Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2020, 10:15   #201
chris k
Staatssecretaris

chris k's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Veel geluk bij de modellen van BMW.

en 8 maal teruggeroepen op 2 jaar, in juni 2018 wegens emissiegesjoemel.

dat ze kunnen branden is minder erg.

en af en toe slechte gordels en airbags, lekker spannend dat brrrrijden.
BMW maakt geen airbags ....gelul
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 10:52   #202
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
BMW maakt geen airbags ....gelul
Niks gelul.

BMW maakt zoals de meeste heel veel niet zelf, maar kiest wel hun leveranciers.

BMW is wel hoofdverantwoordelijk voor de brol die ze in hun wagens laten inbouwen, en moeten dus to snel mogelijk ingrijpen.

In de USA zouden 42 miljoen wagens teruggeroepen zijn wegens airbags van Takata, Japans merk en inmiddels failliet. Zou gaan om wagens met een "sportstuur", ook dat nog. Extra betalen en meer miserie.

Bij BMW ging het om 480.000 wagens.

Citaat:
FEBRUAR 2019: RÜCKRUF WEGEN FEHLERHAFTER AIRBAGS
Februar 2019: Weltweit sind 480.000 Fahrzeuge von einem BMW-Rückruf wegen möglicherweise gefährlicher Airbags betroffen – rund 95.000 davon in Deutschland. Betroffen sind BMW 5er und X5 der Baujahre 2000 bis 2004 mit nicht serienmäßigen Lenkrädern, so ein Konzernsprecher. Die darin verbauten Airbags des mittlerweile insolventen japanischen Zulieferes Takata könnten bei der Auslösung Fahrzeuginsassen durch Metallteile schwer verletzen. Die Lenkräder müssten daher überprüft werden, in den meisten Fällen genüge aber eine kurze Kontrolle. Bei den übrigen Fahrzeugen sei ein maximal einstündiger Werkstattaufenthalt notwendig. Seit Jahren machen die zu kräftig auslösenden Takata-Airbags, die Teile der Metallverkleidung sprengen und durch den Fahrzeuginnenraum schleudern können, der Autoindustrie zu schaffen. Mehr als 42 Millionen Fahrzeuge musste die Branche bereits allein in den USA zurückrufen.
Details van ADAC databank is idem, diegene die een Sportlenkrad hebben, krijgen allemaal een andere airbag.

Citaat:
Zusätzliche Informationen

Ein Fehler im Gasgenerator des Fahrerairbags kann bei der Airbagauslösung zu einer unkontrollierter Entfaltung führen und zu Verletzungen bedingen. Bei den Betroffenen Fahrzeugen seien zu einem späteren Zeitpunkt Lenkradumrüstungen vorgenommen worden. Bei der Umrüstung von einem Basislenkrad auf ein Sportlenkrad erhielten die genannten Fahrzeuge einen Takata-Airbag. Abhilfe: In der Werkstatt wird dieser nun ersetzt.

Laatst gewijzigd door Micele : 30 juni 2020 om 10:53.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 12:03   #203
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bron wij zijn eigenaar van 2 BMW auto's ....dus niet van horen zeggen maar eigen ervaringen ...uw schrijfsel is van horen zeggen
Is een persoonlijke ervaring met een automerk dan relevant zie representatief voor alle auto's van dat merk ?

Er zal ooit wel al een mens zijn geweest die zijn Toyota Corolla heeft moeten wegdoen uit miserie maar om nu te beweren dat alle Toyota Corolla's slecht auto's zijn ?

Zelfs Ben Weyts vindt dat een heel goede auto
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 12:25   #204
chris k
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Is een persoonlijke ervaring met een automerk dan relevant zie representatief voor alle auto's van dat merk ?

Er zal ooit wel al een mens zijn geweest die zijn Toyota Corolla heeft moeten wegdoen uit miserie maar om nu te beweren dat alle Toyota Corolla's slecht auto's zijn ?

Zelfs Ben Weyts vindt dat een heel goede auto
Ik heb mijn 4 de BMW ....mijn echtgenote aan de 2de BMW .....6 in totaal dus al een deftig cijfer ......als ik al mijn vorige wagens evalueer het beste merk .

