil jij dat
Citaat:
domheid en fanatisme
noemen? Ik noem dat een wanhopige reactie van ontwortelde mensen, die iets anders hadden verhoopt dan een derderangsplaats..en vijandigheid.
Pubercriminaliteit zoals die nu ook bij sommige allochtonen voorkomt heeft altijd bestaan in mijn herinnering: je herinnert je de "blousons noirs" en de "halbstarken" waarschijnlijk niet, of je was toen te jong... Ik was dan weer te jong om de parijse"apaches" anders dan uit litteratuur te kennen....
Heb je ooit "Westside Story" of "Rebel without a cause" gezien? Of films over die Harley-Davidsongeneratie? Dat was ook niet uit de lucht gegrepen. (ook Oliver Twist was geen uitvindsel van Dickens, hoewel ik moet toegeven dat Dickens daar over een andee sociale toestand sprak))
Wat ik wel, maar vanop afstand meemaakte was een 16-jarig assistentje van een cineast (Jean was onder leercontract en kwam uit Asse of Ternat, herinner ik me, en kwam elke maandag aan de job met sporen van vechtpartijen: hij en kornuiten gingen de "dancings" (zo heetten de disco's toen) van naburige dorpen onderhanden nemen, wat steevast op en fikse vechtpartij uitdraaide..,fenomeen dat verdacht veel op dat van hedendaagse leeftijdsgenoten uit dezelfde sociale klasse trekt, maar nu is die sociale klasse overwegend allochtoon.... Als we "blanke"criminaliteit" in die leeftijdsklasse willen observren, hebben we maar te kijken naar drugsgerelateerd gedrag in discos : gezien die geen allochtonen toelaten is wat daar gebeurt (drugsbezit, -gebruik, -handel, gebruik en misdadig toedienen van Ketamine etc) exclusief autochtoon, maar daarvoor steken we liever de kop in 't zand...(door bijna-legalizatie van cannabis verdwijnt het nog meer van 't toneel, qua zuichtbaarheid toch.)
Het ene verontschuldigt natuurlijk het andere niet, maar geeft wel een ander, minder eenzijdig, beeld dan hier wordt opgehangen. Pubers hebben nu eenmaal een hormonenovershot, en er zijn er die uit de band springen: dat geldt niet enkel voor allochtonen.
PS, de Bouazza die je citeert, is zéér zeker niet 100% verkeerd, integendeel, maar aan haar hoeveelste politieke overstap is die al?
Blijkt dat de opgehemelde Bouazza idd een hij is, en niet is overgestapt..: te vlug geantwoord...
Oud 4 november 2003, 17:58   #185
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
PS, de Bouazza die je citeert, is zéér zeker niet 100% verkeerd, integendeel, maar aan haar hoeveelste politieke overstap is die al?
Ten eerste is Hafid Bouazza een HIJ
Ten tweede is Bouazza een SCHRIJVER en geen politicus
Ten derde vermoed ik dat je hem verwart met Hirsi Ali, die geen Marokkaanse roots heeft, zoals Bouazza, maar Afrikaanse.
Ten vierde is het ook Hirsi Ali die van de Nederlandse PVDA naar de VVD is overgestapt én verkozen werd in Nederland.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 4 november 2003, 18:15   #186
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Citaat:
Ten eerste is Hafid Bouazza een HIJ
Ten tweede is Bouazza een SCHRIJVER en geen politicus
Ten derde vermoed ik dat je hem verwart met Hirsi Ali, die geen Marokkaanse roots heeft, zoals Bouazza, maar Afrikaanse.
Ten vierde is het ook Hirsi Ali die van de Nederlandse PVDA naar de VVD is overgestapt én verkozen werd in Nederland.
Blijkt dat de opgehemelde Bouazza idd een hij is, en niet is overgestapt..: te vlug geantwoord... Mea culpa, mea maxima culpa...
Oud 4 november 2003, 19:03   #187
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

en dit is Ayaan Hirsi Ali

En d�*t stelt ze voor:

VVD: aanscherping regels moslimscholen

Gepubliceerd op dinsdag 28 oktober 2003

De VVD wil de subsidies voor islamitische scholen intrekken als deze intolerantie aanmoedigen.
Tweede Kamerlid Ayaan Hirsi Ali heeft maandag voorgesteld de Onderwijswet aan te aangescherpen voor islamitische scholen. Scholen die op bepaalde punten, zoals verdraagzaamheid, in gebreke blijven, moeten geen overheidssubsidies meer krijgen.

