![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe voelt u zich geografisch gezien | |||
Gemeentenaar (vb. Antwerpenaar, Kortrijkenaar) |
![]() ![]() ![]() |
8 | 9,30% |
Provincie-bewoner (vb. West-Vlaming, Limburger) |
![]() ![]() ![]() |
3 | 3,49% |
Vlaming |
![]() ![]() ![]() |
34 | 39,53% |
Belg |
![]() ![]() ![]() |
11 | 12,79% |
Benelux-bewoner |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,16% |
Groot-Nederlander |
![]() ![]() ![]() |
9 | 10,47% |
Europeaan |
![]() ![]() ![]() |
7 | 8,14% |
Wereldbewoner |
![]() ![]() ![]() |
13 | 15,12% |
Aantal stemmers: 86. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Sommige lieden moeten zich toch eens gaan afvragen waarom er zoveel discussie is onder Vlamingen en Belgen over die Vlaamse en Belgische "cultuur". Cultuur zou iets evidents moeten zijn, iets waar je eigenlijk niet over nadenkt, iets wat je allen deelt.
Alleen al het feit dat we vragen stellen als deze waarmee deze topic van start ging wijst erop dat die evidente cultuur er niet is. Er is alleen een ideaaltypische versie van die cultuur in de gedaante van een politiek streefdoel, een vage droom, een verlangen naar eenduidigheid, naar bewusteloosheid zelfs (in de zin van: zich niet bewust zijn van zijn cultuur, maar er compleet mee samenvallen). Dat is in wezen ook wat sommige emo-nationalisten trachten te doen: cultuur laten samenvallen met het voelen opdat het niet langer samenvalt het denken. Ook slogans als "gezond verstand" impliceren eigenlijk een fundament van stellingen dat door iedereen wordt gedeeld en dus niet ter discussie hoeft te worden gesteld. Let wel: ik heb daar begrip voor. Sommige zwakkeren van geest hébben nood aan de gezellige nestgeur van een gemeenschappelijke cultuur. Het emo-nationalisme vult het spirituele vacuüm op dat met het verschralen van het parochiale leven is ontstaan. Maar aan mij is het niet besteed, ik voel het onvoldoende aan, en dat is uiteraard een ramp voor de emo-nationalisten, want zonder mij kan hun droom nooit in een cultuur uitmonden (een cultuur van allen), maar zal het altijd een ideologie blijven (een ideologie van sommigen)... |
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Minister-President
|
![]() De stad Antwerpen heeft een tijdje bij het Graafschap Vlaanderen behoord zoals ik eerder vermeld heb. Of bedoelt u de gouw Twee Neten ofte de gouw Antwerpen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Trouwens; wist je dat er in Antwerpen ook heel wat flaminganten woonden? Het Vlaams Belang (een Vlaams-nationalistische partij) heeft in de gemeenteraadsverkiezingen van 2006 33% van de stemmen behaald. Bart De Wever, voorzitter van de N-VA woont trouwens ook in Antwerpen. Hoe verklaar je dat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Jouw toontje is trouwens behoorlijk arrogant; hoe komt dat? PS: Je moet trouwens niet voortdurend linken naar in de Gloria; ik heb de DVD-box en heb alle afleveringen al minstens 4 keer gezien. Laatst gewijzigd door stropdrager : 17 februari 2008 om 12:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bart Dewever is inderdaad een zielig geval. We hebben dan ook tijdens de gemeenteraadsverkiezingen gezien hoe populair die is in Antwerpen. Welke atlas heb jij trouwens? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind uw toontje anders ook arrogant hoor. Er vanuit gaan dat ik Wim Opbrouck nog ineens niet zou kennen terwijl ik zelfs een filmpje met hem post vind ik wel heel uit de hoogte doen. Maar ja sommige mensen weten dat ze arrogant zijn anderen moet je der af en toe eens op wijzen he ![]() Laatst gewijzigd door Yoda : 17 februari 2008 om 12:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Piramide_van_Maslow Wie zegt dat er geen cultuurverschillen zijn tussen Vlamingen en Walen, is voor mij blind. Ik verontschuldig me als ik hiermee de blinden beledig maar ik gebruik het woord "blind" als beeld. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Minister-President
|
![]() Gentenaar? Alleszins een Oost-Fluut...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Filip Dewinter is inderdaad van West-Vlaanderen afkomstig; maar Gerolf Annemans is wel een Antwerpenaar en die is toch redelijk populair (als we rekening houden met het aantal voorkeurstemmen). Voorts begin je ook te schelden op Bart De Wever; blijkbaar zijn je argumenten op? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Europees Commissaris
|
![]() Uit kijkcijfers leidt je interesse af, niet of ze het al dan niet weggegooid geld vinden.
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Minister-President
|
![]() "Ne West-Vloaming" wordt gezegd in het rechtsgebied Kortrijk terwijl "E West-Vloaming" wordt gezegd in het overig gedeelte van de gouw.
En U??? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb trouwens nergens beweerd dat jij Wim Opbrouck niet zou kennen; wel integendeel; jij was het, die beweerde dat ik Wim Opbrouck niet zou kennen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Heeft dat nu belang of Vlaanderen op een kaart wordt weergegeven of niet? Op sommige kaarten worden geen bergen weergegeven, maar alleen staatsgrenzen. Betekent dat dan dat er geen bergen zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Banneling
|
![]() Je stelt dat "hij (is) minder kritisch in het vormen van een mening en heel wat minder assertief en zelfverzekerd. "
Dat verklaart veel : niet kritisch, en gefrustreerd Citaat:
Gelieve je mening te onderbouwen met argumenten en niet met beledigingen. Laatst gewijzigd door artisjok : 17 februari 2008 om 13:18. |
|
![]() |
![]() |