Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 september 2007, 15:27   #181
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Wat is er staatsnationalistisch aan als je je verzet tegen de aanval van een buitenlands leger ??
wat nu Pietje, wil je je gelijk halen ? wil je de groote oorlog of de tweede nog eens overdoen ?

k heb nogal wat meer respect voor de Duitse en Franse soldaten aan t front die na een kerstfeestje (ik dacht 1917) en een vriendschappelijke voetbalmatch (op een stukje zonder kraters) ... niet meer wilden schieten op elkaar ... en door hun respectievelijke officieren afgeknald werden ... bij wijze van voorbeeld ...

maar als gij t liever simpel wilt ... t is goe Pietje, de Duitsers waren de slechterikken

simpel
simpel voor Pietje
alstublieft
graag gedaan ...

Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 15:30   #182
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ik vrees dat de schuld overal ligt. De realiteit was veel genuanceerder dan dat. Ja, er waren hier Duitse bezetters en deze waren niet vriendelijk, maar tot zover ik van mensen die WO ll meegemaakte vernomen heb, waren ze nog niet zo gruwelijk voor mensen die men Arisch genoeg vond en daar werden de Vlamingen bij gerekend. Eigenlijk hadden we op zich niet veel van de Duitsers te vrezen. Dat wil niet zeggen dat we moesten tolereren, maar het verzet heeft ook dingen gedaan die op zijn zachts gezegd niet fraai waren. En actie reactie: hoe driester het verzet werd, hoe gevaarlijker de nazi's werden.
Als men Duitsland niet zo drastisch uit zijn kot gelokt had, zouden vele verdere blunders vermeden kunnen worden. Men heeft nooit echt met Hitler proberen te onderhandelen. Men heeft hem nooit een diplomatische kans gegeven, dus zullen we nooit weten wat hij op dat vlak voorgesteld zal hebben en kunnen we hem enkel als gruwelijke krijgsheer afbeelden.
Kom kom, Hitler wou "de wereld veroveren", "een arisch rijk" stichten, "lebensraum" creeëren, of hoe noemde hij het ook weer. Met zulke megalomanen onderhandel je gewoon niet.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 15:31   #183
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Juist Anna List!

Vraagje: als alle mensen goedmenend waren, zouden we dan oorlogen hebben?

Ik heb net de film Dresen gezien en vond dat men daarin eindelijk eens genuanceerd de dingen in zijn context kan zatten. Als ik er grondig overdacht, waren de Geallieerden even grote beesten als wat ze bestreden.
om nog maar te zwijgen over t feit dat Jodenhaat toen een alomtegenwoordig modeverschijnsel was ... (zie de vooroorlogse geschriften van Churchill zelf)
Oud 18 september 2007, 15:35   #184
Breinsmurf
Burger

Stuur een bericht via Instant Messenger naar Breinsmurf
Standaard

Citaat:
En wat zou men dan moeten gedaan hebben, gewoon lijdzaam toekijken hoe die rotmoffen ons overrompelden ??
Racisme!!!

Als afstammeling van Duitsers voel ik me danig beledigd door uw term rotmof.
Gelieve rekening te houden met het feit dat niet alle 40 miljoen Duitsers van toen overtuigde nazi's waren.
Oud 18 september 2007, 15:36   #185
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
... t is goe Pietje, de Duitsers waren de slechterikken
Nee jong, ze brachten ons in '40 eigenlijk een vriendelijk beleefdheidsbezoekje
Oud 18 september 2007, 15:37   #186
Breinsmurf
Burger

