Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 21 januari 2005, 15:44   #201
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Frank Vanhecke heeft meermaals in het verleden de betrouwbaarheid van Oxfam in twijfel getrokken.
Oxfam scheldt het Vlaams Belang/Blok gemiddeld 1x in de week uit voor een fascistische partij.
Ik heb 4 jaar lang naast een Oxfam wereldwinkel op kot gezeten, alle vergaderingen van Blokbuster gingen door in het zaaltje boven de winkel, de publicaties van hand in hand werden verkocht in de winkel, nog maar te zwijgen over de affiches die in de etalage hingen.
athena is offline  
Oud 21 januari 2005, 15:50   #202
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
nogmaals, zij hebben hun verklaring VOOR 14 januari gedaan.
De zaken niet omdraaien hee?
Verder, zie wat Ingenious en Griffin hierover zeggen, ik sluit me volledig hier bij aan.

Je haalt trouwens zelf AZG aan, stemt dat je dan niet tot nadenken? Als zulke organisaties problemen hebben met een partij als het VB?
Of nee, laat me raden, dit is één groot complot weer van linkse zijde waarschijnlijk
De acties zijn opgestart op 26 december, Tsunami 12-12 is nauwelijks enkele dagen later gevormd, de meeste zoniet alle solidariteitsacties, in de zin van deur aan deur verkoop werden gevoerd voor 14 januari, voor 14 januari was reeds 24 miljoen euro opgehaald.
Ten tweede is het nu pas dat Oxfam ruchtbaarheid aan zijn weigering geeft, een berichtje op een individuele website, zelfs niet eens de officiële website van 12-12 is wel iets anders dan het op de voorpagina van de krant zetten.
athena is offline  
Oud 21 januari 2005, 15:50   #203
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

ik citeer van de link van athena even

"Oxfam International repudiates and denounces Oxfam Solidarity's behavior (29 July 2003).
http://www.wiesenthal.com/social/pre...fm?ItemID=7996
"...the leadership of the Oxfam International felt that the core messages of the Belgian campaign were unclear and inappropriate. Oxfam International regrets our association with these messages and images and sincerely apologizes for any offense caused. We would like to underline that this was not an Oxfam International campaign or position. To be explicit, Oxfam International does not support a public campaign for a boycott of Israeli produce."

Dus Oxfam int. distancieert zich van de boycot campagne van israelische producten van Oxfam Belgie.
Oxfam Belgie zijn toch geen Jodenhaters ..... ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 21 januari 2005, 15:54   #204
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Jij postte dit:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door athena
Oxfam heeft gewelddadige betogingen samen de AEL georganiseerd, heeft een Kauf nicht bei die juden actie op poten gezet
ik vraag je om een bron en je geeft deze:
Citaat:
http:/www.omdurman.org/oxfam.html
Dus WAT heeft Oxfam gedaan? Zelfs volgens jouw EIGEN bron!
[size=2]
Citaat:
Oxfam Solidarity (in Belgium) called for a boycott of Israeli goods
Los van het, al dan niet akkoord gaan daarmee, is dit toch nog wel iets TOTAAL anders dan wat jij daar zei.
In 't Duits dan nog en zeggen dat het over Joden gaat geeft wel een andere context.
Niet elke Jood is een Israeli en omgekeerd. 't Is maar dat je 't weet hee.[/size]
Oud 21 januari 2005, 15:56   #205
Mosasaurus
Banneling

Mosasaurus's schermafbeelding

Standaard

wel handig dat de adressen van de medewerkers en bestuurraad van de Oxfam-extremisten vrij beschikbaar zijn..

dat bespaart al heel wat moeite
Mosasaurus is offline  
Oud 21 januari 2005, 15:57   #206
Tegendradigaard

Standaard

Oriana zelfs Oxfam International distancieerde zich van deze actie...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 21 januari 2005, 15:58   #207
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Grappig. Eerst haalt het VB zwaar uit naar 12-12 en weigert ze alle medewerking. En op het moment dat 12-12 daar notie van neemt en zegt niet geinteresseerd te zijn in steun van het VB, breekt de hel los.