Hirsi Ali deed haar uitspraken tijdens een Kameroverleg over de nieuwe Inburgeringswet. Volgens Hirsi Ali komt het op islamitische scholen voor dat kinderen een intolerante houding wordt aangeleerd tegenover autochtonen, vrouwen en homoseksuelen. Ook is de voertaal meestal Arabisch. "Dat alles is niet goed voor de integratie in Nederland en moeten we actief tegengaan", zei Hirsi Ali.

Ze wil dat op islamitische scholen bijvoorbeeld goede geschiedenislessen over de holocaust worden gegeven en seksuele voorlichting. Die moet ook gaan over de gelijkwaardigheid van man en vrouw en over de seksuele geaardheid. De VVD zegt niet de vrijheid van godsdienst, die is geregeld in de grondwet, ter discussie te willen stellen.

Ook wil de VVD eisen stellen aan nieuwe scholen met een religeuze grondslag. Die mogen volgens de liberale fractie niet mono-etnisch zijn en niet alleen bevolkt zijn met achterstandskinderen. Volgens het CDA probeert de VVD op deze manier toch weer alleen islamitische scholen te raken.

Hirsi Ali kreeg in de Kamer vooral bijval van de SP. De meeste andere partijen zijn ook tegen concentratiescholen, waarop veel allochtone kinderen zitten, maar vielen over haar zware kritiek op de moslimscholen. Zij wezen op een recent rapport van de onderwijsinspectie dat het onderwijs op de islamitische scholen niet in strijd is met de basiswaarden van de Nederlandse samenleving.

Bronnen: Tweede Kamer, NOS

Volgens Filosoof is Hirsi Ali waarschijnlijk xenofoob

Oud 4 november 2003, 20:55   #188
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sancho
Citaat:
In Indië komen eremoorden dan ook wel voor omdat de bruidschat niet betaald werd...

In België kon een bedrogen echtgenoot die vrouw en rivaal van kant maakte in de jaren 50 op vrijspraal rekenen, in Griekenland ook nu nog. In Spanje en Italië is dat nog altijd een serieuze verzachtende omstandigheid...
Beste Filosoof : heb ik u correct begrepen als ik u argementatie als volgt samenvat :

Vaststelling / feit : vrouwenonderdrukking komt voor in vele vormen en kulturen.
Afgeleide ethische stellingname : je mag niets doen tegen vrouwenonderdrukking die uitgaat van (radicale) Moslim-kulturen.

Corrigeer mij als ik foutief interpreteer.
Sancho,
J�*, je interpreteert het idd. verkeerd:
Pak vrouwenonderdrukking aan als een globaal probleem, niet als een islamexclusiviteit!
Wist je écht niet beter?
Oud 4 november 2003, 21:04   #189
filosoof
Banneling

Standaard

dubbele post...sorry
Oud 4 november 2003, 21:04   #190
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
en dit is Ayaan Hirsi Ali

En d�*t stelt ze voor:

VVD: aanscherping regels moslimscholen

Gepubliceerd op dinsdag 28 oktober 2003

De VVD wil de subsidies voor islamitische scholen intrekken als deze intolerantie aanmoedigen.
Tweede Kamerlid Ayaan Hirsi Ali heeft maandag voorgesteld de Onderwijswet aan te aangescherpen voor islamitische scholen. Scholen die op bepaalde punten, zoals verdraagzaamheid, in gebreke blijven, moeten geen overheidssubsidies meer krijgen.

