Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Hebt u ooit 'ns over een muur gekropen voor een bal ?
Yep 23 71,88%
Nope 7 21,88%
Voor geen bal ! 2 6,25%
Aantal stemmers: 32. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 26 februari 2004, 19:31   #181
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Tja, nu gaan we weer een discusie voeren over het wapen van de 64 jarige, en de bijhorende munitie.
het komt erop neer dat je nog steeds geluk moet hebben om een volwassen man in 1 schot van een officieel verkochte kogel te doden, zelfs kortbij.([size=2]bibbert die man niet zo erg, van woede/ouderdom ,en uitgeput geduld?)[/size]

Wat betreft de 5.56 militaire munitie. Die kogels hebben kruitladingen die enkele malen sterker zijn dan de normale,voor de burger bestemde .22 munitie, en zijn dus ook onbruikbaar in commerciële wapens.
Ja ,er bestaan opgefokte munitiesoorten, en ja, je kan gaan wildcatten.
Maar denk je dat een willekeurige moestuinder een munitiefabrikagewerkplaats heeft?Of zelfs de moeite wil doen om de zwaarste/sterkste munitie voor zijn bejaarde longrifle te kopen?Iemand die zover in wapens zit, die weet wel beter dan effe iemand neer te leggen in zijn moestuintje.
Een schot in de lucht zou het ergste geweest zijn. Want dan wist onze lieve moestuinplettert dat er rijkere buit te vangen was,dan een paar platgetrapte kroppen sla.

Alle andere voorbeelden hier laten alleen maar zien dat allochtoontjes meestal een voorkeursbehandeling krijgen, mits hun afkomst, is dat nu 1ste of 4de generatie, de juiste is.
En het rare aan heel de zaak is, de VB adeptjes, en sommige paranoid schizofrene moordlustigen hier geen probleem hebben met de naar verhouding zware straf voor een 64 jarige.([size=2]in mijn ogen is de ergste misdaad van deze man gewoon het feit dat ie betrapt is.)[/size]

Maar liefst zouden zien dat zulke straffen concequent toegepast zouden worden, kleur, geur,geslacht of godsdienst erbuiten gelaten.
Oud 26 februari 2004, 20:12   #182
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanne
extremistisch pc
contradictio in terminis...
met je scheldpartij toon je wie je bent en bij wie je je inspiratie haalt
[size=6]je masker is gevallen...[/size]
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2004, 20:31   #183
filosoof
Banneling

Standaard

Maddox,
een .22 een humaner wapen
Het enige humane wapen is een tuinsproeier.....
Oud 26 februari 2004, 20:44   #184
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hallo Filosoof, met die aankomende ijstijd/broeikasgas opgewekte droogte water verspillen aan een vertrapte moestuin.
En in het huidige politiek correcte klimaat wil jij een arme allochtoon opzadelen met een longontsteking... Je bent nog gekker dan ik.

Ik hoop dat je beseft dat ik geen enkel wapen als humaan beschouw. Maar een werktuig, dat gebruikt/misbruikt kan worden door mensen.

Nooit vergeten, de winnaar schrijft de geschiedenis.

Maar kom, volgens jou is het toch onmogelijk dat ik een gematigd standpunt zou innemen.([size=2]in de meeste gevallen wil ik dat ook niet, maar dat neemt niet weg dat ik mijn grijze ,dolgedraaide massa soms in gang zet zonder fantasie.[/size])
Oud 26 februari 2004, 20:44   #185
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Illwill,
de .22 komt in enkele versies vh zelfde caliber:
de .22 short (zeldzaam, enkel competitiepistolen en sommige foorcarabijnen), de opvolger van de 6mm Flobert, die niet meer bestaat zéér korte huls, dus bruikbaar in élke.22, de zwakste patroon
de .22 Long (nog zeldzamer, in feite verouderd, en waarschijnlijk onvindbaar)

de bekende (beruchte!) .22 Long Rifle, meest verspreid, en waarvoor "normale" en High Velocity patronen bestaan, met kortere, lichtere kogel en licht hogere lading, zoals de CCI "Stinger": zelfde kamerdruk, maar hogere mondingssnelheid
de .22 magnum, redelijk zeldzaam, enkel sommige jachtwapens, veruit de krachtigste..., te lang om gebruikt te worden in een 22LR-wapen.