Stuur een bericht via Instant Messenger naar Breinsmurf
Standaard

Citaat:
Vermoord worden als vergelding of vermoord worden "tout court" : where's the difference ? Je bent telkens even dood.
Aan het feit dat de Duitsers hier niet zomaar iedereen in het wilde weg vermoordden, gaat u gemakshalve voorbij.
Oud 18 september 2007, 15:39   #187
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee jong, ze brachten ons in '40 eigenlijk een vriendelijk beleefdheidsbezoekje

zoek toch maar eens in je ziel waar zoveel haat vandaan komt Piet ...
Oud 18 september 2007, 15:42   #188
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kom kom, Hitler wou "de wereld veroveren", "een arisch rijk" stichten, "lebensraum" creeëren, of hoe noemde hij het ook weer. Met zulke megalomanen onderhandel je gewoon niet.
Tja en wat willen mensen als Bush eigenlijk? Die valt zomaar Irak binnen, onder valse voorwendsels. Ondertussen hebben we hier ook McDonald's, een Hollywoodbrainwash en wat nog? Dus: we mochten niet "germaniseren", onder Hitler, maar moeten nu wel de koers volgen, die sommige nakomelingen van Europeanen verwezenlijken op een continent dat ze eigenlijk van een ander gestolen hebben?
En toch onderhandelt men met Bush. Zelfs met geschifte individuen als Sharon, Arafat en ga zo verder heeft men het gedaan. Nu onderhandelt men toch ook met Ahmedinnejad, die de wereld in één groot moslimrijk wil veranderen?

Allemaal bullshit! Diplomatie kan werken, maar sommigen hebben liever een oorlog, omdat het hen goed uitkomt, gezien de aandelen. Hoe hebben de families Rothshield, Kissinger en ga zo verder het er vanaf gebracht met hun dubieuze manier van handelen?
Oorlog is kassa kassa voor sommigen en zolang die aan de top zijn, zal er hier nooit vrede zijn.
Oud 18 september 2007, 15:43   #189
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Breinsmurf Bekijk bericht
Laffe Cyriel een Vlaamse volksheld?
Het 'zwart pastoorke' een volksheld. Dat slaat alles.

In 1944 wordt de dan zeventigjarige Verschaeve nog door de nazi's tot doctor honoris causa bestempeld aan de Universiteit van Keulen. Duitse leiders spraken zijn naam steevast sterk verduitst uit als "Zuriël Ferschäve".

Mooie volksheld de geestelijke raadsman van Dewinter. Nu, het verwondert me niets. Dewinter, en heel de leiding van het VB, zijn in hun hart van dezelfde soort gebleven. Maar u maar geen illusies.

Laatst gewijzigd door system : 18 september 2007 om 15:43.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 15:44   #190
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
om nog maar te zwijgen over t feit dat Jodenhaat toen een alomtegenwoordig modeverschijnsel was ... (zie de vooroorlogse geschriften van Churchill zelf)
Klopt, antisemitisme is niet door Hitler uitgevonden. Eigenlijk had hij er naar het schijnt zelf zijn twijfels over, maar het was mode en hij gebruikte het als een machtsmiddel.
Oud 18 september 2007, 15:45   #191
Boadicea

Standaard

En nu mensen: wanneer gaan we iets aan de goelags in Noord-Korea doen? We hebben geen reden toch juichen. Concentratiekampen bestaan nog.
Oud 18 september 2007, 15:47   #192
Boadicea

Standaard

Citaat:
Racisme!!!

Als afstammeling van Duitsers voel ik me danig beledigd door uw term rotmof.
Gelieve rekening te houden met het feit dat niet alle 40 miljoen Duitsers van toen overtuigde nazi's waren.
Mijn grootmoeder had Duitse roots en hielp het verzet. Maar tja ...
Oud 18 september 2007, 15:47   #193
Abba Kovner
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik heb net de film Dresen gezien en vond dat men daarin eindelijk eens genuanceerd de dingen in zijn context kan zatten. Als ik er grondig overdacht, waren de Geallieerden even grote beesten als wat ze bestreden.
Het bombardement op Dresden was er net iets over, maar om daar uit te besluiten dat de Geallieerden even grote beesten waren, is er kompleet over.
Abba Kovner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 15:48   #194
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Duitse leiders spraken zijn naam steevast sterk verduitst uit als "Zuriël Ferschäve".