Over de hypocriete houding van het VB zullen we verder maar zwijgen zeker?
Daarover zwijgen ze zelf al genoeg.
Het Skill Effect is offline  
Oud 21 januari 2005, 15:59   #208
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Bij een politieke partij als N-VA aankloppen is zinloos.
Die hebben het niet in handen.
Daarom nogmaals mijn vraag.
Weet er iemand het email-adres van Tsunami 12-12?
Ik ken een paar mensen die hun geld terugwillen............
Wat ik heb teruggevonden op hun site is het nummer van de Vlaamse infolijn: 0800-30201 en een centraal e-mail adres: [email protected], daarnaast nog de telefoonnummers en e-mail adressen van de individuele organisaties.
athena is offline  
Oud 21 januari 2005, 15:59   #209
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mosasaurus
wel handig dat de adressen van de medewerkers en bestuurraad van de Oxfam-extremisten vrij beschikbaar zijn..

dat bespaart al heel wat moeite
De pitaterrorist!
Oud 21 januari 2005, 16:00   #210
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Oriana zelfs Oxfam International distancieerde zich van deze actie...
Daar gaat het mij niet om, ik zei daarom ook :
Citaat:
[size=2] Los van het, al dan niet akkoord gaan daarmee, is dit toch nog wel iets TOTAAL anders dan wat jij daar zei.
In 't Duits dan nog en zeggen dat het over Joden gaat geeft wel een andere context.
Niet elke Jood is een Israeli en omgekeerd. 't Is maar dat je 't weet hee.[/size]
Kauf nicht bei Juden doet aan Nazi-Duitsland denken, daar reageerde ik op.

Laatst gewijzigd door oriana : 21 januari 2005 om 16:00.
oriana is offline  
Oud 21 januari 2005, 16:08   #211
Tegendradigaard

Standaard

Ik vind het raar dat een organisatie die een actie voert "kauft nicht bei Juden" zichzelf later opwerpt als "het geweten"... en de pretentie heeft om te bepalen wie mag schenken en wie niet...

Oud 21 januari 2005, 16:11   #212
Tegendradigaard

Standaard

en zo heb ik toch weer het laatste woord... voorlopig...

Oud 21 januari 2005, 16:13   #213
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Citaat:
en zo heb ik toch weer het laatste woord... voorlopig...
Als je je stelling nu eens bevraagt als je het over het eigenbelang hebt, dan kunnen we verder...
Oud 21 januari 2005, 16:26   #214
ingenious

Standaard

Citaat:
ik lees daar toch nergens in dat het VB zegt dat oxfam een "criminele" organisatie zou zijn ?

dat ze ze niet erg vertrouwen ? tja sinds wanneer is de vrijheid van mening helemaal afgeschaft ? had men dat dan niet even kunnen laten weten ?

en dan maar zeggen dat er helemaal geen probleem is met de vrijheid van meningsuiting in dit land... even serieus blijven he.

als ik het goed begrijp stond dat dus te lezen op de website van het VB... ? Hoeveel mensen zouden dat dan gelezen hebben of gehoord hebben VOOR VANDAAG ?
geld dat gegeven wordt voor het goede doel in eigen zakken steken is bij mijn weten crimineel. ze hebben ze mss niet rechtstreeks crimineel genoemd, ze hebben ze van criminele praktijken beschuldigd en dat komt op hetzelfde neer. blijf je nu echt beweren dat het VB oxfam wel serieus behandeld?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 21 januari 2005, 16:29   #215
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Voor één enkele keer wil ik het Vlaams Belang gelijk geven: hier staat meer op het spel dan betekenisloze politieke strubbelinkjes in een onbetekenend boerengat. Waar het geld vandaan komt is in deze voor mij van ondergeschikt belang aan waar het naartoe gaat. Het geld is uiteindelijk niet bedoeld voor Oxfam, maar voor de slachtoffers van de ramp in Azië. Als Oxfam zich in het kruis getast voelt, dat ze zich dan verdedigen, maar niet ten koste van de slachtoffers in Azië. Tsunami 12 12 neemt imho een volkomen verkeerde beslissing. My 2 cents.

fantastisch onderschrift
Oud 21 januari 2005, 16:31   #216
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlomsBelang
Tsunami 12-12 weigert alle giften van Vlaams Belang

Het Belgisch consortium hulporganisaties Tsunami 12-12 weigert giften te aanvaarden van het Vlaams Belang. Het consortium achter de grootschalige humanitaire actie voor de slachtoffers van de vloedgolf in Zuidoost-Azië reageert hiermee tegen de "publieke aanval" van de extreem-rechtse partij op één van zijn leden, Oxfam-Solidariteit.

"Het is een gezamenlijk standpunt van alle organisaties die deel uitmaken van het consortium", aldus Philip Henon, de centrale woordvoerder van de nationale actie Tsunami 12-12. Naast Oxfam-Solidariteit bestaat het consortium uit Caritas Internationaal, het Belgische Rode Kruis, Handicap International, Rode Kruis Vlaanderen en Unicef België.

