Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2011, 15:55   #201
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Niet helemaal juist.

Eerder anti-democratisch volgens het huidige principe van democratie. De democratie van de dag van vandaag is eerder een erfelijkheidskwestie geworden waarbij de politici het volk laten kiezen wie de vader mag opvolgen in het parlement. Als dit democratie dan mag dit voor mijn part verdwijnen. Het andere probleem is dat vreemde elementen mee de toekomst van een land mogen stemmen ondanks dat ze nooit iets gedaan hebben voor het land buiten het genieten van de sociale vangnetten?

Een leider volgen is niet verkeerd, een leider moet en kan een beweging, partij of land de juiste duw geven richting toekomst. Dit wilt niet zeggen dat een leider immuun is, bij slecht leiderschap moet deze afgezet worden.
Democratie heeft op zich niets met verkiezingen te maken. Democratie of, beter nog, democratisch egalitarisme is gewoon de politieke vertaling van de scepsis en het nihilisme die aan de basis liggen van de moderne (burgerlijke) beschaving.

Het is de vervanging van elke kwaliteit (objectieve principes en aristocratie) door kwantiteit (macht van het geld en macht van het getal). Democratie staat zodoende synoniem voor liberalisme, voor dictatuur van de burgerij (en vrijmetselarij). De twee kinderen die uit de tirannie van het geld en het getal voortkomen, zijn respectievelijk het kapitalisme en het communisme.

Die wetenschap moet het eerste uitgangspunt zijn van al wie zich nog op een betekenisvolle manier "rechts" wil noemen.

Ik herinner mij zelfs dat Dewinter hierover ooit (terecht) de Turkse nationalist Erbakan geciteerd heeft: "Democratie is als een trein waar je opstapt en waar je weer afstapt eens je doel bereikt is" (en dat was al in zijn islamofobe periode).

Dat laatste geldt voor al wie aan politiek doet. Niemand is democraat, tenzij verbaal (want democratie is een valse, onmogelijk te verwezenlijken idee en leidt enkel tot andere, meer versluierde, valse hiërarchieën).

Maar dit geheel terzijde. Sorry voor sommigen dat ik jullie koffiekransje hier verstoord heb met een politieke tussenkomst...
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2011, 15:56   #202
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma Bekijk bericht
Ik herinner mij zelfs dat Dewinter hierover ooit (terecht) de Turkse nationalist Erbakan geciteerd heeft: "Democratie is als een trein waar je opstapt en waar je weer afstapt eens je doel bereikt is" (en dat was al in zijn islamofobe periode).
Erbakan is dan ook een fascist, net als Dewinter.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2011, 16:10   #203
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Erbakan is dan ook een fascist, net als Dewinter.
Het enige wat objectief democratisch is aan een democratie is het feit dat er verkiezingen zijn (tenminste als ze eerlijk verlopen).

In dit land heeft men het zelfs al bijzonder moeilijk om 1) wettelijke verkiezingen te organiseren en 2) de verkiezingsuitslag te respecteren. Is België fascistisch? En wat is dan fascisme als het louter democratiekritiek betekent? Er zijn immers véél soorten democratiekritiek mogelijk, te beginnen bij marxistische.

Voor de rest zijn er vooral de vele gevestigde machten, die niet elke 4-5 jaar veranderen. Anders had België al lang een regering gehad nu.
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2011, 16:51   #204
Kingsale
Partijlid

Standaard waarom

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Van iemand die kanker heeft zomaar schrijven "ze heeft nog 6 maanden" doe je niet.
Waarom altijd rond pot draaien,het is zo en niets anders
Kingsale is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2011, 16:57   #205
Kingsale
Partijlid

Standaard hebben

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik snap eigenlijk niet dat ze daar nog niets tegen gevonden hebben. Het lijkt precies alsof een chemokuur of een bestralingstherapie het meeste is wat ze tot nu toe gevonden hebben.
Zij heeft te lang gewacht om naar de dokter te gaan ,ik ken vzeschilende vrouwen die genezen zijn van baarmoederkanker natuirlijk nog onder kontrolen te blijven
Kingsale is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2011, 17:27   #206
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
De huidige voorzitter Valkeniers vind ik ook zo op het eerste gezicht een fijnbesnaard iemand. Alleen, het feit dat hij medestichter was van de studentenvereniging NSV en de bezieler van het blad 'Signaal' (!!), doet me dan weer twijfelen.
Ik ben hevig flamingant, eigenlijk te hevig om nva'er te zijn, maar een paar andere dinges ... soit ...