1 x Simca 1000s... rotbak
2 x mitsubishi .... roest en kleine stomme mankementen
3 x Opel zonder woorden ....een encyclopedie aan problemen ( en ooit mijn baas geweest ) ---> bijna heel de familie had een Opel ....hebben allemaal veel de garage binnengeweest wegens van alles en nog wat.
6 x BMW wil geen ander merk meer dan BMW.

Laatst gewijzigd door chris k : 30 juni 2020 om 12:26.
Oud 30 juni 2020, 12:43   #205
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ouch... het is puur subjectief maar toch. En al wat gedateerd, van 2013.

Zelfs 6 BMW-modellen in de "top 20 lelijkste auto's ooit", en 4 BMW in de top 10 lelijke auto's.

Een initiatief van autoblog.nl waar hun lezers mochten stemmen.

Citaat:
https://www.autoblog.nl/nieuws/top-2...tos-ooit-58644

Top 20 lelijkste auto’s ooit

Vorige week slingerden we een discussie aan naar aanleiding van de Lamborghini Veneno: is dat de lelijkste auto ooit? Tijd om de stemmen te tellen, jullie hebben gesproken!

Na het doorspitten van al jullie commentaren heb ik eerst drie uur lang met mijn ogen in een badje van accuzuur gelegen om alle narigheid er weer af te branden. Je moet er iets voor over hebben om jullie een lijstje aan te leveren, zullen we maar zeggen. Maar goed, inmiddels ben ik weer gestopt met dwangmatig projectielbraken dus hier gaan we:

Laatst gewijzigd door Micele : 30 juni 2020 om 12:47.
Oud 30 juni 2020, 13:58   #206
chris k
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ouch... het is puur subjectief maar toch. En al wat gedateerd, van 2013.

Zelfs 6 BMW-modellen in de "top 20 lelijkste auto's ooit", en 4 BMW in de top 10 lelijke auto's.

Een initiatief van autoblog.nl waar hun lezers mochten stemmen.
Je bent zo jaloers als het maar kan zijn ....als de centen ontbreken om een BMW te kopen zijn het bij u allemaal slechte auto's
Oud 30 juni 2020, 21:46   #207
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tesla is bijna failliet.

Citaat:
The new all-time high puts Tesla ahead of Toyota again as the most valuable automaker in the world with a market capitalization of $200 billion.

https://electrek.co/2020/06/30/tesla...-time-high-q2/
Oud 30 juni 2020, 22:02   #208
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je bent zo jaloers als het maar kan zijn ....als de centen ontbreken om een BMW te kopen zijn het bij u allemaal slechte auto's
Ik heb wel de indruk dat bij U alle auto's slecht zijn uitgezonderd BMW. En ja een Simca 1000 was nu niet echt een referentie op gebied van kwaliteit.
Alhoewel zo'n Rallye 2 wel aardig was om mee te scheuren.

Ik heb ook een BMW gehad....een 323 I Alpina C 1 met serienummer van bij G Bovensiepen. Ik spreek U van 1982 en dit om te zeggen dat ik een redelijke kenner ben.
In die jaren was dat echt meer dan exclusief.

Ik heb nadien geen BMW meer gewild gewoon opdat ik er nooit echt graag mee heb gereden. Zelfs nu kan het merk me niet bekoren. Maar goed dat is ieder zijn keuze.

En als men het heeft over betrouwbaarheid en robuustheid dan steken de Japanse merken er altijd met kop en schouders bovenuit.

De dag van vandaag zijn buiten een paar kleine uitzonderingen of series alle auto's betrouwbaar.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 30 juni 2020 om 22:05.
Oud 30 juni 2020, 22:26   #209
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Mijn oude BMW roadster (maar 8000 ooit gebouwd) is na 31 jaar zelfs vandaag meer waard als jouw nog recente BMW.

Tja, BMW heeft niet veel modellen meer die ik nog overweeg. Maar zeg nooit nooit.