VB-voorzitter Frank Vanhecke had Oxfam-Solidariteit vorige week afgeschilderd als een "extreem-linkse organisatie waarin we niet veel vertrouwen hebben". Het consortium noemt de aantijgingen "totaal onaanvaardbaar", "niet strokend met de waarheid". De koepelorganisatie benadrukt dat haar boekhouding en die van haar leden volledig transparant is. (belga, GEL)

----------------------------------------------------------------------------------------------------
BENDE LOSERS zijn het!!
Ze weigeren geld te aanvaarden van het Vlaams Belang.
Wat voor ne zever is da nu!
Awel, dat ze mij dan ook mijn 150euro terugstorten op mijn rekening.
Oxfam is dus toch weer duidelijk een linkse rattenpartij en 12-12 wordt blijkbaar politiek aangestuurd!

Blijkbaar moet Links in dit land ALTIJD MOEILIJK DOEN!!
</STRONG></EM></U></I></B>
Het zijn allemaal kleine kinderen. Het behang om oxfam te blameren (dat is hun taak niet),en oxfam om het behang te blameren (dat is hun taak niet). NAvelstaarders.
Oud 21 januari 2005, 16:35   #217
ingenious

Standaard

Citaat:
Oxfam heeft in het verleden het Vlaams Blok al meermaals door het slijk gehaald, heeft gewelddadige betogingen samen de AEL georganiseerd, heeft een Kauf nicht bei die juden actie op poten gezet en dan is Oxfam verwonderd dat het Vlaams Belang ze extreem-links noemt? Het Vlaams Belang wou evenwel de ideologische tegenstellingen opzij zetten om mensen in nood te helpen, voor Oxfam liggen de prioriteiten duidelijk anders.
die betoging samen met het AEL mag je wel eens bewijzen. een kauf nicht bei die juden hebben ze nooit gedaan. ze hebben wel een boycot op producten uit israel georganiseerd, om aan te tonen dat ze niet akkoord gaan met de bouw van de muur. het was een politiek statement, geen racisme. voor racisme met je bij het VB zijn, dat in de seefhoek stickers verspreidt met de boodschap 'koop vlaams'. je bent hier een beetje leugens aan het vertellen, is het niet?

Citaat:
ingenious is offline  
Oud 21 januari 2005, 17:12   #218
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Kan je me even het verschil in racisme uitleggen tussen: "koop niets uit Israel" en "koop vlaams"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 21 januari 2005, 17:18   #219
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Kan je me even het verschil in racisme uitleggen tussen: "koop niets uit Israel" en "koop vlaams"?
1) reactie tegen de israelische politiek, waarbij ze een muur bouwen op palestijns gebied. men viseert mensen niet op basis van hun afkomst, wel een land. dit kan je vergelijken met de boycot tegen cuba.
2) oproep om enkel te kopen bij mensen van een bepaalde afkomst. koop niet bij joden is van het zelfde principe.

ik het eerste geval ben ik tegen de boycot omdat je er ook mensen mee treft die niet achter die politiek staan. ik ben geen voorstander van boycots als actiemiddel. het 2de is puur racisme en in zijn geheel verwerpelijk.

Citaat:
ingenious is offline  
Oud 21 januari 2005, 17:39   #220
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lazybonies
Lees eens wat er staat. De hulporganisaties nemen geen geld aan vd politieke partij VB. Haar leden kunnen en mogen dus nog altijd geven. Het is immers de partij die de actie zelf heeft aangevallen: 'Oxfam is een extreem-linkse organisatie die we niet vertrouwen'. Het enige wat de NGO's zeggen is dan: als het zo zit, moet ge niet meer afkomen met uw geld. Ik begrijp het wel. Wat ik niet begrijp is waarom eerlijke handel en solidariteit extreem linkse zaken zouden zijn.
Dus u begrijpt dat de menskens en kindertjes in zuid oost azie van hulp worden weerhouden door deze "humanitaire" organisaties. Walgelijk is het dat je je persoonlijke trots niet kunt weerleggen voor dit soort zaken. En dat moet mensen helpen! Echt verwerpelijk en schandalig. Al maar goed dat een VB-stemmer als ik deze dingen negeer en gewoon aan die arme mensen ginds toch enige hulp heb geboden! Dat laatste stukje symphatie voor dit soort organisaties si verdwenen! En u durft nog te zeggen dat u dat begrijpt!
lustige lezer is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be