voor de 22LR en Magnum bestaan er een soort hollow point kogels, die meer schade toebrengen door grotere vervorming bij impact.
Tevreden zo
Ge vergeet de .22 kamerpatronen, speciaal gemaakt voor het schieten op 10 meter.
De vertreksnelheid van die patronen ligt amper hoger dan bij een zwaar luchtdrukwapen.
Voor een standaardpatroon is 33 meter toch al een redelijke afstand vind ik.
Of hollow point wettelijk toegelaten is betwijfel ik.
de "zimmer" patronen in .22 zijn volgens mij de .22 short of de oude franse 6mm Flobert, maar daar kan ik me vergissen, en idd, de zware luchtdrukkarabijnen halen mondingssnelheden die vergelijkbaar zijn met de .22 short, maar wel met lichtere projectielen. De oorspronkelijke "zimmer" was een 3,5mm of zoiets, in elk geval kleiner dan de .22, maar d�*�*r heb ik in lang niet meer van gehoord.

de meest verspreidde .22 is de .22LR, en die is precies op 30 �* 40m, doenbaar op 75m en potentiëel dodelijk op meer dan 1200m
Hoe het onder de nieuwe wapenwet is zou ik moeten nazoeken, maar daarvoor waren hollowpoints in .22LR in vrije verkoop
Oud 26 februari 2004, 20:51   #186
Hanne
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
extremistisch pc
[size=7]Jouw masker is ook al lang gevallen.[/size]
Enkel in jouw enge geestje van nieuwe fascist zijn 'extremistisch' en 'pc' een contradictio in terminis ; het fanatisme en de overdraagzaamheid die je permanent doch selectief manifesteert met ondersteuning van je klassieke demoniseringsscheldpartijen, verraden net dat het hgeen contradictio in terminis is.
Met je demoniseringen toon je wie je bent en bij wie je je inspiratie haalt : de fasco-zionisten !
Hanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2004, 21:16   #187
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Enkel in jouw enge geestje van nieuwe fascist zijn 'extremistisch' en 'pc' een contradictio in terminis ; het fanatisme en de overdraagzaamheid die je permanent doch selectief manifesteert met ondersteuning van je klassieke demoniseringsscheldpartijen, verraden net dat het hgeen contradictio in terminis is.
Met je demoniseringen toon je wie je bent en bij wie je je inspiratie haalt : de fasco-zionisten !
On est toujours le juif de quelqu'un... Je moet eens het begrip "fascist" opzoeken, bvb in de Encyclopedia Britannica, in de Winkler Prins of in de Larousse
Oud 26 februari 2004, 21:31   #188
Hanne
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

On est toujours le juif de quelqu'un... Je moet eens het begrip "fascist" opzoeken, bvb in de Encyclopedia Britannica, in de Winkler Prins of in de Larousse
Nee hoor, jouw postings op dit forum lezen volstaat om het het begrip fascist in zijn volle betekenis te leren kennen !
Hanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2004, 00:14   #189
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Alle andere voorbeelden hier laten alleen maar zien dat allochtoontjes meestal een voorkeursbehandeling krijgen, mits hun afkomst, is dat nu 1ste of 4de generatie, de juiste is.

Maar liefst zouden zien dat zulke straffen concequent toegepast zouden worden, kleur, geur,geslacht of godsdienst erbuiten gelaten.
akkoord, of die oude man hem nu met een wortel door z'n hart had gestoken of gewurgd dmv een krop sla, eindresultaat is en blijft dat die 25-jarige dood is.
Iemand van 64 die lange tijd (en voor het eerst) de cel in draait, yep, daar mag je gerust vragen bij stellen. Neem aan dat de impact iets groter is bij een gast van pakweg 25...

strafrecht gaat altijd over abstracte regekls die de rechter toepast op concrete personen, concrete gebeurtenissen en concrete omstandigheden. Ik vrees dat enkel rechtssprekende robots (klinkt als Sus&Wis titel ) in staat zijn om uw wens te vervullen, maddox.

over "voorkeursbehandeling van migranten": geloof de kranten niet. Doorslaggevend in de strafbedeling blijft economische situatie van de beklaagde (advocaat, gedrag in rechtbank, gunstige en geloofwaardige getuigen, om over ons-kent-ons nog maar te zwijgen) en op dat gebied scoort de gemiddelde vreemdeling nog steeds slechter dan de gemiddelde Belg.
Oud 27 februari 2004, 07:33   #190
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

JoeQpublic, , ik hoef de kranten niet te geloven om te WETEN uit ervaring dat een migrant van bepaalde strekking een politiek voetje voor heeft.
([size=2]het voorbeeld, desondanks dat de expert aangesteld door het gerecht heeft kunnen uitmaken dat het geschil over een vochtige muur niet "onze" fout is-opstijgend grondwater is niemands fout- toch mogen we opdraaien voor de gerechtkosten, en moeten we -weliswaar een serieus lager bedrag dan de geëiste 10 000 eu- een stevige schadevergoeding betalen, behangpapier A ratio van 700 eu per rol als ik het omreken.En neen, wij hebben het proces niet gestart[/size])

Wat betreft die oude kerel die een moestuinvertrappelaar omver schiet,de straf is zwaar, maar in verhouding met de misdaad([size=2]en de bijhorende stommiteit van betrapt te worden[/size]).Daar hoor je mij niks over zeggen. Waar ik wel over val is de duidelijke ongelijkheid.

