Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 maart 2020, 10:46   #201
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Nee dat klopt maar daar zit nu eenmaal de winst. Massaconsumptie is wat de wereldeconomie laat groeien. In 2060 gaan er een miljard meer Afrikanen zijn die tot de middenklasse behoren. Daar wordt nu al druk op gespeculeerd, de winst is al ingecalculeerd. Het milieu of gezondheid, pffff, dat is voor losers.

En ? Hoe zit het ondertussen met de beurs ? Volgens mij gaat het weer heel goed met de beurs
Ik heb het je nog gezegd om je te haasten met te kijken

Binnen paar dagen zal het ook wel weer heel goed gaan met dat virus.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 maart 2020 om 11:00.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2020, 10:49   #202
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Daarom dat Zuid-Korea het meeste gevallen heeft na China ?
En in Iran zullen ze ook wel niet zoveel kussen in publiek zeker ?
.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 maart 2020 om 10:58.
Oud 2 maart 2020, 10:57   #203
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Over "kussen" gesproken, onze poetsvrouw is een Thaise en ze maakte daaromtrent een pertinente opmerking. Ze wees erop dat in veel Aziatische landen de mensen elkaar begroeten op een meer afstandelijke wijze. Ze vond dat de Europeanen, rekening gehouden met de Corona-pest, beter niet meer elkaar zouden omhelzen (al of niet met zoentjes) en evenmin nog handjes schudden. Ik moest haar gelijk geven. China en Japan: gewoon buigen naar elkaar, Zuid-Azië (Thailand, Birma, India enz.): buigen met samengevoegde handen.
Dus... gedaan met lichtzinnige Fransche Manieren: "on s'embrasse et on se donne des bizous...". Basta!
U poetsvrouw zou misschien er dan ook beter bijvertellen dat van alle landen Thailand koploper is aangaande overspelige mensen . Zou neuken minder besmettelijk zijn dan kussen ?
Uw poetsvrouw zou misschien ook beter eens vertellen dat in Thailand mensen meestal met meerderen eten uit 1 en dezelfde schotel....of dat al dan niet een goede bescherming is voor besmettingen betwijfel ik sterk.
Wat een onzin allemaal.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 maart 2020 om 10:59.
Oud 2 maart 2020, 11:10   #204
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
U poetsvrouw zou misschien er dan ook beter bijvertellen dat van alle landen Thailand koploper is aangaande overspelige mensen . Zou neuken minder besmettelijk zijn dan kussen ?
Uw poetsvrouw zou misschien ook beter eens vertellen dat in Thailand mensen meestal met meerderen eten uit 1 en dezelfde schotel....of dat al dan niet een goede bescherming is voor besmettingen betwijfel ik sterk.
Wat een onzin allemaal.
Als ik uw raad zou opvolgen dan hoor ik dus ruzie te maken met de poetsvrouw. Waarom reageer je zo nijdig? Het is toch zo dat wanneer dat Covid-19 virus ook bij ons sterker gaat woekeren je beter zaken zoals omhelzingen, kussen, handjes schudden enz. even weglaat. Tenzij je de verdere verspreiding van de kwaal erg leuk vindt...
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2020, 11:16   #205
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarom dat Zuid-Korea het meeste gevallen heeft na China ?
Het grote aantal positieve gevallen in Zuid-Korea komt vooral door het grote aantal testen dat ze daar doen. Procentueel is het contrast met de struisvogel-landen veel kleiner:

https://www.worldometers.info/corona...id-19-testing/

Citaat:
Number of tests and positivity rate for Covid-19 as of Feb. 26

UK: 7,132 concluded tests, of which 13 positive (0.2% positivity rate).
Italy: 9,462 tests, of which 470 positive, awaiting results: unknown (at least 5.0% positivity rate).
France: 762 tests, of which 17 positive, 179 awaiting results (at least 2.2% positivity rate).
Austria: 321 tests, of which 2 positive, awaiting results: unknown (at least 0.6% positivity rate).
South Korea: 66,652 tests with 1766 positives 25,568 awaiting results (4.3% positivity rate).
United States: 445 concluded tests, of which 14 positive (3.1% positivity rate).
Citaat:
En in Iran zullen ze ook wel niet zoveel kussen in publiek zeker ?
Nee, daar likken ze een schrijn in de moskee om zich te beschermen tegen infectie:

https://www.youtube.com/watch?v=O3igmX1YOdk

Inshallah!
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2020, 12:32   #206
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het is absoluut gegarandeerd dat bij ons in België morgen ook de teller op 10 ...
Inderdaad, dat is exact wat er aan het gebeuren is, goed voorspeld!