Hirsi Ali deed haar uitspraken tijdens een Kameroverleg over de nieuwe Inburgeringswet. Volgens Hirsi Ali komt het op islamitische scholen voor dat kinderen een intolerante houding wordt aangeleerd tegenover autochtonen, vrouwen en homoseksuelen. Ook is de voertaal meestal Arabisch. "Dat alles is niet goed voor de integratie in Nederland en moeten we actief tegengaan", zei Hirsi Ali.

Ze wil dat op islamitische scholen bijvoorbeeld goede geschiedenislessen over de holocaust worden gegeven en seksuele voorlichting. Die moet ook gaan over de gelijkwaardigheid van man en vrouw en over de seksuele geaardheid. De VVD zegt niet de vrijheid van godsdienst, die is geregeld in de grondwet, ter discussie te willen stellen.

Ook wil de VVD eisen stellen aan nieuwe scholen met een religeuze grondslag. Die mogen volgens de liberale fractie niet mono-etnisch zijn en niet alleen bevolkt zijn met achterstandskinderen. Volgens het CDA probeert de VVD op deze manier toch weer alleen islamitische scholen te raken.

Hirsi Ali kreeg in de Kamer vooral bijval van de SP. De meeste andere partijen zijn ook tegen concentratiescholen, waarop veel allochtone kinderen zitten, maar vielen over haar zware kritiek op de moslimscholen. Zij wezen op een recent rapport van de onderwijsinspectie dat het onderwijs op de islamitische scholen niet in strijd is met de basiswaarden van de Nederlandse samenleving.

Bronnen: Tweede Kamer, NOS

Volgens Filosoof is Hirsi Ali waarschijnlijk xenofoob
Xenofoob denk ik niet, wel goed geïntegreerd en daardoor wat aggressief tegenover meer recente inwijkelingen...( cf. de omschrijving van dat sociologisch mechanisme in de boeken van Izzo, waar die spreekt over de sociologie van de inwijking in Marseille.)
Als de dame niet zo estetisch was zouden we ook kunnen referen naar de oude uitdrukking die afro-Amerikanen destijds (nu nog??? weet ik niet) gebruikten:
"Uncle Tom..."
Oud 4 november 2003, 21:38   #191
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Citaat:
, niet zo doodsimpel was: die man stuurde al geruime tijd racistische brieven naar de GVA.... en een excuus zal die ook wel aangehaald hebben...
voor eremoorden elders wordt er ook altijd wel een "excuus" aangevoerd, voor echte vlaamse vrouwenmishandeling ook..vrouwenmishandeling ook... voor ongeveer elke misdaad zoekt de dader wel een excuus.... ook voor xenofobie..
Tja Filosoof, eerst was ik bijna een psychopaat,een paranoïde persoon, en nu een Xenofoob... dank U wel.

Als het mijn postings nog niet duidelijk was, ik heb bewondering voor de Chinezen(niet hun huidige politiek stelsel, da's een paar andere mouwen), Japan, als beschaving heeft mijn respect(terwijl Japaners wijd en zijn bekend staan als Xenofoben.)Oftewel, het verre oosten heeft mijn aandacht.Niet of niks afkeur. tenzij het zou gaan over de menselijke misdaden, die universeel afgekeurd worden.Moord,misbruik,mishandeling van personen dat zijn dingen die ik nooit goedkeur.

Maar ,doordat ik de koran heb gelezen, ben ik wel wantrouwig tegenover iemand die zich Islamiet noemt.Of het is die al Al Takkaya die meespeelt, of het is een hypocriet gelovige volgens zijn eigen godsdienstige regels.
En als ik dat storend vind,is dat Xenofoob? Eerder islamofoob.En is dat soms verboden?In stilte, en niet aggresief islamofoob wezen.
Maddox,
Die conclusies trek JIJ , ik schreef dat niet over jou en dat weet je ook of je las onoplettend...
enne, in stilte? Je schrijft hierboven
Citaat:
islamofoob wezen
Of vind ik dat uit?
Oud 4 november 2003, 22:03   #192
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo islamitische inwijkelingen teruggrijpen naar hun godsdienst en de uiterlijke kentekenen ervan is dat omdat ze nog te véél uitgesloten worden uit onze maatschappij en zich dus terugplooien op de hun gekende "waarden".