Na een 2002 enz... 323i 143 PK had ik een Alpina B6 2,8 (E21, 200 PK, 1981) dan 911 dan Z1 en die heb ik nog...

De centen ontbreken nu lol.
Oud 1 juli 2020, 08:31   #210
chris k
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik heb wel de indruk dat bij U alle auto's slecht zijn uitgezonderd BMW. En ja een Simca 1000 was nu niet echt een referentie op gebied van kwaliteit.
Alhoewel zo'n Rallye 2 wel aardig was om mee te scheuren.

Ik heb ook een BMW gehad....een 323 I Alpina C 1 met serienummer van bij G Bovensiepen. Ik spreek U van 1982 en dit om te zeggen dat ik een redelijke kenner ben.
In die jaren was dat echt meer dan exclusief.

Ik heb nadien geen BMW meer gewild gewoon opdat ik er nooit echt graag mee heb gereden. Zelfs nu kan het merk me niet bekoren. Maar goed dat is ieder zijn keuze.

En als men het heeft over betrouwbaarheid en robuustheid dan steken de Japanse merken er altijd met kop en schouders bovenuit.

De dag van vandaag zijn buiten een paar kleine uitzonderingen of series alle auto's betrouwbaar.
Over de 2 l diesel van spreken zo slecht kettingbreuk enz...dan heb ik geluk gehad .
Mijn Simca 1000s had dezelfde motor als de rally 1 ...carrosserie bar slecht

Over de Opels ....als je bij Opel in Antwerpen werkte wist je op zoveel km is dit kapot en op zoveel km is dat kapot ....er werkte toen 13 000 mensen.

Japanners goed ....mijn Lancer 1400 GL toen wel de Galant 1600 GLX was veel minder van kwaliteit (deuren die roesten lasnaden onderaan )

En men is hier onlangs Skoda aan het afbreken ...toen jongste zoon bij Colruyt werkte heeft die zo goed als geen problemen met die auto gehad en daar stonden rond de 70 000km per op.

Een collega op werk met een Ford Focus al een heel eind in de 200 000 km geen problemen ( een Peugeot motor )

En BMW en Toyota werken samen

En met zet regelmatig een maandag auto slecht er is kwaliteitscontrole ( niet iedereen is zat geweest ? denk eerder een vrijdag auto iedereen wil zo rap mogelijk naar huis en is moe van de werkweek de kwaliteitscontrole is ook moe
Oud 1 juli 2020, 08:39   #211
chris k
Staatssecretaris

Standaard

toen ik vroeger bij Moorkens werkte kregen we eens een blad te zien van wie met wie samenwerkte begin jaren '80 ....er was geen enkele die alleen was .

De motorblokken van de Mitsu 2300 turbo diesel op een bepaald moment kwamen die van ....Peugeot ..........Opel begin jaren '90 was er al een ernstige samenwerking met Peugeot -> en toen was er sprake dan Fiat Opel ging overnemen .....men gebruikte toen Fiat diesels 1.3 en 1.9
Oud 1 juli 2020, 13:06   #212
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Al die oude wagens zijn niet meer te vergelijken met nu.
Oud 1 juli 2020, 13:21   #213
chris k
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Jawel zie maar eens naar de passingen van sommige merken ...een schande .
Oud 1 juli 2020, 13:52   #214
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo is het.

maar qua baanligging op bergwegen en enge droge bochten doet mijn oldie andere nog wel eens verschieten.

Ik had alvast de eerste BMW die op seriebanden (225/45-16) 1g haalde in bochtenwerk. Of pakweg een van de betere wagens in 1989 qua handling en baanligging.

wikipedia.nl is nog straffer:
Citaat:
https://nl.wikipedia.org/wiki/BMW_Z1

De wagen was tevens de eerste wagen ter wereld die met standaard banden 1g in bochten kon halen, dit mede door de motorkap in omgekeerd vleugelprofiel en de dwarsgeplaatste uitlaat die eveneens een omgekeerd vleugelprofiel had.
bepaalde dingen kloppen zeker wel.
uiteraard heb ik het originele boek over die wagen, even oud.

