![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#202 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wil jij wel leven in 1 land met mensen die zo'n vorm van racisme bedrijven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je vader lijkt zich in alle geval te hebben aangepast zoals het hoort. De Franstaligen in de rand kunnen daar een voorbeeld aan nemen.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 6 augustus 2007 om 07:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En de vraag was: Wil jij wel leven in 1 land met mensen die zo'n vorm van racisme bedrijven?
![]() |
#208 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik waardeer het dat u als Franstalige Nederlands kan, bovenstaande was dus niet om u te viseren. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Schepen
|
![]() Het is niet erg. Ik leert met de vergissingen
![]() N.B. Mijn vader heeft niet Nederlands in mijn jeugd leren. Hij vond zijn Nederlands niet goed en overal hij spreekt een locale dialect van Gent. Laatst gewijzigd door rainbox : 6 augustus 2007 om 08:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook in Wallonië?
![]() |
![]() |
#212 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik verhuisde, met mijn ouders en twee zussen naar elders toen ik nog geen vijf was. Er kwamen nog twee zussen vier broers bij. Mijn ouders bleven, binnenshuis toch, hun eigen onverstaanbare dialect spreken. Tegen hun ouders maar ook tegen hun kinderen. Wij verstaan elkaar niet alleen perfect maar kunnen ook alle negen het dialect spreken van de streek waar we vandaan komen. Buitenshuis spreken we beschaafd Nederlands.
![]() |
![]() |
#214 |
Schepen
|
![]() Als mijn vader me in zijn dialect in mijn jeudg had gespreken, zou ik nu zeker beter Nederlands begrijpen. In de Franstalige onderwijs, zelfs met de Vlaamse lerares (het is de feit bij de taalgrens te wonen), het niveau is niet te goed. De manier is niet goed. De lezen van talen zijn te theorisch en niet genoeg pratisch. Ik heb alleen een oraal exam de laatse jaar van de secondaire school gehad.
Toen mijn vader in Wallonie was gekomen heeft hij drie keer zijn derde primaire gedoen omdat hij slechts Frans begreep. Hij begreep de enige lezen van de wiskunde in het begin. Hij heeft alleen in het Frans gedromen toen hij dertig jaar was. Mijn moeder heeft niet begrepen toen hij in zijn dromen sprak ![]() Laatst gewijzigd door rainbox : 6 augustus 2007 om 09:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
|
![]() Citaat:
Dat was de bewuste politiek van het Belgisch regime: La belgique sera latine ou ne sera pas. Dus geen verwijten aan de Vlamingen, wel aan ht Belgisch regime. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
|
![]() Citaat:
De gemeentebesturen bepalen de verkopers wie op de markten toegelaten wordt. Plegen Walen dan racisme tegen Walen!? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
De Vlamingen met hun dialect zijn tweetalige voordat ze Frans leren. Laatst gewijzigd door rainbox : 6 augustus 2007 om 09:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ook in Nederland en andere landen verdwijnt het spreken van dialect steeds meer door snelle veranderingen op het gebied van mobilteit en communicatie. Dit zal ook een ontwikkeling in Vlaanderen zo zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
|
![]() Citaat:
Wanneer doen Franstaligen ook eens een inspanning? Laatst gewijzigd door luc broes : 6 augustus 2007 om 10:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kort en bondig, en de nagel op de kop. Mooi! ![]() Ik vind bij uitbreiding trouwens dat dit geldt voor �*lle minderheden, waar dan ook. |
|
![]() |
![]() |