Wil jij dat
Citaat:
domheid en fanatisme
noemen? Ik noem dat een wanhopige reactie van ontwortelde mensen, die iets anders hadden verhoopt dan een derderangsplaats..en vijandigheid.
Zoals gezegd: ongeneeslijke blindheid.
En obsessief paternalisme.

Citaat:
Blijkt dat de opgehemelde Bouazza idd een hij is, en niet is overgestapt..: te vlug geantwoord...
't Is geen kwestie van te vlug antwoorden, 't is een kwestie van niet lezen. Over Bouazza hebben Circe, ik en anderen het hier weken geleden al uitvoerig gehad, en als je ook maar een beetje interesse zou hebben voor (multi)cultuur, zou je ook elders al vernomen kunnen hebben dat de man een behoorlijk bekend Nederlands schrijver is (afgelopen zomer nog één van de 'Zomergasten' op de VPRO).

Hirsi Ali is welgeteld één keer overgestapt, van de PVDA naar de VVD. (En waarom? Omdat er in de PVDA een aantal 'filosofen' zaten die haar vertelden, zoals ze Bouazza vertelden, dat ze 'niets van de islam begrepen had' en dat ze begrip moest hebben en dat de moslims slachtoffers waren etc.)

Je praat dus zonder kennis van zaken, je lult uit je nek. As usual.
Oud 5 november 2003, 00:04   #193
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Wil jij dat
Citaat:
domheid en fanatisme
Zoals gezegd: ongeneeslijke blindheid.
En obsessief paternalisme.

Citaat:
't Is geen kwestie van te vlug antwoorden, 't is een kwestie van niet lezen. Over Bouazza hebben Circe, ik en anderen het hier weken geleden al uitvoerig gehad, en als je ook maar een beetje interesse zou hebben voor (multi)cultuur, zou je ook elders al vernomen kunnen hebben dat de man een behoorlijk bekend Nederlands schrijver is (afgelopen zomer nog één van de 'Zomergasten' op de VPRO).

Hirsi Ali is welgeteld één keer overgestapt, van de PVDA naar de VVD. (En waarom? Omdat er in de PVDA een aantal 'filosofen' zaten die haar vertelden, zoals ze Bouazza vertelden, dat ze 'niets van de islam begrepen had' en dat ze begrip moest hebben en dat de moslims slachtoffers waren etc.)

Je praat dus zonder kennis van zaken, je lult uit je nek. As usual.
Citaat:
een behoorlijk bekend Nederlands schrijver
Binnen een bepaald kringetje?? Ik geef toe dat de nederlandse binnenlandse politiek me maar matig interesseert...schandalig, hé? Ik zou er wat aan moeten doen, d�*�*r heb je gelijk in! (maar ze zijn dikwijls zo saai ook...)
En Hirsi Ali stapte dus over omdat er meningen tegengesteld aan de hare klonken? Moet ik daaruit begrijpen dat die meningen voor haar niet terzake deden of onaanvaardbaar waren voor haar? Te links of te "politiek correct" of zo? Ach zo... "Wat sneu" zou men boven de Moerdijk zeggen, is het niet?...
Welk % van de NL bevolking veregenwoordigt de PVDA nu ook al weer, in vergelijking met de VVD van Gerrit Z. ?
Maar ja, een verkiesbare plaats op een kamerlijst is moeilijk te weigeren, hé?
PS, Sato,
Even tussendoor:
Zou je willen stoppen met persoonlijke aanvallen? Dat je één en ander wil afreageren, tot daar aan toe, maar 't is minstens onbehouwen... Op een bepaald ogenblik wordt dat dan "trop is teveel", en de dialoog is voorbij...
Oud 5 november 2003, 00:33   #194
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Wat een xenofobe houding tegenover een Nieuwe Nederlandse, Filosoof! Foei! Je bent zeker een Vlaams blokstemmer?

Oud 5 november 2003, 00:56   #195
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat een xenofobe houding tegenover een Nieuwe Nederlandse, Filosoof! Foei! Je bent zeker een Vlaams blokstemmer?
circe,
Xenofobe houding? zwartblokstemmer??