Ik vond de Valk ook aanvankelijk een verademing, tot ik in De Standaard las:
(specifiek wat ik rood kleur
Citaat:
Bruno Valkeniers schuwt 'vuilbekkerij' niet

* maandag 03 maart 2008
*

* Auteur: Dieter Stynen

Of hij dan geen problemen had met het vroegere regime in Zuid-Afrika? 'Ach, ik kan begrijpen dat andere mensen problemen hadden met de apartheid, maar ik persoonlijk heb daar nooit geen probleem in gezien.'

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2011, 17:34   #207
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
U bent er niet geweest , ik wel , u moet de linkse propaganda niet geloven.

Nu moet ik u verlaten , want ik heb net twee kistjes van 6 flessen wijn gekregen van een verzekeringsmaatschappij , voor mijn geweldige prestaties als makelaar. (eens zien wat ze waard zijn)
Rond 15 maart krijg ik nog eens ca. 12500 euro suppercommissie.
Ik ben een tevreden man.
Kan je dit nog eens herhalen in de draad over de ambtenarenpensioenen ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 11 januari 2011, 17:35   #208
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Kan je dit nog eens herhalen in de draad over de ambtenarenpensioenen ?
Dat zou me verwonderen.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2011, 17:39   #209
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik ontken niets. Ik zeg dat men teveel heisa maak over Morel en haar ziekte, hoe tragisch het geval Morel ook is. Maar er zijn relatief veel terminale patiënten die zich in een plusminus identieke situatie bevinden als Morel. Dat is wat ik zeg. Niet meer, maar ook niet minder. En daar zal ik het maar bij houden. Volgens mij discussieert u zo maar wat om te discussiëren.
Wil je dan duidelijker zijn dat je die 'men' verwijt, en niet Morel zelf.
Van in het begin van haar ziekte-geschiedenis, heeft ze de informatie over haar ziekte gescheiden gehouden (o.a. de blog, als me goed voorstaat), omdat ze dit niet politiek wou uitbuiten.

Maar als de journalisten, van werkelijk alle kranten, het brengen ...

En ja, de ene krijgt al wat meer aandacht dan de andere.
Alberke de Laeken de Hooggeborene zijn bibber bij de eedaflegging kreeg ook meer aandacht dan de bibber van de doornsee ouderling ...

Oud 12 januari 2011, 23:49   #210
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Morel's behandeling in Wenen is blijkbaar niet kunnen doorgaan. Ik moet zeggen dat ik best geschokt ben daardoor.

Ik vind het toch enorm groots van Vanhecke, hoe die haar bijstaat in deze verschrikkelijke tijden. Dat had ik niet snel achter hem gezien, en achter geen enkele VB'er. Ik hoop toch op een mirakel of dat het nog zo goed en zo lang mogelijk moge lopen.
Voor alle mensen in dezelfde situatie, want die zijn er veel te veel, hoop ik hetzelfde.
Oud 13 januari 2011, 04:28   #211
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Morel's behandeling in Wenen is blijkbaar niet kunnen doorgaan. Ik moet zeggen dat ik best geschokt ben daardoor.