Laatst gewijzigd door Micele : 1 juli 2020 om 13:54.
Oud 1 juli 2020, 15:56   #215
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Uwe Z1.
Staat die nu te koop of niet?
Oud 1 juli 2020, 16:00   #216
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo is het.

maar qua baanligging op bergwegen en enge droge bochten doet mijn oldie andere nog wel eens verschieten.

Ik had alvast de eerste BMW die op seriebanden (225/45-16) 1g haalde in bochtenwerk. Of pakweg een van de betere wagens in 1989 qua handling en baanligging.

wikipedia.nl is nog straffer:

bepaalde dingen kloppen zeker wel.
uiteraard heb ik het originele boek over die wagen, even oud.
Onlangs keek ik naar een uitzending van Top Gear op BBC. En volgens die mannen zou inzake wegligging Peugeot de referentie zijn. Hadiets te maken met dubbele assen vooraan die recht uit de competitie komen. Alleen Peugeot zou dat toepassen.
Het model dat ze testten weet ik niet meer ....was zo een banale familiewagen.
Oud 1 juli 2020, 16:01   #217
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Over de 2 l diesel van spreken zo slecht kettingbreuk enz...dan heb ik geluk gehad .
Mijn Simca 1000s had dezelfde motor als de rally 1 ...carrosserie bar slecht

Over de Opels ....als je bij Opel in Antwerpen werkte wist je op zoveel km is dit kapot en op zoveel km is dat kapot ....er werkte toen 13 000 mensen.

Japanners goed ....mijn Lancer 1400 GL toen wel de Galant 1600 GLX was veel minder van kwaliteit (deuren die roesten lasnaden onderaan )

En men is hier onlangs Skoda aan het afbreken ...toen jongste zoon bij Colruyt werkte heeft die zo goed als geen problemen met die auto gehad en daar stonden rond de 70 000km per op.

Een collega op werk met een Ford Focus al een heel eind in de 200 000 km geen problemen ( een Peugeot motor )

En BMW en Toyota werken samen

En met zet regelmatig een maandag auto slecht er is kwaliteitscontrole ( niet iedereen is zat geweest ? denk eerder een vrijdag auto iedereen wil zo rap mogelijk naar huis en is moe van de werkweek de kwaliteitscontrole is ook moe

Het waren de jaren dat auto's inderdaad nog roestbakken waren. Franse en Italiaanse waren kampioen op dat vlak. De eerste Jappen zeker Honda waren ook roestbakken.
Oud 1 juli 2020, 16:03   #218
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Mijn oude BMW roadster (maar 8000 ooit gebouwd) is na 31 jaar zelfs vandaag meer waard als jouw nog recente BMW.

Tja, BMW heeft niet veel modellen meer die ik nog overweeg. Maar zeg nooit nooit.

Na een 2002 enz... 323i 143 PK had ik een Alpina B6 2,8 (E21, 200 PK, 1981) dan 911 dan Z1 en die heb ik nog...

De centen ontbreken nu lol.
Mijn C1 Alpina 323 had er 170 dacht ik.
En ik had uiteraard de Alpina velgen....15 duims stel je voor.....in die tijd exclusief.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 1 juli 2020 om 16:04.
Oud 1 juli 2020, 16:03   #219
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uwe Z1.
Staat die nu te koop of niet?
Neen, wie weet wacht ik nog op de BMW i4, dan ruil ik hem daar in voor een prijsje. lol.

Desnoods in Duitsland, bij BMW in Aachen kennen ze me al een tijdje.

Ik denk niet dat ze bij Skoda België happig zijn een Z1 over te nemen voor de redelijke prijs die ik in gedachten heb.
Bij aankoop van duurdere EV-Skoda?

Ga ik voor een Tesla Y zal ik mijn plan moeten trekken voor de verkoop, ik heb wel connecties in Duitsland tot in München (ook via BMW Z1-club)

Laatst gewijzigd door Micele : 1 juli 2020 om 16:09.
Oud 1 juli 2020, 16:13   #220
chris k
Staatssecretaris

Standaard

Z1 nog wat bijhouden ...en in uw living zetten onder een glazen stolp
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be