![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ge kunt natuurlijk ook binnen blijven zitten en naast "geen dreiging" ook "geen spektakel" zijn.. vraag is natuurlijk in hoeverre dat dit nuttiger is. Persoonlijk denk ik dat de beste methode voor non-conformisten bestaat uit het overnemen van een essentiele taak die normaal door een conformistisch maatschappijdeel gedragen wordt. Maar dat zie ik gewoonweg niet snel gebeuren. Laatst gewijzigd door Ambiorix : 23 juni 2007 om 22:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Minister-President
|
![]() Inderdaad, maar buiten die ranzige "volxkeuken" zie ik niet in wat de krakers voor sociale huisvesting of buurtverfraaiing doen. Het zijn communards met een nihilistische ingesteldheid die zich terugtrekken uit de maatschappij. Ik verwacht er niets van.
![]() |
#183 | |
|
![]() Citaat:
't Zou natuurlijk veel leuker zijn, mochten mensen naar eigen goeddunk huizen (en gemeenschappen) kunnen bouwen op hun eigendom zonder toelating te moeten hebben van de overheid. 't Zou natuurlijk veel leuker zijn, mocht mensen nog echt vrijwillig kunnen delen, in plaats van arm gehouden te worden door waanzinnig hoge belastingen. etc. Al keur ik 't kraken van een pand zeker niet goed op rechtsgebied, ik kan er wel begrip op brengen, mocht het om arme stakkers gaan. Maar daar ben je natuurlijk niet veel mee. Bovendien waren deze krakers niet echt arm te noemen.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Dus niet komen bleiten als wij reageren op jullie reactie.
![]() |
#185 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Pas op, de volgende keer gaat de spontante volksmassa tegen de NSV! nog groter zijn! Binnenkort zitten ze minstens aan een miljoen tegenbetogers.
![]() |
#187 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Terrorisme bevat niet enkel zelfmoordmissies waar 100den slachtoffers moeten bij vallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bepaalde mensen - mss zelfs groepen - die naar alle waarschijnlijkheid sympathie hebben voor Squattus Dei hebben deze zaken gedaan. Deze zaken horen niet getollereerd te worden en het is logisch dat die ook gepakt worden. (Ik weet dat er zaken zijn gebeurd, die bulldozer is echter nieuw.) Maar dat betekent niet dat elke kraker een terrorist is, noch dat ze dat allemaal goedkeuren.
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Vreemdeling
|
![]() Ik heb wel een zekere sympathie voor krakers, gebouwen gewoon laten leegstaan, terwijl er 'zoveel' daklozen zijn, is ongehoord.
Trouwens, de reactie van't stad was echt overdreven. En deels was hun woede terecht, die krakers woonden idd in een gebouw dat het hunne niet was, maar de politie heeft alles ontruimd en hun spullen vernietigd. Ik vermoed dat de vb'ers daar niks op tegen hebben dat men dan kwaad is? Zij zijn het immers die vinden dan men zijn eigendom met geweld mag verdedigen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Banneling
|
![]() dat zal wel vol matrakken liggen in uw kamerke bij moekke zeker?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Banneling
|
![]() ik geef u gelijk deze keer.Opus Dei is de fanatieke kern binnen de RKK, en leegstaande huizen die aan deze sekte toebehoren kraken , zie ik geen graten in.Maar logisch blijven: ook genouwen toebehorend aan islamietische organisaties moeten ten dienste der daklozen gesteld worden, gekraakt worden.Al die moskee's zijn beter benut om daklozen te huisvesten, Belgische daklozen uiteraard...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Banneling
|
![]() als ge uw huizen tien jaar laat leegstaan moet ge er niet van verschieten dat er een dakloze zich installeert.Daar waar de Staat zou kunnen tussenkomen is op de huurprijzen: eindelijk eens reglementeren daarop.Moest het niet zo peperduur zijn om zich in de stad te logeren zouden er minder krakers zijn...400 euros en meer voor een konijnekot onder de pannen! Schande is dat!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Banneling
|
![]() moest de staat zich wat minder moeien en als een verhuurder minder hindernissen zou opgelegd krijgen om wanbetalers eruit te schoppen, dan zouden meer mensen hun eigendom willen verhuren. 't Zou heel wat goedkoper worden.
Laatst gewijzigd door born2bewild : 24 juni 2007 om 00:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Banneling
|
![]() ja, inderdaad! Ze zouden beter wat beter op de bendes kriminele allochtonen letten, inplaats van op eigen (dakloos) volk te kloppen...Maar daar hebben ze waarschijnlijk schrik voor...Die hebben échte verboden wapens (AK47 en dergelijke) en geen onnozele pennemeskes, of vlaggestokken.Belachelijk gedoe...echt om u te schamen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Banneling
|
![]() da's inderdaad een ouwe truuk.En hier spelen die maskers de betogers soms parten: de polies is ook onherkenbaar zo...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() maar ge kunt wel ergens gelijk hebben, de middelen van repressie veranderen wel, maar het feit dat er repressie is op zichzelf niet. ik kan me best voorstellen dat de flikken vroeger ook flauw deden, net als vandaag, en dat ze soms gewelddadig waren, net als in onze dagen. toch vind ik dat de mensen nogal licht heengaan over al die camera's en RFID-toestanden Big Brother is watching you...maar ze denken vandaag allemaal dat ze zelf naar Big Brother kijken...op de televisie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Banneling
|
![]() de staat zou een garantie moeten geven aan de verhuurder, dat hij de huur betaalt, als de huurder niet meer in staat is die te betalen.De staat heeft de middelen om na te gaan of gij nog inkomsten hebt. Indien dat niet het geval is, en vermits iedereen recht op een dak boven zijn hoofd heeft, kunnen ze op dat moment bijspringen. Voor echte moedwillige wanbetalers, die geld hebben maar niet willen betalen, is er een andere oplossing: zware boetes.Dan hebt ge de belastingen aan uw zak hangen, en die lossen nooit.Men moet het voor de verhuurder onmogelijk maken om te spekuleren, en voor de wanbetaler on-interressant om niet te betalen.
|
![]() |
![]() |