Ik vind het toch enorm groots van Vanhecke, hoe die haar bijstaat in deze verschrikkelijke tijden. Dat had ik niet snel achter hem gezien, en achter geen enkele VB'er. Ik hoop toch op een mirakel of dat het nog zo goed en zo lang mogelijk moge lopen.
Voor alle mensen in dezelfde situatie, want die zijn er veel te veel, hoop ik hetzelfde.
Het einde is nu wel heel dichtbij vrees ik.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20110112_149
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2011, 13:13   #212
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:

ik begrijp niet wat dat met VB te maken heeft
frank1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2011, 13:54   #213
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frank1234 Bekijk bericht
Hij was bij deze partij. Remember?

Dat waren geen mensen die ik een hoog gehalte aan onvoorwaardelijke naastenliefde toeschreef.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 13 januari 2011 om 13:54.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2011, 14:07   #214
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Hij was bij deze partij. Remember?

Dat waren geen mensen die ik een hoog gehalte aan onvoorwaardelijke naastenliefde toeschreef.
frank1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2011, 14:27   #215
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Het einde is nu wel heel dichtbij vrees ik.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20110112_149
Dat klinkt idd slecht.
Zeer pijnlijk.
Ik kwam MRM nooit tegen maar denk nu wel regelmatig aan haar. Zoiets wens ik niemand toe (ik heb 't weten gebeuren bij anderen)
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2011, 20:41   #216
fransV
Gouverneur

Standaard

Sharia for belgium wenst het haar wel toe .Eigen schuld verklaren deze .
Het " centrum zwijgt in alle talen .
fransV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2011, 21:02   #217
bartje
Minister-President

Standaard

Man man man hoe kun je zoiemand iets toewensen, dat doe je zelfs niet met je grootste vijand.
Mevr. Morel, u bent echt een prachtige dame en zo'n voorbeeld voor velen die in jouw situatie zitten. Hoeveel levenswijsheid je ons al bijgebracht hebt, chapeau daarvoor.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2011, 06:13   #218
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Man man man hoe kun je zoiemand iets toewensen, dat doe je zelfs niet met je grootste vijand.
Mevr. Morel, u bent echt een prachtige dame en zo'n voorbeeld voor velen die in jouw situatie zitten. Hoeveel levenswijsheid je ons al bijgebracht hebt, chapeau daarvoor.
Ik ben het met heel wat van haar standpunten niet eens, maar inderdaad sterven aan kanker wens je niemand toe (al wil ik wel een uitzondering maken voor de gasten van Sharia4Belgium die mevr. Morel dit wel toe wensen).

Hopelijk kan ze nog veel warme momenten mee maken in de tijd die haar nog rest van haar nieuwe echtgenoot en kinderen.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2011, 13:02   #219
Blauwzwart
Burgemeester

Standaard

Citaat:

Mooi gezegd. De man met de zeis maakt geen onderscheid in partijkleur en iedereen wordt eenmaal rechtstreeks en veelvuldig onrechtstreeks met sterven geconfronteerd.
Ik reageer instinctief even sereen op de dood van Vandelanotte's moeder.

Grapjes maken over stervenden zegt vooral iets over de grappenmaker en ook dat soort mensen vindt je helaas in alle politieke geuren en kleuren, net als waardige mensen.

Laatst gewijzigd door Blauwzwart : 14 januari 2011 om 13:03.
Blauwzwart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2011, 04:52   #220
TomT
Partijlid

Standaard

Citaat:

Ik vind het toch enorm groots van Vanhecke, hoe die haar bijstaat in deze verschrikkelijke tijden.
Heel mooi inderdaad, op het eerste zicht dan toch. Frank Vanhecke die zichzelf op één manier de vergeetput wil indraaien zogezegd. Maar draai de rollen eens om. De dag dat een vrouw haar terminale man op zulke manier bijstaat, loop ik tijdens het spitsuur naakt door Brussel.

Schuilt daar toch geen slimme politieke zet achter? Zoiets als: kijk, ik discrimineer mezelf op basis van geslacht, dus jullie (onintelligente) burgers moeten het maar niet zo erg vinden om anderen maar te discrimineren op basis van huidskleur?

Laatst gewijzigd door TomT : 17 januari 2011 om 05:07.
TomT is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be