Weet iemand de strafmaat van die 3 nachtwinkelovervallers en hun wapenleverancier die de Pakistaanse uitbater hebben doodgeschoten?
Oud 27 februari 2004, 10:04   #191
Kaal
Minister-President

Standaard

De straf op zich lijkt mij niet te zwaar. Moord is moord en de rechter zal in deze blijkbaar geoordeeld hebben dat Dardenne geschoten heeft om te doden en niet gewoon om die jongens af te schrikken. Als dat inderdaad zo is heeft Dardenne zijn straf verdient.

Probleem is natuurlijk wanneer andere moordenaars veel lichtere straffen krijgen. Er mogen geen twee maten en gewichten zijn.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2004, 10:09   #192
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JoeQpublic
over "voorkeursbehandeling van migranten": geloof de kranten niet. Doorslaggevend in de strafbedeling blijft economische situatie van de beklaagde (advocaat, gedrag in rechtbank, gunstige en geloofwaardige getuigen, om over ons-kent-ons nog maar te zwijgen) en op dat gebied scoort de gemiddelde vreemdeling nog steeds slechter dan de gemiddelde Belg.
In bepaalde gevallen is dat mogelijk zo. Maar als we naar de behandeling van de slachtoffers kijken is er zonder enige twijfel wel voorkeurbehandeling voor migranten. De familie van de ongelukkige Semira kreeg alle mogelijke zorg, aandacht en finantiële voordelen, de onlukkige weduwe van Patrick Mombaerts werd op alle gebied door de overheid totaal in de steek gelaten. Een onvoorstelbare, ongelofelijke schande.

Zopas werd ook een AEL-voorman vrijgesproken na doodsbedreigingen tegen Annemans.
"Want het gebeurde tijdens een politieke discussie"! Welke politiek correcte uitleg mogen we hierop verwachten?
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2004, 10:34   #193
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Probleem is natuurlijk wanneer andere moordenaars veel lichtere straffen krijgen. Er mogen geen twee maten en gewichten zijn.
Dat bedoel ik nu net! Dat met voor een vijfvoudige roofmoord levenslang krijgt vind ik niet meer dan normaal. Ik kan dit misdrijf echter niet opdezelfde lijn zetten als een vijfvoudige roofmoord.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2004, 11:22   #194
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Uit het artikel is de voorgeschiedenis maar ten dele op te maken.
Welke schade werd in het verleden reeds aangericht, was de politie reeds verwittigd geweest en welk gevolg werd eraan gegeven?
Was het in het verleden reeds tot een woordenwisseling, eventueel een handgemeen gekomen? In ieder geval is er sprake van inklimming bij dag, drie jonge kerels kunnen vrij bedreigend overkomen voor een 64 jarige man.
We mogen hopen dat de rechter met alle aspecten rekening gehouden heeft.
Indien dat niet het geval is kan de advocaat van de beschuldigde altijd in beroep gaan.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2004, 11:46   #195
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Bekijk jij dan maar meteen naar de betekenis van egoist é ego filo!
Je hebt al eerder laten merken hoe jij kunt discussieren zolang het jou goed uitkomt.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2004, 11:54   #196
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Citaat:
Je hebt al eerder laten merken hoe jij kunt discussieren zolang het jou goed uitkomt.
Citaat:
Een egoist is iemand die niet aan mij denkt
Bedoel je die definitie
Oud 27 februari 2004, 12:03   #197
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Citaat:
Een egoist is iemand die niet aan mij denkt
Bedoel je die definitie
Ego filo je hebt het echt erg! En haha, jou twisted evil reacties zijn echt wel grappig hoor. Hoe oud was je?
Oud 27 februari 2004, 12:21   #198
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Bedoel je die definitie
Ego filo je hebt het echt erg! En haha, jou twisted evil reacties zijn echt wel grappig hoor. Hoe oud was je?
Oud genoeg om jou wat bij te leren...
Oud 27 februari 2004, 13:34   #199
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Oud genoeg om jou wat bij te leren...
Wat heb ik dan bijgeleerd van een wijs man zoals jij?
Oud 27 februari 2004, 14:02   #200
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb van Filosoof geleerd dat een intelligent persoon niet slim hoeft te zijn.

Eneuh , weerom persoonlijk? Is wel een ziekte aan het worden als Filo zich moeit in een topic.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be