Graag citaten om je beledigende taal te bewijzen!! anders blijft het maar gratuit schelden... en daar kan en wil ik niet op ingaan.Speel de bal, niet de man....
Oud 5 november 2003, 01:24   #196
craban
Vreemdeling

craban's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
circe,

Graag citaten om je beledigende taal te bewijzen!! anders blijft het maar gratuit schelden... en daar kan en wil ik niet op ingaan.Speel de bal, niet de man....
Toch eventjes ad hominem:
Ah snapt et nie ei, zou het in het Antwerps klinken.
Filosoof, gij zijt werkelijk ongelofelijk. Ge snapt niet wanneer men iets letterlijk of sarcastisch bedoelt.
Gij moet uw gelijk hebben, als ge geen gelijk hebt probeert ge met die overdreven 'emmer' zuur (-in andere topic) een volledig argument te weerleggen. Terwijl dat je dat duidelijk niet echt letterlijk diende te nemen. Net als Circi's post hierboven.

Zelfs als Gelijk op u afkomt en u bij de ballen pakt, dan nog gaat gij zeggen:"Jamaar dit en dat, blabla bla"

Tja, je quote onderaan zegt dan ook:"Niets is helemaal waar , en zelfs d�*t niet! "

Craban
craban is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2003, 01:32   #197
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door craban
Citaat:
circe,

Toch eventjes ad hominem:
Ah snapt et nie ei, zou het in het Antwerps klinken.
Filosoof, gij zijt werkelijk ongelofelijk. Ge snapt niet wanneer men iets letterlijk of sarcastisch bedoelt.
Gij moet uw gelijk hebben, als ge geen gelijk hebt probeert ge met die overdreven 'emmer' zuur (-in andere topic) een volledig argument te weerleggen. Terwijl dat je dat duidelijk niet echt letterlijk diende te nemen. Net als Circi's post hierboven.

Zelfs als Gelijk op u afkomt en u bij de ballen pakt, dan nog gaat gij zeggen:"Jamaar dit en dat, blabla bla"

Tja, je quote onderaan zegt dan ook:"Niets is helemaal waar , en zelfs d�*t niet! "

Craban
Ah, nen nieve, Welkom, nief speelgoed voor mij Das mijn Halloweencadeau!
Oud 5 november 2003, 01:35   #198
craban
Vreemdeling

craban's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Idd, maar deze nieve kan tenmienste fatsoenlijk quoten.

Craban
craban is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2003, 01:47   #199
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door craban
Citaat:
Idd, maar deze nieve kan tenmienste fatsoenlijk quoten.

Craban
Gefeliciteerd!!Puik, doe zo voort!!
veel geoefend op faithfreedom, die hetzelfde programma gebruiken als Politics.be?
Oud 5 november 2003, 03:41   #200
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Maddox,
Die conclusies trek JIJ , ik schreef dat niet over jou en dat weet je ook of je las onoplettend...
enne, in stilte?
Ja Filosoof, deze redelijk gefundeerde conclusie trek ik uit jouw veelvuldige postings, eigenlijk Quotes te noemen, die je plaatst, om tegen mij te ageren.Geef ik je gelijk of niet, je hebt in de laatste 2 weken nogal dikwijls op de man gespeeld.Deze man dus.
Zelfs Raf of Piano gingen zo ver niet.

Maar kom, aangezien je geen psychiater bent kan ik alleen maar concluderen dat dit soort van reacties valt onder de noemer, "alles wat je zegt ben jezelf niveau"

maar kom, ik zal een poging doen om terug naar het onderwerp te gaan, in plaats van me te verdedigen tegenover een zelfverklaarde filosoof.(of is het tegenwoordig psychiater, of zelfs "Judge,Jury and executioner"?)

Een nogal fanatieke Islamiet heeft voor een Politiek correcte rechter het voor elkaar gekregen dat kruisbeelden uit de Italiaanse scholen moeten.

Mijn reactie zou zijn. "Ook het seminarie?"

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be