tegen zulk argument is echt niks in te brengen ...
Oud 18 september 2007, 15:51   #195
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja en wat willen mensen als Bush eigenlijk? Die valt zomaar Irak binnen, onder valse voorwendsels. Ondertussen hebben we hier ook McDonald's, een Hollywoodbrainwash en wat nog? Dus: we mochten niet "germaniseren", onder Hitler, maar moeten nu wel de koers volgen, die sommige nakomelingen van Europeanen verwezenlijken op een continent dat ze eigenlijk van een ander gestolen hebben?
En toch onderhandelt men met Bush. Zelfs met geschifte individuen als Sharon, Arafat en ga zo verder heeft men het gedaan. Nu onderhandelt men toch ook met Ahmedinnejad, die de wereld in één groot moslimrijk wil veranderen?

Allemaal bullshit! Diplomatie kan werken, maar sommigen hebben liever een oorlog, omdat het hen goed uitkomt, gezien de aandelen. Hoe hebben de families Rothshield, Kissinger en ga zo verder het er vanaf gebracht met hun dubieuze manier van handelen?
Oorlog is kassa kassa voor sommigen en zolang die aan de top zijn, zal er hier nooit vrede zijn.
Je zal mij hier weinig goeds over Bush zien schrijven, maar Hitler enkel "germaniseren" toedichten lijkt mij dan toch een iets te "romantische" voorstelling van wat nazi-Duitsland eigenlijk was.
Oud 18 september 2007, 15:51   #196
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abba Kovner Bekijk bericht
Het bombardement op Dresden was er net iets over, maar om daar uit te besluiten dat de Geallieerden even grote beesten waren, is er kompleet over.
Dat is jouw mening, maar persoonlijk moeten ze niet groot doen. Ze hebben ook bloed aan hun handen hangen. Persoonlijk blijf ik er bij dat ze de oorlog materieel gewonnen hebben, maar zeker niet moreel. Op dat vlak zijn er alleen maar verliezers.
Persoonlijk vind ik het friendly fire op Morstel ook geen prettig gegeven. En vergeet niet hoe ze de Duitsers die ze oppakten behandelden. Denk je echt dat humaner waren?
Ik vind dat de Geallieerden de nazi's waard zijn. Kijk maar naar de manier waarop ze nu hun macht wereldwijd tentoon spreiden.
Oud 18 september 2007, 15:52   #197
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abba Kovner Bekijk bericht
Zonder Nazi's waren de Geallieerden overbodig geweest.
Oud 18 september 2007, 15:54   #198
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aan het feit dat de Duitsers hier niet zomaar iedereen in het wilde weg vermoordden, gaat u gemakshalve voorbij.
Voor zover je je aan hun gezag onderwierp
Oud 18 september 2007, 15:55   #199
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Zonder Nazi's waren de Geallieerden overbodig geweest.
... en zonder oorlogsschuld was de NSDAP nooit van grond gekomen en was er wellicht geen WO2 geweest
Oud 18 september 2007, 15:56   #200
Boadicea

Standaard

Citaat:
Je zal mij hier weinig goeds over Bush zien schrijven, maar Hitler enkel "germaniseren" toedichten lijkt mij dan toch een iets te "romantische" voorstelling van wat nazi-Duitsland eigenlijk was.
Ik geloof dat ik genoeg verhalen van ALLE partijen gehoord heb, om een duidelijk, genuaceerd beeld te hebben van de zaak. Geloof me vrij dat onze huidige regering zeker niet beter is dan Hitler. Als je weet wat ik weet, zou je anders denken over veel zaken.
Je weet niet hoe dicht onze staatsveiligheid bij de Gestapo begint te staan en je weet nog in het lange niet wat ons nog te wachten staat. Geloof me vrij: het is de pest of de cholera.
Bepaalde wetten zijn er enkel om mensen dom te houden en als systeemslaven uit te buiten, want de vuile was van de "overwinnaars" zou zo per ongeluk eens moeten uitgehangen worden.

Mensen opsluiten in dierenkooien is inderdaad erg humaan en ze zonder proces executeren. De nazi's waren wreed, maar de tegenpartij was zeker aan hen gewaagd.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be