Ik ben blij dat ik gehamsterd heb, sommigen lachten ermee, maar er zijn er die het zich nog fel zullen beklagen als ze opgesloten thuis zonder eten zitten
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2020, 14:48   #207
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Als ik uw raad zou opvolgen dan hoor ik dus ruzie te maken met de poetsvrouw. Waarom reageer je zo nijdig? Het is toch zo dat wanneer dat Covid-19 virus ook bij ons sterker gaat woekeren je beter zaken zoals omhelzingen, kussen, handjes schudden enz. even weglaat. Tenzij je de verdere verspreiding van de kwaal erg leuk vindt...
Maar neen niet nijdig. Ik wil gewoon zeggen dat er zovele manieren zijn waarop virussen kunnen worden overgedragen. U laat dan best zowat alles weg.

Van die kussen en handjes schudden vind ik gewoon onzin. Ofwel moet men dan maar in de eerste plaats alle voetbalwedstrijden verbieden. 50.000 mensen die liggen roepen en tieren en spugen terwijl ze als sardines op mekaar zijn geplakt .....en dan die voetballers zelf die mekaar de ganse tijd staan af te likken.
En blijf dan maar weg van geld want als er iets is dat iedereen (graag) in zijn handen neemt is het geld......dus daar vanaf blijven zal wel een pak efficiënter zijn dan weigeren een handje te schudden Maar daar is blijkbaar niemand vies van Als dat maar blijft rollen

Gaat u ook geen enkele deurklink meer aanraken ? Gaat u ook geen boodschappen kar meer gebruiken in het warenhuis ?

Het virus verspreid(de) zich net het meest in een land China waar mensen niet kussen geen handjes geven en mekaar niet omhelzen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 maart 2020 om 15:01.
Oud 2 maart 2020, 15:02   #208
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Inderdaad, dat is exact wat er aan het gebeuren is, goed voorspeld!

Ik ben blij dat ik gehamsterd heb, sommigen lachten ermee, maar er zijn er die het zich nog fel zullen beklagen als ze opgesloten thuis zonder eten zitten
En toch lach ik er mee
Oud 2 maart 2020, 15:41   #209
Tavek
Banneling

Standaard

Ik denk dat uiteindelijk net zoals de gewone griep iedereen het virus vroeg of laat wel eens zal krijgen.

Misschien moeten we dat nu maar eens accepteren en vooral onze ouderen en zwakkeren beter beschermen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2020, 15:08   #210
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Ondertussen zijn er in twee scholen besmette jongeren die terugkwamen uit een ski-vakantie ,vastgesteld.

Maar o wee ,wie durfde voorstellen om de terugkerende ski-adepten

een week te weren uit hun respectievelijke school ,

of de scholen nog een week langer te sluiten,die was zogezegd paniek

aan het zaaien volgens De Block en Van Ranst.

Nu lopen we weer achter de feiten aan.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2020, 07:26   #211
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Van Ranst wil geen scholen sluiten vooraleer er doden zijn gevallen:

Viroloog: “Scholen sluiten onnodig, behalve na dodelijke infectie”

Citaat:
Er zijn nu officieel 14 Belgen besmet met het coronavirus. Eén van hen is een leerling van het Atheneum in Tienen, die het virus opliep tijdens een skireis. “Maar zijn school sluiten, is volstrekt zinloos”, zegt Marc Van Ranst. “Alleen als er sprake is van een dodelijke infectie zou ik geen milliseconde twijfelen.”
Kan iemand mij de logica hiervan uitleggen?
Oud 4 maart 2020, 09:58   #212
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht

Het staat perfect uitgelegd in dat artikel zelf en daar staat wat iedereen weet die erover nadenkt : een school sluiten is een extreme maatregel die enkel te verantwoorden is bij voldoende groot gevaar, een of meerdere besmette leerlingen zijn absoluut niet voldoende.

