![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Afgelopen weekend werd actie gevoerd naar aanleiding van de uitspraken van de Naamse bisschop Léonard die stelde dat homoseksualiteit "abnormaal" zou zijn. CAP-militanten haalden op de actie in Namen peterslijsten op en ondersteunden de actie.
De Holebifederatie stelde in een persbericht: "De Holebifederatie vindt het verontrustend dat de homofobe uitspraken van Léonard door kardinaal Danneels ‘genuanceerd’ genoemd worden. “Ik begrijp niet wat er genuanceerd is aan iemands seksualiteit als ‘onvolledig ontwikkeld' bestempelen,” zegt Mieke Stessens. “Danneels zou een sterk signaal kunnen geven door de bisschop terug te fluiten, maar in plaats daarvan bevestigt hij dat de Kerk dezelfde officiële mening is toegedaan.” De Holebifederatie hoopt dat er vanuit katholieke verenigingen protest op gang komt en dat gelovigen die holebi’s wél een warm hart toedragen, hun stem zullen laten horen. “Denk eens aan het effect dat deze uitspraken hebben op holebi’s die nog in de kast zitten of die niet goed weten hoe zij hun geloof en hun holebiseksualiteit met elkaar kunnen verzoenen. Alleen al daarom is deze homofobe kerkelijke boodschap onaanvaardbaar, ” zegt Mieke Stessens." Ook op de website van Mikpunt was er aandacht rond de betoging tegen de uitspraken van Léonard. Zie: http://www.mikpunt175.be/index.php?id=392 http://www.anderepolitiek.be/nieuwec...hp?storyid=224
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 14 april 2007 om 20:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gaat de website van Mikpunt ook aandacht besteden rond een mogelijke betoging tegen de uitspraken van die islamitische beweging die poneerde dat het eten van verkansvlees leidt door homofilie? Zo ja, hou je ons op de hoogte? Zo nee, waarom worden islamitische verenigingen "gespaard" ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#207 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij Grieken noch Romeinen was homoseksualiteit normaal. In Sparta stond op homoseksualiteit de doodstraf. In Athene niet, waar een homoseksueel kon geen openbaar ambt opnemen, niet spreken voor de volksvergadering, geen lid worden van de boulè, niet benoemd worden tot strateeg, geen priester worden, enzovoort. Allemaal tekenen dat men het geenszins "normaal" vond.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat me raden: katholieke schrijvers?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerst even lezen voor u met iets komt aandraven dat er niets mee te maken heeft. Georges Duby is niet zomaar de eerste de beste:
http://www.diplomatie.gouv.fr/label_...DUBY/duby.html En over Pernoud: http://www.humanite.presse.fr/journa...8-04-23-414573 Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 15 april 2007 om 21:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
|
![]() Citaat:
Maar ik moet u absoluut tegenspreken wat de Middeleeuwe betreft. Dijsterhuis (Mechanisatie van het wereldbeeld) toont duidelijk aan dat de ME een periode zeer langzaam kruipen is uit een zeer zeer diep wetenschappelijk dal.
![]() |
![]() |
#212 |
|
![]() @ Raf: ik heb zelf al met groot plezier Georges Budy's De drie Orden gelezen en herlezen hoor.
![]() |
#213 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U vergist zich in de interpretatie van wat ik schrijf. Nergens heb ik gesteld dat de middeleeuwen een hoogtepunt zijn in de wetenschappelijke ontwikkeling; wel dat ze niet zo "duister" zijn op heel wat punten zoals vaak wordt beweerd. Dat komt heel duidelijk tot uiting in de werken van Duby en Pernoud. Pernoud bijvoorbeeld heeft aangetoond dat de vrouwen in de middeleeuwen een veel grotere invloed hadden dan bijvoorbeeld in de renaissance of in de 19e eeuw, en dat ze een veel belangrijker maatschappelijke positie hadden. Dat is natuurlijk heel wat anders dan vaak gezegd wordt over die tijd. Enzovoort.
|
![]() |
![]() |