![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Persoonlijk ga ik de mensensoort steeds vaker indelen in enerzijds zij die in alle omstandigheden de mens achter de mening kunnen blijven zien, en anderzijds zij die een mens herleiden tot zijn overtuiging. Laatst gewijzigd door baarle : 6 juni 2006 om 12:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Neo-fascistisch ? Jaren 30 ? Ik ben aardig goed geschoold in geschiedenis en kan je enkel zeggen dat je verkeerd zit. Maar dat geeft niet : je bent jong en je geeft nog blijk van een open geest. Hou die open geest, sluit hem nooit af met dogma, en je visie zal vanzelf groeien tot een eigen mening op stevige en ware grondvesten. Of je dan uiteindelijk "links" of "rechts" zal zijn is niet zo belangrijk want er zullen (godzijdank) altijd verschillende meningen bestaan - zolang je maar authentiek bent en intellectuele eerlijkheid niet opoffert aan een kortetermijn voordeel van gelijk te krijgen ook als je het niet hebt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() niets, het Belang mag meedoen aan verkiezingen, mag propaganda voeren mag zetelen en mag zelf wetten voorstellen. omdat er geen enkele partij bereid gevonden wordt om met hun te regeren, zijn hun democratische rechten nog niet geschonden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Je doet het wel klinken alsof het een gunst zou zijn in plaats van een politiek recht maar wellicht is dat niet zo bedoeld. Het stoort mijn democratisch gevoel aan geen kanten dat geen andere partij met het VB wil samengaan want niemand is daartoe verplicht. Alleen heeft dat niets te maken met het cordon sanitaire, al is het maar omdat je daar geen cordon sanitaire voor nodig hebt omdat het nu eenmaal tot de democratische spelregels behoort dat ieder samengaat met wie hij wil en niet samengaat met wie hij niet wil, zolang er maar uiteidnelijk een meerderheid gevormd wordt. Het cordon sanitaire is dus nog iets heel anders en veel perfider maar ik denk dat jij dat ook weet weet vermits jouw gezegde erop zou neerkomen dat er geen cordon bestaat tenzij in de geest van het VB (zo'n beetje als het onveiligheidsgevoel bestaat in het hoofd van de onwetende bevolking) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zo plaatst het VB zelf ook een cordon rond de SPa/PS en GROEN!, niet waar?
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 6 juni 2006 om 13:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
In een coalitie moet iedereen water bij de wijn doen, dat weet het VB ook wel. Alleen moet je nog geloofwaardig blijven tegenover je kiezers en je kan dus niet deelnemen aan een coalitie die een beleid voert dat op bepaalde vlakken lijnrecht ingaat tegen kernpunten van je programma. Is het beter principieel zuiver te blijven zonder enige toegeving (= nooit regeerverantwoordelijkheid dragen) of is het beter om toch énkele punten van je programma te kunnen realiseren ? Het antwoord op die vraag voor elke partij, ook het VB, hetzelfde. Verschil in programma is een hinderpaal maar is wel de kleinste hinderpaal die moet genoamen worden. Niet omdat programma's (= verkiezingsbeloften) onbelangrijk zijn maar omdat er in het geval van het VB andere, hogere hindernissen zijn van voornamelijk psychologische aard : hoe vandaag samengaan met de demoon van gisteren ? Het lijkt me perfect duidelijk dat het democratisch bestel enkel kan gediend zijn bij een democratische deelname van het VB aan de macht, zonder dat dat meteen op alle niveau's hoeft te zijn. Het cordon sanitaire stelt dat zoiets niet k�*n, dat de enkele inoverwegingneming van een samenwerking moet verworpen worden, dat het verboden is erover te spreken laat staan mét het VB te spreken. D�*t is de werkelijke aard van het cordon (tot en met het weigeren een hand te geven aan collega's parlementairen en tot en met het weigeren van élk voorstel dat van het VB uitgaat, zonder nog maar te onderzoeken of het toevallig geen goèd voorstel was). De sterkste wij-zij indeling in de maatschappij is deze tussen het VB en de anderen. Deze scherpe tegenstelling is het rechtstreekse product van het cordon sanitaire. En het wordt steeds erger. Waar ooit de mestkevers enkel betrekking hadden op leden en (democratisch) verkozenen van het Vlaams Blok, zijn nu ook de kiezers van het Vlaams Belang medeplichtigen aan moord. Beide met zorg gekozen uitspraken afkomstig van dezelfde meester-tacticus, de enige persoon waravan bekend is dat zijn verstand omgekeerd evenredig is met zijn intelligentie. Laatst gewijzigd door Chyron0 : 6 juni 2006 om 14:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Het weerleggen van de (ludieke) stelling hierboven is misschien ook net iets te gemakkelijk en daardoor niet stimulerend. Ik weet niet hoe spitsvondig je de redenering zelf vindt maar ik laat je de keuze : wil je een reactie of laat je je zinnen liever staan als een boutade galmend in holle ruimte, zonder wederwoord ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
|
![]() Dank zij de lieftallige bijdrage van onze vriend drosophila zijn wij VB-ers nu ten zeerste bewust van onze misdaden. We buigen nederig het hoofd en vragen op onze knieën verontschuldiging.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | ||
|
![]() Citaat:
Jouw woorden: Citaat:
En idd, een centrumrechtse regering met steun vanuit extreem-rechts lijkt mij best haalbaar. Ik herhaal wat ik al gezegd heb vroeger: zo halen we uit het VB wat er aan goeds inzit en sluiten we het slechte uit. De meeste radicaalste reactionairen kunnen dan ook gerust blijven waar ze zijn.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 6 juni 2006 om 14:41. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ik heb dus liever dat we de rollen omkeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
|
![]() Vreemdelingenstemrecht he. Dat was niet een druppel, dat was een hele emmer.
![]() |
#218 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Neen, VHS heeft in enkele jaren tijds de totaliteit van zijn politieke geloofsbelijdenis, zoals neergeschreven in de Burgermanifesten, overboord gegooid. Dat is de reden waarom hij zal weggevaagd worden, en het is de reden waarom de geschiedenis hem uiterst snel zal vergeten. Laatst gewijzigd door baarle : 6 juni 2006 om 14:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
|
![]() Citaat:
Het Belgisch regime dwingt de 'democratische' partijen tot die ondemocratische stellingname, waardoor in vlaanderen een politiek gevoerd wordt die niet overeenstemt met de wil van de meerderheid in Vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geloof ik niet erg. Denk dat de vb-kopstukken het zelf leuk zouden vinden, als den één of andere spa of groen kandidaat burgemeester een coaliteie met het vb zou aangaan (al is het maar om den brave man dan uit zijn partij gegooid zien te worden).
|
![]() |
![]() |