Citaat:
Is het opportuun om scholen met besmette leerlingen te sluiten? “Bij een dodelijke infectie moet je niet twijfelen. Maar de kans dat een kind sterft aan het virus is gering: momenteel is er zo goed als geen mortaliteit in de categorie 0 tot 49 jaar”, zegt viroloog Marc Van Ranst. “Uiteraard zijn we voorbereid op alle scenario’s. Je moet goed nadenken voor je zo’n maatregel neemt. Hoelang blijven de scholen dicht? Moeten vakanties worden opgeschort om de achterstand in te halen? De impact op de samenleving zou gigantisch zijn. Als een school dichtgaat, moet je al die schoolkinderen in thuisisolatie houden. Dat betekent dat één ouder thuis moet blijven om op hen te letten, dat de helft van de bevolking niet aan de slag kan en dat bedrijven en dus ook ziekenhuizen maar op halve kracht draaien. En dat is tijdens een pandemie geen goed idee.”
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2020, 10:51   #213
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Het staat perfect uitgelegd in dat artikel zelf en daar staat wat iedereen weet die erover nadenkt : een school sluiten is een extreme maatregel die enkel te verantwoorden is bij voldoende groot gevaar, een of meerdere besmette leerlingen zijn absoluut niet voldoende.
LOL dat is geen uitleg maar een geloofsbelijdenis: We steken onze kop in het zand totdat er doden vallen. Pas dan gaan we de maatregelen nemen die we eigenlijk vanaf het begin hadden moeten nemen om de verdere verspreiding van het virus te vertragen.

Ik vraag me af wat jij verstaat onder "voldoende groot gevaar". In Zuid-Korea en Italië zien we een exponentiële groei van het aantal besmettingen. Met dank aan het grote aantal testen dat daar gebeurt. Waarom ga jij er van uit dat we hier niet dezelfde exponentiële groei kennen?

Hier worden zelfs de klasgenoten van die besmette jongen niet getest. Deze HLN reporter kan niet getest worden, ook al heeft hij twee coronapatiënten in zijn auto vervoerd:

Onze reporter in quarantaine: “Corona zat in mijn auto, maar ik moet niet getest worden”

Met andere woorden, na een maand van struisvogelpolitiek:

Citaat:
22 januari 2020:

https://www.demorgen.be/nieuws/belgi...irus~b9fbedc9/
Citaat:
Het risico op een uitbraak bij ons is erg klein en we zijn tegelijkertijd goed voorbereid op zo’n situatie’, zegt professor Herman Goossens (UZA).
is er nu een schrijnend tekort aan testkits om de epidemie in kaart te kunnen brengen. Goossens en van Ranst rollen over dat onderwerp nu vechtend over straat:

Citaat:
Van Ranst op Twitter deze ochtend om 5u:

Citaat:
Deze ondoordachte uitspraak is de reden dat ons labo nu elke dag 300-500 testen binnenkrijgt. Collega Goossens was blijkbaar niet op de hoogte dat er door de coronacrisis wereldwijd een tekort is aan reagentia om deze tests te doen. Zijn bemoeienis zorgt nu voor grote problemen.
Oud 4 maart 2020, 11:04   #214
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Van Ranst

lol

mislukte politieker die zijn eigen graag hoort praten
Oud 4 maart 2020, 11:20   #215
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Van Ranst loopt heel de tijd achter de feiten aan.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2020, 12:43   #216
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Binnenkort wordt het warmer en dan lost het zaakje zich vanzelf wel op. Tegen volgende winter wel een vaccin zeker. Ze moeten de goedkeuringsprocedure maar wat versnellen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2020, 12:51   #217
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Hopelijk vindt Van Ranst in deze drukke periode nog voldoende tijd om zijn hobby uit te oefenen: het afzeiken van N-VA op Twitter.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 4 maart 2020 om 12:51.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2020, 12:54   #218
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Binnenkort wordt het warmer en dan lost het zaakje zich vanzelf wel op.
Waarom is er dan een lopende uitbraak in het tropische Singapore?
Oud 4 maart 2020, 13:01   #219
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Hopelijk vindt Van Ranst in deze drukke periode nog voldoende tijd om zijn hobby uit te oefenen: het afzeiken van N-VA op Twitter.
No worries. Daarvoor heeft hij nog steeds tijd:

https://mobile.twitter.com/vanranstm...00531067985920

https://mobile.twitter.com/vanranstm...45664221851649
Oud 4 maart 2020, 13:24   #220
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom is er dan een lopende uitbraak in het tropische Singapore?
om dezelfde redenen waarom ze daar ook griepseizoenen kennen
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be